Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinhuoltajaisä Niklas Tinderissä: miehen lapsi naiselle kova paikka

Vierailija
29.01.2018 |

Juttu löytyy tästä linkistä.

https://www.vauva.fi/artikkeli/vanhemmuus/parisuhde/yksinhuoltajaisa-ni… .

Onko suurimmalle osalle naisista miehen lapsi tosiaan kova paikka, vai onkohan Niklas etsinyt lapsettomia kumppaneita? Ei minulle ainakaan olisi ongelma, jos mies on lähivanhempi, koska olen itsekin lähivanhempi, mutta ymmärrän kyllä, että lapseton sellaista voisi pelästyä. Mutta onko tämä siis ongelma myös lapsellisille sinkkunaisille?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee panosaitille ja ihmettelee miksei naisille kelpaa mies lapsen kanssa...

Öh, eikö panosaitilla pitäisi olla juurikin niin, että vastapuolen lapsilla ei ole väliä? :D

Vierailija
22/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin myös ihmettelemään tuossa jutussa, että Niklas kertoo siitä, miten häneen suhtaudutaan tinderissä, mutta hän ei yhtään valota, mikä on hänen oma suhtautumisensa naiseen, jolla on lapsia. Siitä tuli mieleen, että voiko olla kyse siitä, että hän etsii itsekin vain niitä lapsettomia naisia. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ventovieraan kakaran vaivoikseen?? Sen päälle tulee ex puoliso ja suku. halusit tai et. Mietippä nyt kysymystäsi uudelleen.

Täsmälleen sama tilanne on äitien kohdalla. Silti ei ole mitään ihmeellistä siinä, että lapsellinen nainen löytää uuden kumppanin. 

ap

Nämä "yh-äipät" ottaa miehen, joka saattaa kohdella äidin lapsia todella välinpitämättömästi! Vierestä seuranneena olen tämän usean kohdalla nähnyt. Pääasia, että äitiä joku elättää ja äiti saa munaa, hän on valmis uhraamaan lastensa hyvinvoinnin. Lapsista viis. Seuraukset on sitten nähtävässä kun nämä lapsiparat kasvavat...

Sehän on sitten ihan eri asia, millaisia kumppaneita kukin saa. En nyt haluaisi tästä mitään yksinhuoltajien ja uusioperheiden haukkumisketjua, vaan lähinnä ajattelin tuota, miksi tämä asia on kovempi paikka naisille kuin miehille. 

ap

Mihin tämä sun mielipide perustuu, että se on kovempaa naisille kuin miehille? Niklaksen yksittäiseen kokemukseenko? 

Jos tehtäisiin kysely, jossa lapsettomat sinkkumiehet saisivat valita treffikumppaneita lapsettomien tai yh-äitien väliltä, niin kumpiakohan he mieluummin valitsisivat? Yksinhuoltajanaisia nyt vain on paljon enemmän sinkkumarkkinoilla tarjolla kuin yksinhuoltajamiehiä. Pakon sanelemaa siis osaksi, että miehet treffailevat yh-äitejä. 

Vierailija
24/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu, että tuo mies itse etsii jotain superkaunista lapsetonta naista? Ehkä samanikäinen ja lapsellinen nainen ei kelpaa? Noita nimittäin näkee paljon tinderissä, että etsitään lapsetonta vaikka itsellä on lapsi.

Vierailija
25/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo 50-vuotias ja lapseni ovat aikuisia, lapsenlapsia minulla ei ole. Seurustelin miehen kanssa jolla on myöskin aikuiset lapset ja neljä lastenlasta. Miehelle lapsenlapset ovat erittäin tärkeitä, mikä tietysti on hieno juttu, mutta minä en yksinkertaisesti jaksanut heitä. Minulla ei ole minkäänlaisia tunnesiteitä noihin lapsiin. No olihan siinä muitakin juttuja, mutta oli tuokin yksi syy suhteen hiipumiseen. Joten en tosiaan ihmettele jos lapseton nainen ei jaksa miehen lapsia. Riippuu varmaan ihmisestä.

No nyt meni oikein. Riippuu ihmisestä. Riippuu niistä lapsista. Riippuu tähtien asennosta ja vaikka mistä.

Ehkä tämän artikkelin sinkku, lapsilla tai ilman, on sellainen jonka kanssa moni ei jaksa yrittää. Ehkä hän on kohdannut vain naisia ja eivät edes tosissani häneen halunneet tutustua.

Kaatuu juttu jos silloin kun mainitsee lapset? No silloin se toinen ei ollut edes kovin kiinnostunut.

Kaatuu siinä vaiheessa kun kumppani yrittää olla tekemisissä lasten kanssa? Silloin vika on lapsen ja sen toisen väleissä jotka ei toiminut taas miljoonasta eri mahdollisesta syystä.

Vierailija
26/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ventovieraan kakaran vaivoikseen?? Sen päälle tulee ex puoliso ja suku. halusit tai et. Mietippä nyt kysymystäsi uudelleen.

Täsmälleen sama tilanne on äitien kohdalla. Silti ei ole mitään ihmeellistä siinä, että lapsellinen nainen löytää uuden kumppanin. 

ap

Nämä "yh-äipät" ottaa miehen, joka saattaa kohdella äidin lapsia todella välinpitämättömästi! Vierestä seuranneena olen tämän usean kohdalla nähnyt. Pääasia, että äitiä joku elättää ja äiti saa munaa, hän on valmis uhraamaan lastensa hyvinvoinnin. Lapsista viis. Seuraukset on sitten nähtävässä kun nämä lapsiparat kasvavat...

Sehän on sitten ihan eri asia, millaisia kumppaneita kukin saa. En nyt haluaisi tästä mitään yksinhuoltajien ja uusioperheiden haukkumisketjua, vaan lähinnä ajattelin tuota, miksi tämä asia on kovempi paikka naisille kuin miehille. 

ap

Mihin tämä sun mielipide perustuu, että se on kovempaa naisille kuin miehille? Niklaksen yksittäiseen kokemukseenko? 

Jos tehtäisiin kysely, jossa lapsettomat sinkkumiehet saisivat valita treffikumppaneita lapsettomien tai yh-äitien väliltä, niin kumpiakohan he mieluummin valitsisivat? Yksinhuoltajanaisia nyt vain on paljon enemmän sinkkumarkkinoilla tarjolla kuin yksinhuoltajamiehiä. Pakon sanelemaa siis osaksi, että miehet treffailevat yh-äitejä. 

Ei se ole minun mielipiteeni, vaan halusin tällä aloituksella kartoittaa, onko asia niin. Tuosta jutusta kun tuli sellainen käsitys, että tämä ongelma on miesten kohdalla erilainen kuin naisten. Sitä juuri ihmettelinkin, että onko se jotenkin erilainen. 

ap

Vierailija
27/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo 50-vuotias ja lapseni ovat aikuisia, lapsenlapsia minulla ei ole. Seurustelin miehen kanssa jolla on myöskin aikuiset lapset ja neljä lastenlasta. Miehelle lapsenlapset ovat erittäin tärkeitä, mikä tietysti on hieno juttu, mutta minä en yksinkertaisesti jaksanut heitä. Minulla ei ole minkäänlaisia tunnesiteitä noihin lapsiin. No olihan siinä muitakin juttuja, mutta oli tuokin yksi syy suhteen hiipumiseen. Joten en tosiaan ihmettele jos lapseton nainen ei jaksa miehen lapsia. Riippuu varmaan ihmisestä.

Tavallaanhan nuo lapsi ja lapsenlapsiasiat ovat tärkeitä arvoja käydä heti suhteen alussa läpi. Onko se uusi parisuhde tärkeämpi kuin omat lapset (täälläkin joistakin yh-äideistä tällaista heitetty, useampia eronneita isiä tästä syytetty)? Vai onko omat lapset ne tärkeimmät eikä elämään sovi uuden kumppanin lapsia? Vai voiko nuo uuden kumppanin lapset ja lapsenlapset ottaa elämään rikkautena? Itse eronneena olen parisuhteessa eronneen miehen kanssa jolla aikuiset lapset ja kaksi lastenlasta, omat lapseni vielä lapsettomia opiskelijoita. Minusta on mukavaa seurata pikkulapsia taas pitkästä aikaa, yhtä innolla olen mukana kuin mieskin. Ja tiedän, että mies suhtautuu yhtä innolla kun minun lapseni tuovat omia lapsiaan mummolaan.

Vierailija
28/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minusta tuntuu, että tuo mies itse etsii jotain superkaunista lapsetonta naista? Ehkä samanikäinen ja lapsellinen nainen ei kelpaa? Noita nimittäin näkee paljon tinderissä, että etsitään lapsetonta vaikka itsellä on lapsi.

No tämä minullekin totta puhuen tuli mieleeni. Jotenkin on vaikeaa uskoa, että lapselliset naiset mykistyisivät heti, kun kuulevat lapsesta. 

ap

Vierailija
29/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskimies lapsen kanssa olisi ihan ok. Sille lapsellehan voisi alkaa äidiksi, ja olla sitten osa perhettä vaikkei biologinen äiti olisikaan. Paljon ongelmallisempi tilanne on, jos lapsen vanhemmat ovat eronneet. Siinä tulee kaikenlaista säätöä etävanhemman kanssa, tyyliin et saa osallistua perheen (lapsen) juhliin, koska ex ei halua, et saa sanella sääntöjä omassa kodissasi koska ex sanoo sitä ja tätä jne. Ei kukaan halua osaksi tuollaista riitelyä, vaikka lapsi itse olisi ihan ok. Eihän ne tilanteet onneksi aina näin hankalia ole, mutta usein kuitenkin, eikä sitä voi tietää heti.

Toisaalta myös iso lapsi, joka on melkein aikuinen on ok, koska se ei toivon mukaan ole ikuisesti siinä riesana, vaan muutaman vuoden päästä muuttaa pois ja sen jälkeen vain käy joskus.

Vierailija
30/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei se ole minun mielipiteeni, vaan halusin tällä aloituksella kartoittaa, onko asia niin. Tuosta jutusta kun tuli sellainen käsitys, että tämä ongelma on miesten kohdalla erilainen kuin naisten. Sitä juuri ihmettelinkin, että onko se jotenkin erilainen. 

ap

Tuohon olisi voinut varmaan vaihtaa aika monen naisen nimen tilalle ja juttu pysyisi samana. Ei se ole sen erillasempi.

Vierailija
31/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Yh-äiti on varmasti valmiimpi deittailemaan yh-isää kuin lapseton nainen. Siksipä uskon, että tämä Niklas haluaa deittailla lähinnä lapsettomia naisia, joilta pakit tulevat helpommin. Miesten tilanne taas on se, että jos yh-äidit eivät kelpaa vaihtoehdoksi, niin ne vaihtoehdot kapenevat aika radikaalisti. On paljon enemmän yh-äitejä kuin yh-isiä, joten todennäköisyys törmätä treffimarkkinoilla yh-äitiin on miehille suurempi kuin naisilla yh-isään. 

Vierailija
32/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Tuohon olisi voinut varmaan vaihtaa aika monen naisen nimen tilalle ja juttu pysyisi samana. Ei se ole sen erillasempi.

No enpä tiedä. Itse olen sinkkuäitinä tinderissä eikä kyllä montaa kertaa ole käynyt niin, että keskustelu lopahtaa täysin, kun kerron, että minulla on lapsia. Tuo mies sanoo, että niin käy tosi usein. 

ap

Vierailija
33/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Yh-äiti on varmasti valmiimpi deittailemaan yh-isää kuin lapseton nainen. Siksipä uskon, että tämä Niklas haluaa deittailla lähinnä lapsettomia naisia, joilta pakit tulevat helpommin. Miesten tilanne taas on se, että jos yh-äidit eivät kelpaa vaihtoehdoksi, niin ne vaihtoehdot kapenevat aika radikaalisti. On paljon enemmän yh-äitejä kuin yh-isiä, joten todennäköisyys törmätä treffimarkkinoilla yh-äitiin on miehille suurempi kuin naisilla yh-isään. 

Juu, jotenkin näin minäkin tämän näkisin. 

ap

Vierailija
34/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee panosaitille ja ihmettelee miksei naisille kelpaa mies lapsen kanssa...[/quote

Ei se edelleenkään mikään pelkkä panosaitti ole. Katsos kun ihminen voi ihan itse valita millaista seuraa sieltä etsii.

Vierailija
35/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä minullekin totta puhuen tuli mieleeni. Jotenkin on vaikeaa uskoa, että lapselliset naiset mykistyisivät heti, kun kuulevat lapsesta. 

ap

On niitä sellaisiakin. Mulla on kaveri, jolla on itsellä lapsia kahdelle miehelle. Hän on sanonut, että jos hän jäisi sinkuksi, niin ei huolisi miestä jolla on lapsia. Huomautin, että onhan sinullakin, niin se on kuulemma eri asia.

Vierailija
36/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash Niklakselle. Ne kaksi naista joiden kanssa kävit treffeillä eivät olleet kiinnostuneita sinusta.

Jos olisivat ei se lapsi olisi menoa haitannut.

Vierailija
37/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee panosaitille ja ihmettelee miksei naisille kelpaa mies lapsen kanssa...

Ei se edelleenkään mikään pelkkä panosaitti ole. Katsos kun ihminen voi ihan itse valita millaista seuraa sieltä etsii.

Niinpä. Jos siellä on paljon sakkia, jotka eivät "ymmärrä", että se on panosaitti, eihän se silloin ole panosaitti. 

Vierailija
38/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin, kun itselläni oli lapsi, seurustelin kahdenkin isän kanssa. Toinen oli yksinhuoltaja-lähivanhempi, toinen yhteishuoltaja, jolla oli lapset joka toinen viikko. Molempien kanssa tein kuitenkin alusta saakka selväksi, että niin kauan kuin lapset asuvat kotona, en ole valmis muuttamaan yhteen.

Sittemmin, oman lapseni kasvettua isoksi ja muutettua pois kotoa, tapailin vain miehiä, joilla oli sama elämäntilanne. En olisi jaksanut enää lapsiperhe-vapaa-aikaa.

Näin minäkin ajattelen. Omat lapseni ovat teini-ikäisiä eivätkä enää vaadi paljon perään katsomista tai minun elämäni aikatauluttamista heidän mukaansa. En ehkä tahtoisi suhteeseen miehen kanssa, jolla pieni/pienet lapset, joiden mukaan hän luonnollisesti (toivottavasti) oman elämänsä aikatauluttaisi. Jos lapset ovat isompia niin tilanteemme olisivat enemmän samankaltaiset. Lapset sinänsä eivät ole este.

Vierailija
39/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi miestä jolla on lapsia. En vihaa lapsia mutta en osaa kommunikoida heidän kanssaan. Pelkkä lasten läsnäolo saa minut ahdistuneeksi ja vaivautuneeksi. Olen varmaan vähän autistinen tai minulta puuttuu totaalisesti kaikki äidinvaistot. N21

Vierailija
40/46 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin myös ihmettelemään tuossa jutussa, että Niklas kertoo siitä, miten häneen suhtaudutaan tinderissä, mutta hän ei yhtään valota, mikä on hänen oma suhtautumisensa naiseen, jolla on lapsia. Siitä tuli mieleen, että voiko olla kyse siitä, että hän etsii itsekin vain niitä lapsettomia naisia. 

ap

Jutusssa lukee näin. Voisi olla helpompaa, jos uudella kumppanillakin olisi lapsia. Hän tietäisi valmiiksi, millaista perhearki on... Eli mikä meni ohi???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi