Ingvar Kamprad on kuollut mutta en ole varma olisiko hänen pitänyt ikinä syntyä
Olen sitä mieltä että Ikea on ehkä maailman suurin imperialistinen tasapäistäjä. Se on levittänyt erittäin halvan lastulevypaskan sanomaa käytännössä kaikkialle maailmaan.
Ei ole hyvä asia, että huoneet Australiassa ja Suomessa näyttävät samoilta. Näin kuitenkin usein on. Ikean halpuutus on vaikea vastustaa. Valitettavasti se on tehnyt kodeista hotellihuoneita.
Kauheinta ovat kuitenkin Ikean myymälät. Ne ovat sentilleen samanlaisia kaikkialla. Todellinen painajainen.
Kommentit (51)
Triggeröintivaroitus! Mikään ei ole av-mammoille rakkaampaa kuin halpamyymälä.
Jos et tykkää Ikeasta, älä asioi Ikeassa. Ei se ole sen vaikeampaa.
Olisiko sinun pitänyt ikinä syntyä. Veikkaan, että Kamprad nyt ainakin on elämässään saanut enemmän aikaan kuin sinä. Arvostelu ja jälkiviisastelu on maailman helpointa, se ei paljoa vaadi.
Me käytiin eilen kolmessa huonekalukaupassa etsimässä keiittiöjakkaraa. Niissä vastattiin että ei heillä (enää) kuulu valikoimiin, hakekaa Ikeasta. Hirveän huono valikoima oli myös tavallisista kirjahyllyistä (jotain rumia vitriinejä vain oli). Ei ihme että kaikki kodit näyttää niin samanlaisilta nykyään.
Ei se ocean vika ole, että palkat ovat pieniä.
No onhan tuo työllistänyt melkomoisen määrän ihmisiä elämänsä aikana kun on 17 vuotiaana jo aloittanut.
Ingvar oli ruotsalainen natsi henkeen ja vereen
Ei ole ollut tapana puhua pahaa vainajista.
Mä en vaan saa nähtyä ikeaa pahana.
Vierailija kirjoitti:
Enkö sanonut että halpaa on vaikea vastustaa. Onnekseni voin sanoa että kaikki nuorempana Ikeasta ostetut huonekalut olen jo heittänyt pois. Leikkuulauta ja jotain pientä vielä on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkö sanonut että halpaa on vaikea vastustaa. Onnekseni voin sanoa että kaikki nuorempana Ikeasta ostetut huonekalut olen jo heittänyt pois. Leikkuulauta ja jotain pientä vielä on.
Ap
Ja niiden olemassaolo ahdistaa sinua?
Ikea on konkreettisesti vienyt puuseppiä konkurssiin ja itsetuhoon kaikkialla maailmassa. En pidä sitä kovin hyvänä asiana.
Joka ikinen Ikeasta ostettu huonekasvi on kuollut muutamassa kuukaudessa.
Varmaan miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ovat tuskastuneet Ikean tavaroiden kokoamishässäkkään ja joko heittäneet ne pois ja jättäneet sikseen autotallin nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen Ikeasta ostettu huonekasvi on kuollut muutamassa kuukaudessa.
Minä luulen, että sinulle sopii muovikukat paljon paremmin. Kaikki ei ole syntyneet viherpeukalo keskellä kämmentä.
Vierailija kirjoitti:
Kauheinta ovat kuitenkin Ikean myymälät. Ne ovat sentilleen samanlaisia kaikkialla. Todellinen painajainen.
Miksi niiden pitäisi olla erilaisia? Jos sinulla on kotinurkillasi Ikea, niin miksi haluaisit reissullasi käydä jossa muussa Ikeassa? Tai miksi ylipäätään käyt yhdessäkään Ikeassa, jos kerran kyseisen puljun ideologia on mielestäsi syvältä rektuumista? Jos kerran et voi sietää kyseisiä lastulevyhelvettejä, niin eikö sinulle silloin ole herttaisen yhdentekevää, minkälaisia ne puljut on?
herran hautajaiset:
Saattoväki lueskelee siunaustilaisuuden aluksi arkun kokoamisohjetta, vierellä kasa lastulevyjä ja pussillinen sekalaisia ruuveja ja muita kiinnitystarvikkeita, lopulta osoittautuu että ainakin kaksi kriittisen tärkeää kiinnitysruuvia puuttuu ja arkku jää raolleen.
Tämä.