Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leikkaamaton narttukissa vai leikkaamaton uroskissa?

Vierailija
27.01.2018 |

Onko kellään tietoa näiden käytösten eroista? Naartulla on toki kiima jolloin kuulemani mukaan mouruaa enemmän ja on levottomampi. Mitenkäs uros? Mouruaako leikkaamaton uros sitten jatkuvasti kun se on aina valmis parittelemaan?

Molemmilla voi ilmeisesti esiintyä asunnon nurkkiin merkkailua, onkohan nartuilla vai uroksilla yleisempää? Onko kokonaisuudessaan teidän (joilla on jotain kokemuksia) mielestä leikkaamaton uroskissa vaiko leikkaamaton narttukissa leppoisampi lemmikki?

Leikata kun en kissaa halua, niin mietin että kumpi sukupuoli sopisi meille paremmin.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet typerä.

Vierailija
2/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin tässä tapauksessa unohtamaan sen kissan hankinnan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet typerä.

Typerä koska....?

Vierailija
4/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelisin tässä tapauksessa unohtamaan sen kissan hankinnan

Mitä ihmettä nää kommentit nyt on?

ap

Vierailija
5/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat huutavat leikkaamattomina. Kollit ympäri vuoden naaraat ainakin kesän. Et kestä kuunnella kumpaakaan. Molemmat voivat ja todennäköisesti merkkaavat, leikkaamattomat kollit haisevat myskille. Haju on aika voimakas. Jos et halua leikata kissaa älä ota. Kissalle on pelkästään hyötyä leikkaamisesta, mitään haittoja ei ole.

Vierailija
6/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole nurkkien merkkailusta, vaan kaiken. Sohvat, matot, seinät, ikkunalaudalta ikkunat. Huutoa ympäri vuorokauden nartuilla noin parin viikon välein ja uroksilla joka päivä.

Vierailija
7/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leikkaamaton narttukissa, ja vaikka ihana onkin, en enää ikinä ota narttua, sen verran kettumaista kuunneltavaa se ympärivuorokautinen mouruaminen on. Pojat mulla on aina leikattu, se on niin helppo ja nopea toimenpide.

Vierailija
8/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat huutavat leikkaamattomina. Kollit ympäri vuoden naaraat ainakin kesän. Et kestä kuunnella kumpaakaan. Molemmat voivat ja todennäköisesti merkkaavat, leikkaamattomat kollit haisevat myskille. Haju on aika voimakas. Jos et halua leikata kissaa älä ota. Kissalle on pelkästään hyötyä leikkaamisesta, mitään haittoja ei ole.

Mä haluan lemmikkini sen luonteisina kun ne biologisesti ovat, ilman että puutun niiden elimistön biologiseen toimintaan. Kyllä niitä siitokissojakin on ja joku niidenkin kanssa elelee. Ei mua mouruamiset liikaa haittaa, enkai mä muuten edes miettisi kissaa jos en kestäisi sen hankkimisen seurauksia. Kyselinkin että kumpi on ns. "helpompi", ei tarvitse silti olla helppo.

ap

Vierailija
9/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on leikkaamaton narttukissa, ja vaikka ihana onkin, en enää ikinä ota narttua, sen verran kettumaista kuunneltavaa se ympärivuorokautinen mouruaminen on. Pojat mulla on aina leikattu, se on niin helppo ja nopea toimenpide.

No ensimmäistä asiallista ja kysymykseen vastaavaa kommenttia, kiitos! Harmi vain ettei sulla ole kokemusta leikkaamattomista uroksista niin et pysty antamaan vertailua. Toki myös varmasti kissan luonne vaikuttaa.

ap

Vierailija
10/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan lemmikkini sen luonteisina kun ne biologisesti ovat, ilman että puutun niiden elimistön biologiseen toimintaan. Kyllä niitä siitokissojakin on ja joku niidenkin kanssa elelee. Ei mua mouruamiset liikaa haittaa, enkai mä muuten edes miettisi kissaa jos en kestäisi sen hankkimisen seurauksia. Kyselinkin että kumpi on ns. "helpompi", ei tarvitse silti olla helppo.

ap

Mahtaako kissa nauttia siitä jos ei pääse tyydyttämään tarpeitaan?

Vierailija
11/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset leikkaa? Molemmat merkkailee, eikä pelkästään nurkkiin vaan myös ihan joka paikkaan muualle (mm. tiskipöytä, vaatteet, sänky, lasten lelut...) Lisäksi naaras ei pysty kiimoiltaan keskittymään normaaliin elämään. Uros taas pomottaa ja saattaa olla aggressiivinen ilman kastrointia.

Suosittelen googlaamaan asiaa ja leikkuuttamaan kissan, jos sellaisen päädyt hankkimaan.

Itsellä yks molempia, itsestäänselvästi leikattuna.

Vierailija
12/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, ettet hanki kissaa, jos et ole valmis sitä leikkauttamaan, parempi kissalle ja itsellesi. Jos perustelut ovat tota luokkaa, että et halua puuttua niiden elimistön biologiseen toimintaan, niin kannattaa todellakin unohtaa se kissan hankkiminen.

Vierailija
13/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei lemmikkien pito ole pelkkää lemmikin tarpeiden tyydyttämistä. Kyllähän eläimellä voi olla halu vaikka saada joku ruokapala pöydältä joka ei hänelle kuulu, ei sekään tarkoita että sille tulee se antaa. Ja kyllähän koirillakin on kiima, mutta silti harvemmin kai koiria leikataan. Ei se kissan tarve paritella eroa niin olennaisesti muiden eläinten parittelutarpeesta, vaikka ilmeneekin ihmiselle eri tavalla ja monen mielestä jotenkin ärsyttävämmin.

ap

Vierailija
14/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei lemmikkien pito ole pelkkää lemmikin tarpeiden tyydyttämistä. Kyllähän eläimellä voi olla halu vaikka saada joku ruokapala pöydältä joka ei hänelle kuulu, ei sekään tarkoita että sille tulee se antaa. Ja kyllähän koirillakin on kiima, mutta silti harvemmin kai koiria leikataan. Ei se kissan tarve paritella eroa niin olennaisesti muiden eläinten parittelutarpeesta, vaikka ilmeneekin ihmiselle eri tavalla ja monen mielestä jotenkin ärsyttävämmin.

ap

Siis voi vittu. Toivottavasti tämä on provo 😐

Vierailija
15/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Meillä ennestään leikattu poikakissa ja kun otettiin tyttö en sen leikkausta miettinyt. Kunnes yhtenä päivänä tulin kotiin. Mouruaminen ja tuska oli niin järkyttävä että varasin ekan leikkausajan minkä tästä kaupungista sain. Ei sellaisen kanssa voi elää täysjärkisenä eikä kissa varmasti nauti olostaan.

Vierailija
16/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ajattelit kissan hankkia? Ainakaan kukaan järkevä rotukissakasvattaja ei sulle myy kissaa ilman sopimusta steriloinnista, ellei kissaa ole tarkoitus käyttää näyttelyihin ja jalostukseen.

Vierailija
17/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä oman tyhmän kysymyksen tässä ketjussa? Milloin kissoilla on kiima ja voiko kollikissan leikata kiima-aikana? Pitäisi leikata tuo kolli, vaikken mitään merkkailua ole huomannut. Voiko olla, että kissan virtsan hajuun tottuu itse, ettei sitä huomaa? Oma kissa pitää leikata, koska tekee parin päivän reissuja ja tulee aina rähjääntyneenä kotiin. Myös mouruaminen on rasittavaa.

Vierailija
18/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, ettet hanki kissaa, jos et ole valmis sitä leikkauttamaan, parempi kissalle ja itsellesi. Jos perustelut ovat tota luokkaa, että et halua puuttua niiden elimistön biologiseen toimintaan, niin kannattaa todellakin unohtaa se kissan hankkiminen.

En tarvitse teidän "älä hanki kissaa"-neuvojanne. Mulle eläintenpidossa on kaikkein hienointa se, että pääsen tutustumaan sen eläimen toimintaan, sellaisena kuin se luonnostaan, muokkaamattomana on. Toki kesykissat ovat ihmisten jalostamia, ja siten niiden käytöstä on jalostuksen avulla muokattu ihmisen lemmikiksi sopivampaan suuntaan. Leikkaus ja jalostus käytöksen muuttajana ovat kuitenkin ihan eri asioita. Silti sen jalostetun kesykissan käytös on sen biologisen organismin luonnostaan itsensä luomaa, enkä halua poistaa siitä mitään. 

Jos otetaan liioiteltu teoreettinen esimerkki: Olisi lemmikkieläin, joka toimisi ihmisen mielestä ärsyttävästi. Tilanteen voisi korjata leikkauttamalla eläinlääkärissä tämän eläimen aivoista palasen pois, jolloin tämän luonne muuttuisi ihmistä miellyttävämmäksi ja eläin rauhoittuisi. Kuinka moni leikkauttaisi jos tämä ko. aivoleikkaus olisi yhtä turvallinen kuin sterilisaatio?

En mä koe halua ottaa lemmikkiä siten, että muokkaisin siitä leikkauksilla mahdollisimman itseäni miellyttävän kaverin. Arvostan eläimissä ilmeisesti eri asioita kuin suuri osa tähän kommentoineista, mutta sen ei pitäisi olla kellekään ulkopuoliselle noin valtava ongelma. Itseepähän sen mahdollisista mouruamisista kärsin, ette te. 

ap

Vierailija
19/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä provo, onhan. Kissaihmisenä tulin todella surulliseksi tästä aloituksesta.

Vierailija
20/63 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä oman tyhmän kysymyksen tässä ketjussa? Milloin kissoilla on kiima ja voiko kollikissan leikata kiima-aikana? Pitäisi leikata tuo kolli, vaikken mitään merkkailua ole huomannut. Voiko olla, että kissan virtsan hajuun tottuu itse, ettei sitä huomaa? Oma kissa pitää leikata, koska tekee parin päivän reissuja ja tulee aina rähjääntyneenä kotiin. Myös mouruaminen on rasittavaa.

Leikkaamaton kissa ulkona? Voi luoja, näin niitä sisäsiittoisia kissapopulaatioita syntyy... Kollikissalla ei ole kiimaa, se on "aina valmis". Narttukissoilla kiima voi tulla ihan parin viikon välein, ei ole mitään ajanjaksoa. Ja sen kyllä huomaa, kun kiima päällä :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan