Millainen ihminen jää Hoplopissa juomaan kahvia eikä kiipeä lapsensa mukana?
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti karmeaa luettavaa, että vanhempien täytyy perustella sairauksilla tai muilla rajoitteilla, mikseivät kiipeile LASTEN leikkipaikassa...
Ne on lapsille ne putket ja muut, ei aikuisille. Siinä on tarpeeksi syytä.
Kovasti löytyy tosiaan tekosyitä miksi sinne ei voi aikuiset mennä. Harmittaa vaan ne lapset, jotka yrittävät saada kontaktia, mutta vanhempia kiinnostaa kahvi tai kännykkä enemmän. Kyllä sinne putkiin aikuisetkin mahtuu ja vähän kun höllää pipoa niin se on itse asiassa hauskaa!
raskaana hoplopissa kirjoitti:
Minä kiipeilin kun olin 5päivää yliajalla raskaana hoplopissa 1,5 vuotiaan ja 4 vuotiaan kanssa :D Riippuu paljon lapsesta ja lapsen iästä ja myös tilanteesta että onko lapsella esim kaveri mukana. Jokainen lapsi on yksilö niin vaikea muiden arvioida tarvitseeko lapsi äidin/isän kiipeilemään mukaan vai ei. Toiset lapset ovat omatoimisempia ja itsenäisempiä kuin toiset. Itse tykkään kiipeillä lasten mukana, saan samalla itsekkin liikuntaa ja aikakin menee mukavammin kun kahvilla yksin kökkiessä.
Aika harvinaista, että raskauden annetaan mennä 42+5 viikoille, eli viisi päivää yliajalle.
Mun on pakko. Mun lapset on niin vikkeliä että en pysy niiden perässä mitenkään siellä vaikka urheilullinen olenkin.
Tämä aihe on pohdituttanut pitkään minua. En nimittäin ole mikään leikkivä äiti. Kun lapsia oli vain yksi, niin silloinkin aina aloitin leikin lapsen kanssa, mutta jossain vaiheessa lapsen piti jatkaa sitä yksin. Miksi? Koska kaikkea ei anneta lapsille valmiiksi pureskeltuina. Mielikuvitus kehittyy, kun sille antaa haastetta.
Aivan pienen lapsen kanssa olen tietenkin kököttänyt hiekkalaatikon reunalla ja auttanut keinuissa, mutta heti kun lapsi on osannut leikkipuistossa leikkiä sääntöjen rajoissa, on saanut enemmän vapautta. Ihmetyttää edelleen lapseni kaveri, jonka äiti tuppaa mukaan aivan kaikkeen, kaverisynttäreille, hoploppeihin jne. ja lapsi ei osaa olla muiden kanssa vaan leikkii aina äitinsä kanssa. Ja kyse on kuitenkin jo koululaisesta!
Ehkä kyse on kontrollin tarpeesta? Siitä, että vanhempi itse ei pysty näkemään lastaan kehittyvänä ja kasvavana olentona, jonka vanhenemiseen kuuluu asteittainen ero vanhemmistaan ja itsenäisten taitojen harjoittelu vaan hänen on oltava lapsensa elämän keskipiste hinnalla millä hyvänsä. Lapsen kyky hankkia kavereita ja tulla toimeen omassa viiteryhmässään häiriintyy, jos vanhempi ei annasiihen mahdollisuuksia.
Sanoisin, että sellainen ihminen, joka on yli 15 vuotias. Eiköhän ne leikkipaikat ole lapsille tarkoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe on pohdituttanut pitkään minua. En nimittäin ole mikään leikkivä äiti. Kun lapsia oli vain yksi, niin silloinkin aina aloitin leikin lapsen kanssa, mutta jossain vaiheessa lapsen piti jatkaa sitä yksin. Miksi? Koska kaikkea ei anneta lapsille valmiiksi pureskeltuina. Mielikuvitus kehittyy, kun sille antaa haastetta.
Aivan pienen lapsen kanssa olen tietenkin kököttänyt hiekkalaatikon reunalla ja auttanut keinuissa, mutta heti kun lapsi on osannut leikkipuistossa leikkiä sääntöjen rajoissa, on saanut enemmän vapautta. Ihmetyttää edelleen lapseni kaveri, jonka äiti tuppaa mukaan aivan kaikkeen, kaverisynttäreille, hoploppeihin jne. ja lapsi ei osaa olla muiden kanssa vaan leikkii aina äitinsä kanssa. Ja kyse on kuitenkin jo koululaisesta!
Ehkä kyse on kontrollin tarpeesta? Siitä, että vanhempi itse ei pysty näkemään lastaan kehittyvänä ja kasvavana olentona, jonka vanhenemiseen kuuluu asteittainen ero vanhemmistaan ja itsenäisten taitojen harjoittelu vaan hänen on oltava lapsensa elämän keskipiste hinnalla millä hyvänsä. Lapsen kyky hankkia kavereita ja tulla toimeen omassa viiteryhmässään häiriintyy, jos vanhempi ei annasiihen mahdollisuuksia.
Niinpä. Kyllä normaali lapsi ottaa kontaktia muihin lapsiin eikä roiku vanhemmissaan koko ajan.
Tukahduttajavanhempi menee perässä ja suu käy kuin papupata koko ajan. Ei lapsia tarvitse jatkuvasti ohjeistaa ja ohjata.
Minäkään en ole mikään leikkijä-äiti joten siksi varmaan lapseni ovat sosiaalisia ja saavat kavereita todella helposti kun ovat kehittäneet vapaasti taitojaan, ilman että on tarvinnut koko ajan ohjeistaa ja opastaa.
Ei ole normaalia jos lapsi ei ota kontaktia muihin lapsiin ollenkaan vaan roikkuu äidissään tai isässään.
Miksi tämmöisiä sitten viedään moisiin paikkoihin kun eivät niissä osaa olla muiden kanssa?
Sellaiset vanhemmat ryntäilevät lasten perässä jotka eivät osaa napanuoraa katkaista ja pantaa kiristää heti jos pirkkopetteri ei ole silmän alla koko ajan. Pipoa löysälle, menee itse kahville ja antaa lapsen kehittää taitojaan itsenäisesti ilman kkuvirekivanhempaa perässään ;)
Rento vanhempi antaa lapselleen tilaa
Miten lapsi voi olla yksin paikassa jossa on muitakin lapsia?
Meillä lapset leikkii siellä. Ei vanhemmat. Sama homma normipuistoissa. Ja matkoilla lasten altaalla ja leikkipaikassa. Laivalla jne. Aikuinen valvoo, lapset leikkii. Ja todellakin heistä on mukava tavata siellä myös uusia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisillään raskaana oleva äiti :D joo, käytettiin meidän pikku taaperoa hoplopissa joku viikko sitten, mutta mies kyllä hoiti lapseen perässä juoksun siellä kun minusta ei enää kiipeilemään ois (LA helmikuussa) :D
Tosin yhdesti kiipesin johonkin kun mies kävi vessassa, mutta oli aika tukala olo ;)Tai sitten sekin menee siellä. Laskettu aika on tänään, eilen rymysin HopLopissa lasten kanssa. Kuten myös 189 cm puolisonikin. Hyvänen aika, se on koko perheen liikuntapaikka! Hyvää treeniä ilman omaa pääsymaksua. :D
Hyvänen aika!!! Me harrastetaan ulkoliikuntaa!! Hiihtoa, luistelua jne perheen voimin eikä mennä harrastamaan liikuntaa johonkin hoploppiin. Hoploppiin viedään lapset leikkimään ja harjoittamaan sosiaalisia taitojaan. Eivätkä todellakaan halua meitä perässään juoksentelemaan
Minulla on nivelrikko ja lonkat ihan paskana, vaikka nuori olenkin, huonot geenit nääs. Minä en esim. pysty kauheasti kiipeilemään. Eli mielestäsi siis myös lapseni saisivat pysyä poissa koko paikasta?
11v ja 6v...mihin ne liukumäessä minua tarvitsevat?
hullu maailma kirjoitti:
11v ja 6v...mihin ne liukumäessä minua tarvitsevat?
Herran jumala!!! Nehän voi satuttaa siellä itsensä!! Vähintään!!! Nyt kiireesti alat seurata ja pitää kädestä kiinni ettei kukaan pahoita mieltään :D
Mitä se ensinnäkään kenellekään kuuluu juoksenteleeko joku siellä lasten mukana vai ei?
Toisekseen. Miten ihmeessä ehditte muita vanhempia kyttäillä kun eikös teidän pidä kytätä jälkikasvuanne enemmän ja katsoa eteenne ettette itse jyrää pienimpiä allenne?
Ja mulla on omat liikuntaharrastukset ja lapsilla myös joten ei tarvitse mennä erikseen jonnekin sisäLEIKKIpuistoon liikuntaa harrastamaan vaan lapset vien sinne LEIKKIMÄÄN ja sillä välin juon kahvia ja luen lehtiä. Samalla pidän jälkikasvuani silmällä.
Huono kunto, ei jaksa. Muuten kyllä.
Meidän lapsi on jo 16 v niin pärjää hopilopissa ihan itse! Vai meinaatko että pitäisi amikseenkin saattaa?
En tosiaan tiedä mutta itselleni se on just parasta että pääsee lapsen kanssa kiipeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia jos lapsi ei ota kontaktia muihin lapsiin ollenkaan vaan roikkuu äidissään tai isässään.
Miksi tämmöisiä sitten viedään moisiin paikkoihin kun eivät niissä osaa olla muiden kanssa?
Onko sellainen aikuinen normaali, joka ei ota kontaktia niihin toisiin kahvia juoviin aikuisiin? Miksi pitää mennä sinne hoploppiin kahvia juomaan, jos ei osaa jutella toisten aikuisten kanssa?
Kai teillä on mätsäävät tuulipuvutkin?