Lääkkeet kaljuuntumiseen. Kokemuksia?
Mulle kelpaa mikä vain neuvo. Varmaan monien av-mammojen miehet käyttävät näitä lääkkeitä ja onhan palstalla miehiäkin. Suositteletteko?
Itse olen tässä kaljuuntunut. Olen 29v. Päälaelta on noin vuoden ajan tukka harventunut. Olen ajatellut, että olkoon ja olen alkanut ajelemaan päätäni. Lääkkeet ilmeisesti vaikuttavat teston sivutuotteisiin. Ilmeisesti voi esiintyä esim. rintojen kasvua tai muita feminiinisten piirteiden ilmentymistä. Mieluummin olen kalju kuin kasvatan rinnat.
Varmaan tälle olisi parempiakin paikkoja, mutta olen sosiaalisesti avuton myös netissä.
Kommentit (59)
Ikävä kyllä siihen ei ole lääkkeitä. Miehenikin kaljuuntui nuorena ja testaili kaikki mahdolliset taikalääkeet ja päähän tuputeltavat mönjät. Rehellinen kalju on kauniimpi, kun joku Trumptukka.
Vierailija kirjoitti:
Käytin muutaman vuoden ajan minoksidiilia ja finasteridia. Jiustenlähtö pysähtyi kokonaan, kunnes alkoi jatkua lääkityksestä huolimatta. Minoksidiililla läträäminen valitettavasti kasvatti karvoja muuallekin kuin vain päälaelle, ja käytön loputtuakaan eivät ne muut karvat poistuneet, vaikka kaljuuntuminen toki jatkuikin.
Mä pelkäsin kanssa, että miehelle kasvaa karvat kämmeniin. T:2
Vierailija kirjoitti:
Käytin muutaman vuoden ajan minoksidiilia ja finasteridia. Jiustenlähtö pysähtyi kokonaan, kunnes alkoi jatkua lääkityksestä huolimatta. Minoksidiililla läträäminen valitettavasti kasvatti karvoja muuallekin kuin vain päälaelle, ja käytön loputtuakaan eivät ne muut karvat poistuneet, vaikka kaljuuntuminen toki jatkuikin.
Finasteridi on ilmeisesti pahempi. En halua sitä edes kokeilla ja minoksidiilikin arveluttaa. Ilmeisesti vähintäänkin kuivattaa päänahan korpuksi, mikä ei iho-ongelmien kanssa olisi hyvä juttu.
Karvojen kasvu ei edes olisi niin paha. Mä olen vyötäröstä alaspäin täys jeti. Muualla ei ole oikein mitään. Jodkus mietin, kasvattaisiko minoksidiili partaa, mutten sitten ruvennut kokeilemaan.
En tiedä, huonolta nuo vaikuttaa. Ja sivuvaikutuksista huolimatta aika moni kaljuuntuu silti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä siihen ei ole lääkkeitä. Miehenikin kaljuuntui nuorena ja testaili kaikki mahdolliset taikalääkeet ja päähän tuputeltavat mönjät. Rehellinen kalju on kauniimpi, kun joku Trumptukka.
Mäkin vaan ajelen sen tosi lyheksi, vaikka myönnän, että sydämeen sattuu. Toisaalta en muilla edes huomaa mitään kaljua tai sänkitukkaa.
Ihan yllättävää oikeastaan tämä, miten iso osa itsetunnosta oli tukassa kiinni. Ehkä kehityn paremmaksi ihmiseksi tässä tai jotain. Ainakaan en enää pidä tukkaa itsestäänselvyytenä edes naisilla.
ap
Minä olen kaljuuntuva nainen ja olen tässä vuosia miettinyt peruukkia ja syönyt lääkkeitä. Hiustenlähtö onneksi pysähtyi, mutta kalju kiilsi pitkään hiusten alta ja onneton pieni hiirenhäntä jäi jäljelle.
Päätin tässä vielä viimeisenä keinona sijoittaa rogaineen, ja muutamassa kuukaudessa kaljut ohimot saivat peitettä, hiusrajaan alkoi näkyvästi kasvaa uutta hiusta eikä kalju näy enää yhtä selvästi. Nykytilanne on sellainen että minulla näyttäisi nutturan lisäksi olevan omituisia haituvatupsuja joka sojottavat 5cm pitkänä suoraan kohti taivasta. Saas nyt nähdä.
Minulla on atooppinen iho mutta toistaiseksi ei ole päänahka ärtynyt. Jos budjetti riittää ja kaljuuntuminen on sitä perinteisintä tyyppiä (päälaki ja hiusten etuosa) niin suosittelen kokeilemaan vielä rogainea. Helpointa ja halvinta toki ajella pois, niin varmaan itsekin tekisin jos olisin mies.
-nainen 29v
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaljuuntuva nainen ja olen tässä vuosia miettinyt peruukkia ja syönyt lääkkeitä. Hiustenlähtö onneksi pysähtyi, mutta kalju kiilsi pitkään hiusten alta ja onneton pieni hiirenhäntä jäi jäljelle.
Päätin tässä vielä viimeisenä keinona sijoittaa rogaineen, ja muutamassa kuukaudessa kaljut ohimot saivat peitettä, hiusrajaan alkoi näkyvästi kasvaa uutta hiusta eikä kalju näy enää yhtä selvästi. Nykytilanne on sellainen että minulla näyttäisi nutturan lisäksi olevan omituisia haituvatupsuja joka sojottavat 5cm pitkänä suoraan kohti taivasta. Saas nyt nähdä.
Minulla on atooppinen iho mutta toistaiseksi ei ole päänahka ärtynyt. Jos budjetti riittää ja kaljuuntuminen on sitä perinteisintä tyyppiä (päälaki ja hiusten etuosa) niin suosittelen kokeilemaan vielä rogainea. Helpointa ja halvinta toki ajella pois, niin varmaan itsekin tekisin jos olisin mies.
-nainen 29v
Hyvä, jos olet saanut jotain apua. Toivotaan, että tukkasi kasvaa takaisin. Rohkaisevaahan tuommoinen on. :)
Naisille tämä on varmasti pahempaa. Mullakin on atooppinen iho ja ilmeisesti lääkkeet saattaa ärsyttää sitä.
Mä en ole edes varma, onko mulla ihan puhdasta miestyyppistä kaljuuntumista. Noin 90% varmuudella se on sitä. Lääkäri katsoi hiusrajan perusteella, että sitä se on, mutta kun mulla on aina ollut todella korkea hiusraja, ihan pikkulapsesta asti. En ole nähnyt siinä mitään muutosta. Lisäksi mulla on ollut harvenevia länttejä takaraivossakin. Toisaalta kun tukkaa lähtee päälaelta, niin... en tiedä... Lääkärit näkee vain nuo "kaljut" saarekkeet, jotka mulla on aina ollut. Välillä epäilen, että atooppinen iho ja päänshan ihottumakin aiheuttaa kaljuuntumista, mutta ei lääkärit ole tähän mennessä niin arvelleet. Osittain tämänkin takia vielä pohdin asiaa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Finasteridi on ilmeisesti pahempi. En halua sitä edes kokeilla ja minoksidiilikin arveluttaa. Ilmeisesti vähintäänkin kuivattaa päänahan korpuksi, mikä ei iho-ongelmien kanssa olisi hyvä juttu.
Karvojen kasvu ei edes olisi niin paha. Mä olen vyötäröstä alaspäin täys jeti. Muualla ei ole oikein mitään. Jodkus mietin, kasvattaisiko minoksidiili partaa, mutten sitten ruvennut kokeilemaan.
En tiedä, huonolta nuo vaikuttaa. Ja sivuvaikutuksista huolimatta aika moni kaljuuntuu silti.
ap
Mulla alkoi kasvaa karvoja sellaisia paikoissa pään alueella, joissa ei normaalisti karvaa kasva. Nenän vieressä, korvanlehdessä, otsassa jne. Ei muakaan olisi rintakarvat haitanneet, mutta nämä karvat kyllä haittaavat. Ei mulla mitään turkkia nyt otsassa kasva, pinseteillä nypin ne pois, mutta nämä epätavallisiin paikkoihin ilmestyvät karvat ovat yksi mahdollisista sivuvaikutuksista minoksidiilin suhteen, jos ja kun sitä pääsee verenkiertoon jonkin verran. Jos leukaan laitat, niin sillä tavalla käytettynäko. sivuvaikutukset ovat vielä todennäköisempiä.
- sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen 29v
Hyvä, jos olet saanut jotain apua. Toivotaan, että tukkasi kasvaa takaisin. Rohkaisevaahan tuommoinen on. :)
Naisille tämä on varmasti pahempaa. Mullakin on atooppinen iho ja ilmeisesti lääkkeet saattaa ärsyttää sitä.
Mä en ole edes varma, onko mulla ihan puhdasta miestyyppistä kaljuuntumista. Noin 90% varmuudella se on sitä. Lääkäri katsoi hiusrajan perusteella, että sitä se on, mutta kun mulla on aina ollut todella korkea hiusraja, ihan pikkulapsesta asti. En ole nähnyt siinä mitään muutosta. Lisäksi mulla on ollut harvenevia länttejä takaraivossakin. Toisaalta kun tukkaa lähtee päälaelta, niin... en tiedä... Lääkärit näkee vain nuo "kaljut" saarekkeet, jotka mulla on aina ollut. Välillä epäilen, että atooppinen iho ja päänshan ihottumakin aiheuttaa kaljuuntumista, mutta ei lääkärit ole tähän mennessä niin arvelleet. Osittain tämänkin takia vielä pohdin asiaa.
ap
Oletko käynyt ihotautilääkärillä? Kannattaisi melkein yksityiseltä käydä hakemassa mielipide, ties vaikka päänahassa on joku tulehdustila joka edesauttaa hiustenlähtöä. Rogaine ymmärtääkseni toimii vain silloin jos kyse on siitä perinteisestä hiustenlähdöstä.
En enää toivo normaalia tukkaani takaisin, se peli on menetetty mutta toivon että saisin sen verran uutta hiusta kasvateltua ettei tuntemattomat ihmiset huomaa mitään erikoista tukassani. Sitä kyllä katselee ihan uusin silmin muiden hiuksia ja haikeana muistelen aikoja kun pystyin pitämään hiuksia ponihännällä. Tuntuu että peli on menetetty myös parisuhdemarkkinoilla.
Toivottavasti saat avun hiustenlähtöön, tai alat viihtyä siilin/kaljun kanssa etkä enää murehdi hiuksia. :) Tuolla kylillä kun katselee niin ei ole kalju/kaljuuntuva mies mikään harvinaisuus.
-edellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mulla alkoi kasvaa karvoja sellaisia paikoissa pään alueella, joissa ei normaalisti karvaa kasva. Nenän vieressä, korvanlehdessä, otsassa jne. Ei muakaan olisi rintakarvat haitanneet, mutta nämä karvat kyllä haittaavat. Ei mulla mitään turkkia nyt otsassa kasva, pinseteillä nypin ne pois, mutta nämä epätavallisiin paikkoihin ilmestyvät karvat ovat yksi mahdollisista sivuvaikutuksista minoksidiilin suhteen, jos ja kun sitä pääsee verenkiertoon jonkin verran. Jos leukaan laitat, niin sillä tavalla käytettynäko. sivuvaikutukset ovat vielä todennäköisempiä.
- sama
Minä fiksuna likkana lätkin rogainet päähän ja sitten lähdin harrastamaan hikiliikuntaa. :D Valui kivasti litkut otsaa pitkin hien mukana ja alkoi otsan nukka kasvaa ihan uusiin ulottuvuuksiin. No, sokerimassalla siistin otsaa ja nyt on tilanne pysynyt melko hyvin hallinnassa.
-se kaljuuntunut n29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
- sama
Okei, nenänpielikarvat ei ehkä olisi sitä, mitä haluan. Mulla on semmoista vaaleaa epäkarvaa paikoissa, joihin en ehkä karvaa haluaisi. Aika pelottavaa. Tukka ei ole ehkä sen arvoinen...
Kiitos paljon kun jaoit kokemuksesi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-nainen 29v
ap
Oletko käynyt ihotautilääkärillä? Kannattaisi melkein yksityiseltä käydä hakemassa mielipide, ties vaikka päänahassa on joku tulehdustila joka edesauttaa hiustenlähtöä. Rogaine ymmärtääkseni toimii vain silloin jos kyse on siitä perinteisestä hiustenlähdöstä.
En enää toivo normaalia tukkaani takaisin, se peli on menetetty mutta toivon että saisin sen verran uutta hiusta kasvateltua ettei tuntemattomat ihmiset huomaa mitään erikoista tukassani. Sitä kyllä katselee ihan uusin silmin muiden hiuksia ja haikeana muistelen aikoja kun pystyin pitämään hiuksia ponihännällä. Tuntuu että peli on menetetty myös parisuhdemarkkinoilla.
Toivottavasti saat avun hiustenlähtöön, tai alat viihtyä siilin/kaljun kanssa etkä enää murehdi hiuksia. :) Tuolla kylillä kun katselee niin ei ole kalju/kaljuuntuva mies mikään harvinaisuus.
-edellinen
Mulla on kortisonivoidetta muun kehon ihottumaan. Ehkäpä tuo yksityinen olisi hyvä idea. Tässä kuitenkin on jotain outoa. Suvun muihin miehiin kun vertaa niin mä olen oudon harventunut. Vain yksi setä on kaljuuntunut kunnolla ja sekin vasta vanhempana.
Älä nyt luovuta parisuhdemarkkinoilla ihan täysin. Mä joskus juttelin semmoisen naisen kanssa, jolla oli niin paha pälvikalju, ettei tukka tai kulmakarvat kasvaneet. Ei se ollut ongelma. Oltiin vaan liian erilaisia. Hänkin kyllä puhui siitä, miten treffiseuraa on vaikea löytää ja miten ihmiset olettaa, että kyse on syövästä. Toivottavasti tulevaisuudessa naisetkin saisi olla hiuksettomia ilman sen kummempaa ihmettelyä. Ainakin itse tunnen myötätuntoa muita kaljuuntuvia kohtaan.
ap
Mieheni käyttää Rogainea ja hiusten lähtö on lakannut tai ainakin vähentynyt.
Mutta: niin on seksihalukin! Ennen ihan normaalilla libidolla varustettu mies ei kerta kaikkiaan kiinnostu seksistä. Ja kyse ei ole siitä, että minä olisin rupsahtanut tai miehellä olisi salarakas tai impotenssi. Häntä ei vaan vähempää kiinnosta, ei seksi eikä kauniit naiset. Ennemminkin ärähtelee, miten oksettavaa tissin- ja perseentyrkytystä on kaikkialla yhteiskunnassamme. Että tukka on, muttei seksiä.
Joku hormoni-mittaus voisi olla paikallaan.
Kaljut miehet on komeita, jos niillä on itsetunto kohdillaan. Miettikää vaikka Kekkosta. Tuskin se kaljuaan häpesi.
Käyttänyt finasteridia n. vuoden. Hiukset alkoi palautua 3kk lähtien. Nyt normaali päälaki, muualla ei karvat kasva. Suosittelen, aika takuuvarmaa kamaa.
Älä ap bälitä, minä olen kaljuuntuva keski-ikäinen nainen, ja naisten kaljuuntumisesta ei puhuta koskaan, jonkinlainen tabu. Naiset sitten pstelevat peruukkeja, tekotukkaa ja päänahkajauheita, ettei kalju näy, mutta yhtälailla voidaan kaljuuntua kuin miehetkin.
Voi ei, tää viesti ei enää varmaan tavoita, kun ap:n viestittelystä on aikaa.
Mutta pakko sanoa, että sä oot ap supersymppiksen oloinen tyyppi. Kaljuja miehiähän on vaikka kuinka, ei se mitään parisuhdetta estä. Uskokaa vain itseenne. Samaa kyllä toivotan naisille. Parhaan puolison saa sellaisesta, jolle ulkonäkö on toissijainen juttu.
Olen 46-vuotias mies. Huomasin reilu kymmenen vuotta sitten, että pohjoismaisen vaaleat hiukseni alkoivat oheta otsalta. Mulla ohimon sivut eivät juuri ole paenneet missään vaiheessa. Miestyyppisessä hiustenlähdössä muutokset ovat hitaita ja hädin tuskin puolen vuoden käytöstäkään voi sanoa, ovatko hiukset ohenemassa vai pysähtyynkö kaljuuntuminen. Päänmuotoni ei ole imartelevin kaljuna, muttei itsetuntoni kuitenkaan ole rakentunut pelkästään hiusten ympärille. Olen syönyt aina terveellisesti, joten hivenainepuutos ei ollut kaljuuntumiseni syynä.
Käytin aluksi puolisen vuotta päänahkaan levitettävää minoksidiilia. Oli talvi ja iho muutenkin kuiva. Paikallishoitona tuo olisi ollut ihan kiva, mutta aine kuivatti päänahkaa liiaksi ja muodosti hilseenkaltaista tauhkaa kuivuessaan. En ostanut enää uutta pullosarjaa. Luin silloin netistä finasteridista ja sen mahdollisuuksista. Päätin lähestyä ihotautilääkäriä, josko hän kirjoittaisi reseptin 5 mg:n finasteriditabletteihin, jotka jakaisin itse viiteen osaan.
Olen käyttänyt finasteridia päivittäin liki 10 vuotta ja kaljuuntumiseni on mielestäni pysähtynyt. Ehkä uutta kasvuakin on tullut jonkin verran. Kasvatin lopulta pidemmät hiukset, jotka yltävät nykyään olkapäiden alapuolelle. Pitkissä hiuksissa huomaa, että hiukset ovat otsalta ohuemmat kuin sivuilta tai takaa. En kuulu siihen 1/82-osaan käyttäjistä, jotka menettävät erektiokykynsä lääkeaineen käytön seurauksena.
BTW. Finasteri ei sovi naisten hiustenlähtöön, joka harvoin on androgeenistä alopeciaa.
Naismäisen näköinen kalju mies ei ehkä ole ihan hotinta hottia.
Mitäs tuosta, hanki kivoja harrastuksia ja ajele jatkossakin tukka pois, tai pidä edes lyhyenä. Pitkätukkainen kalju mies on ehkä säälittävin näky mikä on olemassa.
Herbalife. Kerro jos sulla on muita sairauksia, jotta ei ole esteitä käyttää sitä.
Ota yhteys jälleenmyyjään.
Jos Herbalife ei auta, en tiedä enää mikä auttaa.