Millainen ihminen jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana?
Kommentit (462)
Könysin lasten perässä ensimmäisellä kerralla ja totesin olevani vain hidaste lapsille. Joten, lapset on ohjeistettu seuraamaan tilannetta, eli käymään välillä tarkistamassa, etsinkö heitä katseellani ja jos silloin viittilöin heitä saapumaan alas, he tulevat, koska näin on sovittu. Olen myös selittänyt, että heidän käytöksensä vaikuttaa siihen, kuinka mielellään lähden uudestaan heidän kanssaan HopLopiin.
Hoplop on ällöttävä. Lapset siellä paskaisine käsineen, kuolaa ja räkää kaikkialla. Hyi.
Olisin tullut mukulana hulluksi, jos jompi kumpi vanhemmista olisi ollut koko ajan kintereillä.
Kun lapsi oli pieni 3-5 v niin juoksin ja kiipeilin mukana, mutta nyt 9-vuotiaana menee mieluummin kavereiden kanssa..
Ei meidän vanhemmat ikinä kiipeilleet tai leikkineet meidän mukana 70-luvulla. Ei tullut edes mieleen. Millainen tulee lapsesta, joka ei missään saa tehdä mitään itsenäisesti?
Miksi siellä pitäisi vanhemman könytä?
Vierailija kirjoitti:
Ei meidän vanhemmat ikinä kiipeilleet tai leikkineet meidän mukana 70-luvulla. Ei tullut edes mieleen. Millainen tulee lapsesta, joka ei missään saa tehdä mitään itsenäisesti?
Ainakin nykypäivän teineillä on selvästi parempi keskusteluyhteys vanhempiinsa kuin meillä 70-luvulla syntyneillä. Nuorten päihteiden käyttö on selvästi vähentynyt. Koulumenestyskin on pikemminkin ihailun kuin kiusaamisen kohde.
Ei mahdu kirjoitti:
Li hava.
Trampoissakin painorajat :(
Hoplopissa on hyvä parannella kankkusta tai tehdä etätöitä kun muksut viihtyvät radalla. Käydään muutaman kerran vuodessa. Muksu on nyt 7v ja meillä on aina joku kaveri mukana. Ikinä ei oo ollu mitään ongelmia. Lapset tulevat sovitusti puolen tunninvälein ”näyttäytymään”, välillä juodaan mehut. Kolmisen tuntia menee kuin siivillä. Viimeksi otin vastamelukuulokkeet mukaan, ja nautiskelin suolaista lohileipää kaikessa rauhassa.
Nanny kirjoitti:
Hoplopissa on hyvä parannella kankkusta tai tehdä etätöitä kun muksut viihtyvät radalla. Käydään muutaman kerran vuodessa. Muksu on nyt 7v ja meillä on aina joku kaveri mukana. Ikinä ei oo ollu mitään ongelmia. Lapset tulevat sovitusti puolen tunninvälein ”näyttäytymään”, välillä juodaan mehut. Kolmisen tuntia menee kuin siivillä. Viimeksi otin vastamelukuulokkeet mukaan, ja nautiskelin suolaista lohileipää kaikessa rauhassa.
Kolme tuntiako yhtä leipää nautiskelit? Lohi yleensä on suolaista, miksi se piti erikseen mainita? Kas kun ei suloista lohileipää sillä välin kun parhaat tyypit leikkivät mahtavasti ja upeasti Hoplopin huikeissa kiipeilyradoissa.
Vierailija kirjoitti:
Nanny kirjoitti:
Kolme tuntiako yhtä leipää nautiskelit? Lohi yleensä on suolaista, miksi se piti erikseen mainita? Kas kun ei suloista lohileipää sillä välin kun parhaat tyypit leikkivät mahtavasti ja upeasti Hoplopin huikeissa kiipeilyradoissa.
😂
En mä ainakaan painele mukana ms-tautini kanssa kiipeilemässä. Voisi tulla porttikielto koko paikkaan, kun tasapaino pettäisi sopivassa paikassa. 😁 Seurailen maantasolta, että missä menee kaverinsa kanssa.
Mulla on Hop lopissa taskumatillinen jallua mukana. Kuka siitä kurakahvista mitään maksaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nykypäivän teineillä on selvästi parempi keskusteluyhteys vanhempiinsa kuin meillä 70-luvulla syntyneillä. Nuorten päihteiden käyttö on selvästi vähentynyt. Koulumenestyskin on pikemminkin ihailun kuin kiusaamisen kohde.
Minä olen syntynyt 70-luvulla. Meillä lapset leikkivät ihan keskenään kavereiden kanssa, ei siihen vanhempia tarvittu. Menestyin koulussa ihan hyvin, aikanaan pääsin opiskelemaan haluamaani alaa korkeakouluun. Keskusteluyhteys molempiin vanhempiin on hyvä. Voisin väittää, että näin on myös samanikäisillä ystävilläni. Jos yhdessä perheessä kasvatus on mennyt pieleen, ei se kyllä anna mitään osviittaa koko vuosikymmenen sukupolvesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syntynyt 70-luvulla. Meillä lapset leikkivät ihan keskenään kavereiden kanssa, ei siihen vanhempia tarvittu. Menestyin koulussa ihan hyvin, aikanaan pääsin opiskelemaan haluamaani alaa korkeakouluun. Keskusteluyhteys molempiin vanhempiin on hyvä. Voisin väittää, että näin on myös samanikäisillä ystävilläni. Jos yhdessä perheessä kasvatus on mennyt pieleen, ei se kyllä anna mitään osviittaa koko vuosikymmenen sukupolvesta.
Kiva kuulla, miten teidän perheessä. Mutta minä puhuin kyllä tutkimustiedosta. Nuoret itse kertovat kyselytutkimuksissa voivansa puhua kaikesta tai lähes kaikesta vanhempiensa kanssa - toisin kuin silloin ihanalla 70-luvulla, jolloin autoritäärinen kasvatus oli in.
Sellainen ihminen joka jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana.
Halusitko hyvää hyvyyttäsi taivastella?
Minä. Räplään myös puhelinta siinä kahvia hörppiessä. Ja nautin olostani.
Kyllä sitä ehtii kiipeillä ja välillä juoda kahviakin.
T. HopLop-mamma
Vierailija kirjoitti:
Nanny kirjoitti:
Puolisen tuntia taisi lohileipä kestää. Sattui olemaan omaan makuuni hieman liian voimakkaasti suolattua kirjolohta etten saanut ihan minuuteissa alas. Jokatapauksessa, ei sen syömiseen kolmea tuntia mennyt.
Olen ratkaissut asian siten, että en ole lapsia hoploppeihin vienyt (no pari kertaa ollaan käyty reissussa superparkissa). En todellakaan itse nauttisi yhtään kyseisistä paikoista, enkä todellakaan jaksa oletusta, että aikuistenkin pitäisi siellä hiki päässä juosta. Olen muutenkin ymmärtänyt, että hoploppiin viedään lapset juuri siksi, että saisi itse hengähtää lapsen hilluessa turvallisesti ja omatoimisesti? Ilmeisesti olen siis ymmärtänyt väärin.
Meidän lapsille on riittävästi hoploppia harrastuksissa, päiväkodissa ja kotona. Meillä on iso piha, jossa temuta. On keinut, liukumäet, tramppa, uima-allas, vierestä alkaa metsä, järvi ja uimaranta pyörämatkan päässä. Talvisin hiihdetään, luistellaan ja lasketellaan. Ja näihin asioihin osallistun myös itse mielelläni. Räkäinen ja bakteereilla kyllästetty hoplop - ei kiitos!