Pitäisi laihduttaa (paino yli 100kg ) mutta kun
tiedän etten kumminkaan onnistu niin ei jaksa edes aloittaa.. Viime helmikuussa olin 20 päivää dieetillä (1500 kaloria ) mutta sitten kosahti :( Ja lisää tullut se 10kg.
Miten saisin makuaistin helvettiin??
Kommentit (80)
Minäkin muistan maksamakkarakeiton. Luulin, että se on häipynyt jo historiaan muiden unohtuneiden ruokalajien joukkoon. Täytyypä joskus vielä kokeilla. Mutta jos aiot käyttää sitä laihdutusruokana, älä lisää voita, vaikka ohjeessa niin sanotaankin. Maksamakkara on jo itsessään melko rasvaista.
Kokeilen tätä. Aina kannattaa yrittää.
"Pitäisi laihduttaa mutta kun en jaksa edes yrittää ja nähdä vaivaa."
Hei ap,
täällä toinen, joka on samoissa turhautumisen syövereissä.
Dieettiä tai "elämäntapamuutosta" takana nyt kuukauden verran. Paino junnaa ja jurnuttaa ja motivaatio meinaa rakoilla, kun tulosta ei synny.
Riittävästä syömisestä huolimatta olo on vetämätön, uupunut, nukun huonosti ja pinna on kirjeillä. Sykettä nostavaa liikuntaa 8 h viikossa, enkä vähemmillä syömisillä jaksaisi enää liikkuakaan.
Eilen tein tietoisen päätöksen 4 h yöunien jälkeen ja nostin syödyt kalorit 1500:sta 2000:een. Paino tippui puoli kiloa.
Omalla kohdallani taitaa olla niin, ettei tasainen ateriarytmi toimi kohdallani. Siksi ajattelin nyt kokeilla 5:2 rytmiä, jossa yhtenä päivänä viikossa nostan energian saantia sen verran, että se kattaa sekä peruskoulutuksen, että liikunnan aiheuttaman tarpeen.
Tsemppiä meille painon kanssa tuskaileville!
Vierailija kirjoitti:
Ovia leventämässä kirjoitti:
Tällä palstalla on ihan ylipaljon näitä tietäjiä 'minulla ei koskaan ole ollut ongelmia painonhallinnan/rakkauselämän/kaljuuntumisen/jalkasilsan kanssa, mutta ...
Muistattehan, että kyseessä on vain itsekurin puute! Eikä vaikka neljänkymmenen kilon laihduttamiseen mene kuin vähän toista vuotta, ja loppuikä sitten taistelussa saavutetun painon pitämiseen.
Myötätuntoni kaikille lihaville ja rumille, ei ole helppoa.
Ei mennyt ihan noin.
Aloituksesta 3 vuotta ja 9kk ja olen saanut 4kg pois
Alkuperäinen kirjoittaja
Ok tahti. Not.
Vierailija kirjoitti:
Minä (nainen) painan myös yli 100kg. Urheilen päivittäin, en syö herkkuja juuri koskaan. Ei 10kg kaikille ole paljoa. Vaatteet L-XL, vyötärö 73cm jne. En ole mitnekään lihavan näköinen. Toki aika pitkä.
Haluan kyllä nähdä miltä näytät :DD
T. 170cm/59kg nainen jolla 71cm vyötärö
Lopeta laihduttaminen heti. Älä laske kaloreita. Syö normaalia ruokaa, pitsat ja hampurilaiset ja makeat herkut jne eivät ole normaalia ruokaa, jotkut sanoo 5x päivässä, toiset 4h välein, toiset 3xpv, mutta pidä huoli, että illalla ei ole nälkä, niin ei tarvitse napostella. Älä osta herkkuja, kotiin, ei niitä loppu perhekään tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vielä elintapojen terveellistämisprosessi kesken, mutta konstini on ainakin pysäyttänyt lihomisen (joka on ollut tosi rajua viime vuodet) ja normalisoinut suhteeni ruokaan. Ensinnäkin keskity siihen, mitä syöt, älä siihen, mitä välttelet. Kannattaa perustaa ruokavalio tuoreille kasviksille ja palkokasveille ym. Kukaan ei ole lihonut yli 100-kiloiseksi paprikalla ja linssikeitolla! Itseäni on auttanut hirveästi kaikkien eläintuotteiden poisjättö. Kun ei syö maitoa tai kananmunia, pois jäävät keksit, maitosuklaat, jätskit jne, joita minulla oli tapana syödä paljon ja usein. Lihakysymyksen kukin ratkaiskoon omantunnon mukaan, mutta kannattaa muistaa, että ainakin nauta ja sika ovat täynnä rasvaa. Proteiineja ei paljoa ihminen tarvitse, ja kasveissa on niitä(kin).
Ylipäänsä: elä niin kuin normaalipainoinen, terve ihminen. Tee ruoka ajatellen, kuinka se sinua ravitsee, mitä kaikkea hyvää siitä saat. Älä suostu vihaamaan ruokaa, vaikka monet ihmedieetit suhtautuvatkin kaikkeen ruokaan kuin itse paholaiseen. On ihan eri asia, syötkö Mäkkärin euron juustoja vai ratatouillea, itsetehtyä pitaleipää jne. Älä jumitu kaloreihin. Esim. pähkinöissä niitä on hurjasti, mutta niitähän ei ahmita niin kuin maitosuklaata, vaan syödään vähän kerrallaan.
Ruokaa ei kannata säännöstellä, että pääsee herkuttelemaan esim. viikonloppuna. Ravitse itseäsi, ja tarve ahminnalle poistuu. Mieti, miten ihanaa on, kun olet muutaman kymmentä kiloa kevyempi ja voit liikkua paljon helpommin, vaatteet eivät purista jne. Ajattele sitä, ja elä tänään sellaista elämää, jota haaveilet viettäväsi hoikkana liikuntoineen jne. Muutama kuukausi, ja olo helpottaa!
Toivottavasti tästä oli apua. ❤ muistakaa, että olette arvokkaita ja ansaitsette hyvää, vaikka olisitte minkä kokoisia! Vaikka voisi ajatella, etteivät tällaiset "pehmeät keinot" auta rajuun ylipainoon, totuus on, että pitkällä tähtäimellä vain ja ainoastaan ne auttavat. Jos on yli satakiloinen, on vikaa myös pään sisällä, ja tärkein työ tehdään siellä.
Sinänsä hyvä, mutta sika ja nauta eivät ole täyttä rasvaa ja ihminen kyllä tarvitsee proteiinia 1,5-2g painokiloa kohti, lisäksi proteiini ruuassa pitää nälän pidempään loitolla.
Nythän on tullut myös laihdutuspiikit
Vierailija kirjoitti:
Nythän on tullut myös laihdutuspiikit
Minkä hintaisia? Saako ilman reseptiä?
Miten palkitsette itseänne dieetistä, onko teillä esim. joku herkkuhetki esim. iltaisin?
Laihduin 2.5 kk 10 kg. 10 kg oli tavoite koska lihosin viime syksynä sen verran. Tuli syötyä karkkia ja kaljaa juotua aika paljon. Nyt talven aikana olen polkenut kuntopyörää paljon ja lopettanut karkin syömisen.
Lopeta laihduttaminen, niin minäkin tein. Olin laihduttanut 20 vuotta, aina tuli läski takaisin.
Lopulta päätin muuttaa pysyvästi elintapoja. Opettelin syömään säännöllisesti (ruoka-ajat), hitaasti,
välttelemään valkoista sokeria ja venäjauhoja. Ja paljon muuta pientä muutosta elintavoissani.
Tietoa on saatavilla netistä ja kirjaston kirjoista löytyy apua.
Tee ihmiskokeita ja kokeile, mitä pieni muutos tekee esim. puolessa vuodessa. Paino putosi 25 kiloa
kymmenessä vuodessa ja mikä parasta - olen pysynyt tässä painossa!
Mursu läskit on säälittäviä. Ei ole todellakaan ok, olla lihava.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se helposti niin, että syömällä hyvää yrittää paikata jotain elämässään. Monelle perheenäidille alkaa oma aika illalla herkkujen parissa, kun lapset on saatu nukkumaan. On ihana syödä hyvää ja saa siten hetkeksi hyvän mielen.
Kuinka sitten päästä tästä? Itsekurilla ja keksimällä jotain muuta siihen tilalle. Olet totuttanut itsesi tällaiseen malliin ja siitä on vaikea irrottautua. Keksi tilalle jotain muuta.
Kun jaksat kärvistellä pari viikkoa ilman herkkuja totut siihen. Kun aloitat kuntoilun, niin pian huomaat pian miten hyvää olo siitä tulee. Et enää tarvitse mielihyvän hakua herkuilla.
Vakuutan teille, että jos vain jaksatte alun irtautumisen totutusta ja sinnittelette totuttuja mielihyväkokemuksia vastaan, niin pian huomaatte kilojen karisevan ihan itsestään.
Tämä in hyvä ja kannustava viesti. Ja sisältää asiaa.
Tämä on mun aloitus!
Paino edelleen 110kg.
Koronassa pari vuotta sitten lähti makuaisti,ei se syömistä estänyt
AP
Vierailija kirjoitti:
Oot viemässä lapset kerhoon ja saat omaa aikaa - jonka haaveilet käyttäväsi syöden.
Siinäpä se vastaus tulikin. Lisähöysteenä se, että oletat kilojen lähtevän hetkessä.
Fakta on, että aikaa saat varata vähintään vuoden-kaksi.
Kun saat omaa aikaa lapsilta; LIIKU LIIKU LIIKU. Ja suunnittele etukäteen ruoka; kasviksia ja täyslihaa. Riittävästi oikeaa ruokaa.
Minä olen töissä käyvä äiti. Kaksi lasta, mies vuorotöissä ja minä teen virastoaikaa. Eli ristiin mennään töissä. Lisäksi mies harrastaa pitkien matkojen juoksua ja treenauttaa neljästi viikossa junnuja (oma 7v poika mukana). Lisänä usein viikonloppuina turnauksia. Sitten on tämä meidän pian 4v, joka käy jumppailemassa kahdesti viikossa.
Tämä tarkoittaa sitä, että jos minä meinaan liikkua, niin siihen on otettava aikaa aamusta ennen töitä, kun mies on lasten kanssa kotona (välivapaalla tai iltavuorossa). Neljästi viikossa salilla
En kehtaa lihavana salille
Ap
Avainsanoja on pitkäjänteisyys ja pysyvyys. On tärkeetä tehä maltillisesti järkeviä muutoksia arkeen. Dieetit aiheuttaa sen että kun ensin mennään täysillä, niin jossain vaiheessa siihen kyllästyy ja palataan takasin lähtöruutuun. Yleensä joko paino tulee takasin tai sitä tulee enemmän kuin lähtötilanteessa. Siinä tekee itelleen pelkästään hallaa monella tasolla, jos kituuttaa liian pienillä kaloreilla.
Maksis
:'D