Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vaimo ei kokkaa

mies joka kaipaa oikeaa kotiruokaa
29.01.2018 |

Teen pitkiä päiviä fyysisesti rankassa työssä, ja vaimoni palloilee päivät pitkät kotona. Ymmärrän, että hän tekee suurimman osan kotitöistä, mutta asumme kaksiossa, joten siivoukseenkaan ei mene koko päivää. Olemme sopineet, että muija tekisi päiväruuan. No niin hän on tehnytkin: pakastepitsaa! Miten kertoisin ihanalle vaimolleni nätisti, että en pärjää pitsalla joka päivä? :) Kiitos!

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että me ollaan semmoinen perhe, jonka mielestä on kivempi olla, kun on siistiä. Ei ne kotityöt siitä mihinkään katoa, vaikka on lapsia ja meillä lapsi on opetettu siihen, että kotitöitä tehdään. Myös hän omalta osaltaan osallistuu tähän siivoamalla oman huoneensa. Muissa perheissä voidaan toimia toisella tavalla, mutta tässä huushollissa ei aikuisilta "tipu kynä kädestä" sillä sekunnilla, kun lapsella on hiukan tylsää.

Vierailija
62/63 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siihen muu auta kuin ottaa asia puheeksi? Meillä on muotoutunut semmoinen työnjako, että minä teen meillä ruoan ja mies tekee muita kotitöitä. Voisi hyvin mennä toisinkin päin, mutta meillä minä olen parempi kokki ja mies taas kiinnostuneempi muista jutuista. Tosin nyt kun olen äitiyslomalla kotona, hoidan valtaosan myös kotitöistä. Mitään perussiivousta mieheni ei joudu tekemään tällä hetkellä lainkaan. Muut voivat olla eri mieltä, mutta itse koen, että koko päivän kotona ollessani mulla on tähän paremmin aikaa. En jaksaisi vaan makoilla koko päivää ja muutenkin yhteinen aika on kivempi käyttää sitten muuhun kuin nurkkien jynssäämiseen. Tietysti sitten, kun palaan töihin, teemme kotityöt taas yhdessä

Aijai, olehan sitten tarkkana, kun palaat töihin. Meillä vielä ensimmäisen lapsen jälkeen mies teki kotitöitä, mutta toisen lapsen myötä taantui mieskin. En saanut miestä enää tekemään kotona oikeastaan mitään. Oli raskasta käydä töissä, hoitaa lapset ja kaikki kodin asiat. Viikonloppuisin v*tutti ihan täysillä, kun mies lähti kahta kättä heilutellen iloisena harrastuksiin ja minä jäin siivoamaan ja pyykkäämään. Ero oli todella lähellä niinä vuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai tuohon mitään vippaskonsteja ole. Mulla on varmaan puolet vähemmän työtunteja kuin miesystävälläni, en mä silti hälle juuri kokkaile. Joskus kun teen itselleni (hän huoleton sekäsyöjä, minä vaa'an kanssa kaiken mittaava kalorin/hiilarin/rasvan/protskunlaskija kasvissyöjä-neurootikko) ruokaa, ja siitä jää yli (jaan tekemäni ruoan aina valmiiksi neljään grammalleen samankokoiseen annokseen) syötän miehekkeelle.

Joskus mieleni tekee leipoa, leivonkin, mutten itse suostu syömään sokerimoskaa jolloin miesystäväni saa herkkuja vain itselleen.

Mikset menisi kauppaan ja ostaisi sieltä valmiiksi aineksia joita halajat? Tuskin vaimosi pakastepizzaa laittaa jos jääkaappi on täynnä parsakaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän