Puoliso ei laihdu millään. - Kehtaanko jättää?
Meillä on kaksi yhteistä lasta. Taaperoita kummatkin. Raskauden aikana vaimo lihoi 25kg. Söi kahden edestä ja mässäilee tänä päivänäkin vielä makeaa ja muuta roskaruokaa. Saattaa vetää viikolla yksin yhden suklaalevyn ja eilenkin piti hakea hampurilainen. Olen sanonut hänelle, että jos hän ei laihduta, niin jätän hänet . Olen antanut aikaa kuntoilulle ja kannustanut liikkumaan, mutta mikään ei auta. Vaimo painaa 80 kg tällä hetkellä. Ennen painoi 55 kiloa. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (323)
Pidä vaimosi mutta ratkaisuksi siihen ettet pidä häntä viehättävänä ota myös tyttöystävä
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli muuten vastaava ketju, jossa lihonut osapuoli oli mies. Peukut olivat 350-55.
Nyt ne ovat 164-333. Mistähän mahtaisi johtua?
Johtuisko vaikka siitä, että näissä naiseni on lihonnut aloituksissa melkeinpä aina kuvioon kuuluu pienet lapset. Täällä on paljon naisia, joilla on kokemusta siitä pikkulapsiajasta. Se on rankkaa varsinkin, jos lapsi nukkuu huonosti. Mulla meni kaksi vuotta lapsen syntymästä ennen kuin nukuin kokonaisen yön. Lapsi ei myöskään nukkunut kunnon päiväunia, joten univelkaa kertyi ja paljon. Siihen väsymykseen tuli syötyä vaikka mitä ja kyllä paino nousi jotain 10 kiloa. Tippuivat itsestään sitten, kun sai nukkua tarpeeksi. Mehän ei Ap:n tilanteesta tiedetä mitään, mutta pikkulapsiaikana antaisin armoa. Erota ehtii myöhemminkin. (Ja sen toisen tapauksen mieshän oli muuttunut täysin siaksi lihomisen lisäksi).
Seurustelin miehen kanssa, jonka kommentteja olivat: tää mun kauniinmpi sisko. Tässä M.S oli vielä hoikka. Tapasin P:n ja olin onnellinen, etten enää ole sen kanssa, kun se oli lihonut niin. En mä olis sun kans, jos sä oisit flämä. Voisit ottaa tavoitteeksi bikinikunnon 2011. Kun siinä vietiin puolet ihmisestä pois (syöpä), niin en voinut enää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli muuten vastaava ketju, jossa lihonut osapuoli oli mies. Peukut olivat 350-55.
Siitä, että suomalaisista naisista noin puolet on ylipainoisia. Eli todennäköisesti tälläkin palstalla heitä esiintyy kiitettävissä määrin, miehet taas ovat vähemmistönä. Kun lihavia naisia ei hehkuteta, lihavat naiset alapeukuttavat. Onhan se ikävä kuvitella sama tilanne omalle kohdalle, sen takia vastaavat ajatukset koitetaan polkea maan rakosiin ennen kuin ne leviävät oman miehen korviin.
Ylipainoisia miehiä on selvästi enemmän kuin naisia. Lihaviksi luokiteltuja miehiä ja naisia on yhtä paljon.
Miehistä vähintään ylipainoisia on 65 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia on 20 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…
Tiedän kyllä. Mutta ne lihavat miehet eivät käy täällä kirjoittelemassa/alapeukuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, että suomalaisista naisista noin puolet on ylipainoisia. Eli todennäköisesti tälläkin palstalla heitä esiintyy kiitettävissä määrin, miehet taas ovat vähemmistönä. Kun lihavia naisia ei hehkuteta, lihavat naiset alapeukuttavat. Onhan se ikävä kuvitella sama tilanne omalle kohdalle, sen takia vastaavat ajatukset koitetaan polkea maan rakosiin ennen kuin ne leviävät oman miehen korviin.
Ylipainoisia miehiä on selvästi enemmän kuin naisia. Lihaviksi luokiteltuja miehiä ja naisia on yhtä paljon.
Miehistä vähintään ylipainoisia on 65 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Naisista vähintään ylipainoisia on 46 % (painoindeksi 25 kg/m2 tai enemmän).
Miehistä lihavia on 20 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
Naisista lihavia on 20 % (painoindeksi 30 kg/m2 tai enemmän).
https://www.thl.fi/fi/tutkimus-ja-asiantuntijatyo/hankkeet-ja-ohjelmat/…
Keskimääräisellä miehellä on enemmän lihasmassaa kuin keskimääräisellä naisella. Tilasto ei ole suoraan vertailukelpoinen.
Enpä usko että jos on kaksi taaperoo kotona niin ehtii maata sohovalla ja syyä. Mutta jos on juntti äijänkäppyrä kotona ja kaksi pientä lasta niin.. sehän jo kertoo kaiken. Naisella ei yksinkertasesti ole aikaa eikä voimia huolehtia itestään eikä taatusti asiaa auta se että juntti uhkaa erolla.
Tottakai saa erota. Ei hän takuulla halua olla kumppanin kanssa, jota ei kiinnosta olla yhdessä tai ei välitä lainkaan. Oli syy mikä tahansa. Luultavasti hän innostuu myöhemmin laihtumaan. Ei kaikkien naisten tarvitse syödä suuria määriä sokeria /suklaata yms. Joiltakin se ei lähde vaan elimistöstä pois, ellei lenkkeile ja syö terveellisemmin. Miehet taas yleensä laihtuvat, vaikka yrittävät syödä.
Harva vaimo varmaan voi hyvin, jos kokee ettei tule rakastetuksi omana itsenään. Voi olla synnytyksen jälkeinen masennus tai ihan mitä vaan. Ainoa mikä auttaisi on toisen ehdoton hyväksyminen, rakastaminen ja tukeminen siinä vaiheessa kun hän itse haluaa painoaan pudottaa. Oletko esim apuna, että hän saa omaa aikaa kun sitä tarvitsee? Onko makea ainoa keino rentoutua? Joku syyhän herkkujen syömiseen on, kun näin ei aiemmin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ap on nainen
Näin on. Huomasin saman.
marry me kirjoitti:
En voi käsittää... mikä teitä ihmisiä vaivaa? Kuinka voitte ottaa vakavasti ainuttakaan keskustelua tällä koko av-palstalla? Kuinka pihalla te voitte olla? Ihan kaikki keskustelut täällä ovat typeriä vitsejä! Itse voisin seurustella rankasti alipainoista tai rankasti ylipainoista ihmistä, mutta av-palstalaista en kyllä ikimaailmassa seurustelisi! Minun vaimoni saa olla minkä painoinen hyvänsä, mutta minun vaimoni ei saa olla totaali-idiootti! -AP
Mutta minkä ihmeen takia vaimosi katselisi sinua enää pitempään, kun olet tuollainen AV-palstalainen?
Ainakin omien sanojesi mukaan olet lukenut täältä ihan kaiken, koska pystyt määrittelemään "Ihan kaikki keskustelut täällä typeriksi vitseiksi"? Sulla mahtaa olla itseäsi kohtaan nyt melkoinen inho, kun tajusit olevasi AV-palstalainen? :D
Juuri tuollaisia paradoksaalisia kommentteja lukiessa tajuaa, millaisia totaali-idiootteja tälle palstalle eksyy. Sama vika kommenttisi ylös peukuttajilla.
Vierailija kirjoitti:
Anna aikaraja. Esim. 3 kk aikaa laihtua huomattavasti... Lähtöpainoon ei tuossa ajassa pääse, mutta alulle pääsee. Jos haluaa jatkaa kanssasi, laihtuu kyllä. Jos ei välitä, niin senkin näkee. Pullerot naiset tarvitsevat tiukkaa kuria ja pelkoa, muuten suklaa houkuttaa liikaa. Palkitse laihtumisesta, se motivoi lisää. Esim. kun alat huomata tuloksia, tarjoa erityishyvää seksiä. Älä kehu suoraan laihtumista, se saa aikaan paineita.
Näinpä
Itse en laihduta koska ei ole tarvetta (normaalipainoinen) mutta tein pienen korjausliikkeen ja huomasin juuri että 9 päivässä on pudonnut 2 kiloa. Olen syönyt kaikkea hyvää, vain hiirareiden määrän pudotin omasta normaalistani (max150g) 50-70 välille. Eli käytännössä karkit, pullat ja vaaleat leivät. Toki niitäkin voin syödä jos katson ettei päivän aikana tule muita hiilareita, esim mustikkapiirakkaa otin kyllä palasen viikonloppuna.
Lihavalla nuo kilot putoaa vieläkin helpommin.
On se kumma kun lihavalle suomalaisnaiselle (tai miehelle) ei saa sanoa että laihduta nyt ihmeessä puolisosi takia vai etkö arvosta häntä yhtään. Haluatko pitää hänet vai onko hän vain rahapussi ja talouskone josta et raaski luopua? Ja puolison pitää sietää ja ymmärtää jos suklaalevy on tärkeämpi kuin parisuhde.
Isossa maailmassa osataan ottaa soppakauha omaan käteen ja tehdä asialle jotain
https://www.is.fi/viihde/art-2000005544746.html
Hienoa Gordon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas pinnallinen.
Mitähän pinnallista siinä on, jos toivoo, että kumppani on normaalipainoinen? Se, että sinua ei haittaa kumppanin ylipaino ei tee minusta pinnallista.
Ap
No, on se pinnallista kun perustelusi on, että ennen painoi 55 ja nyt 80.
Perustele paremmin ja syvenny siihen miksi se vaimo syö. Nuo yhkaulut ovat NIIN PINNALLISIA. Se ei ainakaan auta vaan pahentaa. Etenkin jos syö masennukseen.
Ne kaksi taaperona vaatii paljon. Äidiksi tulo on kriisi. Raskausaikana ja imetys otetaan siitä naisesta.
Kyllä sinä oket pinnallinen . Ruoea likaamaan terveellistä ja tuomaan kotiin terveellisiä aineksia. Hoida niitä lapsianne ja anna vaimollesi tilaa. Me e hänen kanssaan kävelylle.
LOPETA uhkailu ja pyydä sitä sitte. Anteeksi, kun olet tajunnut sen haavoittavuuden.
Oinballinen oket, kun et näe että sinulla on perhe. Lähdet litinaan , niin perhe katoaa. Ja moni kärsii.
Läski ei ole ikuista. Apua vaimosi tarvitsee... ei jättämisellä uhkailua.
Auta kotona.
Kehuta menemään hakemaan turhautumiseen ja masennukseen apua.
Voisit itsekin käydä. Apua...keskusteluapua hakemassa..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jatkaa entiseen malliin, mutta ottaa rakastajatar.
Lihottaa varmasti naista entisestään niin kuin erolla uhkailukin. Monen naisen hormonitoiminta muuttuu raskauksien aikana ja siksi laihduttaminen ei ole helppoa. Mielestäni tuo yksi suklaalevy ja hampurilainen viikossa ei vielä täytä mässäilyn merkkejä. Kilpirauhaskokeissa kannattaa käydä kun paino lyhyessä ajassa on noussut noin paljon ja vielä raskauksien myötä. Raskaudet kun usein käynnistävät kilpirauhasen vajaatoiminnan, joka on aineenvaihduntahäiriö ja siksi lihottaa. Lääkitys siihen on elinikäinen mutta todella halpa ja helppo. Laihduttaminen onnistuu sitten kun aineenvaihdunta on lääkityksellä saatu normaaliksi. Lääkitys ei estä raskauksia vaan pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille että tämä tosissaan ei ole sitä mitä olet tilannut. Itseänikin hirvittäisi jos normaalipainoinen mieheni lihoaisi noin paljon muutamassa vuodessa. Ja jos itse lihoaisin tuolla tavalla, en yhtään ihmettelisi tai estelisi miehen halua jättää minut.
Tavoitteena on terveellisyys, ei lihavuus. Muutaman kilon ylipaino ei haittaa, mutta kymmenenkin kiloa alkaa olla jo liikaa
Jos vaimosi ei ala muuttaa tapojaan, sinulla on oikeus jättää hänet. Olethan sentään ilmaissut asian mahdollisuuden hänelle. Nainen ei vain taida uskoa että aiot jättää hänet noinkin "pienen" asian takia
Mitä h*lvettiä on LIHOAMINEN?
Lihomisenkin minä ymmärrän, mutta lihoamista en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas pinnallinen.
Mitähän pinnallista siinä on, jos toivoo, että kumppani on normaalipainoinen? Se, että sinua ei haittaa kumppanin ylipaino ei tee minusta pinnallista.
Ap
On eri asia toivoa kumppanille normaalipainoa, kuin se, että uhkaa erolla jos ei laihdu!
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän mun koulutukseni tai hiustyyli nyt liittyy aiheeseen.
Olen muuten kalju etteiihan osunu. oikea Ap
etteiihan yöks! Tilasiko vaimosi kaljua miestä? Mistä kaljuutesi johtuu? ettei vain olisi laiska ja leikkaisi kaljua ettei tarvitse parturiin raahautua - taidat olla tehnyt sen tahallaan, vaimosi kiusaksi. Kaljut miehet on iljettäviä. Ottaisin välittömästi eron jos mieheni alkaisi kaljuuntua
Vaimosi ansaitsee paremman miehen. Sellaisen, jolle kelpaa kiloineen. Mutta jos vaimosi ITSE haluaa tehdä jotain painolleen tai terveydelleen, niin ehdotan siirtymistä vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Kaikki viljat ja sokerit ja karkit katoaa kodista, hampurilainen on salaatti, pitsa on kukkakaalipohjalla, suklaa on 90% tummaa suklaata. Saa mättää kermaa, voita ja rasvaisia lihoja ja kaloja. Pointtina on syödä PALJON vihanneksia. Kokkaa vaimollesi herkku-vhh-ateria ja sano että kokkaat näin joka ilta, jos hän jättää kaiken sokerin ja viljat syömättä.
Tämä saa kuullostamaan tilanteen niin sellaiselta etter arvosta vaimossasi muuta kuin hänen ulkonäköään. Sanoisin että jätä hänet, mutta ei ylipainon vaan yllämainitun asian takia. Kaikille laihdutus ei ole helppoa eikä edes mahdollista. Minulla on ystävä joka oli vielä 5 vuotta sitten paljon hoikemmassa kunnossa kuin minä. Ammattikorkean aiheuttaman kiireen ja stressin takia ei kuitenkaan pystynyt pitämään itsestään samalla lailla huolta mitä ennen ja näin sitten lihoi. Uskon että perheen pyörittäminen aiheuttaa saman. Stressillä on ihmeellinen vaikutus. Se lihottaa kun syömisestä haluaa löytää sen pienen nautinnon elämäänsä. Autatko millään lailla vaimoasi saamaan omaa ja stressitöntä aikaa? Jos et niin ei ihme että laihdutus ei onnistu. Jos kyllä, niin millä lailla vaimosi tuon ajan viettää? Motivoitko häntä mitenkään? Erolla uhkailu ei ole motivointia vaan lisä stressin ja ”hällä väliä sitten” asenteen aiheuttaja.
Oma poikaystäväni oli/on hieman edelleen samanlainen. Ja oma painoni oli vaimoosi verrattuva VAIN 70 kiloa. Haukkui että minulla on kaljamaha, sanoi että toivoisi että treenaisin jotta minulla olisi pienet lihakset vatsassa. Koskaan EI uhkaillut erolla. Ne olivat vain hänen ideaalisen naisen ulkonäköön liittyviä toiveita jotka kaiken muun jälkeen olivat vain toisella sijalla. Sanoin että ehkä sitten kun saan omaa aikaa. Tapahtui viime kesänä kun opinnot hellittivät. Aloin juosta ja laihduin 7 kiloa. Omasta tahdostani ilman ulkopuolisia paineita. Ja kyllä, osaksi siitä syystä että halusin miellyttää poikaystävääni, mutta suurena erona se että hän ei koskaan sitä minulta vaatinut.
Ymmärrän kantasi elämäntapoihin. Ne ovat tärkeitä. Mutta se miksi myös minä kutsun sinua pinnalliseksi, on se kun tuot tämän ulkonäön niin vahvasti esille. Jos kyse olisi kohdallasi oikeasti elämäntavoista otsikko kuuluisi ”vaimon huonot elämäntavat, kehtaanko jättää” ilman että se sisältää sanoja ”vaimo ei laihdu”.
Tässä tapauksessa elämäntavat ja ulkonäkö ovat 2 eri asiaa vaikka elämäntavat siihen vaikuttavatkin.
Voi vittu :) Se taaperoiden jatkuva hoito kuluttaa paljon enemmän energiaa kuin satunnainen lenkki tai "spinningi" tai muu turhake. Tietenkin kannattaa muuten järjestää toiselle aikaa, että pääsee nollaamaan ajatuksia ja rentoutumaan.