Ei j*malaita. Tori.fi-myyjä soittaa aamulla kello kahdeksan!
Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Eiln oli tehstiviesteillä puhetta tori-myyjän kanssa, että soitellaan tänään, niin ei tarvitse viestein vain keskustella. Menin tosi myöhään nukkumaan ja hoksasin, että ei hit*to jos se myyjä soittaa aamupäivällä, niin olen ehkä vielä unessa ja laitoin pihelimen kaukaa viisaana äänettömälle 10.30:een saakka. Niin satuin äsken olemaan hereillä sängyssä, kun puhelin yhtäkkiä piippasi. Katsoin sen näyttöä, joku soittaa. En vastannut, mutta se oli se myyja!
Siis kello kahdeksalta aamulla soittaa vieraalle ihmiselle! Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia työvuoroja ja aikatauluja, mutta minkälainen taukki olettaa, että on ok soitella kellekään, jonka rytmejä et itse tunne aamulla kello kahdeksan?! Arght. Ei näytä nyt hyvältä ostohalujen suhteen. Pahoittelut jos kyseinen myyjä luet tämän aloituksen, mutta otapa opiksi!
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi myyjä on niin nolo, että en tiedä haluanko hänen tavaroitaan ensinkään. Pitäköön kamansa, jos ei osaa tapoja. En jaksa säätää tuollaisten nolojen kanssa, kun ei ole pakko.
apNiinpä. Sinä vaivaat ensin myyjää turhaan sillä, kun itse luulet haluavasi ostaa häneltä jotain. Siltähän tämä koko jupakka vaikuttaa. Teidän kommunikaation ainoa syy on kauppa - ei sinun aikakäsityksesti tai aikataulusi. Se ei kiinnosta hevonveetäkään ketään. Mutta nyt tässä jurputetaan siitä, ettei myyjä osannut soittaa sinulle oikeaan aikaan? Tiedoksi vaan että tämä aurinkokunta ei pyöri sinun päiväohjelmasi tai napasi ympärillä.
Niin, mulla oli ostetaan-ilmoitus torissa, myyjä se tässä haluaa helpolla päästä laittamatta edes omaa ilmoa minnekään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?
Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.
apVäärin. Se on kello 8 ja 18 välissä. Sen jälkeen ollaan jo iltapalalla ja iltatoimissa, tai ainakin laskeutumassa iltaan ja lepoon.
Ei ole väärin, vaan oikein, ja sinä olet väärässä. Jos joku on nukkumassa jo kello 19 tai ennen, hän on jo tottunut itse laittamaan kännykän äänettömälle. Joten siihen saakka voi soittaa. Ja aamulla taas on varminta soittaa kymmenen jälkeen, yhdeksältäkään ei ole mitään syytä soittaa.
apNo seuraavalla kerralla kannattaa kirjoittaa siihen viestiin aikaväli milloin sinulle voi soittaa. Mistä ihmeestä myyjän pitäisi arvata milloin sinulle saa soittaa? Ei varmaan olisi ollut ylivoimainen suoritus laittaa viimeiseen viestiin, että vastaat vain ja ainoastaan klo 11-19 välillä.
Oon jo vastannut tähän tässä ketjussa, että asia liittyy muiden huomioimiseen ja käytöstapoihin. Tällä myyjällä ei ole kumpaakaan. En osannut sitä olettaa.
ap
Mistä ihmeestä sen myyjän pitäisi tajuta, että sinä olet perus velliper**, joka ei pääse ylös sängystä ennen puoltapäivää?
Vierailija kirjoitti:
Olin viime vuonna töissä työkkärissä ja soittelin usein aamulla tuohon aikaan työttömille. Suurin osa ei vastannut ja ne vastaajat haukkuivat minut siitä, että soitin. Laitoin ääneen hymyä ja totesin, että töissä sitä ollaan jo puhelun tässä päässä, joten käydäänkö nämä asiat läpi nyt vai vastatessasi selvityspyyntöön.
Olet tarkoituksellisesti inhottava ja vittuilet vielä päälle ja käytät valtaasi väärin uhkailemalla asiakkaita (selvityspyyntö on yleensä yhtä kuin tuen katkaisu.). Eikö teillä ole mitään kunnollista koulutusta työhön vai kuuluuko tuohon koulutukseen opetella vittumainen asenne työtöntä kohtaan, "Kiusa se on pienikin kiusa"-tyyliin?
Saat itse palkkaa siitä että menet kasiksi töihin. Pitääkö oikein alleviivata työttömälle vielä siitä että sulla on se työpaikka ja lähes kontrolloimaton valta työtöntä kohtaan? Tunnet ilmeisesti olevasi parempaa kastia, toisilla se nousee pienikin valta päähän. Ehkä sinäkin opit joskus ihmisten tasavertaisuudesta jotakin. Toiset oppivat vasta omien vastoinkäymistensä kautta. Toiset eivät sittenkään.
Olisit muuten aivan hyvin voinut hoitaa muita töitä kymppiin saakka ja sitten vasta alkaa soittelemaan, niin olisi asiat hoituneet kaikkien kannalta paremmin, kuin että turhaan kulutat työaikaasi pari ekaa tuntia kun ihmiset ei vastaa tai herätät heidät eikä ajatus vielä kulje. Mutta kai sait niin hyvät kiksit tuosta kyykyttämisestä.
Työttömän soittelu työkkäriin onkin sitten taas toinen juttu, nimittäin tehty aika hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan ole klo 8 arkiaamuna sängyssä. Silloin ollaan jo töissä ja ihan ok on soittaa.
No ei ole sopivaa vaan noloa soitella toisten koteihin kello kahdeksalta, vaikka nämä ivät nukkuisikaan. Ja varsinkin, kun sitä ei tiedä se on todella tökeröä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kk kirjoitti:
No jotkut tekee yötöitä ja nukkuu päivällä, joten ainoa sopiva aika soitolle olisi siis yöllä. Mistäpä myyjä voi tietää jos asioista ei etukäteen sovita!
Asiaa ei tarvitse tietää kun soittaa 10-19 välillä. Silloin on jo sopivaa soitella, oli toisen elämäntilanne millainen tahansa.
apAi jaa? No minulle ei ainakaan ole sopivaa soitella enää klo 18 jälkeen. Sen sijaan kahdeksalta aamulla soittaminen ei haittaisi. Mutta kukaan ei voi tietää toisten rytmejä, joten jos on erikoistoiveita, kuten sinulla se, että ennen kymmentä ei sovi soittaa tai minulla ei iltakuuden jälkeen, niin normaali ihminen osaa ilmoittaa tämän jos sovitaan, että soitellaan.
No jos sulle ei noiden rajojen puitteissa sovi, että sulle soitellaan, niin se on sen verran poikkeavaa, että siitä kannattaa itse pitää huolta. Että sanoo siitä. Tai laittaa puhelimen äänettömälle. Äänettömällähän se mullakin oli, mutta lähinnä sitä puoli yhtätoista katsoen ja siis piippasi se puhelin ja saatan herätä siihenkin, nyt olin hereillä ja toivoin vielä nukahtavani. En voinut panna täysin äänettömälle siltä varalta, että joku soittaisi hädässä minulle monta kertaa ja tarttisi oikeasti saada minut kiinni. Todella epätodennäköistä, mutta toisaalta jos nukun 10.30:een niin todennäköisyys sille kasvaa, vaikkakin vähän.
ap
No on sekin ihan yhtä poikkeavaa, ettei arkena sovi soittaa ennen kymmentä. Jos tuo raja menisi yhdeksässä, kuulostaisi vielä suhteellisen normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?
Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.
apVäärin. Se on kello 8 ja 18 välissä. Sen jälkeen ollaan jo iltapalalla ja iltatoimissa, tai ainakin laskeutumassa iltaan ja lepoon.
Ei ole väärin, vaan oikein, ja sinä olet väärässä. Jos joku on nukkumassa jo kello 19 tai ennen, hän on jo tottunut itse laittamaan kännykän äänettömälle. Joten siihen saakka voi soittaa. Ja aamulla taas on varminta soittaa kymmenen jälkeen, yhdeksältäkään ei ole mitään syytä soittaa.
apNo seuraavalla kerralla kannattaa kirjoittaa siihen viestiin aikaväli milloin sinulle voi soittaa. Mistä ihmeestä myyjän pitäisi arvata milloin sinulle saa soittaa? Ei varmaan olisi ollut ylivoimainen suoritus laittaa viimeiseen viestiin, että vastaat vain ja ainoastaan klo 11-19 välillä.
Oon jo vastannut tähän tässä ketjussa, että asia liittyy muiden huomioimiseen ja käytöstapoihin. Tällä myyjällä ei ole kumpaakaan. En osannut sitä olettaa.
apMistä ihmeestä sen myyjän pitäisi tajuta, että sinä olet perus velliper**, joka ei pääse ylös sängystä ennen puoltapäivää?
Mitä? Ei se siihen liity, mikä minä olen, vaan käytöstapojen hallintaan. Mikä on sopivaa, vaikka ajattelisikin muista tuollaisia, kun itse ei saa aamuisin nukkua.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kk kirjoitti:
No jotkut tekee yötöitä ja nukkuu päivällä, joten ainoa sopiva aika soitolle olisi siis yöllä. Mistäpä myyjä voi tietää jos asioista ei etukäteen sovita!
Asiaa ei tarvitse tietää kun soittaa 10-19 välillä. Silloin on jo sopivaa soitella, oli toisen elämäntilanne millainen tahansa.
apAi jaa? No minulle ei ainakaan ole sopivaa soitella enää klo 18 jälkeen. Sen sijaan kahdeksalta aamulla soittaminen ei haittaisi. Mutta kukaan ei voi tietää toisten rytmejä, joten jos on erikoistoiveita, kuten sinulla se, että ennen kymmentä ei sovi soittaa tai minulla ei iltakuuden jälkeen, niin normaali ihminen osaa ilmoittaa tämän jos sovitaan, että soitellaan.
No jos sulle ei noiden rajojen puitteissa sovi, että sulle soitellaan, niin se on sen verran poikkeavaa, että siitä kannattaa itse pitää huolta. Että sanoo siitä. Tai laittaa puhelimen äänettömälle. Äänettömällähän se mullakin oli, mutta lähinnä sitä puoli yhtätoista katsoen ja siis piippasi se puhelin ja saatan herätä siihenkin, nyt olin hereillä ja toivoin vielä nukahtavani. En voinut panna täysin äänettömälle siltä varalta, että joku soittaisi hädässä minulle monta kertaa ja tarttisi oikeasti saada minut kiinni. Todella epätodennäköistä, mutta toisaalta jos nukun 10.30:een niin todennäköisyys sille kasvaa, vaikkakin vähän.
apNo on sekin ihan yhtä poikkeavaa, ettei arkena sovi soittaa ennen kymmentä. Jos tuo raja menisi yhdeksässä, kuulostaisi vielä suhteellisen normaalilta.
No yhdeksänkin olisi enemmän ok, paljon vähemmän noloa, mutta kymmeneltä alkaa olla silleen aika varmalla pohjalla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No ei todellakaan ole sopiva aika arkipäivänä. Olen töissä enkä vastaa puhelimeen. Ärsyttää lehtimyyjät, jotka soittelevat työajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo ei todellakaan ole sopiva aika arkipäivänä. Olen töissä enkä vastaa puhelimeen. Ärsyttää lehtimyyjät, jotka soittelevat työajalla.
On sopiva aika. Jos et vastaa puhelimeen, niin mitä asia sinua haittaa?
ap
Musta toi on ihan normaali aika soittaa virallisissa asiossa. Ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä menee töihin tai kouluun noihin aikoihin (eli on hereillä), eikä ehdi ennen työpäivän päättymistä välttämättä soitella. Mä en esimekiksi tunne ketään, joka ei olisi hereillä kahdeksan aikaan.
Lisäksi se on täysin itsestä kiinni, laittaako kännykän äänelliselle yöksi vai ei. Jos haluat nukkua, pidä puhelin äänettömällä. Jos joku soittaa, sitten soittaa. Soita takaisin, kun heräät. Onpa taas vaikeaa. (Ja tyhmät ihmiset yleensä tykkäävät haukkua muita tyhmiksi.)
Vierailija kirjoitti:
Musta toi on ihan normaali aika soittaa virallisissa asiossa. Ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä menee töihin tai kouluun noihin aikoihin (eli on hereillä), eikä ehdi ennen työpäivän päättymistä välttämättä soitella. Mä en esimekiksi tunne ketään, joka ei olisi hereillä kahdeksan aikaan.
Lisäksi se on täysin itsestä kiinni, laittaako kännykän äänelliselle yöksi vai ei. Jos haluat nukkua, pidä puhelin äänettömällä. Jos joku soittaa, sitten soittaa. Soita takaisin, kun heräät. Onpa taas vaikeaa. (Ja tyhmät ihmiset yleensä tykkäävät haukkua muita tyhmiksi.)
Ei ole nimenomaan virallisissa asioissa. Jos jonkun myyjän kaupankäynnillä häiritään mun elämää, niin ei synny mitään kauppoja. Ja kello 8 soittelu on häiritsemistä, ellei sitä ole erikseen sovittu, että sopii, piste.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi myyjä on niin nolo, että en tiedä haluanko hänen tavaroitaan ensinkään. Pitäköön kamansa, jos ei osaa tapoja. En jaksa säätää tuollaisten nolojen kanssa, kun ei ole pakko.
apNiinpä. Sinä vaivaat ensin myyjää turhaan sillä, kun itse luulet haluavasi ostaa häneltä jotain. Siltähän tämä koko jupakka vaikuttaa. Teidän kommunikaation ainoa syy on kauppa - ei sinun aikakäsityksesti tai aikataulusi. Se ei kiinnosta hevonveetäkään ketään. Mutta nyt tässä jurputetaan siitä, ettei myyjä osannut soittaa sinulle oikeaan aikaan? Tiedoksi vaan että tämä aurinkokunta ei pyöri sinun päiväohjelmasi tai napasi ympärillä.
Eli ongelma onkin se, että ap ei osaa suoraa laittaa viestiä myyjälle. Anteeksi muutin mieleni, en halua ostaa. Sillä olisi selvitty aika pitkälle. Ei tarvitsisi mielensäpahoittajan pähkäillä myyjän törkeitä käytöstapoja tai niiden puutetta. Eikä pähkäillä tuntitolkulla tässä ketjussa myyjän ominaisuuksia. Huomioksi vielä olit ostamassa jotain esinettä, et myyjää.
Ja kuinka epävakaa ihminen on, jos kauppa on klo 8. no-no, mutta klo 10 maybe? Mitään rationaalista toiminnanohjausta ei tunnu löytyvän pääkopasta, vaan kaikki on vain impulssi sinne tai tänne. Nyt tuntuu tältä ja sitten taas tuolta.
Arkiaamuna kaikki paitsi vuorotyötä tekevät ovet hereillä 8 aikaan. Jopa yhtään selkarankaa omaavat joutilaat av-mammat myös.
Tämän(kään) takia en harrasta noita nettikirppiksiä, annan tarpeettomat tavarat ilmaiseksi tutuille tai vien roskiin. Aloittaja on nyt jaksanut jankuttaa samaa asiaa aamukahdeksasta asti. Anna jo olla, mahdollinen kiinnostuksesi mahdolliseen kaupankäyntiin tuli selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nimenomaan virallisissa asioissa. Jos jonkun myyjän kaupankäynnillä häiritään mun elämää, niin ei synny mitään kauppoja. Ja kello 8 soittelu on häiritsemistä, ellei sitä ole erikseen sovittu, että sopii, piste.
ap
Voihan nyyh ja kyynel, miten tuo myyjä mahtaa ollenkaan selvitä? Onkohan hän käyttänyt asian märehtimiseen aikaa samat viisi tuntia? Veikkaan että ei ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ongelma onkin se, että ap ei osaa suoraa laittaa viestiä myyjälle. Anteeksi muutin mieleni, en halua ostaa. Sillä olisi selvitty aika pitkälle. Ei tarvitsisi mielensäpahoittajan pähkäillä myyjän törkeitä käytöstapoja tai niiden puutetta. Eikä pähkäillä tuntitolkulla tässä ketjussa myyjän ominaisuuksia. Huomioksi vielä olit ostamassa jotain esinettä, et myyjää.
Ja kuinka epävakaa ihminen on, jos kauppa on klo 8. no-no, mutta klo 10 maybe? Mitään rationaalista toiminnanohjausta ei tunnu löytyvän pääkopasta, vaan kaikki on vain impulssi sinne tai tänne. Nyt tuntuu tältä ja sitten taas tuolta.
Kyllä mä olisin ollut kiinnostunut kuulemaan tuotteesta enemmän, mitään viestiä mistään perumisesta ei ole lähdössä, koska se puhelu on vielä käymättä. Kauppojakaan ei ollut vielä millään tasolla sovittu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apVoihan nyyh ja kyynel, miten tuo myyjä mahtaa ollenkaan selvitä? Onkohan hän käyttänyt asian märehtimiseen aikaa samat viisi tuntia? Veikkaan että ei ;)
Ei varmaan, hänhän on siellä töissä erittäin oletettavasti. Mieluummin mä vaikka tätä mietin, kun olen töissä tekemässä jollekin pskalle jotain :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kukaan ei pakota sua tekemään kauppoja, eikä vastaamaan puhelimeen kello 8:00. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apKukaan ei pakota sua tekemään kauppoja, eikä vastaamaan puhelimeen kello 8:00. :)
Ei, se tässä on se hyvä puoli! Halusin vain valittaa nolosta käytöksestä jonnekin.
ap
Voihan se olla aikuisestakin noloa, ja monista onkin. Ettei käytötapoja tuossa tiedä!
ap