Miksi 13 vuotiaita pidetään vielä lapsena?
Täällä helsingissä ton ikäset polttaa pilveä ja vetää lakka huumetta. Kaikilla on tyttö tai poika ystävä ja lesoilee toisilleen paljon tavaraa on onnistunut kaupasta varastamaan.
Kommentit (34)
Aivot kehittyvät vielä 23-vuotiaaksi asti. Siksi ovat lapsia henkisesti, vaikka näyttäisivät jo isommilta. Ja juuri nuo tunnusmerkit (ryyppäys, rellestys, seksikokeilut) osoittavat, että ovat vielä keskenkasvuisia. Jotkut jäävätkin sille asteelle!
Viime viikollla noin 13 vuotias mies löi minua six-packillä naamaan kun yritin estää häntä varastamasta sitä
On myös olemassa 16-17 vuotiaita poikia ja 14 vuotiaita nuoria naisia uhreina jos tapahtumat tarvitsevat lievennystä tekijän etnisyyden vuoksi.
Koska he ovat vielä lapsia, aivan kakaroita.
Lapsia ainakin sinne asti kunnes lapsilisää maksetaan.
Kakaroita siis 17 vuotiaaksi.
Vanhemmat haloo, jaksatteko / uskallatteko olla vanhempia, teillä on ensikädessä se
kasvatus, eikä kouluilla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo lapsi enää ole. ThirTEEN. TEINI-ikäinen kyseessä. Ja eikös ton ikäiset jo harrasta seksiä ja perusta perheitä?
Teini-ikäisetkin ovat lapsia, tai ainakin suurin osa. 18- ja 19-vuotiaat ovat tietenkin lain mukaan "aikuisia" kun ovat täysi-ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikollla noin 13 vuotias mies löi minua six-packillä naamaan kun yritin estää häntä varastamasta sitä
Tää johtuu 4 oluen tuomisesta kaupoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo lapsi enää ole. ThirTEEN. TEINI-ikäinen kyseessä. Ja eikös ton ikäiset jo harrasta seksiä ja perusta perheitä?
Teini-ikäisetkin ovat lapsia, tai ainakin suurin osa. 18- ja 19-vuotiaat ovat tietenkin lain mukaan "aikuisia" kun ovat täysi-ikäisiä.
Lain mukaan ovat kyllä aikuisia, biologisesti ja puhekielessä teinejä. Esimerkiksi 18v äiti on vielä teiniäiti ja joskus jopa se 19v.
Oon 18 ja täytyy myöntää olin 13 vuotiaana ihan pikku kakara niin kuin muutkin.
Kun olin itse 13-vuotias, niin ajattelin ehkä samoin. Nytkun olen jo "aikuinen" niin tajuan kuinka lapsi olin vielä sen ikäisenä, niinkuin muutkin sen ikäiset.
Minä laskin vielä 16-vuotiaana pulkkamäkeä. Tosin vielä aikuisenakin. Mutta viatonta lapsen elämää vietin.
Toivoisin että kaikilla lapsilla olisi mahdollisuus siihen että saisivat elää ilman aikuisten paineita. Teini-ikä on sitä harjoittelemista aikuisuutta varten 13-19 -vuotiaana siis. Silloin harjoitellaan työntekoa, mikäli kesätyötä saa ja otetaan vastuuta. Aikuisten tehtävä on huolehtia että pysyvät oikeilla teillä. Vaikka itse olin kiltti, helppo teini niin oman lapseni kanssa kyllä oli työtä ja tuskaa kasvattaa hänestä yhteiskuntakelpoinen kansalainen.
Itse hän kasvattaa lapsiaan rakkaudellisella kurilla. Muistaa vielä omat hömpötyksensä.
Ap voisi lapsillensa antaa esimerkkiä opiskelun tärkeydestä ja mennä vaikka iltakoulun äikäntunneille kertaamaan.
Ei ole enää lapsia ton ikäset tekee jo törkeitä rikoksia