Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajat ovat kovat -kerro parhaimmat nuukailuvinkkisi meille muille

Vierailija
29.01.2018 |

Oletko nuuka luonnostasi? Nautitko nuukailusta ja säästämisestä? Jos nuukailet vapaaehtoisesti, niin uskon sinulla olevan hyviä ja toimivia vinkkejä niin nuukailusta pitäville kuin pakosta kaikesta säästäville. Haluaisitko jakaa tietämyksesi ja kokemuksesi muiden kanssa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä vinkki: pidän tavaroista hyvää huolta. Puhdistan ja rasvaan nahkakengät, pyyhin laukut mikrokuituliinalla, käytän neuleisiin nukkaleikkuria, silitän paidat ja mekot ja niin edelleen. Mitä parempaa huolta tavaroista pitää, sitä harvemmin tarvitsee uusia. Näyttääkin siistimmältä!

Vierailija
2/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä vinkki: pidän tavaroista hyvää huolta. Puhdistan ja rasvaan nahkakengät, pyyhin laukut mikrokuituliinalla, käytän neuleisiin nukkaleikkuria, silitän paidat ja mekot ja niin edelleen. Mitä parempaa huolta tavaroista pitää, sitä harvemmin tarvitsee uusia. Näyttääkin siistimmältä!

Totta ja niitä tavaroita myös arvostaa eri tavalla, kun niiden takia on nähnyt vähän vaivaa ja kun jotain arvostaa, niin niistä pitää myös huolta. Hyvä ja palkitseva kierre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tavaroiden siivoaminen, peseminen, huoltaminen, korjaaminen.. Huonekalujen kunnostus.. Vanhasta ja nuhjaantuneesta saa tyylikkään kun antaa sen olla vanha ja nuhjaantunut mutta antaa vähän uutta pintaa..

Vierailija
4/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin lähtiessä katkaisen pääkytkimestä virran ja lukitsen sulaketaulun oven, niin ei pääse vaimo tuhlaamaan sähköä.

Vierailija
5/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla.. En osta sytykkeitä, vaan käyn keräämässä kassillisen kuivia kuusen alimpia oksia. Aivan mahtavia sytykkeitä.

Saunan pesään ei käytetä kesällä ostettuja/tehtyjä puita, vaan kerätään kuivia tippuneita oksia. Lapset hoitaa tämän työn.

Vierailija
6/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempani nostavat pesuvedet saunaan lämpiämään, jolloin ei tarvitse juoksuttaa kuumaa vettä suihkusta (omakotitalossa).

Minä jatkan kaikkia liharuokia halvoilla kasviksilla, kuten jauhelihaa porkkanaraasteella/sipulilla/pavuilla/punajuurella ruuasta riippuen tai kanaa maissilla/pinaatilla/tomaatilla. Pakastevihannekset ovat usein edullisin vaihtoehto juuresten ja säilykkeiden lisäksi.

Vierailija
7/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nuuka, mutta järkevä rahankäyttäjä. Tykkään hemmotella itseäni esim. Hyvällä ruualla ja kauneushoitola ja esim käymällä leffassa. Toki kunitselläni ei mitkään huipputulot, niin täytyy priorisoida, että ihan kaikkeen ei vaan ole varaa, mitä haluaisi tehdä.

Yksi hyvä vinkki on hankkia Cityshoppari -kortti, jos asuu/viettää paljon aikaa Pk seudulla. Sillä saa paljon alennuksia ravintoloista ja kahviloista.

Vierailija
8/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin lähtiessä katkaisen pääkytkimestä virran ja lukitsen sulaketaulun oven, niin ei pääse vaimo tuhlaamaan sähköä.

Sama. Kun mies yrittää käyttää jotain sähkötyökalua tai lämmittää autoaan (vielä joku sisätilanpuhallin) niin käyn nappaamassa sulakkeen pois ja piilotan.

Vierailija
9/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sellainen korjaus, että ajat eivät ole ollenkaan kovat tai huonot, vaan kohentuneet paljon, kiitos Sipilän hallituksen. Taloudessa menee hyvin pitkästä aikaa, kuluttajaluottamus on suurempi kuin koskaan, jne jne. Että mitä sinä oikein valitat?

Vierailija
10/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle paras säästövinkki on ollut:

Älä osta sitä mitä tarvitset, vaan mitä ilman et tule toimeen.

Tämä pätee hyvin vaatteiden, asusteiden, kodin tavaroiden ym. kanssa, mutta myös ruokakaupassa.

Vierailija
11/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nuuka, mutta järkevä rahankäyttäjä. Tykkään hemmotella itseäni esim. Hyvällä ruualla ja kauneushoitola ja esim käymällä leffassa. Toki kunitselläni ei mitkään huipputulot, niin täytyy priorisoida, että ihan kaikkeen ei vaan ole varaa, mitä haluaisi tehdä.

Yksi hyvä vinkki on hankkia Cityshoppari -kortti, jos asuu/viettää paljon aikaa Pk seudulla. Sillä saa paljon alennuksia ravintoloista ja kahviloista.

Höpsis, ruoka tehdään kotona ja siellä juodaan kahvitkin, ei missään kahviloissa!!! Nuukailijan sääntö numero 1!

Vierailija
12/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa. Kävelen kaikki alle 2 km matkat. En osta mitään vain siksi että se on muodissa ja kaikilla muillakin on. Ostan ruokaa vain sen minkä syön, ei hävikkiä. En harrasta kahviloissa istumista.

Vierailija
13/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan maalla.. En osta sytykkeitä, vaan käyn keräämässä kassillisen kuivia kuusen alimpia oksia. Aivan mahtavia sytykkeitä.

Saunan pesään ei käytetä kesällä ostettuja/tehtyjä puita, vaan kerätään kuivia tippuneita oksia. Lapset hoitaa tämän työn.

Omasta metsästä, oletan? Oksien keräily ei kuulu jokamiehen oikeuksiin.

Vierailija
14/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle paras säästövinkki on ollut:

Älä osta sitä mitä tarvitset, vaan mitä ilman et tule toimeen.

Tämä pätee hyvin vaatteiden, asusteiden, kodin tavaroiden ym. kanssa, mutta myös ruokakaupassa.

Kyllä.

Yks helkkarin kova säästövinkki on autoilijalle, että aina halvin mahdollinen auto, ei mitään osamaksuja ja mielellään käteisellä.

Mulla on aina tonni säästettyä "uuteen autoon. Korjaan itse jos tulee vikoja.

Vierailija
15/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta metsästä, oletan? Oksien keräily ei kuulu jokamiehen oikeuksiin.

Kyllä maahan tippuneita kuivia oksia saa kerätä. Siinä samalla kerätään kun mustikat ja sienet. Tietty naapurin mailta, me ei ruveta mistään maasta maksamaan.

Vierailija
16/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Käytetyt nenäliinat voi käyttää vessapaperina.

-Leipää ei kannata ostaa. Kotona tehty tulee halvemmaksi.

-Joskus hain aina metsästä teen korviketta. Talvisinkin voi hakea neulasia.

-Kannattaa totutella kävelemään pitkiä matkoja. Ei mene rahaa bussiin. Itse en kulje bussilla juuri koskaan. Autoa ei tietenkään ole. Ne syö rahaa.

-Ei erillistä talvitakkia, vaan takki, joka pitää tuulta. Alle sitten irtovuori tai kerroksia. Sama takki käy sitten joka säähän. Tilaa se vaikka varustelekalta.

-Kuljeta taskussa muovipussia irtotölkkien ja -pullojen varalta.

-Palasaippua tulee halvemmaksi kuin nestemäiset saippuat ja shampoot. Parilla eurolla saa yksinkertaisen saippuan, jolla voi pestä koko kropan. Pitkiä hiuksia voi lisäksi huuhtoa etikalla ja laittaa öljyä latvoihin (samaa öljyä kuin ruokaan). Itse ostan aina luontaistuotekaupasta oliiviöljysaippuan. Hintaa on kaksi euroa ja se kestää pitkään.

-Opettele leikkaamaan hiukset itse.

-Osta halvimpia vihanneksia. Pavut, linssit ja soijarouhe on halpoja proteiininlähteitä. kotona voi myös idättää esim. mungpapuja. Terveellistä, hyvää ja halpaa.

-Treenaa kotona.

-Ei ravintoloita, kahviloita yms. Ota mukaan omat eväät, jos on tarve.

-Pidä kotona ruokavarastoa pahan päivän varalle. Mä selviäisin varmaankin kuukausia kaapeistani löytyvillä pavulla, ohralla, riisillä, jauhoilla, öljyillä, pähkinöillä jne. Koskaan ei tiedä, mitä vielä tapahtuu.

Säästöt on pieniä, mutta kun rahaa jää käyttöön kuukausittain vain muutama satanen, niin näillä on merkitystä.

Vierailija
17/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostetaan aina käteisellä kaikki. Mitään luottoja ja osamaksuja ei ole mistään. Talolaina on ja sekin halpa, ja talokin on halpa.. Niin pieni et just mahdutaan.

Vierailija
18/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 lisää:

-korjaa hajonneet vaatteet. Opettele parsimaan. Itse parsin sukatkin niin pitkään kuin mahdollista.

-opettele tuntemaan paikalliset villivihannekset ja muut luonnon tarjoamat ravinnonlähteet, jotka ovat jokamiehenoikeukduen piirissä.

Vierailija
19/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän aina sukulaisilta että jos on vaatetta mitä eivät käytä, mulle voi antaa.

En ole ostanut ulkoiluvaatteita vuosiin, ei onneksi ole tarvinnut. Raskaana käytin miehen vaatteita, ei mitään raskausvaatetta.

Vierailija
20/42 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas kevät, nokkoset ja maitohorsma on hyvää syötävää.

Lääkärissä ei käydä, vaan hoidetaan vaivat itse.. Melkein joka vaivaan löytyy konsteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan