Vaalivalvojaiset OFFICIAL
IS:n linkki ei toimi eli seuraan Iltalehden vaalivalvojaisia. Veikkauksia? Kuka voittaa ja kuka saa pataan? Minkälaisia meriselityksiä on odotettavissa?
Kommentit (542)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yllättynyt Huhtasaaren kannatuksesta. Eikö kukaan muu?
Unohtaen nyt kaikki rasmustelut ja muut pilkat, niin hänhän teki aika uskomattoman tuloksen. Melko tuntematon, nuorehko nainen ekaa kertaa pressanvaaleissa. Joutui todella koville mm. YLE:n vaalitentissä kun toimittaja pommitti ja vaati vastauksia.
Pressanvaaleissa harvoin keltanokat pärjää, mutta hänellä jäi taakse todella pitkän linjan poliitikkoja ja jos miettii vaikka keskustalaisia, kaksi ehdokasta ja kumpikaan ei päässyt edes mitalisijoille.
Ja ei, minä en äänestänyt Huhtasaarta, en olisi äänestänyt häntä jos hän olisi mennyt 2. kierrokselle Niinistöä vastaan. Hän on liian jyrkkä minulle, vaikka osan jutuista allekirjoitankin. Minä äänestin Haavistoa, eli aikalailla vastakkaista kantaa. Silti nostan hattua että sai noinkin hyvän tuloksen.
Eihän hän saanut edes oman puolueensa kannatuksen verran ääniä eli omatkaan eivät uskoneet.
Nää on kyllä enemmän henkilövaalit. Vai ajatteletko Keskustan kannatuksen olevan se 4 % (jos Väyrynen lasketaan keskustalaiseksi niin 10 %)?
Seuraavat presidentinvaalit on kyllä mielenkiintoiset, kun ei ole istuvaa presidenttiä mukana. Haavisto ja Huhtasaari olisivat aika mielenkiintoinen pari toisella kierroksella. Vaikea keksiä Keskustasta ja Kokoomuksesta ketään valovoimaista ehdokasta, Orpo ja Sipilä ryvettyvät tässä hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauli näyttää todella väsyneeltä ja masentuneelta ja ahdistuneeltakin. Ehkä ei olisikaan halunnut voittaa?
Väsyneeltä näyttää eikä ihme. Suomi 100-juhlat, vaalikampanja ja viimeisillään raskaana oleva vaimo varmaan väsyttävät miestä.
Miten vaimon raskaus väsyttää Saulia? Meinaatko, että Sale hakee yötä myöten Jennille suolakurkkuja ja ässämixejä lähikioskilta vai mitä tarkoitat?
Kyllä isät yleensä osallistuu siihen henkiseen prosessiin ja jännittää!
Ja heillä on puheitten perusteella ollut aiemin paljon keskenmenoja ja epäonnea lasta yritettäessä. varmasti silloin on jännitys ja stressi isällä kova, että meneekö loppuun asti hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi kuulla ulkomaisten vaalivalvojien kommentteja ääntenlaskennan rehellisyydestä?
Putintrollit päivystävät palstalla kyllä.
Jopa afrikan roskamaita valvoo ulkomaisia äänivalvojia, miksi ei valvoisi demokraattista Suomea? Onko salattavaa?
Kyllä Suomessa on tarkkailijoita.
Aikaisempina vuosina on muistaakseni tullut jotain moitteita lyijykynien käytöstä.
Ainoa tunnettu maa mikä ei päästä tarkkailijoita vaaleihinsa on USA.No eikö soi hälytyskellot, että lyijykynillä äänestetään?
Lyijykynä on aivan yhtä luotettava vaihtoehto kuin kuulakärkikynä. Tietysti parempi on laittaa kuulakärkikynä äänestyskoppeihin, jos se lisää ihmisten luottamusta.
Niin... lyijykynän nyt vain pystyy pyyhkimään, mutta mustekynää ei pysty tai jos pystyy niin se jättää tahraa paperiin. Ei tämän nyt pitäisi rakettitiedettä olla?
Onko Lennu viety piikille vauvan tieltä vai minne se on hävinnyt?
Äänestysprosentti on pettymys, vain 69,9%.
Hauska haastattelu femmalla, toimittaja kyselee ruotsiksi ja Halla-aho vastaili sujuvasti suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Huono keli vaikuttaa.. Eipä tonne jäiseen vesimössöön miellellään mene kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti laskettu jo yli 96% äänistä vai oonko ymmärtäny jotain väärin? Eihän tässä kauaa kestä enään!
Presidentinvaalien äänet on aina nopea laskea, ja näillä lukemilla erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista tuo nato-jauhaminen.
Venäläisiä vastaanko niitä betoniporsaita tuolla toreilla ja turuilla on?
Venäläisistä jauhetaan koska Venäjä voisi olla uhka eliitille. Ei ma**t presidentinlinnaa tai eduskuntataloa uhkaa. Venäläiset maahanlaskujoukot menisivät noihin ensimmäiseksi. Siksi Venäjä pelottaa eliittiä. Ei sillä ole mitään väliä noille jos muutama tavallinen kansalainen menettää päänsä.
Kansalla ja eliitillä on eri uhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yllättynyt Huhtasaaren kannatuksesta. Eikö kukaan muu?
Unohtaen nyt kaikki rasmustelut ja muut pilkat, niin hänhän teki aika uskomattoman tuloksen. Melko tuntematon, nuorehko nainen ekaa kertaa pressanvaaleissa. Joutui todella koville mm. YLE:n vaalitentissä kun toimittaja pommitti ja vaati vastauksia.
Pressanvaaleissa harvoin keltanokat pärjää, mutta hänellä jäi taakse todella pitkän linjan poliitikkoja ja jos miettii vaikka keskustalaisia, kaksi ehdokasta ja kumpikaan ei päässyt edes mitalisijoille.
Ja ei, minä en äänestänyt Huhtasaarta, en olisi äänestänyt häntä jos hän olisi mennyt 2. kierrokselle Niinistöä vastaan. Hän on liian jyrkkä minulle, vaikka osan jutuista allekirjoitankin. Minä äänestin Haavistoa, eli aikalailla vastakkaista kantaa. Silti nostan hattua että sai noinkin hyvän tuloksen.
Eihän hän saanut edes oman puolueensa kannatuksen verran ääniä eli omatkaan eivät uskoneet.
Nää on kyllä enemmän henkilövaalit. Vai ajatteletko Keskustan kannatuksen olevan se 4 % (jos Väyrynen lasketaan keskustalaiseksi niin 10 %)?
Seuraavat presidentinvaalit on kyllä mielenkiintoiset, kun ei ole istuvaa presidenttiä mukana. Haavisto ja Huhtasaari olisivat aika mielenkiintoinen pari toisella kierroksella. Vaikea keksiä Keskustasta ja Kokoomuksesta ketään valovoimaista ehdokasta, Orpo ja Sipilä ryvettyvät tässä hallituksessa.
Lasketaanko Väyrynen kepulaiseksi?
Öööhhm ööö mmmmm hmhmmhm mhhh hmmm öööhhh kai se on joo ööööh hmmm kiitollinen
Vierailija kirjoitti:
Öööhhm ööö mmmmm hmhmmhm mhhh hmmm öööhhh kai se on joo ööööh hmmm kiitollinen
Niinistön jokainen puhe pähkinänkuoressa. Ei ainakaan loukkaa ketään tuollainen neutraali kantaa ottamaton mumina
Vierailija kirjoitti:
Ihme, että noinkin paljon, kun ajattelee lähtötilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Kumma, ettei haavisto saa erikoisesti ääniä homolandia helsinkistä?
PS-mediakommando pistää tuossa parastaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista tuo nato-jauhaminen.
Venäläisiä vastaanko niitä betoniporsaita tuolla toreilla ja turuilla on?Venäläisistä jauhetaan koska Venäjä voisi olla uhka eliitille. Ei ma**t presidentinlinnaa tai eduskuntataloa uhkaa. Venäläiset maahanlaskujoukot menisivät noihin ensimmäiseksi. Siksi Venäjä pelottaa eliittiä. Ei sillä ole mitään väliä noille jos muutama tavallinen kansalainen menettää päänsä.
Kansalla ja eliitillä on eri uhat.
Sinäkö tässä edustat "tavallisia kansalaisia"? :'D
Haluaisin vain maata Salen sylissä ja saada avokämmenestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono keli vaikuttaa.. Eipä tonne jäiseen vesimössöön miellellään mene kukaan.
Huono tekosyy. Ennakkoonkin voi äänestää vaikka kauppareissulla, ei tarvitse erikseen sohjoon lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kyllönen on tuollainen läski syöttösika? Pukeutunutkin roskasäkkiin, jotta läskit eivät pullottele. Eikö vasemmiston ehdokkaan pitäisi olla pienituloisten ihmisten puolella, mutta tuohan syö niiden ruoat!
Tässä on erittäin hyvä esimerkki sellaisesta kirjoittelusta, jota Huhtasaari kannattaa sananvapaus höpinöillään. Jokainen voi tykönään miettiä, kuuluuko tuollainen solvaaminen ja vihapuhe sananvapauden piiriin.
Sananvapaus tarkoittaa, että ennakkosensuuria ei ole. Eli kyllä myös solvaus kuuluu sananvapauden piiriin, vaikka se onkin laitonta. Näes kunnianloukkaus rangaistaan erikseen.
Kyllönen voisi vetää tuon kirjoittajan oikeuteen jos tahtoisi.
Kyseessä Ylen ennuste, johon tulos perustuu.