Lääkkeet kaljuuntumiseen. Kokemuksia?
Mulle kelpaa mikä vain neuvo. Varmaan monien av-mammojen miehet käyttävät näitä lääkkeitä ja onhan palstalla miehiäkin. Suositteletteko?
Itse olen tässä kaljuuntunut. Olen 29v. Päälaelta on noin vuoden ajan tukka harventunut. Olen ajatellut, että olkoon ja olen alkanut ajelemaan päätäni. Lääkkeet ilmeisesti vaikuttavat teston sivutuotteisiin. Ilmeisesti voi esiintyä esim. rintojen kasvua tai muita feminiinisten piirteiden ilmentymistä. Mieluummin olen kalju kuin kasvatan rinnat.
Varmaan tälle olisi parempiakin paikkoja, mutta olen sosiaalisesti avuton myös netissä.
Kommentit (59)
Älä ota mitään evoniaa tai propeciaa (finasteridi). Kaveri kokeili evoniaa eikä sillä keppi seisonut moneen kuukauteen.
Laserkypärä + prp + rogaine (minoxidil) turvallisia.
Turkkiin hiussirtoon jos on edennyt.
Vierailija kirjoitti:
Nopea googletus jo antoi tuloksia. Nizoral shampoo blokkaa DHT hormonia päänahasta ja tuo yhdistettynä minonoxil...vai mikä se oli antaa tuloksia kuulemma nopeasti.
mies51v
Tosta shampoosta:
Does Ketoconazole Block DHT?
When trying to answer this question we have to briefly disambiguate some terms here. For some of you that may not know, DHT or dihydrotestosterone is a male steroid hormone which is responsible for developing male genitalia during pregnancy and in early life for developing male facial characteristics such as beard etc. Ironically enough, in adult life it is responsible for the loss of hair in both men and women. The hormone appears as a by-product of testosterone and attaches itself to follicles in the scalp. In men and women who are genetically susceptible to hair loss it causes the follicles to weaken, shrink and completely shut down. It is the main culprit in causing male pattern baldness and can eventually lead to complete hair loss on the scalp. The most effective way in stopping or preventing hair loss in such cases is to block the DHT hormone.
One of the ways of blocking the DHT hormone topically on the scalp is by using blocking shampoos. One of the most common ingredients in these shampoos that is used to block DHT is ketoconazole. Ketoconazole is primarily a medication that has antifungal properties and is used to treat conditions that affect the nails and skin such as seborrheic dermatitis, candidiasis and ringworm.
Nizoral shampoo sisältää tuota. Apteeksita saa.
Amazonista double strength pura d or on vieläkin parempi kun on muitakin aineita. Tai big 5.
Otin aikoinani itse saman ongelman edessä vähän selvää näistä lääkekeinoista. Aika stydiä sivuvaikutusta löytyi, mm. kohonnut mahdollisuus myöhemmän iän impotenssiin.
Päätin vetää vaikka juice-tukalla mieluummin, ei ne hiukset nyt niin maailmanlopun asia ole.
M35
Huvittais kokeilla minoxidilia ihan vaan uteliaisuudesta, että toimiiko se ollenkaan. Onko ihmisillä kokemuksia mistä kannattaisi tilata. Hintahaitari näyttäis olevan netin perusteella aika iso, noin 10€/kk-40€/kk. Kympin vielä ehkä voisi maksaakin eikä harmittais vaikkei toimiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittais kokeilla minoxidilia ihan vaan uteliaisuudesta, että toimiiko se ollenkaan. Onko ihmisillä kokemuksia mistä kannattaisi tilata. Hintahaitari näyttäis olevan netin perusteella aika iso, noin 10€/kk-40€/kk. Kympin vielä ehkä voisi maksaakin eikä harmittais vaikkei toimiskaan.
Vähän päälle vuoden käytin minoksidiilia hiustensiirron yhteydessä ja kyllä siitä apua tuntui olevan, hiukseni olivat tuuheammat silloin ja kun lopetin käytön niin nykyään hiukseni ovat harvat koska jäljellä on enää siirretyt hiukset.
Minoksidiilin toimivuus riippuu siitä, että onko sulla vielä elossa niitä hiustuppeja, nimittäin jos hius kuolee lopullisesti niin ei minoksidiili voi luoda hiusta kasvamaan tyhjästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän päälle vuoden käytin minoksidiilia hiustensiirron yhteydessä ja kyllä siitä apua tuntui olevan, hiukseni olivat tuuheammat silloin ja kun lopetin käytön niin nykyään hiukseni ovat harvat koska jäljellä on enää siirretyt hiukset.
Minoksidiilin toimivuus riippuu siitä, että onko sulla vielä elossa niitä hiustuppeja, nimittäin jos hius kuolee lopullisesti niin ei minoksidiili voi luoda hiusta kasvamaan tyhjästä.
Näin olen kanssa kuullut. Kuitenkin näkee kuvia joissa ihmisillä on isotkin hiusalueet kasvaneet takaisin. Onkohan nämä sitten niitä joilla on ihan vastikään alkanut hiusten lähtö.
Ihmeitä en tuolta odota, olen hyväksynyt jo ajat sitten että hiukset saattavat lähteä vaikka kokonaan kun se on suvussa yleistä.
Avauksen aiempien kommenttien perusteella kenelläkään ei näytä olevan perehtyneisyyttä, joten viestini todennäköisesti kerää vain halveksuntaa ja alapeukaloita. Itse sain miestyyppisen kaljuuntumisdiagnoosin jo 17-vuotiaana, mutta nyt 3-kymppisenä minulla on enemmän tukkaa kuin teininä. Käytännössä siis tuuhea ja hyvinvoivat hiukset.
Vinkit:
-Matala-asteinen tulehdus on saatava kuriin, jos haluat estää hiustenlähtöä
-Insuliiniresistenssin aiheuttama typpioksiditasojen lasku kapillaareissa on keskeisiä tekijöitä, jotka näivettävät hiusfollikkelit.
Ylläoleviin korjauksena vähähiilihydraattinen ruokavalio pätkäpaastolla ( esim. 18:6-malli)
-Pehmytkudoksen kalsifikaatio on eräs hiustenlähtö aiheuttava tekijä varsinkin, jos suolistosi ei tuota riittävästi k-vitamiinia. Ala syömään k2-vitamiinia, jota ei meidän suomalaisten ravinnosta löydy nimeksikään. Samalla vältyt vanhuudenjäykkyydeltä ja osteopenialta.
-Kaikki ravintolisät ja keinot, jotka lisäävät päänahan verenkiertoa, ovat tepsiviä konsteja hiustenlähtöön.
Esim mikrorullaus (dermarolling), magnesiumöljy, neidonhiuspuu-uute, l-arginiini, sekä glutaminergiset tuotteet ovat hyödyllisiä. Samoin hiusten infrapunahoito edistämään mitokondrioiden tehokkuutta ja parin kuukauden välein tehtävä prp-hoito ovat erittäin tehokkaita.
-Varsinaisen dht:n (testosteronin potentiaalisempi metaboliitti) vaikutuksen ehkäisemiseen käytin finasteridin sijaan topikaalista, liposomaalista progesteronia eli keltarauhashormonia, koska se estää luonnollisesti dht:n sitoutumisen follikkeliin. Asiasta ei löydy juuri tietoa, joten googlailu ei auta asiaa. Biokemian tutkinto sen sijaan auttaa ymmärtämisessä.
-Nanoksidiili on pienimolekyylisempi ja siten imeytyvämpi kuin minoksidiili (rogaine), joten käytän sitä kerran joka toinen päivä piparminttuöljytipan kanssa lähinnä siis päänahan verenkierron edistämiseksi.
Loppukaneettina todettakoon, että keinot kyllä löytyvät, jos olet valmis näkemään tuhottomasti vaivaa ja rahaa hiustesi säilyttämiseksi. Keskeisin toimenpide on matala-asteisen tulehduksen hoito ruokavaliorenoveerauksella. Tsemppiä kaikille! Hiustenlähtö on kyllä pirullisen ikävä ongelma, enkä toivoisi sitä edes pahimalle vastustajalleni.
Vierailija kirjoitti:
Avauksen aiempien kommenttien perusteella kenelläkään ei näytä olevan perehtyneisyyttä, joten viestini todennäköisesti kerää vain halveksuntaa ja alapeukaloita. Itse sain miestyyppisen kaljuuntumisdiagnoosin jo 17-vuotiaana, mutta nyt 3-kymppisenä minulla on enemmän tukkaa kuin teininä. Käytännössä siis tuuhea ja hyvinvoivat hiukset.
Vinkit:-Matala-asteinen tulehdus on saatava kuriin, jos haluat estää hiustenlähtöä
-Insuliiniresistenssin aiheuttama typpioksiditasojen lasku kapillaareissa on keskeisiä tekijöitä, jotka näivettävät hiusfollikkelit.
Ylläoleviin korjauksena vähähiilihydraattinen ruokavalio pätkäpaastolla ( esim. 18:6-malli)-Pehmytkudoksen kalsifikaatio on eräs hiustenlähtö aiheuttava tekijä varsinkin, jos suolistosi ei tuota riittävästi k-vitamiinia. Ala syömään k2-vitamiinia, jota ei meidän suomalaisten ravinnosta löydy nimeksikään. Samalla vältyt vanhuudenjäykkyydeltä ja osteopenialta.
-Kaikki ravintolisät ja keinot, jotka lisäävät päänahan verenkiertoa, ovat tepsiviä konsteja hiustenlähtöön.
Esim mikrorullaus (dermarolling), magnesiumöljy, neidonhiuspuu-uute, l-arginiini, sekä glutaminergiset tuotteet ovat hyödyllisiä. Samoin hiusten infrapunahoito edistämään mitokondrioiden tehokkuutta ja parin kuukauden välein tehtävä prp-hoito ovat erittäin tehokkaita.-Varsinaisen dht:n (testosteronin potentiaalisempi metaboliitti) vaikutuksen ehkäisemiseen käytin finasteridin sijaan topikaalista, liposomaalista progesteronia eli keltarauhashormonia, koska se estää luonnollisesti dht:n sitoutumisen follikkeliin. Asiasta ei löydy juuri tietoa, joten googlailu ei auta asiaa. Biokemian tutkinto sen sijaan auttaa ymmärtämisessä.
-Nanoksidiili on pienimolekyylisempi ja siten imeytyvämpi kuin minoksidiili (rogaine), joten käytän sitä kerran joka toinen päivä piparminttuöljytipan kanssa lähinnä siis päänahan verenkierron edistämiseksi.Loppukaneettina todettakoon, että keinot kyllä löytyvät, jos olet valmis näkemään tuhottomasti vaivaa ja rahaa hiustesi säilyttämiseksi. Keskeisin toimenpide on matala-asteisen tulehduksen hoito ruokavaliorenoveerauksella. Tsemppiä kaikille! Hiustenlähtö on kyllä pirullisen ikävä ongelma, enkä toivoisi sitä edes pahimalle vastustajalleni.
Suuri osa näistä kuulostaa aikamoisilta poppakonsteilta. Jos itselläsikin on ollut kutakuinkin kaikki mahdolliset keinot käytössä niin mistä tiedät mikä niistä toimii ja mikä on turhaa. Hiustenlähtöönhän kaupitellaan ties mitä kun epätoivoset ihmiset kuitenkin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vinkit:-Matala-asteinen tulehdus on saatava kuriin, jos haluat estää hiustenlähtöä
Ylläoleviin korjauksena vähähiilihydraattinen ruokavalio pätkäpaastolla ( esim. 18:6-malli)-Pehmytkudoksen kalsifikaatio on eräs hiustenlähtö aiheuttava tekijä varsinkin, jos suolistosi ei tuota riittävästi k-vitamiinia. Ala syömään k2-vitamiinia, jota ei meidän suomalaisten ravinnosta löydy nimeksikään. Samalla vältyt vanhuudenjäykkyydeltä ja osteopenialta.
Esim mikrorullaus (dermarolling), magnesiumöljy, neidonhiuspuu-uute, l-arginiini, sekä glutaminergiset tuotteet ovat hyödyllisiä. Samoin hiusten infrapunahoito edistämään mitokondrioiden tehokkuutta ja parin kuukauden välein tehtävä prp-hoito ovat erittäin tehokkaita.-Varsinaisen dht:n (testosteronin potentiaalisempi metaboliitti) vaikutuksen ehkäisemiseen käytin finasteridin sijaan topikaalista, liposomaalista progesteronia eli keltarauhashormonia, koska se estää luonnollisesti dht:n sitoutumisen follikkeliin. Asiasta ei löydy juuri tietoa, joten googlailu ei auta asiaa. Biokemian tutkinto sen sijaan auttaa ymmärtämisessä.
-Nanoksidiili on pienimolekyylisempi ja siten imeytyvämpi kuin minoksidiili (rogaine), joten käytän sitä kerran joka toinen päivä piparminttuöljytipan kanssa lähinnä siis päänahan verenkierron edistämiseksi.Loppukaneettina todettakoon, että keinot kyllä löytyvät, jos olet valmis näkemään tuhottomasti vaivaa ja rahaa hiustesi säilyttämiseksi. Keskeisin toimenpide on matala-asteisen tulehduksen hoito ruokavaliorenoveerauksella. Tsemppiä kaikille! Hiustenlähtö on kyllä pirullisen ikävä ongelma, enkä toivoisi sitä edes pahimalle vastustajalleni.
Olen vähän eri mieltä kanssasi joista asioista. K-vitamiinia ihminen saa kasviksista ja en sitä kehottaisi ketään purkista hakemaan sen terveyshaittojen takia. Niihinkin kannattaa perehtyä.
Mitä tulee päänahan verenkiertoon, sanoisin sen mukailevan muun kehon verenkiertoa. En oikein ymmärrä miten ja miksi sitä erikseen haluaisit kiihdyttää tietyissä kehon osissa erikseen tms, jos se olisi mahdollista. Piparminttuöljystä hyötyvät lähinnä myyjät ja ne jotka sen hajusta pitävät.
Mikrorullaus on järjetöntä, järjen vastaista. Siihen ei sen enempää perusteluja tarvita.
Matala-asteinen tulehdus taitaa olla ihan jokaisen vitsaus ja sitä aiheuttaa niin moni muukin asia, kuin ruokavalio. Insuliiniresistenssin sanotaan vaikuttavan hiuksiin. Onko kyse sitten rasva-aineenvaihdunnasta vai insuliiniresistenssistä onkin toinen juttu.
Sinulla ne asiat, jotka hiustesi kasvuun vaikuttavat löytyvät ihan apteekin hyllyltä eli tuo keltarauhashormoni ja Rogainen vastine. Kaikki muu on puuhastelua ja ajan tuhlausta.
Sinä tulet elämäsi aikana todennäköisesti vielä huomaamaan miten hiustenlähtö on elämässä ongelmista ihan niitä pienimpiä. Huoletta voi vastustajalle tällaista toivoa, sikäli kuin kostonhimoa on.
Tsemppistä ja aurinkoista kevättä sen mukaan, kuin sitä elämääsi haluat.
Meidän työpaikalla on tosi komea kalju mies, mutta olen itse varattu ja 2 lasta.
Joten jos yhtään lohduttaa niin myös kaljuja miehiä pidetään komeina.
Minun naapuri on työkseen istuttanut hiuksia Tukholmassa. Mutta nyt menetti 60 % näöstä koronan takia.
Voitko ajatella mennä Turkkiin tai Unkariin laitattamaan hiukset. Se on rahan arvoinen ! Ei kannata kärsiä koska apu on saatavilla.
https://drterziler.com/lp/?gclid=CjwKCAjwx46TBhBhEiwArA_DjLJiHt18QHVeQS…
Kuvia
https://drterziler.com/lp/?gclid=CjwKCAjwx46TBhBhEiwArA_DjLJiHt18QHVeQS…
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla on tosi komea kalju mies, mutta olen itse varattu ja 2 lasta.
Joten jos yhtään lohduttaa niin myös kaljuja miehiä pidetään komeina.
Ei se monelle varmaan tuosta pelkästään ole kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ne asiat, jotka hiustesi kasvuun vaikuttavat löytyvät ihan apteekin hyllyltä eli tuo keltarauhashormoni ja Rogainen vastine. Kaikki muu on puuhastelua ja ajan tuhlausta.
Onko mitään tietoa mitä nuo halvimmillaan apteekeissa maksaa? Netistä löytyy aika huonosti tietoa.
Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kyllä
Propeciasta oli apua. Käytin sitä n. 2v ja kyllä siinä
vuoden käytön jälkeen huomasi että hiusten kunto oli parantunut.
Hiusten lähteminen tietysti väheni jo paljon aikaisemmin - https://euhealth24.com/fi/drug/propecia-generic
Aja ne sivu ja takaspedet veks. Myös se tupsu eli konvehti otsalta. Täyskalju. Ole Mies.
Käsittääkseni kaljuuntuminen johtuu korkeista testosteronitasoista. Joten ei siihen varmaan mitään lääkettä ole, joka ensinnäkään ei samalla veisi jotain muuta ja toisekseen, jonka vaikutus olisi edes vaivan arvoinen.
Jos kaljuuntuneeseen kohtaan haluaa hiuksia, on hiustensiirto tai tupee ainoa keino. Lisäksi joskus YouTubessa näin videon, kun miehen kaljuuntuneeseen päälakeen tatuoitiin tummia pisteitä, ja kun tukka oli lyhyt, pisteet näyttivät tukalta. YouTubessa on paljon näitä videoita näistä "hoitovaihtoehdoista." Kannattaa katsoa ensin sieltä, näyttävätkö tulokset siltä, mitä haet.
Ja viimeiseksi, muistuttaisin, että kun tukan saa kuntoon, alkaa joku muu paikka häiritä. Niin käy. Eli ennemmin kannattaa tehdä töitä itsensä kanssa. Ryppyjä ja painoa tulee itsellekin joka vuosi lisää, mutta mitä väliä. Olen täällä nauttimasta ainoasta elämästäni enkä miettimässä ulkonäköäni. Muutokset kuuluvat ikään. Elämä on oikeasti tosi kivaa - JOS - sen antaa olla. Ja yleensä tyytyväiset ihmiset eivät etsi vikoja muista, koska ei sille ole tarvetta.