Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-vuotias meinattiin laittaa lennolle erikseen vanhemmista

Vierailija
29.01.2018 |

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201801292200701714_u0.shtml

Finskihän tekee tuota ihan tarkoituksella, että saisi myytyä paikkoja. Itse olen vain todennut että korkkaan shampanjapullon saman tien kun lapset on laitettu tuntemattomien kanssamatkustajien riesaksi. Eiköhän tilanne aina jotenkin selviä.

Kommentit (175)

Vierailija
1/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törppöä.

Vierailija
2/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikseivät vaan vaihtaneet isää sinne missä lapsen olis pitänyt istua. :D Onpas kauheeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee esim. lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.

Vierailija
4/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, noista kommenteista huomaa, ettei ole lainkaan harvinaista finnairilla tuollainen "virhe".

Eniten harmittaa, että aina on niitä vanhempia jotka eivät kehtaa vaatia ja soittaa asiakaspalveluun. Yrittävät vaihtaa sitten paikan päällä paikkoja vierustovereiden kanssa, mutta minkäs tekee jos vierustoveriksi tulee sellainen jolla ei ole mitään halua auttaa.

Minä olen monta kertaa täydessä junassakin tarjoutunut vaihtamaan paikkaa niin että lapsi saa istua vanhemman vieressä, mutta eivät kaikki ajattele niin.

Vierailija
5/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikseivät vaan vaihtaneet isää sinne missä lapsen olis pitänyt istua. :D Onpas kauheeta.

Niinpä. Tässäkin homma oli korjattu mukisematta kun asiakas soitti asiakaspalveluun. Kaikesta ihmiset jaksavatkin kontaktoida mediaa. Saati miten tällainen juttu viitsitään julkaista.

Vierailija
6/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikilla kolmella oli eri puolilla konetta paikat. Sitten soittamalla asiakaspalveluun saivat edes toiselle vanhemmalle lapsen viereen paikan.

Ja jos sanotaan, että alle 12-vuotiaalle tulee automaattisesti vanhemman vierestä paikka, niin täytyyhän sen tulla. Varsinkin finnairin hinnoilla.

7/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, noista kommenteista huomaa, ettei ole lainkaan harvinaista finnairilla tuollainen "virhe".

Eniten harmittaa, että aina on niitä vanhempia jotka eivät kehtaa vaatia ja soittaa asiakaspalveluun. Yrittävät vaihtaa sitten paikan päällä paikkoja vierustovereiden kanssa, mutta minkäs tekee jos vierustoveriksi tulee sellainen jolla ei ole mitään halua auttaa.

Minä olen monta kertaa täydessä junassakin tarjoutunut vaihtamaan paikkaa niin että lapsi saa istua vanhemman vieressä, mutta eivät kaikki ajattele niin.

Oman kokemukseni kautta voin sanoa, että niitä paikkoja ei saa vierekkäin tai edes lähekkäin, vaikka asiasta on etukäteen kysynyt aspasta, bag drop-tiskiltä ja portilta. On vain sanottu, että valitettavasti kone on täynnä, joten eivät ala uudelleen järjestämään paikkoja.

Muut matkustajat taas eivät halua vaihtaa paikkaa, jos joutuvat ikkuna- tai käytäväpaikalta keskipaikalle. Ihan ymmärrettävää kyllä tämäkin.

Vierailija
8/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka huolehtii lapselle maskin päähän ja liivit päälle hätätilanteessa, jos vanhemmat istuu erillään?

Vierailija
9/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ihmisiä, jotka eivät suostu vaihtamaan paikkaansa. Jos itse joutuisin äidin ja pienen lapsen viereen, innosta hihkuen vaihtaisin paikkani perheen isän kanssa ja mielellään mahdollisimman kauas.

Itse olin muutama vuosi sitten vauvan kanssa pitkänmatkan bussissa ja kun pääsimme kyytiin, jäljellä oli vain yksittäsiä paikkoja. Kysyin kuuluvalla äänellä vosiiko joku ystävällisesti vaihtaa paikkaa, jotta pääsisin vauvan viereen mutta kukaan ei liikahtanutkaan. Aloin sitten kiinnittämään vauvaa turvakaukaloineen erään nuoren miehen viereen ja kummasti siinä vaiheessa mieheen tuli liikettä kun ei ymmärrettävästi halunnutkaan istua vauvan vieressä.

Vierailija
10/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vissiin sitten ollut hyvä tuuri, kun ei koskaan ole käynyt noin vaikka koneet on useimmiten olleet täynnä. Joskus on istuttu 2+1, mutta silloinkin se 1 istui vaan käytävän toisella puolella.

Vierailija
11/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.

Vieras aikuinen rauhoittelee? Miksi ihmeessä luulet, että kukaan vieras aikuinen rauhoittelisi yhtään mitään. Itse ainakin laitan kuulokkeet päähäni ja alan tyytyväisenä katsomaan elokuvaa; aivan sama, kuka vieressä määkii.. Itse maksan erikseen valittavasta paikasta, joten en todellakaan ala paikkaa vaihtamaan. Ei ole minun ongelma, jos joku perhe ei osaa paikkojaan hoitaa kuntoon.

12/175 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee esim. lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.

Vieras aikuinen rauhoittelee? Miksi ihmeessä luulet, että kukaan vieras aikuinen rauhoittelisi yhtään mitään. Itse ainakin laitan kuulokkeet päähäni ja alan tyytyväisenä katsomaan elokuvaa; aivan sama, kuka vieressä määkii.. Itse maksan erikseen valittavasta paikasta, joten en todellakaan ala paikkaa vaihtamaan. Ei ole minun ongelma, jos joku perhe ei osaa paikkojaan hoitaa kuntoon.

Ei ole myöskään minun asiani, jos joku maksaa istuinpaikoista ja saa viereensä (pienen) lapsen. Ennen toi systeemi oli fiksumpi, kun samalla varausnumerolla olevat sijoitettiin vierekkäin tai lähekkäin.

Kyllä kai sitä kuka tahansa empatiakykyinen aikuinen jotain yrittäisi tehdä pelkäävän lapsen eteen tuossa tilanteessa.

Vierailija
13/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ei ole myöskään minun asiani, jos joku maksaa istuinpaikoista ja saa viereensä (pienen) lapsen. Ennen toi systeemi oli fiksumpi, kun samalla varausnumerolla olevat sijoitettiin vierekkäin tai lähekkäin.

Kyllä kai sitä kuka tahansa empatiakykyinen aikuinen jotain yrittäisi tehdä pelkäävän lapsen eteen tuossa tilanteessa.

No jos vanhemmalla ei riitä empatiakykyä maksaa siitä paikasta oman pelkäävän lapsen vierestä niin miksi sitä pitäisi löytyä vieraalta aikuiselta?

Vierailija
14/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Aika normisettiä. Ei ole eka kerta kun lapset on laitettu lennolla eri puolelle konetta, missä lapsen vanhemmat istuvat. Meilläkin on hajautettu 5 hlön perhe kolmelle eri penkkiriville. Siinähän sitten joku vieras aikuinen rauhoittelee lentopelkoista lasta, kun ei suostu vaihtamaan paikkaa.

Luulisi sun välittävän, monesti paljon itkevät lapset oksentaa. Että pistä vaan kuulokkeet päähän ja oo välittämättä, voipa olla että tuut toisilla vaatteilla ulos koneesta millä aluksi sipsuttelit sisään.

Vierailija
15/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön juttu. Paikkaliput on ollut mahdollista ostaa etukäteen, eivät ole ostaneet. Odottavat ja olettavat, että ostamatta palvelua saavat sen kuitenkin. En käsitä. Sitten päivitellään muiden ihmisten joustamattomuutta ja halua auttaa.

Olin yllättynyt siitä, kuinka moni tässäkin ketjussa tuntui olevan sitä mieltä, että jutun perhe toimi ihan oikeutetusti, koska liput oli ennestään jo niin kalliit. Lentoyhtiöitä ja lippuja on tarjolla erilaisia erilaisilla hinnoilla ja jokainen voi ostaa haluamansa. Jos ei halua jotain ostaa ja siitä maksaa, on ihan turha vinkua, että muiden tulee palvelun saanti mahdollistaa.

16/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

No jos vanhemmalla ei riitä empatiakykyä maksaa siitä paikasta oman pelkäävän lapsen vierestä niin miksi sitä pitäisi löytyä vieraalta aikuiselta?

Tiesitkö, että niitä paikkoja ei aina saa edes rahalla vierekkäin. Ei edes silloin, kun on itse mahdl. ajoissa liikkeellä asian suhteen.

Ja se, että joku on ostanut rahalla mieleisen paikan koneesta, ei takaa sitä että saa sen paikan. Toisinaan se perhe menee sittenkin tällaisen edelle ja sijoitetaan vierekkäin. Tämä lukee myös Finnairin "osta lisäpalveluja lennollesi"-ehdoissa.

Vierailija
17/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Juu aivan varmasti katselet leffaa omassa rauhassasi. Palstallahan häiriinnytään lapsen itkusta jo sen kuuluessa Prisman toisesta päästä! Ja nyt muka yksi pystyisi nautiskelemaan olostaan huutava lapsi vieressä. Salli mun nauraa.

Vierailija
18/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Ehkäpä siksi että finski itse väittää etteivät laita lasta yksin?

Kommenteista päätellen tuo ei kuitenkaan oo epätavallista. En ymmärrä mikseivät vaan suoraan laita että arvalla menee oli lapsi tai aikuinen, joten maksa jos haluat viereen. Nyt valehdellaan että eeeeehei, yhteen pääsee jos on alle 12-vuotias.

Harhaanjohtavaa mainontaa

Vierailija
19/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähdössä 2- ja 5-vuotiaiden kanssa parin viikon päästä reissuun. Jos menevät muiden riesaksi, ei haittaa. Itse nautiskelen laatumatkasta.

Vierailija
20/175 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon vuoksi en enää lennä lasten kanssa Finnairilla lainkaan. Lennämme säännöllisesti eräällä Euroopan reitillä ja valitsen AINA Norwegianin, sillä he sijoittavat lapset automaattisesti minun viereeni ilman mitään ryöstö-lisämaksuja jo ennestään kalliiden hintojen lisäksi. Norwegianilla säästän huomattavan summan joka vuosi, eikä tarvitse stressata paikoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä