Puoliso ei laihdu millään. - Kehtaanko jättää?
Meillä on kaksi yhteistä lasta. Taaperoita kummatkin. Raskauden aikana vaimo lihoi 25kg. Söi kahden edestä ja mässäilee tänä päivänäkin vielä makeaa ja muuta roskaruokaa. Saattaa vetää viikolla yksin yhden suklaalevyn ja eilenkin piti hakea hampurilainen. Olen sanonut hänelle, että jos hän ei laihduta, niin jätän hänet . Olen antanut aikaa kuntoilulle ja kannustanut liikkumaan, mutta mikään ei auta. Vaimo painaa 80 kg tällä hetkellä. Ennen painoi 55 kiloa. Mitä ihmettä teen?
Kommentit (323)
Ei rakasta sua enää. Itse olin samassa tilanteessa ja ei se auta vaikka kuinka mäkättäisit, kun suruunsa se syö. Nalkissa sellaisen kanssa jota ei halua. Vapauta se.
Kannattaa jatkaa entiseen malliin, mutta ottaa rakastajatar.
No tuota... Ensinnäkin, lopeta uhkailu erolla. Se ei ole ratkaisu vaimosi painoon.
Kokeile myönteisen kautta. Ehdota vaikka, että kumpikin ryhtyy herkkulakkoon ja pyrkii elämään terveellisesti. Kannustat ja annat myönteisetä palautetta siitä, kun hän ei ole syönyt herkkuja.
Ottakaa vaikka pienimuotoinen kilpailu hyvässä hengessä siitä, kumpi voi olla juhannukseen asti ilman herkkuja :)
Ensin keskustelin syistä, mistä tämä hänen mielestään johtuu!
Lähesty asiaa ystävällisesti, ei syyllistämällä. Saattaa paljastua ihan uusi syy taustalta.
Kuntoilkaa yhdessä? Ehkä kynnys aloittaa painon pudottaminen yksin, on liian korkea.
Mikset kehtaisi? Jos ei ole enää positiivisia tunteita puolisoa kohtaan, ainoa järkevä ratkaisu on ero. Ja luultavasti vaimollasi mielessä sama asia. Haluaa vain sun tekevän päätöksen, kun ei itse pysty.
Toivottavasti vaimosi saa erossa lapset ja laihtuu sekä löytää uuden, paremman miehen, näinhän usein käy 🙂 Joten jätä vaan, et ansaitse vaimoasi jota et oikeasti rakasta. Rakastit vain hänen ulkonäköään, et ihmistä itseään. Vaimosi voi olla esim.masentunut ja syö suruunsa. Eikä ihme kun oma puoliso on täysi k-pää
Vierailija kirjoitti:
Oletpas pinnallinen.
Mitähän pinnallista siinä on, jos toivoo, että kumppani on normaalipainoinen? Se, että sinua ei haittaa kumppanin ylipaino ei tee minusta pinnallista.
Ap
Te ulkonäön palvojat: kuvitelkaa että puolisonne sairastuisi vakavasti ja joutuisi esim.kortisonikuurille ja lihoisi vaikka 30 kiloa. Jättäisittekö sittenkin jos ei ole enää puoleensavetävä? Ei ihme että eroja tulee kuin sieniä sateella kun ulkonäkö tuntuu olevan parisuhteissa kaikki kaikessa...
Olen itse tuollainen muodottomaksi lihonut nainen ja sanon, että jätä vaan. Asia ei tule muuttumaan ikinä. Kun ihminen kerran lihoo monta kymmentä kiloa niin keho pyrkii aina takaisin siihen maksimipainoon. Siitä poispysyminen on kokopäivätyö ja itse ainakin ennemmin rentoilen ja syön suklaata. Ei ole mahdollista että vaimosi ilman todellista motivaatiota jotenkin vähitellen laihtuisi 25 kg.
Apn rakkaus hävisi läskin sisään ja löytyy kun läskit poissa?
Mites, onko vanheneminen sallittua?
Vierailija kirjoitti:
Te ulkonäön palvojat: kuvitelkaa että puolisonne sairastuisi vakavasti ja joutuisi esim.kortisonikuurille ja lihoisi vaikka 30 kiloa. Jättäisittekö sittenkin jos ei ole enää puoleensavetävä? Ei ihme että eroja tulee kuin sieniä sateella kun ulkonäkö tuntuu olevan parisuhteissa kaikki kaikessa...
Sairaus on aivan eri asia kuin elämänhallinnan puute.
Tottakai jätät hänet. Muista jättää hänelle lapsi tai lapset.
Minulle kävi samoin. Mies osoittautui luonnehäiriöiseksi ja jätti yksin selviytymään lapsen kanssa. Lihoin 25 kg. Erosimme. Minä aloin laihtumaan ja löysin mieleiseni työuran. Miehiä parveili ympärillä vaikka millä mitalla kunnes poimin parhaan päältä. Hän rakastaa minua ja lastani ehdoitta.
Ulkokuoreni perään tuijottanut ex yritti ensin ruikuttaa takaisin ja on nyt kuulema juossut naisten perässä baareissa. Hän on lihonut ainakin 30 kg, alkanut juomaan ja kaipaa kuulema perhettään. Lapsestaankin vieraantui.
Joten eroa ihmeessä. Naisesi on ansainnut sellaisen parisuhteen jossa häntä rakastetaan ehdoitta. Minäkin olen tosi onnellinen siitä että pääsin exästä eroon ja nyt on uusi ihana mies kainalossa jonka kanssa lenkkeillään ahkerasti yhdessä. :)
Näin miesnäkökulmasta voin sanoa, että kyllä sillä on väliä, painaako nainen 80 kg vai 50kg. En minä ainakaan ottaisi ihmistä, jolla on selvästi ylipainoa. Ei ihme, että miehet katselevat toisia naisia, jotka ovat hyvässä kunnossa.
Hoidatko taaperoikäisiä lapsiasi niin, että vaimosi pääsee kuntoilemaan?
Ap, tajusitko ennen perheen perustamista että raskaudesta yleensä jää kiloja ja että niitä voi olla vaikea tiputtaa kun kerran tulevat? Jos tiesit niin miksi teit lapsia? Annatko vaimolle omaa aikaa liikkua, hoidatko lapsia, teetkö kotitöitä? Vai makaatko vain sohvalla odottamassa palvelua ja että vaimosi siinä sivussa laihtuisi itsestään?
Oletko itse minkä painoinen? Jos itsekkin olet lihava niin turha huudella.
Jos vaimoa ei liikunta kiinnosta niin lähde mukaan vaikka lenkille tai salille. Sama juttu ruuan kanssa, teette terveellistä ja täyttävää koko perheelle, eikä käydä erikseen hampurilaisia ostamassa kenellekkään.
Jättämisellä uhkaaminen on kyllä julmaa, mutta ymmärrän, että ylipaino ei viehätä. Kuitenkin asiallinen ja avoin keskustelu on arvostava tapa toimia.
Jos makea on se pahin lihottaja, niin siitä kun luopuu, niin alkaa kilot karista kuin itsestään. Makeakoukusta pääsee, kun sinnittelee viikon ilman makeaa. Laihduin itse 15 kiloa näin helposti puolessa vuodessa, nyt painan 50 kg. Paino pysyy kurissa, kun syö vaan tavallista ruokaa kohtuullisen määrän, ja makeaakin voi maistaa joskus vähän.
Sanot sille että tämä tosissaan ei ole sitä mitä olet tilannut. Itseänikin hirvittäisi jos normaalipainoinen mieheni lihoaisi noin paljon muutamassa vuodessa. Ja jos itse lihoaisin tuolla tavalla, en yhtään ihmettelisi tai estelisi miehen halua jättää minut.
Tavoitteena on terveellisyys, ei lihavuus. Muutaman kilon ylipaino ei haittaa, mutta kymmenenkin kiloa alkaa olla jo liikaa
Jos vaimosi ei ala muuttaa tapojaan, sinulla on oikeus jättää hänet. Olethan sentään ilmaissut asian mahdollisuuden hänelle. Nainen ei vain taida uskoa että aiot jättää hänet noinkin "pienen" asian takia