Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertti! Miten haluaisit, että ekstrovertit ottaisivat introverttejä huomioon?

Vierailija
27.01.2018 |

Sanokaa suorat terveiset ekstroverteille!

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva, että ymmärrettäisiin, että minulle puhuminen voi olla joskus vain hankalaa. Haluaisin kovasti isommassakin porukassa kyllä ottaa osaa keskusteluun ja kommentoida, mutta se tuntuu vaan niin vaikealta. Itsellä on ongelmana sekin, että en osaa ottaa puheenvuoroa ja jos vahingossa puhun jonkun päälle niin se tuntuu ahdistavalta ja nololta.

Vierailija
2/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetellaan kumpi tuntee enemmän ihmisiä jotka tuntevat koko suomen sekä koko maailman vaikutusvaltaisimpia ihmisiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tulko juttelemaan mulle. Missään. Ikinä.

Ei kai mitään tuota pikkujuttua kummempaa...

Vierailija
4/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisivat olla rauhassa; ei tekstiviestejä eikä turhia puheluita.

Vierailija
5/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse mitään erityiskohtelua. Suhtautukaa ihan niinkuin muihinkin.

Vierailija
6/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä mitenkään erityisemmin. Kai se riittää, jos ymmärtää, että toinen on vähän hitaamminlämpiävä ja ei tutustu niin nopeasti uusiin ihmisiin. 

Vierailija
7/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä meidät rauhaan..?

Vierailija
8/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään erityiskohtelua tarvitse. Ainut mihin toivoisin ymmärrystä on se, ettei aina tarvitsisi keksiä kuuttasataa eri perustelua ja tekosyytä, jos meinaa illanvietosta (esim. työporukalla) lähteä kotiin eikä jatkoille. Siis, kyllä, minulla oli tosi kiva ilta, ja se, etten jaksa enää jatkoille ei tarkoita, että olisin suuttunut jostain tai väsynyt juuri teihin, vaan haluan vain kotiin lataamaan akkuja.

Siis pähkinän kuoressa: ei tarvi ottaa henkilökohtaisesti jos vetäydyin pois juostain tarjoamastasi, joka olisi mielestäsi todella mukavaa. Saattaisi se olla minustakin, mutta kun jaksaminen loppuu, vaikka oletkin ihana ihminen.

Vierailija
9/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luetellaan kumpi tuntee enemmän ihmisiä jotka tuntevat koko suomen sekä koko maailman vaikutusvaltaisimpia ihmisiä :)

Ei vaan. Kuullostaa joltakin toimttajalta. Ihminen on kyllä omituinen kun se provosoituu.

Vierailija
10/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olisi kivaa jos ekstrovertti kysyisi multa töiden lomassa kuulumisia.

Vierailija
11/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei häiritse olla hiljaa, tajutkaa se!

Ja joskus, kun pälpätette mulle taukoamatta menen offlineen enkä enää kuuntele. Antakaa välillä vastata jtn väliin vai rakastatteko niin omaa ääntänne prkle!

Vierailija
12/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kivaa, jos puhuessaan ymmärtäisivät kuunnella muita sen verran, että antaisivat välillä puheenvuoron, jos muut tuntuvat olevan sitä vailla. Itsekin kuuntelen yhtä pajattajaa ja yritän osallistua keskusteluun edes jossain välissä sanomalla "no mutta..." tai jotain muuta vastaavaa. Kyllä, keskeytän, koska puheenvuoroa ei saa ilmankaan. Mutta ei saa tälläkään keinolla, sillä papattaja ei huomioi ympäristöään sen vertaa, että kuulisi piipitystäni, vaikka istun vieressä. Huutamaan en ala.

Vierailija
13/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuota duunissa mitään erityiskohtelua tarvitse. Mutta ne tyhy-päivät... Pliis, ei niitä saa##nan leikkejä - ikinä, koskaan. Voitaisko joskus, edes kerran, heittää lenkki metsässä ja paistaa makkarat ilman ihme pelleilyjä.

Vierailija
14/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan. Kuullostaa joltakin toimttajalta. Ihminen on kyllä omituinen kun se provosoituu.

Yksi syy miksi ihminen ovat itrovertteja jossakin seurassa on ihmisten välinen kuilu eri ikäisten ihmisten välillä ja meillä suomessa se sattumoisin pienen ihmismäärän ja heidän sisäistämiensä käsitysmallien ja elämäntilanteidensa välillä aiheuttaa käsitysten välistä ristiriitaisuutta synergioiden ja energioiden välillä.

Vierailija
15/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan että meidän tiedetään olevan olemassa. Että ihmisiä on erilaisia ja että voisi jokaisen uuden ihmisen kohdalla hiukan tarkastella tilannetta ja minkälainen ihminen on kyseessä. Eikä jättää sitä introverttien vastuulle. Minä olen tällä hetkellä ollut terapiassa syystä jos toisesta ja monille ihmisille siellä (siis psyk. puolen ammatti-ihmisille) on oikeasti vaikeaa ymmärtää minun tarpeitani ja tapaani olla. Eikä väärinymmärryksiltä voi välttyä.

Vierailija
16/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksi ihminen ovat itrovertteja jossakin seurassa on ihmisten välinen kuilu eri ikäisten ihmisten välillä ja meillä suomessa se sattumoisin pienen ihmismäärän ja heidän sisäistämiensä käsitysmallien ja elämäntilanteidensa välillä aiheuttaa käsitysten välistä ristiriitaisuutta synergioiden ja energioiden välillä.

Käyttäytymismallien välillä on suuri kuilu. Mutta sukupuolien välillä nämä eroavaisuudet jossakin määrin joko korostetusti tai lievemmin nousevat esille ja se on hyvä koska se on osa evoluutiota.

Vierailija
17/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin tullut monia asioita , joita itsekkin toivon. Eli antakaa mun olla rauhassa. En halua baariin, bileisiin, lenkille tai yhtään minnekään kanssasi. Viihdyn yksin kotona. Jos jostain syystä sun on pakko puhua mulle, niin lyhyesti ja ytimekkäästi, en halua kuunnella joutavaa lätinää, saati joutua vastaamaan siihen. Laita mieluummin tekstari tai s-posti kuin soittaisit. Minulla ei ole mitään sinua vastaan vaikken koko ajan ole, että jippii ja tosi kiva.

Vierailija
18/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä onkin tullut monia asioita , joita itsekkin toivon. Eli antakaa mun olla rauhassa. En halua baariin, bileisiin, lenkille tai yhtään minnekään kanssasi. Viihdyn yksin kotona. Jos jostain syystä sun on pakko puhua mulle, niin lyhyesti ja ytimekkäästi, en halua kuunnella joutavaa lätinää, saati joutua vastaamaan siihen. Laita mieluummin tekstari tai s-posti kuin soittaisit. Minulla ei ole mitään sinua vastaan vaikken koko ajan ole, että jippii ja tosi kiva.

Se on valitettavasti niin että maailma yhä enemmän monimutkaistuu ja ihmisen on yhä vaikeampi käsittää sitä saatika jaksaa käsittää sitä, kun se turvallinen ja järjellinen taso on se, että ihmiset kykenevät rakentavaan vuorovaikutukseen.

Vierailija
19/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on valitettavasti niin että maailma yhä enemmän monimutkaistuu ja ihmisen on yhä vaikeampi käsittää sitä saatika jaksaa käsittää sitä, kun se turvallinen ja järjellinen taso on se, että ihmiset kykenevät rakentavaan vuorovaikutukseen.

Turvallisella tarkoitan neutraalia sävyä keskustella asioista.

Vierailija
20/60 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turvallisella tarkoitan neutraalia sävyä keskustella asioista.

Koska varsinkin nuoret he ovat yhä herkempiä reagoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan