Ei j*malaita. Tori.fi-myyjä soittaa aamulla kello kahdeksan!
Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Eiln oli tehstiviesteillä puhetta tori-myyjän kanssa, että soitellaan tänään, niin ei tarvitse viestein vain keskustella. Menin tosi myöhään nukkumaan ja hoksasin, että ei hit*to jos se myyjä soittaa aamupäivällä, niin olen ehkä vielä unessa ja laitoin pihelimen kaukaa viisaana äänettömälle 10.30:een saakka. Niin satuin äsken olemaan hereillä sängyssä, kun puhelin yhtäkkiä piippasi. Katsoin sen näyttöä, joku soittaa. En vastannut, mutta se oli se myyja!
Siis kello kahdeksalta aamulla soittaa vieraalle ihmiselle! Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia työvuoroja ja aikatauluja, mutta minkälainen taukki olettaa, että on ok soitella kellekään, jonka rytmejä et itse tunne aamulla kello kahdeksan?! Arght. Ei näytä nyt hyvältä ostohalujen suhteen. Pahoittelut jos kyseinen myyjä luet tämän aloituksen, mutta otapa opiksi!
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
kk kirjoitti:
No jotkut tekee yötöitä ja nukkuu päivällä, joten ainoa sopiva aika soitolle olisi siis yöllä. Mistäpä myyjä voi tietää jos asioista ei etukäteen sovita!
Asiaa ei tarvitse tietää kun soittaa 10-19 välillä. Silloin on jo sopivaa soitella, oli toisen elämäntilanne millainen tahansa.
ap
Ei mulle voi soittaa silloin. Olen töissä ja harrastuksissa. Ja enkä todellakaan vastaile tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi myyjä on niin nolo, että en tiedä haluanko hänen tavaroitaan ensinkään. Pitäköön kamansa, jos ei osaa tapoja. En jaksa säätää tuollaisten nolojen kanssa, kun ei ole pakko.
apNiinpä. Sinä vaivaat ensin myyjää turhaan sillä, kun itse luulet haluavasi ostaa häneltä jotain. Siltähän tämä koko jupakka vaikuttaa. Teidän kommunikaation ainoa syy on kauppa - ei sinun aikakäsityksesti tai aikataulusi. Se ei kiinnosta hevonveetäkään ketään. Mutta nyt tässä jurputetaan siitä, ettei myyjä osannut soittaa sinulle oikeaan aikaan? Tiedoksi vaan että tämä aurinkokunta ei pyöri sinun päiväohjelmasi tai napasi ympärillä.
Niin, mulla oli ostetaan-ilmoitus torissa, myyjä se tässä haluaa helpolla päästä laittamatta edes omaa ilmoa minnekään.
ap
Hyvä tietää. En koskaan vastaa halutaan ostaa-ilmoitukseen. Mitä sitten laitoit ilmoituksen? Olisit katsellut vaan niitä myytäviä, niin olisit voinut soitella ihan ite kun haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää kun annan jotain facebook roskalavalla ja sovitaan, että jätän ulos tavaran odottamaan ja siitä voi omien menojen mukaan hakea. Niin ei jumalaare, silti pitää soitaa ovikelloa ja kertoa että hain tavaran. Arggg..
Vie roskiin
Klo 8 on mielestäni täysin normaaliaika soittaa biznesasioissa.
Toimistot ja virastot aukeavat 8-9 aikaan. Silloin pitää, kyllä vastailla, jos puheluita odottaa.
Itse ja etenkin mun koirat ja kissat inhoamme puhelimen ääntä, joten koetan kaikille sanoa, että ainoastaan tiistaisin klo 14 jälkeen olen puhelimitse tavattavissa. Muuten puhelin on äänettömällä.
Kyllä ihmisille voi soittaa aina takaisin. Ei kukaan odota, että puhelimeen aina vastataan.
Ota sinäkin yksi päivä viikossa, jolloin olet puhelimitse tavoitettavissa. Saat ihanan rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin viime vuonna töissä työkkärissä ja soittelin usein aamulla tuohon aikaan työttömille. Suurin osa ei vastannut ja ne vastaajat haukkuivat minut siitä, että soitin. Laitoin ääneen hymyä ja totesin, että töissä sitä ollaan jo puhelun tässä päässä, joten käydäänkö nämä asiat läpi nyt vai vastatessasi selvityspyyntöön.
Olet tarkoituksellisesti inhottava ja vittuilet vielä päälle ja käytät valtaasi väärin uhkailemalla asiakkaita (selvityspyyntö on yleensä yhtä kuin tuen katkaisu.). Eikö teillä ole mitään kunnollista koulutusta työhön vai kuuluuko tuohon koulutukseen opetella vittumainen asenne työtöntä kohtaan, "Kiusa se on pienikin kiusa"-tyyliin?
Saat itse palkkaa siitä että menet kasiksi töihin. Pitääkö oikein alleviivata työttömälle vielä siitä että sulla on se työpaikka ja lähes kontrolloimaton valta työtöntä kohtaan? Tunnet ilmeisesti olevasi parempaa kastia, toisilla se nousee pienikin valta päähän. Ehkä sinäkin opit joskus ihmisten tasavertaisuudesta jotakin. Toiset oppivat vasta omien vastoinkäymistensä kautta. Toiset eivät sittenkään.
Olisit muuten aivan hyvin voinut hoitaa muita töitä kymppiin saakka ja sitten vasta alkaa soittelemaan, niin olisi asiat hoituneet kaikkien kannalta paremmin, kuin että turhaan kulutat työaikaasi pari ekaa tuntia kun ihmiset ei vastaa tai herätät heidät eikä ajatus vielä kulje. Mutta kai sait niin hyvät kiksit tuosta kyykyttämisestä.
Työttömän soittelu työkkäriin onkin sitten taas toinen juttu, nimittäin tehty aika hankalaksi.
Jaa että työttömille ei saisi soitella ennen kuin klo 10? Lapseni on vuokrafirmassa töissä, sieltä otetaan jo yhteyttä klo 7 jälkeen. Jos et vastaa niin sitten olet ilman töitä. Ei ihme, jos lapselleni on töitä riittänyt kun on ollut valmiina vastaamaan heti aamusta. Nopeat vaan syövät hitaat.
Jösses. 😀 Onneks en oo ite törmänny tollasiin törppöihin. Jäis kyllä kaupat kylmästi tekemättä.
Ite en soita yhtään kellekään ennen puoltapäivää. Ja toivon ettei minullekaan soiteta. Aamuvirkut ihmiset on helvetistä.
Tavallaan söpöä että ap on noin naiivi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi viestittelet, että soitellaan tänään, jos sinulle si sovi kuin klo 10.30?
Sun kanssas ei vois tehdä kauppoja ollenkaan, kun ymmärrys on tuolla tasolla.
10.30 on jo päivä, ei aamupäivä. Seuraavalla kerralla sovi tarkempi aika milloin sinulle sopii soittaa. Itse ainakin sovin kellonajan milloin mahdollisesti pystyn vastaamaan. Esim. klo 11-12, joka on jo keskipäivä ei aamupäivä. Jos hän olisi soittanut vaikka 9.30, mikä jo todellakin on aamupäivä niin olisit siltikin valittanut koska herätys olisi ollut se 10.30. Eipä tarvitse sitten valittaa täällä. Oma mokasi. Jotkut vaan herää klo 5 aamulla ja jotkut klo 14 iltapäivällä.
Nämähän on nyt vain sinun omia käsityksiäsi ajasta, ei mitään kiveen kirjattuja tosiasioita. Siksi kannattaisi sopia aika tarkalleen kellonajat, jos on tärkeitä menoja melko samanaikaisesti. Itse en voisi mitenkään sanoa, että klo 9 on päivä, sehän on ihan aamu vielä. Samoiten se joku joka oli sitä mieltä, että aamu on ehdottomasti ohi jo klo 10 viikonloppunakin ja oli sopinut jonkun haun aamuksi, vaikka jo klo 10 oli pakollinen meno. Jos hommat menee myttyyn sen takia ei voi kyllä syyttää vain toista osapuolta. Jos on johonkin aikaan pakollinen meno sopikaa hyvänen aika nyt TARKAT AJAT.
Niin nämä ovat minun käsityksiäni. Sen takia kirjoitinkin, että ITSE SOVIN AJAN MILLOIN PYSTYN VASTAAMAAN, koska nämä eivät vastaa välttämättä muiden käsityksiä. Aika on suhteellinen käsite. Kun puhutaan täsmällisistä kellonajoista niin ei tule epäselvyyksiä. Ei bussikaan lähde aamupäivällä vaan esim. 10.00,
Vierailija kirjoitti:
Aamuvirkut ihmiset on helvetistä.
Iltavirkut ne vasta tympeää seuraa ovatkin kun töissäkin kulkevat naama norsunvitulla ja kitisee väsymystä
Oon sos.tt. ja soitan aina asiakkaille 7:30-9:00. Hyvä vaan, jos eivät vastaa, saa useamman kohdalle kirjata, että yritetty tavoittaa asiakasta mutta asiakas ei vastannut puheluun. Sitten voi laittaa kirjeitse tapaamisajan, ihan oman kalenterin mukaan. 8:30 on paras kotikäyntiaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?
Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.
apNo ei todellakaan ole sopiva aika arkipäivänä. Olen töissä enkä vastaa puhelimeen. Ärsyttää lehtimyyjät, jotka soittelevat työajalla.
On sopiva aika. Jos et vastaa puhelimeen, niin mitä asia sinua haittaa?
ap
No mitä sua haittaa kun et klo 8 ollut hereillä? Mulla ei ole puhelin äänettömällä ja se soi. On asioita, joiden takia on sitä puhelinta pidettävä päällä. Omat henkilökohtaiset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuvirkut ihmiset on helvetistä.
Iltavirkut ne vasta tympeää seuraa ovatkin kun töissäkin kulkevat naama norsunvitulla ja kitisee väsymystä
Eikä ihme että ovat väsyneitä kun joutuvat suurimman osan elämästään elämään täysin väärässä rytmissä. Se aiheuttaa monia sairauksiakin ja uuvuttaa monet kokonaan.
/170
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan ole klo 8 arkiaamuna sängyssä. Silloin ollaan jo töissä ja ihan ok on soittaa.
No kyllä mä nukun vielä kasilta arkena. Onko susta vaikea ymmärtää, että kaikki maailman ihmiset ei elä identtistä elämää sun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n olisi pitänyt tehdä tämä aloitus myöhemmin tänään. Tähän aikaan täällä on vain agraariajassa edelleen eläviä aamuvirkkuja valittamassa.
Joihin siis sinä ja ap kuulutte myös. Tervetuloa joukkoon, eikö olekin kiva olla aikaisin hereillä, ehtii enemmän päivän mittaan ;)
'
Oho, onko aamuvirkuilla enemmän tunteja vuorokaudessa vai onko ne vaan keski,ääräistä tyhmempiä? Miten aikaisin herääminen vaikuttaa siihen miten paljon ehtii tehdä? Aikaisin heräävät menevät yleensä aikaisin nukkumaan, joten eivät saa illalla tehtyä ollenkaan niin paljon kuin iltavirkut.
Mitäs ne iltavirkut yömyöhään voivat tehdä :)) imuroida? Eii.. Käydä hoitamassa asioita kaupungilla? Eeii.. Viettää aikaa lasten kanssa? Eeii.. Taitavat tollottaa vaan televisiota.
Aika tyhjä elämä sulla, jos et keksi mitään muuta mahdollista tekemistä kuin siivoaminen, lasten kanssa oleilu tai asioiden hoitaminen. Ja miksei yöllä saisi imuroida? Kaikki eivät asu paperiseinäisissä kerrostaloissa.
Yö on nukkumista varten. Ja kun aamulla on herättävä töihin niin eipä sitä yöllä imuroida. No mä oon illalla jo klo 21 nukkumassa. Ja mulla on liukuva työaika, mutta tykkään mennä aikaisin töihin niin saa rauhassa tehdä töitä.
Joo tunnen tällaisia, tykkäävät mennä aikaisin duuniin...ja sitten kun muualla maailmassa ihmiset (=asiakkaat) herää, ei tarvii sitten liikaa niiden kanssa olla tekemisissä. Ja kun kello on kaksi ja kiire kovimmillaan, voikin sitten lähteä kotiin kun on ollu jo seiskalta syömässä aamupalaa toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Puhelimen saa äänettömälle, joten ei tarvi aikoja miettiä. Luuri pois päältä tai äänettömälle.
En tajua miten joku luulee yötyötä tekevän nukkuvan klo 8. Silloinhan just vasta on päästy töistä ja 10 jälkeen nukutaan puhelin äänettömällä iltaan asti.
Nyt soittaja jätti pallon ap.lle hän soitti ap ei vastannut, eli soittaa takaisin, kun sopii.Vaikeaa peitellä tympääntyneisyyttäni, jos mun pitäisi soittaa :( Soittakoon ihmisten aikoihin uudestaan.
apOdottavan aika on pitkä :-D
Haha, nyt se ihminen soitti jo uudestaan.
ap
Ja mitä HYVÄÄ käytöstä on muka siinä, että soittaa ennen kello kymmentä tai seitsemän jälkeen tällaisessa tapauksessa, kun ei olle ystäviä, eikä kyse ole työstä? ;) sen sijaan on varmasti HYVÄÄ käytöstä soittaa 10-19 välissä, kuten MÄ neuvon teille. Nih!
ap
Vierailija kirjoitti:
Äh. Minä teen epäsäännöllistä vuorotyötä, ja olen luontaisesti illanvirkku ja aamuntorkku. Mutta jopa minä koen, että klo 8 on täysin ok aika soittaa arkiaamuna.
Sehän on virastoissa jo työaikaa, ja enemmistö suomalaista on siihen aikana jo töissä tai koulussa.
Jos olet aamuntorkku, niin olisit ap sopinut myyjän kanssa, että sopii soittaa vaikkapa klo 10.30 jälkeen.
Kuten hyvin tästä ketjusta nimittäin näet, mitään tuollaista "vasta klo 10 jälkeen sopii soittaa" -sääntöä EI ole. Voit jankuttaa asiasta ja polkea jalkaa lattiaan ihan miten pitkään haluat, mutta sääntö ei sillä synny.
Siksi kannattaa avata suunsa ja sopeutua tilanteeseen. Et määrää kaikkien elämästä, ap, kerronpa tämän järisyttävän uutisen sinulle nyt tässä. Ole hyvä.
Mitä sä oikein selität, sun puhelusi voi oikein hyvin odottaa mieluummin vaikka iltaan tai aamukymmeneen, ei katsos ole sääntöä jossa sanottaisiin, että on hyvää käytöstä soittaa kyllä kello kahdeksalta, mutta ei kello 10-19 välillä 😂
ap
En todellakaan tiedä kumpi on todennäköisempää:
1. AP on idiootti joka kerran toisensa jälkeen kirjoittaa tänne mahdollisimman tyhmiä provoja?
2. AP on idiootti joka ei tiedä että klo 8 on täysin ok soittaa koska normaali toimistoaika on 8-16... ja Ap ei myöskään tiedä että ei haittaa jos joku soittaa kun ap on nukkumassa koska puhelimeen ei ole pakko vastata ja puhelimen voi pitää äänettömällä?
xxx
Ei helkkari. Kumpi idiootti tämä ap on?
Mutta sen tiedän että ap on idiootti.
Itse vain pohdin, kuinka aikaisin aamulla on sopivaa soittaa VIIKONLOPPUISIN..? Silloinhan normaalit toimistoajat eivät päde. Toisaalta, eipä sillä väliä, koska nukkuja voi myös viikonloppuisin pitää puhelimensa äänettömällä.
Siksi kannattaa se kellonaika sopia. Joku voi olla aamulla hereillä ja nukkua päivällä.