Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ingvar Kamprad on kuollut mutta en ole varma olisiko hänen pitänyt ikinä syntyä

Vierailija
28.01.2018 |

Olen sitä mieltä että Ikea on ehkä maailman suurin imperialistinen tasapäistäjä. Se on levittänyt erittäin halvan lastulevypaskan sanomaa käytännössä kaikkialle maailmaan.

Ei ole hyvä asia, että huoneet Australiassa ja Suomessa näyttävät samoilta. Näin kuitenkin usein on. Ikean halpuutus on vaikea vastustaa. Valitettavasti se on tehnyt kodeista hotellihuoneita.

Kauheinta ovat kuitenkin Ikean myymälät. Ne ovat sentilleen samanlaisia kaikkialla. Todellinen painajainen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisena painan pääni ikiomaan, valkoiseen Ektorpiini ja toivotan Ingvarille hyvää matkaa.

Vierailija
22/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheinta ovat kuitenkin Ikean myymälät. Ne ovat sentilleen samanlaisia kaikkialla. Todellinen painajainen.

Ne ei muuten ole kaikki keskenään samanlaisia. Edes valikoima ei ole 100% sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun Ikea kasvini, citruspuu, on kestänyt jo 3 v. teki taas uusia pieniä appelsiineja :)

ollaan saatu köyhänä perheenä kivannäköinen koti edullisesti

Kevyet mullat Ingvarille.

Vierailija
24/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et tykkää Ikeasta, älä asioi Ikeassa. Ei se ole sen vaikeampaa.

Enkö sanonut että halpaa on vaikea vastustaa. Onnekseni voin sanoa että kaikki nuorempana Ikeasta ostetut huonekalut olen jo heittänyt pois. Leikkuulauta ja jotain pientä vielä on.

Ap

Sinähän se tuhlari olet. Mulla on vuonna 2002 ostettu Falsterbo-sohva käytössä edelleen.

Vierailija
25/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ikinen Ikeasta ostettu huonekasvi on kuollut muutamassa kuukaudessa.

Just yritin miettiä koska mä ostin Ikeasta tuon ikkunapöydällä kukkivan orkidean, ja se oli joskus syksyllä 2016 😁. Kolmas kukkavana kukkii nyt jos en ole laskuissa seonnut. Maailman helpoin hoidettava vaikka ennen vain ammattilaiset sai orkideat kukkimaan erikoishoidolla. Muistan sen olemassaolon noin 2 kertaa kuussa ja heitän kulauksen vettä ruukkuun.

Vierailija
26/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tutkija voisi joskus tutkia mikä aiheuttaa joillain sen että ei saa Ikean ohjeilla jotain koottua, onko kyseessä joku hahmotushäiriö vai mikä. Tiedän että niitä on vaikkei lähipiirissä ole ollut ongelmia, mutta onko se tosiaan joku häiriö vai vaikkapa valmiiksi negatiivinen alkuasenne joko Ikeaa tai itse kokoamisen ajatusta kohtaan. Mun 75v isällä ei äskettäin ollut mitään ongelmia koota kokonaista keittiötä, eikä kuulemma osaakaan puuttunut.

Vierailija
27/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tykkää Ikeasta, älä asioi Ikeassa. Ei se ole sen vaikeampaa.

Koska kuitenkin moni käy Ikeassa, muut vaihtoehdot vähenevät ja kituvat siitä huolimatta, että kodissani ei ole kalusteita Ikeasta.

Vierailija
28/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa Svenska Teaterissa Vaasassa (vähän surkean) ruotsinkielisen musikaaliesityksen aiheesta. Jotain siitä ymmärsin, mutta mulla soi päivätolkulla kun Ingvaria näytellyt laulaa "vi måste vara billigas, vi måste vara billigast". Enkä saa tuota ikinä päästäni, heti alkaa sama kun kuulen sanan Ikea. Valitettavasti jouduttiin palauttamaan kotimainen hylly kun oli huonosti tehty ja ei taida saada enää hyllyä eikä rahoja takaisin riitauttamatta asiaa.Ikeasta löytyi parempi, tämä on aika ikävä juttu. Ikeahan teetätti ennen huonekaluja tai niiden osia Suomessakin. Ei enää. Mm Kärsämäellä niitä tekivät, kävin tehtaalla kerran opiskeluaikana kun tekivät.

Vierailija
29/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea on konkreettisesti vienyt puuseppiä konkurssiin ja itsetuhoon kaikkialla maailmassa. En pidä sitä kovin hyvänä asiana.

Kun antaa puusepän tehdä puusta huonekalut niin niistä tulee niin kestäviä että kestävät 100 vuotta mutta puusta tehdyt huonekalut voivat tulla puusepän tekemänä maksamaan 10 - 20 kertaa enemmän. Onko sinulla varaa maksaa kuudesta keittiötuolista ja keittiöpöydästä 10000 - 20000 € jotka on tehty tammesta?

Kun omakotitalomme valmistui vuonna 1988 niin ostimme keittiöön keittiöpöydän ja 6 tuolia joiden hinta oli yli 4000 markkaa ja ovat kuin uusia - pöydän paksuus on lähes 10 senttiä.

Jos samanlaisen keittiöpöydän ja keittiöpöydän tuolit nykyään ostaisi niin 5000 eurolla niitä ei saisi vaan hinta olisi lähemmäs 10000 euroa.

Keittiöpöydän ja keittiöpöydän tuolien pitää kestää ainakin 100 vuotta ja nuo kestävät.

Vierailija
30/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamprad oli yksi maailman suurimpia verojenvälttelijöitä. Me muut olemme maksaneet verot hänen puolestaan, kun hän on piilottanut firman rahat Liechtensteiniin. EU tutkii parhaillaan asiaa. Meidän verotustamme on pitänyt kiristää, kun hän ja kaltaisensa eivät osallistu enää talkoisiin. Turha puhua, että hän kuitenkin työllistää. Hän vie markkinoita veronsa rehellisesti maksavilta työllistäjiltä. On sitten veropakolaisena varaa myydä huonekalujen kokoamissarjoja vähän halvemmalla, millä voitetaan kansa puolelle.

Tuntuu vastenmieliseltä, että tänään on uutisoitu hänen olleen "nuuka" ja "vältelleen julkisuutta".

Lue: nuuka maksamaan veroja ja haluton kommentoimaan asiaa.

Vierailija
31/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, täälläkin puhutaan vain hänen huonekalujensa kokoamisen vaikeudesta, mutta ei siitä, miten monta miljardia hän piilotti verojen välttelemiseksi.

Vierailija
32/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmistö ei seuraa mitään asiallisia asioita, joten helposti vedätettävissä. Ei ne kysele etiikan perään, jos vaan myyt niille sohvan "halvalla". Ei ne tajua, että ne itse maksaa kaikki veronkiertäjien maksamatta jättämät verot joka hellvetin tilipäivä kovempana verotuksena.

Vierailija
33/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Enemmistölle Ikea on kivoja huonekaluja halvalla, täysin vedätettävissä olevia on suurin osa kansasta. Sitten valitetaan kun verotus on kova eikä huomata, miten isot jätkät maksattaa omat veronsa meillä.

Ingvar ei saa rahojaan hautaan. Ne pitäisikin maksaa meille huijatuille veronmaksajille takaisin. Samoin entisille huonekalukauppiaille, jotka eivät pärjänneet Ikean taxfree-hintatasolle.

Vierailija
34/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ongelma Ingvarissa oli hänen aatemaailmansa. Natsi mikä natsi, ei sureta niin yhtään.

Vierailija
35/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että Ikea on ehkä maailman suurin imperialistinen tasapäistäjä. Se on levittänyt erittäin halvan lastulevypaskan sanomaa käytännössä kaikkialle maailmaan.

Ei ole hyvä asia, että huoneet Australiassa ja Suomessa näyttävät samoilta. Näin kuitenkin usein on. Ikean halpuutus on vaikea vastustaa. Valitettavasti se on tehnyt kodeista hotellihuoneita.

Huomaa ettet ole perehtynyt Kampradin tarinaan lainkaan. Herralla oli  aika suuri osa  itäblokin maiden konekannan modernisoimisessa, hän työllisti mielettömän määrän alihankkijoita eli nosti  heidän elintasoaan.

Vierailija
36/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä, ja kuinka monta pienen lapsen kuolemaa ovat aiheuttaneet Malm-lipastot.

Toisaalta, ensimmäinen kunnollinen työpaikkani oli Ikeassa, palkka 7,8e , mutta kait siitäkin täytyy olla iloinen. Lepää rauhassa Boss.

Vierailija
37/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikea on konkreettisesti vienyt puuseppiä konkurssiin ja itsetuhoon kaikkialla maailmassa. En pidä sitä kovin hyvänä asiana.

Voi tavaton tätä järjen käyttöä. Ikean tuotteet perustuvat sarjatuotantoon ja puusepät valmistavat uniikkia.

Lähes kaikilla on mahdollisuus ostaa Ikeaa, mutta todella vain harvalla on mahdollisuus teetättää yksilölliset huonekalut puusepällä puusta.

Vierailija
38/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhilläkin piti olla varaa ostaa Ikeaa.

Oikea kertakäyttökulttuurin airut kuten myös HM

Vierailija
39/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koonnut aika monta erilaista huonekalua ja Ikean halvemmat kapineet ovat olleet tavallisesti parempia kuin monet muut.

Kokoaminen ohjeiden mukaan ei tuota vaikeuksia normaalille ihmiselle, tai sitten olen nero.

Veroja vältellään niin kauan kun lait antavat siihen mahdollisuuden. 

Vierailija
40/51 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malm-lipastot eivät ole aiheuttaneet yhtään kuolemaa, vaan ihmiset, jotka eivät ole kiinnittäneet niitä ohjeen mukaan. Koskee myös muun merkkisiä huonekaluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi