Kätilö jatkaa " pääsiäisvastaanottoa" jos kysymyksiä alkaa tulla.
Kommentit (27)
Vähissä olisi meidän naurun aiheet, jos sille vain nauraisimme. Kakkaaminen kesken synnytyksen pöydälle on jokapäiväistä eikä se naurata eikä itketäkään vaan sen siivoaminen kuuluu jokapäiväiseen työhömme luonnollisena osana.
klö
Siis millaisia ne ylävatsakivut raskausmyrkytyksessä on. Valvoin yöllä kaksi tunutia kun kiersi, väänsi ja pisti (ylä)mahassa. Vähän niin kuin nälän tunne, mut kovempi. soin sitten ja odottelin. Vauva liikkui vilkkaasti. Lopulta vaimeni niin että sain unen päästä kiinni. Ei kehtaa olla soittelemassa jatkuvasti sairaalaankaan (seurailtu korkeaa rr, turvotuksia ja prot+) RV 39+2
Mene itse. Mitäs jos synnyttämään tullessasi sanoisin sinulle:mene pois?
klö
Ihan mielenkiinnosta, mille sitten nauratte? (siis synnytykseen liittyviin?)
Raskausmyrkytyksen liittyvä ylävatsakipu on kuin vähän kiristävä vanne ylävatsalla tai kuin olisi syönyt ylenmäärin liikaa ja olisi ähky olo.
Käy päivystyksessä, jos pahenee tai jatkuvasti vaivaa.
klö
P.S. Voi olla myös sappi, jos olet syönyt pääsiäisruokia.
Tavallisesti meillä on kyllä ihan omat jutut, henkilökohtaiset ja aika railakas huumori. Työasioille nauramme harvoin paitsi joskus tilannekomiikalle tai isien hauskoille kommelluksille.
klö
hoitajat tuli kätilön avuksi ( vai oliko kätilöitä, en tiedä) Joku niistä sanoi heti ovella ja taas banjot soi... ( eli paska haisee ja banjot soi) eipä jäänyt paljon synnytyksestä muuta sitten mieleen kun häpesin vaan sitä... Tiedän että ne oli ammattitaidottomia, mut harmittaa sitli vieläkin vaikka aikaa on jo kulunut 1, 5 v.
Toi menee täysin huumorin piikkiin eikä kenenkään pidä ottaa tuollaisesta itseenasä.
klö
ja hoitajan pitää ollaa kyllä varma toisen huumorintausta ennekuin tuollaista laskee suustaan..
T:14
Aika huumorintajuton tosikko kyllä olet toteaa palstaa sivusta seuraava lukija.
En oikein voi. Joku voi tunnistaa asian täältä ja sitten menee vaitiolovelvollisuus. Herkullisia tarinoita kyllä löytyisi.
klö
Motivoitunut synnytykseen, lapsi toivottu. Valmis yhteistyöhön ja neuvotteluun. Ottaa neuvoja ja ehdotuksia vastaan ja omiakin toiveita on ja lapsen haluaa pitää vierellään ja hellii häntä aidosti. Muistaa myös kiittää avusta.
klö
Olen ja kakkinut myös ja laskin siitä itse leikkiä, että toivottavasti pian tulee lapsi, kun paska jo tuli.
17
Vierailija:
Minkälainen koulutus ja kuinka kauan kestää opiskelu?
Ehtii hyvin vielä Hyväkin on, että on tullut jo elämänkokemusta, sitä voi koulutuksessa hyödyntää.
Koulutus kestää 4,5 vuotta. Aluksi 3 vuotta opiskellaan sairaanhoitajan pätevyys ja sitten viimeiset jaksot vasta kätilötyötä. Luentoja, harjoittelua paljon, kirjallisia töitä paljon.
klö
oikeesti niin jokapäiväistä ja arkista, ettei sitä enää kätilöt keskenään naureskele tauoilla? Mua ainakin hävetti niin vietävästi kun kakat tuli siihen " synnytyspöydälle" . Kätilö selitti vaan että iahn normaalia, älä välitä...