Ajat ovat kovat -kerro parhaimmat nuukailuvinkkisi meille muille
Oletko nuuka luonnostasi? Nautitko nuukailusta ja säästämisestä? Jos nuukailet vapaaehtoisesti, niin uskon sinulla olevan hyviä ja toimivia vinkkejä niin nuukailusta pitäville kuin pakosta kaikesta säästäville. Haluaisitko jakaa tietämyksesi ja kokemuksesi muiden kanssa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Tuli tosi surullinen olo tästä ketjusta :/ joutuuko joku oikeasti elämään tämän ainoan elämänsä noin kurjasti :(
Ei kahviloita piristämässä tai edes hyvään ja maittavaan ruokaan vara :/
Se ilo pitää vain repiä muualta. Voi lähteä kävellen luontoretkelle tai siihen ilmaiseen taidenäyttelyyn. Kurjuus on pitkälti asenne. Ainakin Suomessa, ja jos kykenee liikkumaan itse. Mä olin vuosia kuntoutustuella, enkä tajunnut, että kalliisiin lääkkeisiin olisi saanut maksusitoumuksen. Se oli kamalaa, kun lääkkeet loppui, enkä saanut niitä lisää. Tai kun piti valita lääkkeet tai ruoka. Vuosien ajan multa jäi paljon tukia hakematta, koska en tiennyt niistä. Onneksi nykyisin niistä kerrotaankin.
Mutta oikeasti iloa voi repiä melkein mistä vaan. Huumori kantaa vaikka valtameren yli. Ulkoisilla asioilla myös tavoitellaan sisäistä hyvää oloa, jonka voi saada vähemmälläkin ulkoisella panostuksella. Sisäinen kasvu on elämässä ehkä tärkein asia.
Liikenneonnettomuus jossa joku kuolee on sen verran harvinainen tapahtuma, että tuollaisen seikan ottaminen mukaan säästäväisyys-keskusteluun on suorastaan argumentointivirhe.