Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei j*malaita. Tori.fi-myyjä soittaa aamulla kello kahdeksan!

Vierailija
29.01.2018 |

Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Eiln oli tehstiviesteillä puhetta tori-myyjän kanssa, että soitellaan tänään, niin ei tarvitse viestein vain keskustella. Menin tosi myöhään nukkumaan ja hoksasin, että ei hit*to jos se myyjä soittaa aamupäivällä, niin olen ehkä vielä unessa ja laitoin pihelimen kaukaa viisaana äänettömälle 10.30:een saakka. Niin satuin äsken olemaan hereillä sängyssä, kun puhelin yhtäkkiä piippasi. Katsoin sen näyttöä, joku soittaa. En vastannut, mutta se oli se myyja!
Siis kello kahdeksalta aamulla soittaa vieraalle ihmiselle! Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia työvuoroja ja aikatauluja, mutta minkälainen taukki olettaa, että on ok soitella kellekään, jonka rytmejä et itse tunne aamulla kello kahdeksan?! Arght. Ei näytä nyt hyvältä ostohalujen suhteen. Pahoittelut jos kyseinen myyjä luet tämän aloituksen, mutta otapa opiksi!

Kommentit (217)

Vierailija
141/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi viestittelet, että soitellaan tänään, jos sinulle si sovi kuin klo 10.30?

Sun kanssas ei vois tehdä kauppoja ollenkaan, kun ymmärrys on tuolla tasolla.

10.30 on jo päivä, ei aamupäivä. Seuraavalla kerralla sovi tarkempi aika milloin sinulle sopii soittaa. Itse ainakin sovin kellonajan milloin mahdollisesti pystyn vastaamaan. Esim. klo 11-12, joka on jo keskipäivä ei aamupäivä. Jos hän olisi soittanut vaikka 9.30, mikä jo todellakin on aamupäivä niin olisit siltikin valittanut koska herätys olisi ollut se 10.30.  Eipä tarvitse sitten valittaa täällä. Oma mokasi.  Jotkut vaan herää  klo 5 aamulla ja jotkut klo 14 iltapäivällä.

Nämähän on nyt vain sinun omia käsityksiäsi ajasta, ei mitään kiveen kirjattuja tosiasioita. Siksi kannattaisi sopia aika tarkalleen kellonajat, jos on tärkeitä menoja melko samanaikaisesti. Itse en voisi mitenkään sanoa, että klo 9 on päivä, sehän on ihan aamu vielä. Samoiten se joku joka oli sitä mieltä, että aamu on ehdottomasti ohi jo klo 10 viikonloppunakin ja oli sopinut jonkun haun aamuksi, vaikka jo klo 10 oli pakollinen meno. Jos hommat menee myttyyn sen takia ei voi kyllä syyttää vain toista osapuolta. Jos on johonkin aikaan pakollinen meno sopikaa hyvänen aika nyt TARKAT AJAT.

Vierailija
142/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt Torissa ja piilotan aina numeroni.

Sähköpostilla hoituu asiat, eikä niitä asioita jankata.

Ostaa jos ostaa.

Aina sujunut myynti ripeästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh. Minä teen epäsäännöllistä vuorotyötä, ja olen luontaisesti illanvirkku ja aamuntorkku. Mutta jopa minä koen, että klo 8 on täysin ok aika soittaa arkiaamuna.

Sehän on virastoissa jo työaikaa, ja enemmistö suomalaista on siihen aikana jo töissä tai koulussa.

Jos olet aamuntorkku, niin olisit ap sopinut myyjän kanssa, että sopii soittaa vaikkapa klo 10.30 jälkeen.

Kuten hyvin tästä ketjusta nimittäin näet, mitään tuollaista "vasta klo 10 jälkeen sopii soittaa" -sääntöä EI ole. Voit jankuttaa asiasta ja polkea jalkaa lattiaan ihan miten pitkään haluat, mutta sääntö ei sillä synny.

Siksi kannattaa avata suunsa ja sopeutua tilanteeseen. Et määrää kaikkien elämästä, ap, kerronpa tämän järisyttävän uutisen sinulle nyt tässä. Ole hyvä.

Vierailija
144/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään kummallista. Kahdeksan on aivan sovelias aika soittaa.

No ei tietenkään ole.

Katsos: jos se on sitä sinulle, sepä ei tarkoitakaan että se olisi sitä kaikille!!! Eiks olekin ihan vi tun ihmeellistä?

Ohiksena. Jos se ei ole sitä sinulle, sepä ei tarkoitakaan, että se ei olisi sitä kenellekään!!! EIks olekin ihan vi.un ihmeellistä?

Oikeasti ap. Olet idiootti.

Ohis

Vierailija
145/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään itse siinä 06 aikoihin yleensä, mutta vieraille soittaisin aikaisintaan klo 9. Ellei nyt joku super kiireellinen asia olisi. Mutta ei minusta mihinkään klo 11 asti tarvitse odotella. Luotan siihen että jos joku ei ennen 11 halua olla hereillä, niin osaa varmasti itse laittaa kännykän äänettömälle etukäteen.

Vierailija
146/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh. Minä teen epäsäännöllistä vuorotyötä, ja olen luontaisesti illanvirkku ja aamuntorkku. Mutta jopa minä koen, että klo 8 on täysin ok aika soittaa arkiaamuna.

Sehän on virastoissa jo työaikaa, ja enemmistö suomalaista on siihen aikana jo töissä tai koulussa.

Jos olet aamuntorkku, niin olisit ap sopinut myyjän kanssa, että sopii soittaa vaikkapa klo 10.30 jälkeen.

Kuten hyvin tästä ketjusta nimittäin näet, mitään tuollaista "vasta klo 10 jälkeen sopii soittaa" -sääntöä EI ole. Voit jankuttaa asiasta ja polkea jalkaa lattiaan ihan miten pitkään haluat, mutta sääntö ei sillä synny.

Siksi kannattaa avata suunsa ja sopeutua tilanteeseen. Et määrää kaikkien elämästä, ap, kerronpa tämän järisyttävän uutisen sinulle nyt tässä. Ole hyvä.

Mitään semmosta sääntöä EI ole, että " aamu 8 on hyvä aika soitella"

Ole hyvä.

Vierailija
148/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas sotketaan tapakulttuuri ja lait ja asetukset. Se, ettei asiasta ole mitään kirjallista velvoitetta, ei tarkoita että asia olisi hyväksyttävää. Miten hyvistä tavoista voidaan olla näin pihalla nykyään?

Vierailija
149/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vastannut, jos kerta olet hereillä ja nyt tänne kirjoitat? Olet outo. 

Olisin kuulostanut hauan takaa heränneeltä ja ei todellakaan ajatus kulje kysymysten, joita piti esittää, suhteen. Heräsin kun alkoi ottaa ihmisen tyhmyys niin päähän :D

Hauvan takaa? Heräsikö hauvakin puhelimen piippaukseen?

Ei jumalaita että on negatiivista porukkaa tällä sivulla, tuollakin lähes 30 epätykkäystä. Ihmiset, hankkikaa elämä.

Vierailija
150/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viime vuonna töissä työkkärissä ja soittelin usein aamulla tuohon aikaan työttömille. Suurin osa ei vastannut ja ne vastaajat haukkuivat minut siitä, että soitin. Laitoin ääneen hymyä ja totesin, että

"töissä sitä ollaan jo puhelun tässä päässä, joten käydäänkö nämä asiat läpi nyt vai vastatessasi selvityspyyntöön"   

Virkailija Persläpi?

Vierailija
151/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ilmoittanut arvontavoitosta klo 8.20 eräänä aamuna, mutta puhelimeen vastannut haistatteli ja löi luurin korvaan.

Vierailija
152/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksan jälkeen on ihan ok soittaa, varsinkin kun asiasta on jo sovittu edellisenä päivänä. Miksi ihmeessä et vastannut kun olit hereillä?

Mielestäni ei kyllä ole. Mistä sitä tietää onko toinen esim. yötöissä?

Vika on kyllä molemmissa, tässä olisi ehdottomasti pitänyt sopia kellonajat milloin voi soittaa, niinkuin aina itse teen näissä tilanteissa.

Vierailija
153/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000001754778.html

Taloussanomat loi yhdessä asiantuntijoiden kanssa 2010-luvun mobiilietiketin. Tässä ovat yhteiset säännöt, joita tapakouluttajat ja tutkijat kehottavat noudattamaan:

"Älä soita puhelimella ainakaan yöaikaan, mielellään ei ennen yhdeksää aamulla eikä yhdeksän jälkeen illalla. Häntää voi olla molempiin suuntiin, mutta kello yhdeksän on hyvä nyrkkisääntö. Viikonloppuna soittamista pitää harkita tarkoin."

Vierailija
154/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on taas maalaisjärki? Mikään tori.fi-kauppa ei ole niin kiireellinen asia, että siitä täytyisi heti aamulla soitella. En ainakaan itse kehtaisi soittaa tuntemattomalle vielä tuohon aikaan, vaan vasta klo 10-11 maissa aikaisintaan.

Vierailija
155/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 8 aamulla?

Jos olen aamuvuorossa, olen hereillä 5:50 alkaen eli voin vastata ;)

Jos olen iltavuorossa... nukun klo 10, en vastaa puhelimeen.

Jos olen yövuorossa, olen juuri tullut töistä kotiin. Voin vastata ;) 

Toisinsanoen: kannattaa sopia aika etukäteen, jolloin voi soitella ;) Ymmärrän ap:tä oikein hyvin!

Vierailija
156/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?

Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.

ap

Väärin. Se on kello 8 ja 18 välissä. Sen jälkeen ollaan jo iltapalalla ja iltatoimissa, tai ainakin laskeutumassa iltaan ja lepoon.

Ei ole väärin, vaan oikein, ja sinä olet väärässä. Jos joku on nukkumassa jo kello 19 tai ennen, hän on jo tottunut itse laittamaan kännykän äänettömälle. Joten siihen saakka voi soittaa. Ja aamulla taas on varminta soittaa kymmenen jälkeen, yhdeksältäkään ei ole mitään syytä soittaa.

ap

No seuraavalla kerralla kannattaa kirjoittaa siihen viestiin aikaväli milloin sinulle voi soittaa. Mistä ihmeestä myyjän pitäisi arvata milloin sinulle saa soittaa? Ei varmaan olisi ollut ylivoimainen suoritus laittaa viimeiseen viestiin, että vastaat vain ja ainoastaan klo 11-19 välillä. 

Oon jo vastannut tähän tässä ketjussa, että asia liittyy muiden huomioimiseen ja käytöstapoihin. Tällä myyjällä ei ole kumpaakaan. En osannut sitä olettaa.

ap

No voihan olla, että hänelle seuraava mahdollisuus soittoon olisi ollut klo 23. Klo 8 oli hänen mielestään parempi

Vierailija
157/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti tuommoisia kuin ap olemassa,jotkut nukkuu vielä klo 12 jos ollut yövuoro

Vierailija
158/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?

Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.

ap

Väärin. Se on kello 8 ja 18 välissä. Sen jälkeen ollaan jo iltapalalla ja iltatoimissa, tai ainakin laskeutumassa iltaan ja lepoon.

Ei ole väärin, vaan oikein, ja sinä olet väärässä. Jos joku on nukkumassa jo kello 19 tai ennen, hän on jo tottunut itse laittamaan kännykän äänettömälle. Joten siihen saakka voi soittaa. Ja aamulla taas on varminta soittaa kymmenen jälkeen, yhdeksältäkään ei ole mitään syytä soittaa.

ap

Turhaan poljet jalkaa ja kiukuttelet. Olet väärässä, vaikka kuinka jankutat.

Sinä olet väärässä, eikä kukaan ostaisi sinulta mitään, jos soittelet heille kello 8.

ap

Älä yleistä. Mä ostaisin, mutta herään viimeistään klo 6. En ymmärrä ihmisiä, jotka voivat nukkua klo 8 jälkeen.

Vierailija
159/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n olisi pitänyt tehdä tämä aloitus myöhemmin tänään. Tähän aikaan täällä on vain agraariajassa edelleen eläviä aamuvirkkuja valittamassa.

Joihin siis sinä ja ap kuulutte myös. Tervetuloa joukkoon, eikö olekin kiva olla aikaisin hereillä, ehtii enemmän päivän mittaan ;)

'

Oho, onko aamuvirkuilla enemmän tunteja vuorokaudessa vai onko ne vaan keski,ääräistä tyhmempiä? Miten aikaisin herääminen vaikuttaa siihen miten paljon ehtii tehdä? Aikaisin heräävät menevät yleensä aikaisin nukkumaan, joten eivät saa illalla tehtyä ollenkaan niin paljon kuin iltavirkut.

Mitäs ne iltavirkut yömyöhään voivat tehdä :)) imuroida? Eii.. Käydä hoitamassa asioita kaupungilla? Eeii.. Viettää aikaa lasten kanssa? Eeii.. Taitavat tollottaa vaan televisiota.

Aika tyhjä elämä sulla, jos et keksi mitään muuta mahdollista tekemistä kuin siivoaminen, lasten kanssa oleilu tai asioiden hoitaminen. Ja miksei yöllä saisi imuroida? Kaikki eivät asu paperiseinäisissä kerrostaloissa.

Yö on nukkumista varten. Ja kun aamulla on herättävä töihin niin eipä sitä yöllä imuroida. No mä oon illalla jo klo 21 nukkumassa. Ja mulla on liukuva työaika, mutta tykkään mennä aikaisin töihin niin saa rauhassa tehdä töitä.

Vierailija
160/217 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä olen ainakin töissä kello 22 asti ja pääsen nukkumaan 00-1 aikaan. Todellakin olisin ravoissani jos joku soittaisi minulle 8 aamulla. Toisaalta en kyllä heräisi siihen koska puhelimeni on aina äänettömällä kun nukun. Kaikki eivät elä sitä ihanaa 8-16 toimistoarkea

Siinä tapauksessa osaat varmaan itse myös kertoa Tori-ostajille mihin aikaan sopii soitella, kuten suurin osa ihmisistä? Ap ei tunnu osaavan, ja kiukuttelee sitä kun ihmiset eivät osaa lukea hänen ajatuksiaan.

Ei ole kysymys ajatustenluvusta, vaan siitä, miten käyttäydytään :D En minäkään soittele ventovieraille aamulla kello kahdeksan! Aika noloa!

ap

No ihan yhtä noloa soittaa vaikkapa klo 12. Joku on voinut olla vaikka yövuorossa töissä ja on nukkumassa, että jaksaa seuraavaan vuoroon taas töihin. Itse nukun viikonloppuna ja lomilla päiväunet puolen päivän aikaan.  Joten parempi vaan sopia se kellonaika, milloin passaa soitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi