Yksinhuoltajaisä Niklas Tinderissä: miehen lapsi naiselle kova paikka
Juttu löytyy tästä linkistä.
https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/parisuhde/yksinhuoltajaisa-ni… .
Onko suurimmalle osalle naisista miehen lapsi tosiaan kova paikka, vai onkohan Niklas etsinyt lapsettomia kumppaneita? Ei minulle ainakaan olisi ongelma, jos mies on lähivanhempi, koska olen itsekin lähivanhempi, mutta ymmärrän kyllä, että lapseton sellaista voisi pelästyä. Mutta onko tämä siis ongelma myös lapsellisille sinkkunaisille?
Kommentit (72)
Silloin kun itse olin sinkkuäiti niin osa miehistä tuntui pitävän mua jonain ydinjätteenä. Että ymmärrän yksinhuoltajaisän vaikeudet.
Olen 43-vuotias ja minulla on jo aikuiset lapset kun nuorena heidät tein. Lapsenlapsia tuskin heti on tulossa.
Olen sinkkuillut muutaman vuoden ja tarjolla olisi +40-vuotiaita miehiä joilla pieniä lapsia. Siis jopa alle kouluikäisiä. Ei kiitos. Ei minua miehen vanhemmat kouluikäiset lapset haittaisi mutta mihinkään taaperorumbaan en ala. Mielellään jo aikuiset lapset tai ei ollenkaan. Ihan jo siitä syystä että meidän vapaa-ajat olisivat täysin erilaisia ja tuollaisissa tapauksissa se lapseton on se joka joustaisi aina. Tottakai lapset menee edelle.
Riippuu paljon myös miehestä. Jos on hyvä ja osallistuva isä eikä etsi naisesta lapsenlikkaa.
Kröhöm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huolisi miestä jolla on lapsia. En vihaa lapsia mutta en osaa kommunikoida heidän kanssaan. Pelkkä lasten läsnäolo saa minut ahdistuneeksi ja vaivautuneeksi. Olen varmaan vähän autistinen tai minulta puuttuu totaalisesti kaikki äidinvaistot. N21
Täällä yksi totuudentorvi. Neiti 21vuotta on vielä niin lapsi mieleltään että ei ehkä sinulle sopiva keskustelu. Tuossa iässä keskitytään opiskeluun sekä omien henkilökohtaisten taitojen kehittämiseen. En näe syytä miksi tulet aikuisten keskusteluun koska selvästi suu nnattu aikuisille tämä ketju
Väitätkö sinä, että vauva-palstan keskusteluketjut on kypsien aikuisten keskusteluketjuja? :D:D Voi tsiisus...suuri osa viisikymppisistäkin tarvitsisi vielä melkoisen määrän itsensä kehittämistä. Mutta kymmenen pistettä perusteettomasta ylemmyydentunteesta :D
Onkohan Niclas löytänyt tässä kahdeksan vuoden aikana jo vaimon rinnalleen? Noin muuten, olisi 1 000 000 kertaa ollut helpompaa jos miehen lapsi tai lapset olisivat olleet kokonaan miehellä eli miehellä olisi ollut yksinhuoltajuus. Niin paljon lasten äiti kiusasi kuin kerkesi että jos silloin olisin tiennyt sen mitä nyt niin en olisi lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa ventovieraan kakaran vaivoikseen?? Sen päälle tulee ex puoliso ja suku. halusit tai et. Mietippä nyt kysymystäsi uudelleen.
Täsmälleen sama tilanne on äitien kohdalla. Silti ei ole mitään ihmeellistä siinä, että lapsellinen nainen löytää uuden kumppanin.
ap
Niin juuri, ei ne yh äiditkään mitään halutuimpia "saaliita" ole, kyllä se lapsi tökkää miehillekin yhtälailla. Ainoa ero on että naisia lähivanhempina enemmän.
No kyllä minä tämän ymmärrän. Mutta jos kuvitellaan, että sinkkuna on myös paljon äitejä, niin miksi näille ei kelpaisi lapsellinen mies, jos he itsekin olettavat kelpaavansa jollekulle. Aloituksessa sanoinkin, että lapsettomilta ymmärrän tämän, mutta entäs ne, joilla on itselläänkin lapsia.
ap
Koska sitten jos molemmilla on lapsia niin siinä vasta pitääkin yhteensovittaa aikatauluja ja monta elämää. Tuohon soppaan tulee vielä mahdollisesti hankalat ex-kumppanit.
Huomasitko että aloitus oli vuodelta 2018?
minulle yksi 5-vuotiaan lapsen vuoroviikkoisät sanoi, että hän haluaa lapsettoman naisen, koska
A) se on helpompaa, kun toisella ei ole lapsia
B) hän haluaa tarjota omalle lapselleen mahdollisimman paljon taloudellista resusrssia eikä jakaa sitä toisten ihmisten lasten hyväksi eli ts. elättää toisten lapsia.
Vierailija kirjoitti:
minulle yksi 5-vuotiaan lapsen vuoroviikkoisät sanoi, että hän haluaa lapsettoman naisen, koska
B) hän haluaa tarjota omalle lapselleen mahdollisimman paljon taloudellista resusrssia eikä jakaa sitä toisten ihmisten lasten hyväksi eli ts. elättää toisten lapsia.
Miksi nainen siivoaisi asuntoa mikä menee perinnöksi miehen lapsille. Vähintään naimisiin ilman avioehtoa, leskellä on ikuinen asumisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on niin kapeakatseisia ajatuksia, että miten nämä asiat hoidetaan. Esim. minulla on kaksi lasta ja miesystävälläni on kaksi lasta edellisistä liitoista. Olemme olleet jo vuosia yhdessä, ja hyvin menee, mutta suunnitelmissa on muuttaa yhteen vasta sitten, kun lapset aikuistuvat ja muuttavat pois kotoa.
Toki vietetään aikaa ja tehdään lomareissuja koko porukalla kaikkien lasten kera, mutta on kuitenkin eri kodit ja taloudellisesti olemme täysin erillään, kumpikin vastaten omista lapsistaan ja taloudestaan. Käytännön askareissa (esim. pihahommat) toki voimme autella toisiamme jne. ja yhteinen laatuaika (ilman lapsia) on meidän parisuhteen ydin.
Jos joskus menisimme naimisiin, tekisimme täyden avioehdon, koska meille on selvää, että minun lapseni perivät minut ja miesystävän lapset perivät hänet. Ei meidän parisuhteen tarvitse tulla siihen väliin mitenkään.
Olemme toki molemmat hyvätuloisia ja aika saman verran on säästöjä, ettei sinänsä ole mitään tarvettakaan hyötyä toisesta taloudellisesti puolin eikä toisin. Naurattaa vaan nämä, jotka heti alussa täräyttelee jotain minä-en-elätä-toisten-lapsia -juttuja. Ihan kuin kaikki aina olettaisivat, että pitäisi. Vähän yksinkertaisilta vaikuttavat tuollaiset miehet.
Pointtina kai se, että oli lapsia tai ei, pitää löytää ihminen, joka ajattelee asioista samoin kuin sinä ja jonka kanssa asiat on yhteensovitettavissa.
Minä olen vapaaehtoisesti lapseton nainen. Kerroin avoimesti deittiprofiilissa etsiväni samanlaista miestä. Kun en halua elämääni edes omia lapsia, miksi haluaisin siihen jonkun toisen ihmisen lapset? Ei kiitos. Eikä kysymys ole "pelästymisestä" vaan vakaasta harkinnasta. Pidän kyllä lapsista mutta en kuitenkaan halua omia tai kumppanin lapsia rajoittamaan elämääni.
Tykkäyksiä sain silti miehiltä joilla on lapsia ja osa jätti asian sopivasti kertomatta kunnes olimme jo treffeillä. Yksi ei edes ensimmäisellä tapaamisella vielä maininnut mitään lapsistaan. Laitoin jälkikäteen hänelle viestiä jossa kummastelin eikö hänellä tosiaan ole lapsia kun minusta hän vaikutti ihmiseltä joka niitä saattaisi haluta. Mies kertoi että on hänellä itse asiassa kaksi lasta! Kysyin miten hän ei tullut maininneeksi tätä aikaisemmin. "En tiennyt että se on sulle niin tärkeä asia." Haloo, miksi laittaisin siitä erikseen maininnan profiiliin jos se ei ole minulle tärkeää?
Olkaa ihmiset rehellisiä kun deittailette, itsellenne ja toisillenne! Älkää vaatiko lapsetonta kumppania jos itsellänne on lapsia. Jos kuitenkin vaaditte niin hyväksykää että sellaiset ihmiset ovat harvassa jotka tuollaiseen kuvioon suostuvat, eikä lapsettomia kumppaneita riitä kaikille lastensa vanhemmasta eronneille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaaehtoisesti lapseton nainen. Kerroin avoimesti deittiprofiilissa etsiväni samanlaista miestä. Kun en halua elämääni edes omia lapsia, miksi haluaisin siihen jonkun toisen ihmisen lapset? Ei kiitos. Eikä kysymys ole "pelästymisestä" vaan vakaasta harkinnasta. Pidän kyllä lapsista mutta en kuitenkaan halua omia tai kumppanin lapsia rajoittamaan elämääni.
Tykkäyksiä sain silti miehiltä joilla on lapsia ja osa jätti asian sopivasti kertomatta kunnes olimme jo treffeillä. Yksi ei edes ensimmäisellä tapaamisella vielä maininnut mitään lapsistaan. Laitoin jälkikäteen hänelle viestiä jossa kummastelin eikö hänellä tosiaan ole lapsia kun minusta hän vaikutti ihmiseltä joka niitä saattaisi haluta. Mies kertoi että on hänellä itse asiassa kaksi lasta! Kysyin miten hän ei tullut maininneeksi tätä aikaisemmin. "En tiennyt että se on sulle niin tärkeä asia." Haloo, miksi laittaisin siitä erikseen maininnan profiiliin jos se ei ole minulle tärkeää?
Olkaa ihmiset rehellisiä kun deittailette, itsellenne ja toisillenne! Älkää vaatiko lapsetonta kumppania jos itsellänne on lapsia. Jos kuitenkin vaaditte niin hyväksykää että sellaiset ihmiset ovat harvassa jotka tuollaiseen kuvioon suostuvat, eikä lapsettomia kumppaneita riitä kaikille lastensa vanhemmasta eronneille.
Ai kauheeta, mahtoikohan ko. tyyppi olla edes eronnut lastensa äidistä? Jos ihan unohtuu mainita, että on pari muksua, niin taisi vain yrittää sänkyyn ilman sitoumuksia. Ei vaikuta kovin vakavasti ainakaan tutustumista ottavan, kun tuollainen unohtui mainita.
Toki voi myös olla, ettei ne lapset hänelle tosiaan olleet niin tärkeä, että viitsisi mainita. Ei lupaa sekään kovin hyvää tyypin luonteesta.
Että väistit luodin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta, mahtoikohan ko. tyyppi olla edes eronnut lastensa äidistä? Jos ihan unohtuu mainita, että on pari muksua, niin taisi vain yrittää sänkyyn ilman sitoumuksia. Ei vaikuta kovin vakavasti ainakaan tutustumista ottavan, kun tuollainen unohtui mainita.
Toki voi myös olla, ettei ne lapset hänelle tosiaan olleet niin tärkeä, että viitsisi mainita. Ei lupaa sekään kovin hyvää tyypin luonteesta.
Että väistit luodin.
Kyllä hän oli eronnut, sitä en epäile ollenkaan. Kertoi asumisjärjestelyistä ja miten lasten hoidosta oli sovittu, jne. Oli todella mukava mies ja vaikutti olevan ihan tosissaan parisuhdetta etsimässä, ei mikään player.
Osa ihan aikuisistakin ihmisistä vain on tuollaisia että voivat mielessään päättää toisen puolesta mitkä ovat tärkeitä asioita kertoa ja millä "ei pitäisi" olla merkitystä. Tavallaan ymmärränkin, että lapsia hankkineen ihmisen näkökulmasta voi olla vaikea ymmärtää toisen ihmisen olevan vakaasti ja ehdottomasti lapseton. Mutta vaikka toisen ajatusmaailmaan ei pystyisi itse samastumaan, olisi silti hyvä kunnioittaa sitä mitä hän itsestään kertoo (kuten minä kerroin profiilissa että haluan lapsivapaan miehen ja suhteen). Tämä ymmärryksen/kunnioituksen puute olisi ollut kyllä este seurustelulle vaikka miehen lapset olisivat haihtuneet savuna ilmaan.
Koska sitten jos molemmilla on lapsia niin siinä vasta pitääkin yhteensovittaa aikatauluja ja monta elämää. Tuohon soppaan tulee vielä mahdollisesti hankalat ex-kumppanit.