Ei j*malaita. Tori.fi-myyjä soittaa aamulla kello kahdeksan!
Siis eikö ihmisillä ole mitään järkeä päässä? Eiln oli tehstiviesteillä puhetta tori-myyjän kanssa, että soitellaan tänään, niin ei tarvitse viestein vain keskustella. Menin tosi myöhään nukkumaan ja hoksasin, että ei hit*to jos se myyjä soittaa aamupäivällä, niin olen ehkä vielä unessa ja laitoin pihelimen kaukaa viisaana äänettömälle 10.30:een saakka. Niin satuin äsken olemaan hereillä sängyssä, kun puhelin yhtäkkiä piippasi. Katsoin sen näyttöä, joku soittaa. En vastannut, mutta se oli se myyja!
Siis kello kahdeksalta aamulla soittaa vieraalle ihmiselle! Ymmärrän, että ihmisillä on erilaisia työvuoroja ja aikatauluja, mutta minkälainen taukki olettaa, että on ok soitella kellekään, jonka rytmejä et itse tunne aamulla kello kahdeksan?! Arght. Ei näytä nyt hyvältä ostohalujen suhteen. Pahoittelut jos kyseinen myyjä luet tämän aloituksen, mutta otapa opiksi!
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?
Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.
apVäärin. Se on kello 8 ja 18 välissä. Sen jälkeen ollaan jo iltapalalla ja iltatoimissa, tai ainakin laskeutumassa iltaan ja lepoon.
Ei ole väärin, vaan oikein, ja sinä olet väärässä. Jos joku on nukkumassa jo kello 19 tai ennen, hän on jo tottunut itse laittamaan kännykän äänettömälle. Joten siihen saakka voi soittaa. Ja aamulla taas on varminta soittaa kymmenen jälkeen, yhdeksältäkään ei ole mitään syytä soittaa.
ap
Turhaan poljet jalkaa ja kiukuttelet. Olet väärässä, vaikka kuinka jankutat.
Olen työelämässä. Minäkåän en ymmärtäisi, jos joku soittelisi klo 8 aamulla. Itse en todellakaan kehtaisi. Klo 10-19 on ehdottomat rajat.
Muutenkin ihmisillä on aamut kiireisiä, jos ei vielä jopa nukuta. On helpompi keskustella töiden jälkeen.
Klo 8 on aamu. Johan sen kertoo sekin, että vielä 11 voidaan sanoa hyvää huomenta ja klo 12 jälkeen hyvää päivää.
Jos ei erikseen sovita kellonajoista niin minusta on ihan normaalia soittaa mihin tahansa aikaan siinä 8-21 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö klo 8.00 ole aamupäivää? Klo 6-7 on aamu.
6:00-8:59 aamu
9:00-11:59 aamupäivä
12: 00 keskipäivä
12:01-14:59 alkuiltapäivä
15:00-17:59 iltapäivä
18:00-20:59 ilta
21:00-23:59 myöhäisilta
00:00 keskiyö
00:01-02:59 yö
03:00-05:59 aamuyö
t. Aikatohtori :D
En vastaa enää ihan aamulla tuleviin puheluihin sen jälkeen, kun paiskasin täysin unenpöpperössä ja vielä hieman unilääkepöllyssä vuokratyöfirmasta soittaneelle henkilölle luurin korvaan. Ja on sitä muutenkin tullut mokailtua noin aikaisin, kerran äitini soitti aamulla ja olin kuulema vastannut "joo..." ja lopettanut puhelun. En kyllä itse muista tuota. :D
En ota muuten kantaa, mutta epäilen että kauppojen tekeminen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa on äärimmäisen vaikeaa, koska takerrutaan jokaikiseen yksityiskohtaan. Ennen kuin tavara ja raha ovat vaihtaneet omistajia tässä on edessä vielä monenmonituista säätöä ja vääntöä... Varmasti jokaisen tori-myyjän painajainen.
Vierailija kirjoitti:
En ota muuten kantaa, mutta epäilen että kauppojen tekeminen ap:n kaltaisen ihmisen kanssa on äärimmäisen vaikeaa, koska takerrutaan jokaikiseen yksityiskohtaan. Ennen kuin tavara ja raha ovat vaihtaneet omistajia tässä on edessä vielä monenmonituista säätöä ja vääntöä... Varmasti jokaisen tori-myyjän painajainen.
Takertuminen näihin kelloaikoihin vaikuttaa vähän aspergerilta? Pitää laittaa ensin viesti, että voidaanko palata asiaan ja sitten noin kymmenen viestinvaihtoa, että saako soittaa. Samat koreografiat potenssiin kymmenen kun sovitaan mahdollista tavaran noutoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap opiskelija, työelämässä, eläkkeellä vai minkälaisessa elämäntilanteessa?
Mitä se tähän kuuluu? Osapuolet lähtevät siitä, että sopiva aika soittaa ventovieraille erikseen tietämättä on kello 10 ja 19 välissä.
apVäärin. Se on kello 8 ja 18 välissä. Sen jälkeen ollaan jo iltapalalla ja iltatoimissa, tai ainakin laskeutumassa iltaan ja lepoon.
Ei ole väärin, vaan oikein, ja sinä olet väärässä. Jos joku on nukkumassa jo kello 19 tai ennen, hän on jo tottunut itse laittamaan kännykän äänettömälle. Joten siihen saakka voi soittaa. Ja aamulla taas on varminta soittaa kymmenen jälkeen, yhdeksältäkään ei ole mitään syytä soittaa.
apTurhaan poljet jalkaa ja kiukuttelet. Olet väärässä, vaikka kuinka jankutat.
Sinä olet väärässä, eikä kukaan ostaisi sinulta mitään, jos soittelet heille kello 8.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet väärässä, eikä kukaan ostaisi sinulta mitään, jos soittelet heille kello 8.
ap
Olet söpö kun vedät itkupotkuraivareita. Ota tikkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takertuminen näihin kelloaikoihin vaikuttaa vähän aspergerilta? Pitää laittaa ensin viesti, että voidaanko palata asiaan ja sitten noin kymmenen viestinvaihtoa, että saako soittaa. Samat koreografiat potenssiin kymmenen kun sovitaan mahdollista tavaran noutoa jne.
Muyjä se tässä viestejä ois laitellut. Itse ehdotin, että soitellaanko huomenna, (koska puhuessa asia selviää sata kertaa selkeämmin ja saman tien.) Ja normaali ihmisten huomioiminen sisältää sen, ettei häiritä kuin 10-19 välissä. En ole vielä päättänyt siis ostaa mitään, vaan tarkoitus oli saada lisää infoa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOlet söpö kun vedät itkupotkuraivareita. Ota tikkari.
Olen lähinnä pettynyt, en raivoissani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin töissä kello 22 asti ja pääsen nukkumaan 00-1 aikaan. Todellakin olisin ravoissani jos joku soittaisi minulle 8 aamulla. Toisaalta en kyllä heräisi siihen koska puhelimeni on aina äänettömällä kun nukun. Kaikki eivät elä sitä ihanaa 8-16 toimistoarkea
Siinä tapauksessa osaat varmaan itse myös kertoa Tori-ostajille mihin aikaan sopii soitella, kuten suurin osa ihmisistä? Ap ei tunnu osaavan, ja kiukuttelee sitä kun ihmiset eivät osaa lukea hänen ajatuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ainakin töissä kello 22 asti ja pääsen nukkumaan 00-1 aikaan. Todellakin olisin ravoissani jos joku soittaisi minulle 8 aamulla. Toisaalta en kyllä heräisi siihen koska puhelimeni on aina äänettömällä kun nukun. Kaikki eivät elä sitä ihanaa 8-16 toimistoarkea
Siinä tapauksessa osaat varmaan itse myös kertoa Tori-ostajille mihin aikaan sopii soitella, kuten suurin osa ihmisistä? Ap ei tunnu osaavan, ja kiukuttelee sitä kun ihmiset eivät osaa lukea hänen ajatuksiaan.
Ei ole kysymys ajatustenluvusta, vaan siitä, miten käyttäydytään :D En minäkään soittele ventovieraille aamulla kello kahdeksan! Aika noloa!
ap
Toi myyjä on niin nolo, että en tiedä haluanko hänen tavaroitaan ensinkään. Pitäköön kamansa, jos ei osaa tapoja. En jaksa säätää tuollaisten nolojen kanssa, kun ei ole pakko.
ap
Ymmärtäisin, jos kysymys olisi sunnuntaista. Mutta tänään on maanantai ja arki-aamu. Arkena voi soittaa jo klo 8.
Ap, mokasi itse, kun ei sopinut samalla mihin kellon aikaan voi soitella.
Niele pettymyksesi ja jatka elämääsi.
...vaikka onhan sitä tietenkin noloja varten olemassa lause "hullu ei huomaa ja viisas ei virka mittään " jolla ohittaa toisten kömmähdykset, katsotaan nyt jos sen avulla jaksan vielä yrittää kommunikoida tyypin kanssa...
ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, jos kysymys olisi sunnuntaista. Mutta tänään on maanantai ja arki-aamu. Arkena voi soittaa jo klo 8.
Ap, mokasi itse, kun ei sopinut samalla mihin kellon aikaan voi soitella.
Niele pettymyksesi ja jatka elämääsi.
Kyllä mä saan tästä jatkettua elämääni, enhän mä edes vastannut :D Ois ollut aika noloa, jos olisin vastannut haudantakaisäänelläni siihen :D
ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö klo 8.00 ole aamupäivää? Klo 6-7 on aamu.
Aamupäivä alkaa klo. 9 ja päättyy klo. 12.
Kyllä on aika vieraantunutta ajatella, että kaikki eläisi jotain 8-16 rytmiä ja ma-pe arkea
Oon jo vastannut tähän tässä ketjussa, että asia liittyy muiden huomioimiseen ja käytöstapoihin. Tällä myyjällä ei ole kumpaakaan. En osannut sitä olettaa.
ap