Ei j*malaita. Tori.fi-myyjä soittaa aamulla kello kahdeksan!
Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Eiln oli tehstiviesteillä puhetta tori-myyjän kanssa, että soitellaan tänään, niin ei tarvitse viestein vain keskustella. Menin tosi myöhään nukkumaan ja hoksasin, että ei hit*to jos se myyjä soittaa aamupäivällä, niin olen ehkä vielä unessa ja laitoin pihelimen kaukaa viisaana äänettömälle 10.30:een saakka. Niin satuin äsken olemaan hereillä sängyssä, kun puhelin yhtäkkiä piippasi. Katsoin sen näyttöä, joku soittaa. En vastannut, mutta se oli se myyja!
Siis kello kahdeksalta aamulla soittaa vieraalle ihmiselle! Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia työvuoroja ja aikatauluja, mutta minkälainen taukki olettaa, että on ok soitella kellekään, jonka rytmejä et itse tunne aamulla kello kahdeksan?! Arght. Ei näytä nyt hyvältä ostohalujen suhteen. Pahoittelut jos kyseinen myyjä luet tämän aloituksen, mutta otapa opiksi!
Kommentit (217)
Jos häiritsee aamulla soittelut niin silloin kannattaa pitää puhelin äänettömällä. Kahdeksasta eteenpäin tavoittaminen on ihan ok mutta itse en kyllä minkään toriostoksen takia soittelisi kenellekään siihen aikaan. Ehkäpä jo siitä syystä etten itsenäisesti opiskelevana ole ikinä siihen aikaan hereillä.
Mutta jos asiasta on edellisenä päivänä sovittu niin kahdeksalta soittelu tuntuu tarpeettomalta, soittaisin illemmalla, kun ajattelisin kenties toisen olevan tavoitettavissa. Mutta jos asiasta on etukäteen puhetta niin ehkä siitä soittoajastakin kannattaa mainita.
No ei voi tulla kyllä mieleen, että kukaan soittaa aamukahdeksalta! Ettei sen vertaa ajattele muita!
ap
Nyt kun olen saanut lapseni teiniksi, joka opiskelee toisessa kaupungissa ja olen jäänyt työttömäksi , otan kyllä kaiken irti mahdollisuudesta nukkua aamulla pitkään! Jos joku soittaa ennen kymmentä ja herättää minut, niin en kyllä pysty mihinkään älylliseen keskusteluun enkä välttämättä jälkeenpäin muista koko puhelua! Että omalla vastuulla :D
Näen jo sieluni silmin tämän ketjun jatkiksen. Ei p*rkele myyjä olikin jo myynyt lupaamansa tuotteen toiselle!
Sitten jaaritellaan siitä, kuinka nopeat syövät hitaat jahkaajat.
Voi luoja. Puhelimen saa äänettömälle, joten ei tarvi aikoja miettiä. Luuri pois päältä tai äänettömälle.
En tajua miten joku luulee yötyötä tekevän nukkuvan klo 8. Silloinhan just vasta on päästy töistä ja 10 jälkeen nukutaan puhelin äänettömällä iltaan asti.
Nyt soittaja jätti pallon ap.lle hän soitti ap ei vastannut, eli soittaa takaisin, kun sopii.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Puhelimen saa äänettömälle, joten ei tarvi aikoja miettiä. Luuri pois päältä tai äänettömälle.
En tajua miten joku luulee yötyötä tekevän nukkuvan klo 8. Silloinhan just vasta on päästy töistä ja 10 jälkeen nukutaan puhelin äänettömällä iltaan asti.
Nyt soittaja jätti pallon ap.lle hän soitti ap ei vastannut, eli soittaa takaisin, kun sopii.
Vaikeaa peitellä tympääntyneisyyttäni, jos mun pitäisi soittaa :( Soittakoon ihmisten aikoihin uudestaan.
ap
Kyllä minulla on ainakin periaatteena se, että vieraille ihmisille en soita kello 21.00 - 10.00 välisenä aikana. Kymmeneltä aamulla on mielestäni jo sen verran "myöhä", että voi hyvällä omallatunnolla häiritä. Sama juttu tuon illan kanssa: klo 21.00 ei vielä ole niin myöhä ilta, että jos on oikein tärkeä asia, niin voi soittaa. Yleensä kyllä pahoittelen illan häirintää, jos vielä 19-20 jälkeen joutuu soittamaan.
Jee! Varmistusnumero viestiin oli yhdeksän-yhdeksän-yhdeksän! Ei oo ennen osunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt soittaja jätti pallon ap.lle hän soitti ap ei vastannut, eli soittaa takaisin, kun sopii.Vaikeaa peitellä tympääntyneisyyttäni, jos mun pitäisi soittaa :( Soittakoon ihmisten aikoihin uudestaan.
ap
Odottavan aika on pitkä :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?
Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.
apNo ei todellakaan ole sopiva aika arkipäivänä. Olen töissä enkä vastaa puhelimeen. Ärsyttää lehtimyyjät, jotka soittelevat työajalla.
On sopiva aika. Jos et vastaa puhelimeen, niin mitä asia sinua haittaa?
ap
No mitä sinua haittasi sen myyjän soittaminen kahdeksalta, kun et kerran vastannut puhelimeen?
Tämä alkaa kuulostaa provolta. Kukaan ei voi olla niin idiootti, että kuvittelee että juuri se itselle sopiva aika soittaa on jokin universaali totuus. Varsinkaan kun AP:n jankkaaminen vain jatkuu täsmälleen samanlaisena vaikka tänne kommentoitaisiin mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?
Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.
apNo ei todellakaan ole sopiva aika arkipäivänä. Olen töissä enkä vastaa puhelimeen. Ärsyttää lehtimyyjät, jotka soittelevat työajalla.
On sopiva aika. Jos et vastaa puhelimeen, niin mitä asia sinua haittaa?
apNo mitä sinua haittasi sen myyjän soittaminen kahdeksalta, kun et kerran vastannut puhelimeen?
Tämä alkaa kuulostaa provolta. Kukaan ei voi olla niin idiootti, että kuvittelee että juuri se itselle sopiva aika soittaa on jokin universaali totuus. Varsinkaan kun AP:n jankkaaminen vain jatkuu täsmälleen samanlaisena vaikka tänne kommentoitaisiin mitä.
Niin no siis sulle on täysin odotettavaa, että ihmiset soittelee 10-19 välissä, mutta kello kahdeksalta soittelu on häiritsevää. En saanut enää unta, koska pöyristyin siitä niin, että hän luulee, että mulla on hänen kanssaan sama rytmi. Mulla on ikävä kyllä huonot unenlahjat. Jos ei olisi, se, että soittikin tuohon aikaan ei ketuttaisi niin paljon. Kun siis huomasin soiton kuitenkin, vaikka olin laittanut puhelimen niin ettei se soi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt soittaja jätti pallon ap.lle hän soitti ap ei vastannut, eli soittaa takaisin, kun sopii.Vaikeaa peitellä tympääntyneisyyttäni, jos mun pitäisi soittaa :( Soittakoon ihmisten aikoihin uudestaan.
apOdottavan aika on pitkä :-D
No kyseinen tuote ei ole tulossa itselleni, joten aivan sama.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin Ap.
Eri asia vaikka työpaikalla soitella työpuheluita tuohon aikaan tai perheenjäsenten kanssa sopia jotain, jos tietää toisen olevan hereillä ja tolkuissaan, mutta vieraille ei kyllä soitella ennen kymmentä.
Maailma pyörii aamuvirkkujen ajanlaskussa ja yötyötä tekevät tai iltavirkut saavat koko ikänsä kuulla olevansa laiskoja ja mikä vielä ärsyttävämpää - kuunnella valistusta unirytmistä ja aikaisin nukkumaanmenosta.
Tämä niin totta! Itse teen yötyötä pelkästään ja useimmat pitävät minua laiskana ja saamattomana kun herään klo 17-19 välissä joka päivä. Ja eivät ymmärrä jos en jaksa herätä klo 12 jos olen päässyt klo 7 aamulla töistä ja mennyt klo 9 nukkumaan. Ihan sama asia kuin aamu viideltä heräävän repisi klo 1 yöllä ylös sängystä että nyt lähdetään.
AP vaikuttaa hieman psykoottiselta..
Toriostajat on suurelta osin omituisia, joten usein heitän mieluummin tavarat roskiin kuin alan kauppaamaan niitä kaiken maailman persoonille.
Olet jauhanut asiasta täällä aamu kahdeksasta alkaen. Mikäköhän se sun tosiasiallinen ongema on?
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun olen saanut lapseni teiniksi, joka opiskelee toisessa kaupungissa ja olen jäänyt työttömäksi , otan kyllä kaiken irti mahdollisuudesta nukkua aamulla pitkään! Jos joku soittaa ennen kymmentä ja herättää minut, niin en kyllä pysty mihinkään älylliseen keskusteluun enkä välttämättä jälkeenpäin muista koko puhelua! Että omalla vastuulla :D
''
Ootsä mun sisko ? :D Mumisee ja ynisee vain " Joo joo.. Ymm. Joo.. Ihan sama.. ok". Ja jälkeenpäin ei muista koko hemmetin puhelua!
Minusta on kyllä epäkohteliasta vieraille soitella tuohon aikaan. Eri asia tosiaan oikeat työpuhelut ja tutut. Jännä, että monesta on ihan ok. Vaikka ei olisikaan nukkumassa, vaan herännyt ja töihin lähdössä/töissä niin ei minulla ainakaan olisi siinä kiireessä aikaa alkaa puhumaan puhelimeen jotain omia ei kiirrellisiä asioita. Siksikin mielestäni epäkohteliasta. Kannattaa yrittää soittaa iltapäivällä jos varmimmin haluaa toisen saada kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jos häiritsee aamulla soittelut niin silloin kannattaa pitää puhelin äänettömällä. Kahdeksasta eteenpäin tavoittaminen on ihan ok mutta itse en kyllä minkään toriostoksen takia soittelisi kenellekään siihen aikaan. Ehkäpä jo siitä syystä etten itsenäisesti opiskelevana ole ikinä siihen aikaan hereillä.
Mutta jos asiasta on edellisenä päivänä sovittu niin kahdeksalta soittelu tuntuu tarpeettomalta, soittaisin illemmalla, kun ajattelisin kenties toisen olevan tavoitettavissa. Mutta jos asiasta on etukäteen puhetta niin ehkä siitä soittoajastakin kannattaa mainita.
No itse et kuitenkaan soittaisi, koska...? ...et ole hereillä, ja...
...ei ole huomaavainen hyvä käytöstapa!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kummallista. Kahdeksan on aivan sovelias aika soittaa.
No ei tietenkään ole.
Katsos: jos se on sitä sinulle, sepä ei tarkoitakaan että se olisi sitä kaikille!!! Eiks olekin ihan vi tun ihmeellistä?
Kun mietinkin, etten ois laittanut puhelinta äänettömälle, ja vastannut, koska oisin luullut, että siellä on vaikka lapseni tai jotain 😯 Ois ollut tosi nolo puhelu, koska oisin ollut ihan mikä maa mikä valuutta! Siksi toisille ei soitella aamukahdeksalta.
ap