Vaalivalvojaiset OFFICIAL
IS:n linkki ei toimi eli seuraan Iltalehden vaalivalvojaisia. Veikkauksia? Kuka voittaa ja kuka saa pataan? Minkälaisia meriselityksiä on odotettavissa?
Kommentit (542)
En ymmärrä miksi köyhät ja vanhat äänestävät Niinistöä. Eivät halua itselleen hyvää jatkoa? Appivanhemmatkij valittavat aktiivimallista ja äönestävät Niinistöä ja kokoomusta. Eivätkä ole rikkaita..
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yllättynyt Huhtasaaren kannatuksesta. Eikö kukaan muu?
Unohtaen nyt kaikki rasmustelut ja muut pilkat, niin hänhän teki aika uskomattoman tuloksen. Melko tuntematon, nuorehko nainen ekaa kertaa pressanvaaleissa. Joutui todella koville mm. YLE:n vaalitentissä kun toimittaja pommitti ja vaati vastauksia.
Pressanvaaleissa harvoin keltanokat pärjää, mutta hänellä jäi taakse todella pitkän linjan poliitikkoja ja jos miettii vaikka keskustalaisia, kaksi ehdokasta ja kumpikaan ei päässyt edes mitalisijoille.
Ja ei, minä en äänestänyt Huhtasaarta, en olisi äänestänyt häntä jos hän olisi mennyt 2. kierrokselle Niinistöä vastaan. Hän on liian jyrkkä minulle, vaikka osan jutuista allekirjoitankin. Minä äänestin Haavistoa, eli aikalailla vastakkaista kantaa. Silti nostan hattua että sai noinkin hyvän tuloksen.
Eihän hän saanut edes oman puolueensa kannatuksen verran ääniä eli omatkaan eivät uskoneet.
Vierailija kirjoitti:
Eli voimme odottaa lisää Turun kaltaisia tapahtumia? Hammaslääkäristä ei saa aikaa suomalainen, mutta abu pääsee jonon ohi hammaskatsastukseen?
Sitoutumaton Niinistö ja Vihreiden Haavisto yhteensä 75 %. Perussuomalaisten Huhtasaari 6.8 %. Puolueiden ehdokkaista Vihreiden Haavisto sai suurimman äänimäärän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauli näyttää todella väsyneeltä ja masentuneelta ja ahdistuneeltakin. Ehkä ei olisikaan halunnut voittaa?
Väsyneeltä näyttää eikä ihme. Suomi 100-juhlat, vaalikampanja ja viimeisillään raskaana oleva vaimo varmaan väsyttävät miestä.
Sauli on selvästi hämmentynyt ja liikuttunut kun odotti että voi tulla toinen kierros tai olis voittanut hilkulla
Saulille nämä ovat kolmannet pressanvaalit. Moni ei sitä muista tai tajua. Tarja Halonen voitti täpärästi jos oikein muistan kun oli jatkokaudelle haluamassa. Sauli onnitteli Tarjaa suutelemalla hienosti kädelle.
Suuteleekohan Haavisto Saulia myös kädelle?
Vierailija kirjoitti:
Unohtaen nyt kaikki rasmustelut ja muut pilkat, niin hänhän teki aika uskomattoman tuloksen. Melko tuntematon, nuorehko nainen ekaa kertaa pressanvaaleissa. Joutui todella koville mm. YLE:n vaalitentissä kun toimittaja pommitti ja vaati vastauksia.
Pressanvaaleissa harvoin keltanokat pärjää, mutta hänellä jäi taakse todella pitkän linjan poliitikkoja ja jos miettii vaikka keskustalaisia, kaksi ehdokasta ja kumpikaan ei päässyt edes mitalisijoille.
Ja ei, minä en äänestänyt Huhtasaarta, en olisi äänestänyt häntä jos hän olisi mennyt 2. kierrokselle Niinistöä vastaan. Hän on liian jyrkkä minulle, vaikka osan jutuista allekirjoitankin. Minä äänestin Haavistoa, eli aikalailla vastakkaista kantaa. Silti nostan hattua että sai noinkin hyvän tuloksen.
Huhtasaari on liian jyrkkä, mutta Niinistö on ok raivopäänä? Minusta tuollainen raivopää ei ole hyvä edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähetyksessä näytetään jostain kapakasta (?) kaljalla olevia ihmisiä? Ketä he on ja miksi heidän juomistaan näytetään?
Suomalaista kulttuuria. Korkean kulttuurin maissa tanssitaan balettia ja folktansseja, täällä juodaan kaljaa ja puhutaan pieruista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi kuulla ulkomaisten vaalivalvojien kommentteja ääntenlaskennan rehellisyydestä?
Putintrollit päivystävät palstalla kyllä.
Jopa afrikan roskamaita valvoo ulkomaisia äänivalvojia, miksi ei valvoisi demokraattista Suomea? Onko salattavaa?
Kyllä Suomessa on tarkkailijoita.
Aikaisempina vuosina on muistaakseni tullut jotain moitteita lyijykynien käytöstä.
Ainoa tunnettu maa mikä ei päästä tarkkailijoita vaaleihinsa on USA.
Olen Kyllösen kanssa samoilla linjoilla. Olen tyytyväinen kun kok. taustainen tp on huolissaan eriarvoisuudesta ja ilmastonmuutoksesta sekä sen lisäksi Nato-kielteinen. Ei väliä kuka siellä on, jos on hyvät arvot ja työväen ja työttömien presidentti, rahoittaa Hurstia ja toivoo myös köyhille hyvää. Liikemiehet rahoittivat eriarvoisuutta vastaan taistelevaa ehdokasta 1,5 milj. eurolla. Hieno homma, vaikka oma ehdokas ei nyt pärjännyt.
Kansanmies sitten selvästi voitti ja siihen pitää munkin tyytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sauli näyttää todella väsyneeltä ja masentuneelta ja ahdistuneeltakin. Ehkä ei olisikaan halunnut voittaa?
Väsyneeltä näyttää eikä ihme. Suomi 100-juhlat, vaalikampanja ja viimeisillään raskaana oleva vaimo varmaan väsyttävät miestä.
Sauli on selvästi hämmentynyt ja liikuttunut kun odotti että voi tulla toinen kierros tai olis voittanut hilkulla
Saulille nämä ovat kolmannet pressanvaalit. Moni ei sitä muista tai tajua. Tarja Halonen voitti täpärästi jos oikein muistan kun oli jatkokaudelle haluamassa. Sauli onnitteli Tarjaa suutelemalla hienosti kädelle.
Suuteleekohan Haavisto Saulia myös kädelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalsta taitaa olla aika huono otos Suomen kansasta. Sittenkin.
Se on todella lohduttava ajatus.
Uskoisin että tämä otanta edustaa huonosti voivaa vähemmistöä. Tuntuu että tulotaso ja koulutus, sekä muutenkin ymmärrys maailman menosta, taloudesta ja politiikasta ei ole täällä kovin korkealla tasolla.
Tuntuu että aika vasemmalla mennään, tai sitten "koti uskonto isänmaa" riveissä.
Hyvä niin
Höpöhöpö
”Olis kiva jos ihmiset äänestäis omia mielipiteitään”
Huhtasaarta en olis äänestäny vaikka olis pyssyllä uhattu, mutta kannatan siltä osaa hänen mielipiteistään. Kaikilla näistä on hyviä ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kyllönen on tuollainen läski syöttösika? Pukeutunutkin roskasäkkiin, jotta läskit eivät pullottele. Eikö vasemmiston ehdokkaan pitäisi olla pienituloisten ihmisten puolella, mutta tuohan syö niiden ruoat!
Itse inhoan sosialismia ja vasemmistoa, mutten ymmärrä mitä tekemistä ihmisen ulkonäöllä tai ruumiinrakenteella on tämän kykyjen kanssa siinä, miten tämä suoriutuisi tehtävistään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hän saanut edes oman puolueensa kannatuksen verran ääniä eli omatkaan eivät uskoneet.
Eihän kukaan muukaan saanut.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi köyhät ja vanhat äänestävät Niinistöä. Eivät halua itselleen hyvää jatkoa? Appivanhemmatkij valittavat aktiivimallista ja äönestävät Niinistöä ja kokoomusta. Eivätkä ole rikkaita..
Koska heillä ei ole omaa mieltä. Se on turrutettu kemikaaleilla ja telkkarilla. Pää ei kykene muodostamaan mitään omia ajatuksia täi päätelmiä, mutta fingerporin vai mikä sen paskan nimi on niin riittää kyky lukemaan. Mutku hei lennu ja vauvva öyh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voi kuulla ulkomaisten vaalivalvojien kommentteja ääntenlaskennan rehellisyydestä?
Putintrollit päivystävät palstalla kyllä.
Jopa afrikan roskamaita valvoo ulkomaisia äänivalvojia, miksi ei valvoisi demokraattista Suomea? Onko salattavaa?
Kyllä Suomessa on tarkkailijoita.
Aikaisempina vuosina on muistaakseni tullut jotain moitteita lyijykynien käytöstä.
Ainoa tunnettu maa mikä ei päästä tarkkailijoita vaaleihinsa on USA.
No eikö soi hälytyskellot, että lyijykynillä äänestetään?
Vierailija kirjoitti:
Niinistö on tosi kummallinen tossa lähetyksessä?
Tyypillistä liikutuksenpidättelyä tuon ikäiselle varsinaissuomalaiselle miehelle.
Sauli oli kyllä nuorisonkin suosikki. Eikö se voittanut jossain yläasteella vai oliko lukiossa vielä diktaattorimaisemmin luvuin kuin nyt oikeasti?