vaimo ei kokkaa
Teen pitkiä päiviä fyysisesti rankassa työssä, ja vaimoni palloilee päivät pitkät kotona. Ymmärrän, että hän tekee suurimman osan kotitöistä, mutta asumme kaksiossa, joten siivoukseenkaan ei mene koko päivää. Olemme sopineet, että muija tekisi päiväruuan. No niin hän on tehnytkin: pakastepitsaa! Miten kertoisin ihanalle vaimolleni nätisti, että en pärjää pitsalla joka päivä? :) Kiitos!
Kommentit (63)
mies joka kaipaa oikeaa kotiruokaa kirjoitti:
Teen pitkiä päiviä fyysisesti rankassa työssä, ja vaimoni palloilee päivät pitkät kotona. Ymmärrän, että hän tekee suurimman osan kotitöistä, mutta asumme kaksiossa, joten siivoukseenkaan ei mene koko päivää. Olemme sopineet, että muija tekisi päiväruuan. No niin hän on tehnytkin: pakastepitsaa! Miten kertoisin ihanalle vaimolleni nätisti, että en pärjää pitsalla joka päivä? :) Kiitos!
Ei sun vaimolla ole velvollisuutta kokata sulle. Miten on mahdollista ettet tiennyt vaimon kokkaustaidottomuudesta aiemmin?
Mitäs jos tosiaan sanoisit ihan suoraan? Sanot, että niin kauan, kun sinä vastaat perheen elatuksesta, sun täytyy jaksaa töissä kunnolla, ettet saa potkuja. Että voisko rouva laittaa ravitsevaa ruokaa tai sitten mennä töihin tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun vaimolla ole velvollisuutta kokata sulle. Miten on mahdollista ettet tiennyt vaimon kokkaustaidottomuudesta aiemmin?
Ei olekaan, kuten ei ap:lla ole velvollisuutta elättää syöttilästä
Miksi vaimosi ei käy töissä? Aikamoista että suostut elättämään
Teidän olisi syytä istahtaa pöydän ääreen keskustelemaan oikein kunnolla aika monesta asiasta. Voit myös jättää vaimokkeen syömään niitä pakastepizzojaan ja etsiä hyvän ruokalan josta saa kunnon sapuskaa kohtuuhinnalla, niitä on pienemmilläkin paikkakunnilla. Illalla ei sitten tarvitakaan muuta kun kahvit ja muutama voileipä. Voit myös opetella kokkaamaan itse, viikonloppuna vain isot annokset eri ruokia pakastimeen ja sieltä sitten aamulla sulamaan jotta saa illalla syödäkseen, se kannattaa opetella joka tapauksessa koska ero teille tuolla menolla tulee, valitan.
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa. Runoilevat mammat varmasti osaavat rustata sopivan runon tuohonkin tilanteeseen.
Minulla on kiire laittamaan ruokaa, meillä on tänään makaronia ja nötköttiä.
Mies aamun otsa hiessä hitsaa,
vaimokin jo valmistelee pitsaa,
kivuttomasti on kohta ruoka järkätty,
kun lautaselle kolahtaa tohtori ötkerin lätty.
Vierailija kirjoitti:
Sinua selvästi vaivaa väärän vaimon syndrooma. Ota minut! Teen heti kättelyssä karjalanpaistia ja jälkiruuaksi ruispuolukkapuuroa. Iloisena hengettärenä pyörin, passaan ja palvelen ja istun keittiöjakkaralle katsomaan kun sinä syöt. Iltamyöhällä saat leipoa rintavarustustani kun posket punakkana hyllyn rakkautesi tahtiin.
Mä otan hänet, osaan kyllä tehdä ruokaa itsekin, mutta tämä herätti haluni.
-ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ei suostu hellapoliisiksi. Ymmärrettävää, jos ei pidä ruuanlaitosta. Tehkää kalenteriin kokkivuoro-lista. Se, jonka vuoro on laittaa ruokaa, käy myös kaupassa ja hakee ainekset. Reilu meininki.
No onpa reilu meininki, jos vaimo palloilee päivät pitkät kotona ja mies töissä. Lähtis ku hauki rannasta tommonen emäntä mun taloudesta, jos ei ruokaa laittas.
Meillä tekee se, joka on kotona ja ehtii. Ei siinä sen kummempia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan, kuten ei ap:lla ole velvollisuutta elättää syöttilästä
Ei todellakaan kannata katella tommosta
Miksi käyt kotona lounaalla. Mene Savoyn pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vaimosi ei suostu hellapoliisiksi. Ymmärrettävää, jos ei pidä ruuanlaitosta. Tehkää kalenteriin kokkivuoro-lista. Se, jonka vuoro on laittaa ruokaa, käy myös kaupassa ja hakee ainekset. Reilu meininki.
Jos mies käy päivätöissä ja tienaa rahat asumiseen ja elämiseen, kun akka vain makaa kotona, niin on vain reilua, että nainen tekisi edes jotain, eli tässä tapauksesa miehelle ruuan. Muuten menkööt loisimaan muualle.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimo ulkomailta tuotu?
Eipä taida olla ku on lähihoitaja ammatiltaan. Ihan kotosuomalainen loiseläjä.
Itse olen nyt sairauslomalla leikkauksen vuoksi
Ja siitä huolimatta olen joka päivä tehnyt kunnon ruoan
valmiiksi miehelle kun tulee töistä. Ei tulisi mieleenkään
mitään pakastepizzoja lämmitellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies käy päivätöissä ja tienaa rahat asumiseen ja elämiseen, kun akka vain makaa kotona, niin on vain reilua, että nainen tekisi edes jotain, eli tässä tapauksesa miehelle ruuan. Muuten menkööt loisimaan muualle.
Juuri näin!
Hoh hoijaa, on jollakin ongelmat! Taitaa olla elämässä liian hyvin asiat kun tuollaisesta saa aikuinen mies ongelman itselleen!! Ei vaimosi mikään piika ole, oli kotona tai ei, elämme 2000 lukua, jos et osaa/jaksa/viitsi laittaa itse ruokaa, syö vaikka kynsiäs ja juo vettä raanasta päälle! Minä en ainakaan passais ketään aikuista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa, on jollakin ongelmat! Taitaa olla elämässä liian hyvin asiat kun tuollaisesta saa aikuinen mies ongelman itselleen!! Ei vaimosi mikään piika ole, oli kotona tai ei, elämme 2000 lukua, jos et osaa/jaksa/viitsi laittaa itse ruokaa, syö vaikka kynsiäs ja juo vettä raanasta päälle! Minä en ainakaan passais ketään aikuista miestä.
Laiskiainen heräs. Varmaan einespitsaa ja suklaata syömään
Uskomatonta, että joidenkin mielestä vaimon ei tarvitse ollenkaan osallistua kotitöihin, kun ei huvita. Jos mies hankkii rahat ruokaan, niin vaimo voi opetella ruuanlaiton, jos ei vielä osaa. Ei ole mitään rakettitiedettä.
Sitten passitat vaimon etsimään uuden koulutuksen itselleen. Muuten sinä joudut elättämään vaimoasi koko loppuelämän. Jos teille tulee ero, vaimosi on pulassa, koska hänellä ei ole työkokemusta. Pakko sanoa, että sinulla on tyhmä eukko.