Yksinhuoltajaisä Niklas Tinderissä: miehen lapsi naiselle kova paikka
Juttu löytyy tästä linkistä.
https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/parisuhde/yksinhuoltajaisa-ni… .
Onko suurimmalle osalle naisista miehen lapsi tosiaan kova paikka, vai onkohan Niklas etsinyt lapsettomia kumppaneita? Ei minulle ainakaan olisi ongelma, jos mies on lähivanhempi, koska olen itsekin lähivanhempi, mutta ymmärrän kyllä, että lapseton sellaista voisi pelästyä. Mutta onko tämä siis ongelma myös lapsellisille sinkkunaisille?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
En huolisi miestä jolla on lapsia. En vihaa lapsia mutta en osaa kommunikoida heidän kanssaan. Pelkkä lasten läsnäolo saa minut ahdistuneeksi ja vaivautuneeksi. Olen varmaan vähän autistinen tai minulta puuttuu totaalisesti kaikki äidinvaistot. N21
Täällä yksi totuudentorvi. Neiti 21vuotta on vielä niin lapsi mieleltään että ei ehkä sinulle sopiva keskustelu. Tuossa iässä keskitytään opiskeluun sekä omien henkilökohtaisten taitojen kehittämiseen. En näe syytä miksi tulet aikuisten keskusteluun koska selvästi suu nnattu aikuisille tämä ketju
Koska täällä opitaan, sinkku = lapseton, vapaa henkilö. Mikä semmonen sinkku on jolla pyörii 4 kersaa jaloissa????
Itse en ottaisi lapsellista miestä, vaikka itselläni lapsi onkin. En halua ruveta äitipuoleksi kellekään.
Itselläni on kaksi lasta, mutta en silti pystyisi seurustella miehen kanssa, jolla on toisen naisen kanssa lapsia. Toki ymmärrän, että jos ero tulee nykyisen kumppanin kanssa niin jään loppuelämäksi yksin. En voi olettaa muiden haluavan yh-mutsia, kun en itsekään halua lapsellista kumppania.
Aika moni meistä, jos voi valita, haluaa puolison/kumpoanin jolla ei ole ennestään lapsia. Itse olin uusperheessä 6 vuotta ja mukavan alun jälkeen haastava perhedynamiikka sai minut toisiin ajatuksiin. Miehen olisin ottanut, mutta tuon kokemuksen jälkeen en enää ikinä ns koko pakettia. Harva nainen haluaa ottaa avosylin vastaan miehen lapset, vaikka aina miehet itse olettaa näin. Ja btw, joskus ne miehen varttuneet lapsetkin voi vain olla oikeasti sellaisia, ettei henkilökemiat osu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ventovieraan kakaran vaivoikseen?? Sen päälle tulee ex puoliso ja suku. halusit tai et. Mietippä nyt kysymystäsi uudelleen.
Täsmälleen sama tilanne on äitien kohdalla. Silti ei ole mitään ihmeellistä siinä, että lapsellinen nainen löytää uuden kumppanin.
ap
Nämä "yh-äipät" ottaa miehen, joka saattaa kohdella äidin lapsia todella välinpitämättömästi! Vierestä seuranneena olen tämän usean kohdalla nähnyt. Pääasia, että äitiä joku elättää ja äiti saa munaa, hän on valmis uhraamaan lastensa hyvinvoinnin. Lapsista viis. Seuraukset on sitten nähtävässä kun nämä lapsiparat kasvavat...
Niinpä. Mies ei voi koskaan onnistua, tai olla naisten mieleen.
Täysin samaa mieltä! avasin tännekin ketjun aiheesta 15v sitten!
https://www.vauva.fi/keskustelu/617401/yksinhuoltaja-isa-taysin-ulkona-…
T: ent yh-iskä, lapset lentäneet pesästä jo ajat sitten
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on kaksi lasta, mutta en silti pystyisi seurustella miehen kanssa, jolla on toisen naisen kanssa lapsia. Toki ymmärrän, että jos ero tulee nykyisen kumppanin kanssa niin jään loppuelämäksi yksin. En voi olettaa muiden haluavan yh-mutsia, kun en itsekään halua lapsellista kumppania.
Mä taas ajattelen, että koska mulla itsellänikin on lapsi, niin olisi äärimmäisen noloa olla sitä mieltä, ettei minulle kelpaa mies jolla on lapsia :D Samoin kun en halua miestä jolla on mahaa, niin en myöskään itse hanki mahaa itselleni. Tai koska haluan miehellä olevan jonkinlainen sivistystaso, niin en voi sallia itsellenikään totaalista tyhmentymistä ruutujen ja viihteen äärellä (no, en sallisi kyllä muutenkaan).
Mutta on noi lapset sellainen juttu, että ne hidastaa kyllä, jos tunteet ei ole kovin suuret ja varmat. Eli miehen (pikku)lapset eivät ole minkäänlainen ongelma, jos mies on mun tosirakkaus, mutta jos se mies on vain "ihan jees" eikä kauheesti tunnu missään, niin lapset aiheuttaa epäröintiä.
Ja tämähän on vain hyvä juttu, ja pitänyt omastakin elämästäni loitolla väärät miehet. Ja pitänyt omat standardit myös tietynlaisina, kun ei elämäänsä voi mitä sattuu miestä ottaa, jos on lapsi. Lapsettomana olisin saattanut alkaa matalammalla kynnyksellä "kokeilemaan" jonkun hunsvotin kanssa.
Mutta tuosta samaa mieltä, ettei muiden tarvitse haluta yh-mutsia. Jokaisella saa olla kriteerinsä, eikä mun tarvi kelvata kaikille siinä missä mullekaan ei kelpaa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan kiinnostava saada jonkinlaisia tilastoja, esim. pelottaako suurinta osaa lapsettomista sinkkunaisista enemmän se lapsi, vai yhdistelmä lapsi+lapsen etävanhempi.
Eräskin leskeksi jäänyt mies 1v lapsen kanssa löysi uuden lapsettoman kumppanin alle vuodessa.
Niin, leski! Se onkin se lapsen äiti, se miehen ex, joka pelottaa.
Ei kai tämä nyt voi olla niklaksille mikään yllätys, eihän?
Ei näillä pienten lasten isillä ole aikaa millekään parisuhteelle, ei edes vuoroviikkosysteemissä, kun näissäkään ei mitkään sovitut aikataulut päde. Ei enää ikinä isimiehiä mulle...
T. Kolmen lapsen äiti
Lähtökohtaisesti ei kiinnosta tutustua parisuhdemielessä miehiin, joilla on lapsi(a). Haluan parisuhteen miehen kanssa, en mitään valmista pakettia lapsineen ja ex-puolisoineen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun itselläni oli lapsi, seurustelin kahdenkin isän kanssa. Toinen oli yksinhuoltaja-lähivanhempi, toinen yhteishuoltaja, jolla oli lapset joka toinen viikko. Molempien kanssa tein kuitenkin alusta saakka selväksi, että niin kauan kuin lapset asuvat kotona, en ole valmis muuttamaan yhteen.
Sittemmin, oman lapseni kasvettua isoksi ja muutettua pois kotoa, tapailin vain miehiä, joilla oli sama elämäntilanne. En olisi jaksanut enää lapsiperhe-vapaa-aikaa.
Itsekin tässä elelen yksinäni siihen saakka, että omani on vähintään täysi-ikäinen. Ja silloin tapailisin vain samassa tilanteessa olevia, olisi melkoista pakittaa takaisin pikkulapsi-vaiheeseen.
Ei minulla ainakaan ole naisena mitään (romanttista) intressiä mieheen, joka on eronnut lapsensa äidistä. Eikä oikeastaan mitään muutakaan. Jos liike-elämässä tällaisen miehen kohtaan niin ehkä voin käydä hänen kanssaan kauppaa, mutta ei muuta. Kauppakumppaninakin pidän kyllä epäilyttävänä miestä, jonka tämän lapsen äiti on jättänyt. Kertoo selvästikin jonkinlaisesta ongelmasta, ehkä narsismista tai jostakin muusta, jos ei huolehdi edes lapsensa äidistä. Siitä että tällainen mies tyrkyttäisi minulle munaansa ei tarvitse edes puhua.
Nämä ns Niklakset on niin nähty, etsivät lapsetonta, kaunista ja hoikkaa naista. Ihan suoraan sanottuna ihmettelen miksi kukaan lapseton nainen viitsii alkaa säätämään isimiesten kanssa yhtään mitään.
Lapsettomana ihmisenä en oikeastaan jaksa edes kaveerata lapsellisten kanssa, meillä on niin erilaiset elämät. Lapsellisella kaikki pyörii lapsen ja lapsen aikataulujen ja tarpeiden ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ventovieraan kakaran vaivoikseen?? Sen päälle tulee ex puoliso ja suku. halusit tai et. Mietippä nyt kysymystäsi uudelleen.
Mutta naisen lapsen ollessa kyseessä asia olisi toisin, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta naisen lapsen ollessa kyseessä asia olisi toisin, eikö niin?
Kukaan ei pakota ketään olemaan kenenkään yh:n kanssa sukupuolesta riippumatta. Yh:t voivat seurustella vaikka toistensa kanssa, jos näitä kerran molemmissa sukupuolissa on.
Aika törkeää jos lapsen tehnyt käytetty tavara edes kuvittelee saavansa jonkun puhtaan ja käyttämättömän lapsettoman! Ihan hyvä ettei onnistu. Tuskin lapsen tehneet naiset tuolle nirsoilevat vaan tää iskä on mennyt yrittämään niitä samoja nuoria lapsettomia missejä/tissejä kuin kaikki muutkin miehet!
Taitaa olla vika jossain muualla kuin lapsessa. Luulisi kelpaavan monellakin naiselle, jolla itselläänkin lapsia.
Ehkä Niklas yrittää vain lapsettomia naisia tai muuten liian tasokkaita itseensä verrattuna?