Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias meinattiin laittaa lennolle erikseen vanhemmista

Vierailija
29.01.2018 |

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200701714_u0.shtml

Finskihän tekee tuota ihan tarkoituksella, että saisi myytyä paikkoja. Itse olen vain todennut että korkkaan shampanjapullon saman tien kun lapset on laitettu tuntemattomien kanssamatkustajien riesaksi. Eiköhän tilanne aina jotenkin selviä.

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jankuttaa, että myös rahalla ostetut paikat voi menettää. Kuinka moni on oikeasti törmännyt tilanteeseen, että alle 12-v lapsi on joutunut erilleen vanhemmistaan, koska perhe on joutunut luopumaan maksamistaan paikoista??!! Siinä olisi jo aihetta lehtijuttuun.

102/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee esim. lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.

Se aikuinen, joka ei suostu vaihtamaan paikkaa, on voinut maksaa juuri siitä paikasta. Sinun pitäisi saada vierekkäiset paikat hänen kustannuksellaan?

Olet kyllä itsekäs, kun et lapsistasi tuon vertaa välitä, että huolehtisit vierekkäiset paikat : (

Kuule kun niitä vierekkäisiä paikkoja ei aina saa edes rahalla. Toki sillä paikasta maksaneella on oikeus omaan paikkaansa mutta valitettavasti hänen matkustusmukavuus voi siinä kärsiä. Siis jos viereen tulee pieni ja pelokas lapsi. Omat lapseni ovat teinejä ja he kyllä pärjäävät mutta monesti olen nähnyt lennoilla näitä, missä lapsiperheet joissa on alle 12v lapsia, on ripoteltu koneessa miten sattuu. Mun mielestä lentoyhtiön pitäisi pystyä hoitamaan nämä asiat siten, että sillä pikkulapsella olisi äiti tai isä vieressä istumassa.

Kuule, kun todella harvinaisia ovat ne tilanteet, jolloin rahalla maksetut paikat on PAKKO vaihtaa.

Totta. Pyytää voi nätisti mutta pitää hyväksyä kieltävä vastaus. Ei vain valitettavasti ole sille paikkansa maksaneellekaan ihannetilanne jos viereen tulee pieni lapsi. Edelleenkin olen sitä mieltä, että jos säännöissä luvataan alle 12-vuotiaalle paikka vanhempansa vierestä, tästä lentoyhtiön täytyisi pitää kiinni. Tuossa kärsii sekä se paikkansa ostanut että lapsi vanhempansa kanssa ja kellään ei ole kivaa.

Finnair ainakin siirtää näitä paikastaan maksaneita toisinaan ja tällöin pyrkivät antamaan saman arvoisen paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsiperheet olisivat erityisasemassa? Me muut joudumme maksamaan tietyistä paikoista lisämaksun, mutta lapsiperhe saisi saman ilmaiseksi. Ei ihan tasa-arvoa.

No jos tajua, miksi esim 3v on ihan koko koneen mukavuuden kannalta fiksuinta laittaa äidin tai isän kanssa versus yksin, niin ei voi mitään.

Siinähän on kiva jos lapsi tekee jännä kakat vielä housuun tai vaippaan. Haju kulkeutuu kivasti vieressäistuvien neniin.

Normaalilla järjellä ja sosiaalisilla kyvyillä varustettu ihminen ymmärtää miksi esim. 2-4-vuotiasn olisi hyvä istua vanhemman vieressä. Tämä ei ole mielipide asia vaan ymmärrys asia jopa fakta. Joukossamme on myös näitä erityispiirteisiä aikuisia, jotka eivät vain ymmärrä eikä sillekään voi mitää. . Eivät he varmaankaan kiusallaan ymmärrä, mutta eivät osaa muutakaan. Eivät osaa osoittaa ns. normi määrän empatiaa tai ymmärrystä siitä, että pari vuotias tarvitsee vielä vanhemman /turvallisen ihmisen viereen ilman mitään lisähintaa.

104/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni jankuttaa, että myös rahalla ostetut paikat voi menettää. Kuinka moni on oikeasti törmännyt tilanteeseen, että alle 12-v lapsi on joutunut erilleen vanhemmistaan, koska perhe on joutunut luopumaan maksamistaan paikoista??!! Siinä olisi jo aihetta lehtijuttuun.

Itse olen törmännyt siihen että yksinäinen tai kaksi paikastaan maksanutta on siirretty, eikä todellakaan economysta businekseen. Lapsiperheet taas yritetään saada näiden järjestelyiden avulla vierekkäin. Lennän joka kuukausi ja toisinaan näitä sattuu.

Vierailija
105/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaippa matkavakuutus korvaa jos lapsi oksentelee lennolla. En minä nyt tuosta ole niin huolissani. Tympeä vaan se haju esim. 10 tunnin lennolla. Ja kun moni 2-vuotias käyttää vielä vaippaakin niin voihan siinä haiskahtaa muutkin jutut.

Vierailija
106/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaippa matkavakuutus korvaa jos lapsi oksentelee lennolla. En minä nyt tuosta ole niin huolissani. Tympeä vaan se haju esim. 10 tunnin lennolla. Ja kun moni 2-vuotias käyttää vielä vaippaakin niin voihan siinä haiskahtaa muutkin jutut.

Heeeei, hyvä idea. Lapsesi voi istua dementoituneen isäni vieressä, silläkin on vaipat ja voipi joskus vähän oksennella. Mutta kova halu matkustaa on hänellä ja lämpä tekee eumalle hyvää. Juuri varaillaan Kanarian matkaa hiihtolomalle.

Vierailija
107/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.

Vieras aikuinen rauhoittelee? Miksi ihmeessä luulet, että kukaan vieras aikuinen rauhoittelisi yhtään mitään. Itse ainakin laitan kuulokkeet päähäni ja alan tyytyväisenä katsomaan elokuvaa; aivan sama, kuka vieressä määkii.. Itse maksan erikseen valittavasta paikasta, joten en todellakaan ala paikkaa vaihtamaan. Ei ole minun ongelma, jos joku perhe ei osaa paikkojaan hoitaa kuntoon.

Luulisi sun välittävän, monesti paljon itkevät lapset oksentaa. Että pistä vaan kuulokkeet päähän ja oo välittämättä, voipa olla että tuut toisilla vaatteilla ulos koneesta millä aluksi sipsuttelit sisään.

Jos jonkun lapsi pelkää lentämistä niin paljon että rääkyy oksentamiseen asti, ei sitä tietenkään herranjumala oteta lentokoneeseen mukaan. Vai oletko näitä "Mutta kun meidän Pikku-Liisan on pakko päästä mukaan ulkomailleee! Näkemään paikallista kulttuuria ja rentoutumaan!!" tyyppejä, jotka pyörii samassa turistirysässä koko viikon ja juoksee karkuun kun paikallista ruokaa tulee näköpiiriin, ja valittaa Suomeen päästyään puoli vuotta siitä miten kaikki paloi, jollekin tuli paskatauti kun piti lähteä ja paikalliset oli jostain syystä ilkeitä teidän "ihanalle" perheelle?

Vierailija
108/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.

Vieras aikuinen rauhoittelee? Miksi ihmeessä luulet, että kukaan vieras aikuinen rauhoittelisi yhtään mitään. Itse ainakin laitan kuulokkeet päähäni ja alan tyytyväisenä katsomaan elokuvaa; aivan sama, kuka vieressä määkii.. Itse maksan erikseen valittavasta paikasta, joten en todellakaan ala paikkaa vaihtamaan. Ei ole minun ongelma, jos joku perhe ei osaa paikkojaan hoitaa kuntoon.

Luulisi sun välittävän, monesti paljon itkevät lapset oksentaa. Että pistä vaan kuulokkeet päähän ja oo välittämättä, voipa olla että tuut toisilla vaatteilla ulos koneesta millä aluksi sipsuttelit sisään.

Jos jonkun lapsi pelkää lentämistä niin paljon että rääkyy oksentamiseen asti, ei sitä tietenkään herranjumala oteta lentokoneeseen mukaan. Vai oletko näitä "Mutta kun meidän Pikku-Liisan on pakko päästä mukaan ulkomailleee! Näkemään paikallista kulttuuria ja rentoutumaan!!" tyyppejä, jotka pyörii samassa turistirysässä koko viikon ja juoksee karkuun kun paikallista ruokaa tulee näköpiiriin, ja valittaa Suomeen päästyään puoli vuotta siitä miten kaikki paloi, jollekin tuli paskatauti kun piti lähteä ja paikalliset oli jostain syystä ilkeitä teidän "ihanalle" perheelle?

Joo, se 2v ensimmäisellä reissullaan osaa sanoa että pelkää lentämistä, ei jooko mennä ;) ei tuon ikäinen edes ymmärrä mitä on lentäminen.

Vierailija
109/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heeeei, hyvä idea. Lapsesi voi istua dementoituneen isäni vieressä, silläkin on vaipat ja voipi joskus vähän oksennella. Mutta kova halu matkustaa on hänellä ja lämpä tekee eumalle hyvää. Juuri varaillaan Kanarian matkaa hiihtolomalle.

No mutta sehän meni hyvin, ei tuo minua häiritse.

Vierailija
110/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentoyhtiöhän sen päättää missä istuvat. Hyvällä tuurilla pääset näiden väliin.

Vierailija
111/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ei ne lentämistä pelkää, mutta vieraita ihmisiä vähän ja sitten on tuo uhmaikä vielä niin pahasti päällä.

Vierailija
112/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Joo, se 2v ensimmäisellä reissullaan osaa sanoa että pelkää lentämistä, ei jooko mennä ;) ei tuon ikäinen edes ymmärrä mitä on lentäminen.

Joo, no niitä 2-vuotiaita ei tarvitse ottaa koneeseen mukaan häiritsemään muita asiakkaita ;)

Vierailija
113/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Joo, no niitä 2-vuotiaita ei tarvitse ottaa koneeseen mukaan häiritsemään muita asiakkaita ;)

Ei tarvitse, mutta otan kuitenkin, haluan reissata lapseni kanssa :) lentoyhtiölle vaan valitusta jos sinua muut ihmiset häiritsee.

Vierailija
114/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ei viitti kotiinkaan jättää, kun se ei osaa tosiaan vielä pyyhkiä omaa takapuoltaan.

Vierailija
115/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostamme paikat aina etukäteen eli MAKSAMME että saamme istua vierekkäin. Ja kun siitä palvelusta maksan niin silloin myös vaadin ne paikat mistä olen erikseen maksanut.

Vierailija
116/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentohan on voinut olla viimeistä paikkaa myöten loppuunmyyty ja heidän tehdessään lähtöselvitystä nopeimmat ovat jo ehtineet "apajille", eikä varausjärjestelmässä ole ollut tarjolla kuin hajapaikkoja, koska kaikki vierekkäiset paikat on sillä hetkellä jo olleet varattuina.

Perhe on kuitenkin puhelimitse saanut paikkavarauksen järjestymään ja asia on ollut siltä osin kunnossa, joten miksi ihmeessä heidän on pitänyt lehtiin valittaa?

Aivan kuin tämä perhe kuvittelisi lapsensa kanssa olevansa ainut tai ainakin jotenkin ainutlaatuinen lapsiperhe, vaikka lennolla on saattanut olla kymmenittäin muitakin lapsiperheitä, jotka ovat varmistaneet paikkansa ajoissa.

Kun meille kävi näin, rahalla kyllä olisi saanut vierekkäiset paikat. Kentällä Finnairin edustaja oikein myönsi, että rahastuskeino. Sitten kauhea sumplimenen (muitakin perheitä samassa tilanteessa). Paikkoja vaihdeltiin moneen kertaan. Ei sekään nyt ihan järkevää toimintaa ole tai hyvää mainosta yhtiölle. Tämä on varmaan joku uusi käytäntö. Aiemmin on aina paikat järjestyneet lähekkäin.

Miksi et vaan varmistaisi mukavaa lentoa ja paikkoja vierekkäin ostamalla ne etukäteen? Onko pakko lähteä reisduun niin persaukisina että muutaman kympin lisämaksusta mennään konkurssiin? Ja periaatteista on mulle turha tulla selittämään. Jos matkustat sikaluokassa halvalla, niin kestä seuraukset.

En ole persaukinen. Minusta tuo on silkkaa kiusantekoa, että pieni lapsi sijoitetaan (vastoin Finnairin omia sääntöjä) kahdenkymmenen rivin päähän vanhemmistaan, vaikka vapaita vietekkäisiäkin paikkoja olisi.

Vierailija
117/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair onkin mailman kallein ja surkein halpalentoyhtio.

Palvelu halpalentoa

Hinnat premiumia

Rayan air,EasyJet, Norwegian, Wizzair (Air Baltic, en ole varma lasketaanko halpikseksi) pyrkivat sijoittamaan saman seurueen vierekkaisille penkeille.

Finski piruuttaan pyrkii ripottelemaan porukan ympari konetta. Matkustimme Berliiniin ilman lipuja. Kaikki 4 istuivat yksin.

Finnair ei muutenkaan loista toimivuudellaan. Saavuin Helsinkiin myohassa ja en paassyt jatkolennolle.

Kustansivat taksin kotiin, mutta peruivat paluulennon kun en kayttanyt jatkolentoa, vaikka ongelma oli Finskin tytaryhtion Finavian.

Vierailija
118/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ostamme paikat aina etukäteen eli MAKSAMME että saamme istua vierekkäin. Ja kun siitä palvelusta maksan niin silloin myös vaadin ne paikat mistä olen erikseen maksanut.

Niin, sinulla on siihen oikeus. Tosin sellaista palvelua ei taida olla että saa valita ettei viereen tule esim lasta istumaan. Silloin pitää vaihtaa paikkaa pyynnöstä tai tyytyä siihen että se lapsi siinä nököttää.

Vierailija
119/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä purnausta. Mä ostan aina joka ikinen kerta paikkaliput mulle ja perheelleni. Aina ollaan saatu myös istua juuri niillä paikoilla eikä kukaan ole tullut hätyyttelemään. Mä en tingi mukavuudesta ja mun kukkarossa ei paljon tunnu joku istuinpaikkojen osto. Kyllä ne "keihäsmatkalaiset" tunnistaa lentokoneessa kun ei ole varaa mihinkään ja käyttäydytään suurella "minä itse" asenteella äänekkäästi räväkkä kouvolatukka heilahdellen.

Vierailija
120/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentohan on voinut olla viimeistä paikkaa myöten loppuunmyyty ja heidän tehdessään lähtöselvitystä nopeimmat ovat jo ehtineet "apajille", eikä varausjärjestelmässä ole ollut tarjolla kuin hajapaikkoja, koska kaikki vierekkäiset paikat on sillä hetkellä jo olleet varattuina.

Perhe on kuitenkin puhelimitse saanut paikkavarauksen järjestymään ja asia on ollut siltä osin kunnossa, joten miksi ihmeessä heidän on pitänyt lehtiin valittaa?

Aivan kuin tämä perhe kuvittelisi lapsensa kanssa olevansa ainut tai ainakin jotenkin ainutlaatuinen lapsiperhe, vaikka lennolla on saattanut olla kymmenittäin muitakin lapsiperheitä, jotka ovat varmistaneet paikkansa ajoissa.

Kun meille kävi näin, rahalla kyllä olisi saanut vierekkäiset paikat. Kentällä Finnairin edustaja oikein myönsi, että rahastuskeino. Sitten kauhea sumplimenen (muitakin perheitä samassa tilanteessa). Paikkoja vaihdeltiin moneen kertaan. Ei sekään nyt ihan järkevää toimintaa ole tai hyvää mainosta yhtiölle. Tämä on varmaan joku uusi käytäntö. Aiemmin on aina paikat järjestyneet lähekkäin.

Miksi et vaan varmistaisi mukavaa lentoa ja paikkoja vierekkäin ostamalla ne etukäteen? Onko pakko lähteä reisduun niin persaukisina että muutaman kympin lisämaksusta mennään konkurssiin? Ja periaatteista on mulle turha tulla selittämään. Jos matkustat sikaluokassa halvalla, niin kestä seuraukset.

Katsos kun mua ei kiinnosta jos lapsi sijoitetaan muualle istumaan. Ravaan sitten koko lennon siellä ja kurottelen ihmisten yli ja huutelen lapselle sieltä kaukaa koko lennon. Kyllä tuo käytäntö vielä muuttuu kun tarpeeksi moni kyllästyy.

Tyypillinen wt. Hah :D

Sellaista se on, en ole valmis maksamaan muiden ihmisten lentomukavuudesta. Jos sinä olet, Niin varmasti suostut vaihtamaan paikkoja vaikka olisit maksanut omastasi :)

Olet sen verran lapsellinen vänkääjä, että toivottavasti sinulla ei edes ole lapsia. Omakin kehityksesi tuntuu olevan kesken. Mutta vielä kerran vastaan, vaikka en olekaan tuo jolle kommentoit: Jos olen ostanut ja maksanut sen käytäväpaikkani ja sinun lapsesi tai sinä alatte häiritä matkustamistani, jätän ongelman lentoemännän ratkaistavaksi. Minun päänsärkyni se ei ole.

Tässä esimerkki maailmalta, mihin tilanne voi johtaa:

https://www.mtv.fi/lifestyle/koti/artikkeli/kaksivuotias-sai-uhmakohtau…

.

Hahaa, oikeasti luulet että lentoemo heittää 2 vuotiaan koneesta jos tämä itkee tai huutaa? Ei se kuule niin toimi. Minä olen hyvin rauhallinen ihminen, en huuda lapselle takaisin, saatan toki laulaa ja lirkutella siitä sinun ylitsesi, tai nostaa lapsen syliini a taas kohta takaisin.. Jos se häiritsee sinua, ei voi mitään :) tuossa antamassasi linkissä ongelma oli selvästi äidin käytös, pelkän pienen lapsen huutamisen perusteella ei tuollaista päätöstä tehdä, se on ihan selvä.

Haloo, "äidin käytös" oli tekosyy! Eivät halunneet huutavaa kakaraa lennolle, mutta niinhän asiaa ei voi ilmaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi