Ei j*malaita. Tori.fi-myyjä soittaa aamulla kello kahdeksan!
Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Eiln oli tehstiviesteillä puhetta tori-myyjän kanssa, että soitellaan tänään, niin ei tarvitse viestein vain keskustella. Menin tosi myöhään nukkumaan ja hoksasin, että ei hit*to jos se myyjä soittaa aamupäivällä, niin olen ehkä vielä unessa ja laitoin pihelimen kaukaa viisaana äänettömälle 10.30:een saakka. Niin satuin äsken olemaan hereillä sängyssä, kun puhelin yhtäkkiä piippasi. Katsoin sen näyttöä, joku soittaa. En vastannut, mutta se oli se myyja!
Siis kello kahdeksalta aamulla soittaa vieraalle ihmiselle! Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia työvuoroja ja aikatauluja, mutta minkälainen taukki olettaa, että on ok soitella kellekään, jonka rytmejä et itse tunne aamulla kello kahdeksan?! Arght. Ei näytä nyt hyvältä ostohalujen suhteen. Pahoittelut jos kyseinen myyjä luet tämän aloituksen, mutta otapa opiksi!
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Toi myyjä on niin nolo, että en tiedä haluanko hänen tavaroitaan ensinkään. Pitäköön kamansa, jos ei osaa tapoja. En jaksa säätää tuollaisten nolojen kanssa, kun ei ole pakko.
ap
Hellan lettas... ota toinen tikkari, jospa se sitten helpottaa ;D
Ap voisi mennä töihin ja lopettaa kiukuttelun. Ei olisi töissä aikaa valittaa!
No jotkut tekee yötöitä ja nukkuu päivällä, joten ainoa sopiva aika soitolle olisi siis yöllä. Mistäpä myyjä voi tietää jos asioista ei etukäteen sovita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi myyjä on niin nolo, että en tiedä haluanko hänen tavaroitaan ensinkään. Pitäköön kamansa, jos ei osaa tapoja. En jaksa säätää tuollaisten nolojen kanssa, kun ei ole pakko.
apHellan lettas... ota toinen tikkari, jospa se sitten helpottaa ;D
Sua vain kiukuttaa kun sunlaisias joku pitää nolona!
ap
Yleinen käytäntö on että tuntemattomille voi soittaa kello 8.00-20.00 välillä. Tottakai ihmisillä voi olla eri rytmejä, mutta ei niitä kristallipallolla voi alkaa arvailla. Jos ei halua vastata niin ei tarvitse heti aamusta vastata. Mutta ihan yleisesti ottaen tuo on jo normaali aika ottaa yhteyttä..
kk kirjoitti:
No jotkut tekee yötöitä ja nukkuu päivällä, joten ainoa sopiva aika soitolle olisi siis yöllä. Mistäpä myyjä voi tietää jos asioista ei etukäteen sovita!
Asiaa ei tarvitse tietää kun soittaa 10-19 välillä. Silloin on jo sopivaa soitella, oli toisen elämäntilanne millainen tahansa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Yleinen käytäntö on että tuntemattomille voi soittaa kello 8.00-20.00 välillä. Tottakai ihmisillä voi olla eri rytmejä, mutta ei niitä kristallipallolla voi alkaa arvailla. Jos ei halua vastata niin ei tarvitse heti aamusta vastata. Mutta ihan yleisesti ottaen tuo on jo normaali aika ottaa yhteyttä..
No ei kyllä ole. Kukaan ei todellakaan oleta, että ventovieras soittelee kello kahdeksalta kotiisi. Ja toisekseen moni voi nukkua siihen aikaan vielä. Vaikka ois työelämässäkin. Esim. vaihtuvia vuoroja tekevä, vaikkei ole vuorotyöläinen. Siksi kymmeneltä on turvallista ja soveliasta soittaa, ei aiemmin.
ap
Hyvin olet jaksanut kirjoittaa kasilta aamulla vauvalle
Vierailija kirjoitti:
Eikö klo 8.00 ole aamupäivää? Klo 6-7 on aamu.
No ei ole! Aikaisintaan klo 9.00 jäljestä oleva aika puolille päivin on aamupäivää.
Kyllä ainakin minä käytän muotoa : aamu kahdeksalta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitti aikoinaan myymistäni rattaista joku nainen 8.00, kauhea pajatus alkoi ja kysely rattaiden ominaisuuksista ! Mumisin että " Hei oon nukkumassa, pää ei pelaa, soitatko myöhemmin"... No, sitä soittoahan ei sitten ikinä tullut mutta minkäs teet , ei minulta voi odottaa järkeviä keskusteluja tuohon aikaan etenkään, kun ollut saanut vielä kahvia.
Niinpä, kun lusikalla on anettu nii kauhalla ei voi vaatia.
Vierailija kirjoitti:
ap
Ai aloittaja onkin teini. No nyt käsitän tätä aloitusta hiukan paremmin.
Onko siis ok,jos minäkin soitan vaikka klo.23 ennen työvuoroni alkua jollekkin torimyyjälle? Tai 04.00,monethan ovat töissä silloin itseni mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apAi aloittaja onkin teini. No nyt käsitän tätä aloitusta hiukan paremmin.
No niin on osa vastaajistakin: "kyllä on ookoo soittaa aamulla kello 8!" inkuti inkuti..! :D
ap
Mua taas ärsyttää kun annan jotain facebook roskalavalla ja sovitaan, että jätän ulos tavaran odottamaan ja siitä voi omien menojen mukaan hakea. Niin ei jumalaare, silti pitää soitaa ovikelloa ja kertoa että hain tavaran. Arggg..
Vierailija kirjoitti:
kk kirjoitti:
Asiaa ei tarvitse tietää kun soittaa 10-19 välillä. Silloin on jo sopivaa soitella, oli toisen elämäntilanne millainen tahansa.
ap
Ai jaa? No minulle ei ainakaan ole sopivaa soitella enää klo 18 jälkeen. Sen sijaan kahdeksalta aamulla soittaminen ei haittaisi. Mutta kukaan ei voi tietää toisten rytmejä, joten jos on erikoistoiveita, kuten sinulla se, että ennen kymmentä ei sovi soittaa tai minulla ei iltakuuden jälkeen, niin normaali ihminen osaa ilmoittaa tämän jos sovitaan, että soitellaan.
Eihän kukaan ole klo 8 arkiaamuna sängyssä. Silloin ollaan jo töissä ja ihan ok on soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apHellan lettas... ota toinen tikkari, jospa se sitten helpottaa ;D
Sua vain kiukuttaa kun sunlaisias joku pitää nolona!
ap
Ei, vaan tuo "nolo"-sanan käyttö. Joko sinä olet 15-vuotias tai ainakin sellaisen tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kk kirjoitti:
apAi jaa? No minulle ei ainakaan ole sopivaa soitella enää klo 18 jälkeen. Sen sijaan kahdeksalta aamulla soittaminen ei haittaisi. Mutta kukaan ei voi tietää toisten rytmejä, joten jos on erikoistoiveita, kuten sinulla se, että ennen kymmentä ei sovi soittaa tai minulla ei iltakuuden jälkeen, niin normaali ihminen osaa ilmoittaa tämän jos sovitaan, että soitellaan.
No jos sulle ei noiden rajojen puitteissa sovi, että sulle soitellaan, niin se on sen verran poikkeavaa, että siitä kannattaa itse pitää huolta. Että sanoo siitä. Tai laittaa puhelimen äänettömälle. Äänettömällähän se mullakin oli, mutta lähinnä sitä puoli yhtätoista katsoen ja siis piippasi se puhelin ja saatan herätä siihenkin, nyt olin hereillä ja toivoin vielä nukahtavani. En voinut panna täysin äänettömälle siltä varalta, että joku soittaisi hädässä minulle monta kertaa ja tarttisi oikeasti saada minut kiinni. Todella epätodennäköistä, mutta toisaalta jos nukun 10.30:een niin todennäköisyys sille kasvaa, vaikkakin vähän.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Niinpä. Sinä vaivaat ensin myyjää turhaan sillä, kun itse luulet haluavasi ostaa häneltä jotain. Siltähän tämä koko jupakka vaikuttaa. Teidän kommunikaation ainoa syy on kauppa - ei sinun aikakäsityksesti tai aikataulusi. Se ei kiinnosta hevonveetäkään ketään. Mutta nyt tässä jurputetaan siitä, ettei myyjä osannut soittaa sinulle oikeaan aikaan? Tiedoksi vaan että tämä aurinkokunta ei pyöri sinun päiväohjelmasi tai napasi ympärillä.
Ainoa taukki olet sinä itse. Jos olet ollut vaikkapa yötöissä, niin olisit voinut kyllä laittaa soittoajan esille. Luultavasti olet sohvalla päivät pitkät makaileva joutilas, joten aivan sama mihin aikaan niille soittelee, heräävätpähän horteestaan ja horroksestaan.