Lääkkeet kaljuuntumiseen. Kokemuksia?
Mulle kelpaa mikä vain neuvo. Varmaan monien av-mammojen miehet käyttävät näitä lääkkeitä ja onhan palstalla miehiäkin. Suositteletteko?
Itse olen tässä kaljuuntunut. Olen 29v. Päälaelta on noin vuoden ajan tukka harventunut. Olen ajatellut, että olkoon ja olen alkanut ajelemaan päätäni. Lääkkeet ilmeisesti vaikuttavat teston sivutuotteisiin. Ilmeisesti voi esiintyä esim. rintojen kasvua tai muita feminiinisten piirteiden ilmentymistä. Mieluummin olen kalju kuin kasvatan rinnat.
Varmaan tälle olisi parempiakin paikkoja, mutta olen sosiaalisesti avuton myös netissä.
Kommentit (59)
Ajat kaikki pois tai spedetukka mutta pää pystyssä vain kuljet 👍
Tuleepa mieleen eräs 45v kaljupää noin 10 vuotta sitten, joka piti vielä 3 omaa hiustaan päälaellaan (laskettu on) spede mies, joka vei 35v oikeasti komealta mieheltä 27v kauniin vaimon puhumalla.
Tämä tarina on totta. Itsevarmuus ja puhetaito. Tällä "hurmurilla" oli naisia muutenkin ällistyttävästi (kateellinen).
Vierailija kirjoitti:
Mieheni käyttää Rogainea ja hiusten lähtö on lakannut tai ainakin vähentynyt.
Mutta: niin on seksihalukin! Ennen ihan normaalilla libidolla varustettu mies ei kerta kaikkiaan kiinnostu seksistä. Ja kyse ei ole siitä, että minä olisin rupsahtanut tai miehellä olisi salarakas tai impotenssi. Häntä ei vaan vähempää kiinnosta, ei seksi eikä kauniit naiset. Ennemminkin ärähtelee, miten oksettavaa tissin- ja perseentyrkytystä on kaikkialla yhteiskunnassamme. Että tukka on, muttei seksiä.
Joku hormoni-mittaus voisi olla paikallaan.
Metallican Kirk Hammet kertoi jossain lehtijutussa vuosien takaa ihan saman käyneen omalla kohdalla Rogainen käytön myötä ja siksi oli mielummin luopunut Rogainesta. Jännää, miten mieleen jää jotain täysin epärelevantteja juttuja...
Oma miesystäväni alkoi kaljuuntua vähän päälle parikymppisenä sairastuttuaan ihopsoriakseen. Nykyisin hän on päätynyt ajelemaan vähäisetkin haivenet pois, koska kaikki lääkkeet ovat pahentaneet iho-ongelmia.
Googlaa:
finasteride ruined my life
tai
Propeica ruined my life
Ei kannata käyttää.
Lyhyt siili sopii monelle miehelle todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä siihen ei ole lääkkeitä. Miehenikin kaljuuntui nuorena ja testaili kaikki mahdolliset taikalääkeet ja päähän tuputeltavat mönjät. Rehellinen kalju on kauniimpi, kun joku Trumptukka.
Saksalainen kalju näyttelijä Christian Berkel on hot. Sarja on muistaakseni Kriminalisti, jossa hän näyttelee.
Sulfaatti shampoossa edistää hiusten lähtöä.
Nopea googletus jo antoi tuloksia. Nizoral shampoo blokkaa DHT hormonia päänahasta ja tuo yhdistettynä minonoxil...vai mikä se oli antaa tuloksia kuulemma nopeasti.
mies51v
Tosta shampoosta:
Does Ketoconazole Block DHT?
When trying to answer this question we have to briefly disambiguate some terms here. For some of you that may not know, DHT or dihydrotestosterone is a male steroid hormone which is responsible for developing male genitalia during pregnancy and in early life for developing male facial characteristics such as beard etc. Ironically enough, in adult life it is responsible for the loss of hair in both men and women. The hormone appears as a by-product of testosterone and attaches itself to follicles in the scalp. In men and women who are genetically susceptible to hair loss it causes the follicles to weaken, shrink and completely shut down. It is the main culprit in causing male pattern baldness and can eventually lead to complete hair loss on the scalp. The most effective way in stopping or preventing hair loss in such cases is to block the DHT hormone.
One of the ways of blocking the DHT hormone topically on the scalp is by using blocking shampoos. One of the most common ingredients in these shampoos that is used to block DHT is ketoconazole. Ketoconazole is primarily a medication that has antifungal properties and is used to treat conditions that affect the nails and skin such as seborrheic dermatitis, candidiasis and ringworm.
Herbalife, ei vt mä hajosin. Yhtähyvin vois syödä kasvisliemikuutioita :,D
Itse olen 53 v mies ja hiukset alkoi harvenemaan noin 5 vuotta sitten. Tiedän ettei hiuksilla enän ole mitään väliä miehillä tässä iässä mutta huvikseni päätin kokeilla noita aineita. Finasteridiä käytin noin 1.5 v mutta ei siintä mitään hyötyä ollut jossei haittaakaan. Lopetin finan ja aloin käyttää minoxidiiliä ja alussa ei tapahtunut mitään muuta kuin lähti reilusti hiuksia pois "kuuluu lääkkeen asiaan" . Meni itsellä noin 5 kk kun alkoi uutta hiusta kasvaa. Eihän tässä mitään teini kuontaloa saa enään aikaiseksi mutta on kuitenkin päälaella hiuksia senverran paljon ettei tarvi kaljuksi ajaa. Itsellä siis tuo minoxidiili tehoaa. Kannattaa käyttää minoxidiilin vaahto muotoa koska se on hieman tehokkaampaa ja ei aiheuta päänahan kuivumista. Foligainin foami olen netistä tilannut ja QGainin foamia. Ebayssä tuo Qgain foam on jotain 27 e 3 kk satsi.Foligaini jotain 37 euroa. No mulla nuo aineet tehoaa ja ihan hyvä niin. Kannattaa siis käyttää vaahto valmistetta niin ei tule ongelmia päänahan ihon kanssa.
AP, lääkkeitä en suosittele, mutta jos on sen verran varaa/halua niin nykyään saa tosi hyviä "hiussysteemejä" just itse laitatin semmoisen ennen Joulua ja huh huh kun olen ollut tyytyväinen. Ei enää Toppik jauheella kaljun kohdan peittämistä eikä sotkua ja tuli kyllä niin hyvää jälkeä. Ei erota mitenkään omista hiuksista ja liima on nyt kolme viikkoa pitänyt, kaikki hommat ihan normaalia, suihku, pesu, kampaus jne. Se huolletaan aina 4-5 viikon välein ja liimataan takas päähän.
Olen itsekkin hyvin nuorena kaljuuntunut (nyt 32), mutta hiukset alkoi harventua jo joskus 25 ikäisenä.
Miten naiset suhtautuu tuollaiseen peruukki pelleilyyn. Meinaan vaan että kun niille selviää totuus? Jos on rahaa niin miksei ota hiussiirteitä?
Minkä valmistajan olet käyttänyt, kun itse olen kokeillut gefinaa ja se toimi toisin kun orionin vastaava tuote.
Mies 46 kirjoitti:
Minkä valmistajan olet käyttänyt, kun itse olen kokeillut gefinaa ja se toimi toisin kun orionin vastaava tuote.
Ihan hölmöä puhetta, koska vaikuttava lääkeaine kaikissa sama, eli Finasterid.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kaljuuntuva nainen ja olen tässä vuosia miettinyt peruukkia ja syönyt lääkkeitä. Hiustenlähtö onneksi pysähtyi, mutta kalju kiilsi pitkään hiusten alta ja onneton pieni hiirenhäntä jäi jäljelle.
Päätin tässä vielä viimeisenä keinona sijoittaa rogaineen, ja muutamassa kuukaudessa kaljut ohimot saivat peitettä, hiusrajaan alkoi näkyvästi kasvaa uutta hiusta eikä kalju näy enää yhtä selvästi. Nykytilanne on sellainen että minulla näyttäisi nutturan lisäksi olevan omituisia haituvatupsuja joka sojottavat 5cm pitkänä suoraan kohti taivasta. Saas nyt nähdä.
Minulla on atooppinen iho mutta toistaiseksi ei ole päänahka ärtynyt. Jos budjetti riittää ja kaljuuntuminen on sitä perinteisintä tyyppiä (päälaki ja hiusten etuosa) niin suosittelen kokeilemaan vielä rogainea. Helpointa ja halvinta toki ajella pois, niin varmaan itsekin tekisin jos olisin mies.
-nainen 29v
Hyvä, jos olet saanut jotain apua. Toivotaan, että tukkasi kasvaa takaisin. Rohkaisevaahan tuommoinen on. :)
Naisille tämä on varmasti pahempaa. Mullakin on atooppinen iho ja ilmeisesti lääkkeet saattaa ärsyttää sitä.
Mä en ole edes varma, onko mulla ihan puhdasta miestyyppistä kaljuuntumista. Noin 90% varmuudella se on sitä. Lääkäri katsoi hiusrajan perusteella, että sitä se on, mutta kun mulla on aina ollut todella korkea hiusraja, ihan pikkulapsesta asti. En ole nähnyt siinä mitään muutosta. Lisäksi mulla on ollut harvenevia länttejä takaraivossakin. Toisaalta kun tukkaa lähtee päälaelta, niin... en tiedä... Lääkärit näkee vain nuo "kaljut" saarekkeet, jotka mulla on aina ollut. Välillä epäilen, että atooppinen iho ja päänshan ihottumakin aiheuttaa kaljuuntumista, mutta ei lääkärit ole tähän mennessä niin arvelleet. Osittain tämänkin takia vielä pohdin asiaa.
ap
Jäin miettimään itsekin onko kohdallasi kyse miestyyppisestä kaljuuntumisesta, kun kerroit miettineesi kasvattaisiko Minoxidil partaa sinulle. Usein/useimmiten miestyyppisen kaljuuntumisen kanssa samaan aikaan karva alkaa kasvaa muualla: mm parta kasvaa niille, joilla sitä ei ollut. Se parta onkin suht mukavasti kompensoinut mielestäni joillain sitä karvanlähtöä Tässä ihan pieni ote jostain netistä löytämästäni kirjoituksesta. Asiasta löydät halutessasi lisää tietoa... google auttaa.
"Those who are sensitive to testosterone will grow more facial hair, while those who are less sensitive to testosterone will have less facial hair. On the other hand – if you belong to the first group who has an easier time growing a beard, you're ironically much more likely to go bald on the head"
Lopeta alkoholi. Tupakka. Nuku pitkään. Käy kyntosalilla 2 xvko. Käy lenkillä 4x vko. Syö vihanneksia, kasviksia, myös proteiineja. Ulkoile paljon. Hanki virikkeitä, työ ystävät, tutut, hamsterit.
Pyöräile. Lue paljon. Pese kädet . Pidä 2m etäisyys.
Käy yksin kaupassa, käytä hanskoja. Älä mene joukkokokouksiin.
6ft deep niin kaljuuntuu kyllä, näkee sitten kyllä menneet tututkin jos niin on.
No niin no
Vierailija kirjoitti:
Naismäisen näköinen kalju mies ei ehkä ole ihan hotinta hottia.
Mitäs tuosta, hanki kivoja harrastuksia ja ajele jatkossakin tukka pois, tai pidä edes lyhyenä. Pitkätukkainen kalju mies on ehkä säälittävin näky mikä on olemassa.
Eikö Juice Leskinen ollutkaan tyylikkään näköinen hiuspannassaan ja pitkässä tukassaan?
Varmin keino kaljuuntumista vastaan lienee hiustensiirrot:
http://www.kaljuuntuminen.fi/hoitomuodot/hiustensiirrot/
Halvempi vaihtoehto on toki se että suosii lyhyttä siistiä hiusmallia eikä yritä epätoivoisesti peitellä sitä kaljuuntuvaa päälakea millään kampauskikoilla.
Pään ajaminen kokonaan kaljuksi voi näyttää turhankin karulta ja jotkuthan kasvattavat sitten parran ja viikset kaljun pään vastapainoksi. Tosin tuolla tyylillä näyttää varmasti ikäistään vanhemmalta.
Höpö höpö, höpö ja höpö.
Oletpa katkera.