Introvertti! Miten haluaisit, että ekstrovertit ottaisivat introverttejä huomioon?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mua ei häiritse olla hiljaa, tajutkaa se!
Ja joskus, kun pälpätette mulle taukoamatta menen offlineen enkä enää kuuntele. Antakaa välillä vastata jtn väliin vai rakastatteko niin omaa ääntänne prkle!
Aivan näin
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa suorat terveiset ekstroverteille!
Jos nyt kunnioittaisitte toisten ihmisten yksityisasioita. Kaikki eivät halua kailoittaa henkilökohtaisia ja intiimeitäkin asioita koko maailmalle.
Kiitos että jaksatte ottaa kontaktia ja yrittää tutustua. Arvostan sitä todella paljon ja vaikka en aina osaakaan heti reagoida hyvin, elämäni olisi paljon tyhjempää ja köyhempää ilman teitä.
Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei häiritse olla hiljaa, tajutkaa se!
Ja joskus, kun pälpätette mulle taukoamatta menen offlineen enkä enää kuuntele. Antakaa välillä vastata jtn väliin vai rakastatteko niin omaa ääntänne prkle!
up
Nyt et ole ihan ymmärtänyt. Ei minua kiinnosta extrovertit pätkääkään, joten ei minulla ole heille mitään terveisiäkään.
Leikittäjäsadisti. Sanavarasto laajeni
ekstrovertit, opettelkaaa olemaan joskus SIIS JOSKUS hiljaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Älkää tulko juttelemaan mulle. Missään. Ikinä.
Ei kai mitään tuota pikkujuttua kummempaa...
Introverttiys pähkinänkuoressa tässä
Ekstroverttien pitäisi oppia että introvertti ei halua sosiaalista kanssakäymistä, piste!
Kun istun nauttimassa hiljaisuudesta, se ei tarkoita että oikeasti syvällä sisimmässäni haluaisin tehdä jotain repäisevää ja yritän vain kerätä rohkeutta. Sinun ei tarvitse yllyttää ja rohkaista minua mihinkään. Olen aikuinen ihminen, ja tiedän ihan hyvin mistä pidän ja mistä en.
Minusta on kiva keskustella, mutta anna välillä vähän aikaa. Hiljainen hetki ei oikeasti ole mitään vaarallista eikä kiusallista, vaikka se sinusta saattaisi siltä tuntua. Koita vaikka joskus, uppoudu hiljaisuuteen ja siihen ettei sinun tarvitse tietää mitä sanoa seuraavaksi tai milloin toinen sanoo seuraavaksi jotain. Tulet säilymään hengissä :)
Kun esimerkiksi juhlissa järjestät jonkun hassunhauskan leikin, älä pyri nolaamaan toisia ja vaadi kaikkien osallistumista. Sen sijaan voit yksinkertaisesti sanoa, että olisi tällainen idea niille jotka haluavat osallistua! Win-win, leikkijöillä on kivempaa kun kaikki mukana olevat nauttivat tilanteesta ja saat arvostusta niiltä jotka eivät nauti kyseisistä tilanteista.
Summa summarum, yritä ymmärtää että ihmiset nauttivat erilaisista asioista.
Juurikin tämä "tuomitseminen" liian hiljaiseksi heti kättelyssä. Esimerkiksi juhliin saapuessa näkee kyllä heti ketkä hoksaa etten ole niin avoin ja juttu ei lähde heti luistamaan, niin sitten minut jätetään täysin huomiotta loppuillaksi. Vaikka pälpättäisivät vieressä miehelleni, minuun ei edes vilkaista enää. Ei minulla ole syytä alkaa inhota jotain ihmistä vain siksi että hän on vastakohtani, eli todella puhelias. Annan mahdollisuuden sille että meillä voi olla mukavia keskusteluita vaikka erilaisia olemme. Ei vaan paljon huvita enää yrittää kun näkee käytöksestä sen mitätöinnin.
Antakaa suunvuoro. Olkaa hiljaa. Kuunnelkaa. Älkää keskeyttäkö. - Ei muuta.
"Sabo nyt säkin jotain" on ahdistavinta ja ärsyttävintä mitä voi introvertille sanoa
Vierailija kirjoitti:
"Sabo nyt säkin jotain" on ahdistavinta ja ärsyttävintä mitä voi introvertille sanoa
"Sano nyt säkin jotain" piti kirjoittaa.
up