Mielestäni työttömät tarvitsevat ennen kaikkea tietoa siitä että liian pitkä työttömyys voi vaikeuttaa työnsaantia
Monille voi tulla yllätyksenä että juuri se pitkä työttömyysjakso voi olla ratkaiseva tekijä siinä ettei enää saakaan töitä. Työttömyyttä kannattaa vältellä niin paljon kuin vaan voi.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monille voi tulla yllätyksenä että juuri se pitkä työttömyysjakso voi olla ratkaiseva tekijä siinä ettei enää saakaan töitä. Työttömyyttä kannattaa vältellä niin paljon kuin vaan voi.
Ja vielä enemmän työtön tarvii tietoa siitä, että sen oikeudet te-toimiston kanssa ovat nolla. otat jonkun roskatyön vastaan näyttääksesi aktiivisuutta ja sen jälkeen sä olet sen alan ammatilainen te-toimiston papereissa.
Sinä määrität itse hakuammattisi ja ammatillisen osaamisesi, ei te-toimisto! Miksi syytät muita siit, mitä tietoihisi kirjoitat.
Minä olen ilmoittanut olevani lastenhoitaja ja osaamiseni olevan sitä alaa.
En ole ilmoittanut olevani pätevä ja kokenut eläintenhoitajaksi (karjujen keinosiementäjä tarkemmin) tai hammashoitaja. En ole edes lähihoitaja vaan koulutukseni on muu (ei liity eläimiin eikä terveydenhuoltoon).
Kuitenkin edellä mainittuja ja muita yhtä sopivia te-toimisto katsoo sopivan minulle.
Sinä olet yhdessä te-toimiston kanssa ne hakuammatit päättänyt ja sinä voit ne ihan itse käydä vaihtamassa Oma asioinnissa. Mistä tämä työttömien avuttomuus kumpuaa?
Mikä sinun ymmärtämättömyyden ongelma on? Olen ilmoittanut olevani vain ja ainoastaan LASTENhoitaja. Silti te-toimiston asiantuntijat katsovat että mikä tahansa mikä päättyy sanaan hoitaja käy koska heillä on hätä saada tehtyä tietty määrä työtarjouksia.
Kyllä minä voin hakea niitä(kin) paikkoja todellisen työnhaun lisäksi. Eikä sitä koskaan tiedä vaikka ottaisivatkin minut.
Sinulla on turhan ruusuinen kuva te-toimiston ja työttömien todellisuudesta.
Ja sinulla on taipumus valehdella. Jos sinne te-toimiston järjestelmään kirjoittaa sanan "hoitaja", niin se ilmoittaa, että tarkenna. Ei siis listaan kaikkia mahdollisia hoitajia.
Olet loukkaava ja puhut vastoin tietoa. En ole kirjoittanut järjestelmään yhtään mitään. Te-toimiston virkailija kirjoitti, minä istuin pöydän toisella puolella ja hän sekä luki ääneen että näytti näytöltä mitä kirjoitti. Sinne kirjattiin ylös tutkintoni sekä ammattinimikkeeni. Siellä ei lue pelkkä "hoitaja".
Elleivät he ole minulle kertomatta muuttaneet sitä.
Tajuatko, olen ollut vuosia työelämässä ennen nykyistä työttömyyttäni mutta työttömänä aiemmin. Silloin työttömät eivät itse kirjanneet yhtään mitään vaan silloin pääsi virkailijan juttusille ja hän laittoi ylös kaikki tiedot, ei niitä itse saanut tehdä.
Miksi et takista asiaa samantien? Näkisit heti tietosi ja voisit korjata ne.
Epäilet että he joulukuisen keskustelun jälkeen ovat menneet muuttamaan ne? Että ihan joka kuukausi pitäisi tarkistaa? Tiedot ovat ja ovat aina olleet ihan oikein. Ja silti käy kuten käy.
Tajua jo että te-työntekijöiden on ihan pakko laittaa työtarjouksia ja kaikki eivät välitä ovatko ne realistisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä enemmän työtön tarvii tietoa siitä, että sen oikeudet te-toimiston kanssa ovat nolla. otat jonkun roskatyön vastaan näyttääksesi aktiivisuutta ja sen jälkeen sä olet sen alan ammatilainen te-toimiston papereissa.
Sinä määrität itse hakuammattisi ja ammatillisen osaamisesi, ei te-toimisto! Miksi syytät muita siit, mitä tietoihisi kirjoitat.
En ole ilmoittanut olevani pätevä ja kokenut eläintenhoitajaksi (karjujen keinosiementäjä tarkemmin) tai hammashoitaja. En ole edes lähihoitaja vaan koulutukseni on muu (ei liity eläimiin eikä terveydenhuoltoon).
Kuitenkin edellä mainittuja ja muita yhtä sopivia te-toimisto katsoo sopivan minulle.
Sinä olet yhdessä te-toimiston kanssa ne hakuammatit päättänyt ja sinä voit ne ihan itse käydä vaihtamassa Oma asioinnissa. Mistä tämä työttömien avuttomuus kumpuaa?
Sinä nyt et mitään tiedä. Minulla ei ole ajokorttia ja tieto on ajat sitten rekisteröity tessa silti tulee työtarjouksia paikkoihin joissa "oma auto välttämätön". Jopa marraskuisen puhelinkeskustelun jälkeen jossa virkailija tarkisti tiedot että ei autoa, ei korttia.
Miten ajokortti liittyy hakuammatteihin? Vai keksitkö näitä tekosyitä sitä mukaan kun edelliseen ongelmaan kerrotaan ratkaisu?
Mahdatkohan sittenkään olla noin tyhmä vai haluatko vain trollata?
Juuri väitit että siellä on tasan tarkkaan ne tiedot jotka työtön itse on antanut. No totuus on että joko ei ole tai niistä ei välitetä. On aloja tai yksittäisiä työpaikkoja joissa se oma auto tai ainakin ajokyky ja -oikeus on välttämätön.
Jos työttömällä työntekijällä ei sellaista ole ja hän on tietenkin sen ilmoittanut eli sellaisiin töihin ei voi mennä niin miksi, oi miksi te-toimisto tarjoaa niitä? Tai ennemminkin, miksi syytät siitä työttömiä?
Etkä vastannut siihen miksi sille lastenhoitajalle tarjotaan mitä tahansa hoitajatyötä vaikka tiedot on annettu ihan oikein, tai siis miksi se on mielestäsi hänen syynsä?
Lastenhoitajalle ei tarjota muita hoitaja-loppuisia työpaikkoja, tuo on iha itse keksitty juttu. Ei työkkärissä ole aikaa ryhtyä seulomaan erilaisia hoitajia, siellä kirjoitetaan hakuammatti (tässä tapauksessa lastenhoitaja) ja haetaan sillä. Toiseksi hämmentävän moni työtön kirjaa, että hänellä on auto ja kortti, mutta kun tulee työtarjous, jossa autoa pitäisi käyttää, niin se auto on rikki, myyty, annettu pojalle.
Jokainen voi tarkistaa omat tietonsa vaikka samantien. Harva kuitenkaan tekee sitä, syyttää mieluummin jotain vuonna 2003 tehtyä ikivanhaa kirjausta.
Kuulehan nyt. Osalle työttömistä on onnistuttu tekemään määräaikaishaastattelut, joko puhelimitse tai tapaamalla. Tiedot on tarkistettu ja päivitetty jos korjaamista on ollut.
Siitä huolimatta joillekin tarjotaan jotain mitä ei olemassa olevien tietojen mukaan pitäisi. Niin se vain on vaikka et suostu sitä uskomaan.
Autoesimerkkisi oli outo, nythän oli kyse siitä että tarjotaan autoa/ajokorttia vaativaa työtä vaikka niitä ei ole eikä päinvastoin.
Jos työttömällä hajoaa auto ei ole lainkaan itsestäänselvää että sen pystyy korjauttamaan eli voi se oikeasti ollakin rikki.
Sinä tunnut kovin vihamieliseltä ja aliarvioivalta työttömiä kohtaan ja ihannoivan sokeasti järjestelmiä ja uskovan niiden erehtymättömyyteen.
Joo, koska järjestelämä, varsinkin TE-toimiston, ja virkailijat ovat täysin erehtymättömiä, NOT!
Joka kerta eri vastaus samaan asiaan, ei mitään tolkkua virkailijoiden horinoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> työnantajat ovat erittäin epäluuloisia niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät ole jo töissä
Ja perustat tämän urbaanilegendan mihin?
Komppaan kyllä tuota, emme palkkaa kortistosta, siellä oleva aines on syystä siellä.
Jos olet oikeasti asiantunteva rekryssä, niin tiedät ettei mitään "kortistoa" ole olemassa. Tämä on typerä uskomus, joka on vuosikymmeniä elänyt Suomessa. Tietokannassa on ihmisiä, jotka ovat kerran ilmoittautuneet työnhakijoiksi. Osa voi olla työttömänä, osa kuntoutustuella, osa koulutuksessa, osa kursseilla, jotkut lomautettuina eli tavallaan töissä, suuri osa töissä, osa yrittäjinä, jne.. He ovat vaan olleet työkkärin asiakkaita jossakin asiassa joskus.
Puhuminen "aineksesta" ja oletus että "ovat syystä siellä" on aikamoisen vanhakantaista ja tietämätöntä puppua. Esim. kun Nokialla oli yt:t niin jokaisen huippu-it-tyypin tiedot laitettiin järjestelmään -- heistäkö sanoisit noin? Höpöhöpö.
Yrityksiä on kaikenlaisia, kerroin vain kuinka meillä toimitaan, ammattimiehistä tapellaan firmojen kesken, hupiukot on noilla edellä mainitsemilla kursseilla yms.
Saman huomaa, jos joutuu käyttämään vuokra tyvoimaa, ne on siellä, kun muut eivät halua.
Voisitko opetella peruskoulun oppimäärän yhdys_sanoista?
Jaaha nyt alkaa tämä, kun sisältö ei miellytä. Kirjoitan näitä aplen puhelimella ja näissä on ihan paska näppis ja ennakoiva tekstinsyöttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä nyt et mitään tiedä. Minulla ei ole ajokorttia ja tieto on ajat sitten rekisteröity tessa silti tulee työtarjouksia paikkoihin joissa "oma auto välttämätön". Jopa marraskuisen puhelinkeskustelun jälkeen jossa virkailija tarkisti tiedot että ei autoa, ei korttia.
Miten ajokortti liittyy hakuammatteihin? Vai keksitkö näitä tekosyitä sitä mukaan kun edelliseen ongelmaan kerrotaan ratkaisu?
Juuri väitit että siellä on tasan tarkkaan ne tiedot jotka työtön itse on antanut. No totuus on että joko ei ole tai niistä ei välitetä. On aloja tai yksittäisiä työpaikkoja joissa se oma auto tai ainakin ajokyky ja -oikeus on välttämätön.
Jos työttömällä työntekijällä ei sellaista ole ja hän on tietenkin sen ilmoittanut eli sellaisiin töihin ei voi mennä niin miksi, oi miksi te-toimisto tarjoaa niitä? Tai ennemminkin, miksi syytät siitä työttömiä?
Etkä vastannut siihen miksi sille lastenhoitajalle tarjotaan mitä tahansa hoitajatyötä vaikka tiedot on annettu ihan oikein, tai siis miksi se on mielestäsi hänen syynsä?
Aivan työkkärin työnävälitysjärjestelmä on sen verran vanha, ettei se todellakaan osaa älykkäästi etsiä hakijalle niitä sopivia työpaikkoja. Ei ne virkailijat yleensä nykyään tee mitään työnvälitystyötä. Ihan automaattisesti tietojärjestelmät sen tekevät.
Ajokorttia tai sen puutetta ei systeemi pysty ottamaan huomioon. Joskus myös yhden saman koodin alle kuuluu erilaisia työtehtäviä, joten yhteiskuntatieteen alan tutkijalle voi tulla joku putkimiehen paikka, eikä kukaan tiedä tarkkaan mitä se kone "ajatteli".
Joskus virkailijat laittavat isolla haarukalla postiin jonkun koulutuksen, koska kuvittelevat että jotkut haluavat vaihtaa alaa, tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitajalle ei tarjota muita hoitaja-loppuisia työpaikkoja, tuo on iha itse keksitty juttu. Ei työkkärissä ole aikaa ryhtyä seulomaan erilaisia hoitajia, siellä kirjoitetaan hakuammatti (tässä tapauksessa lastenhoitaja) ja haetaan sillä. Toiseksi hämmentävän moni työtön kirjaa, että hänellä on auto ja kortti, mutta kun tulee työtarjous, jossa autoa pitäisi käyttää, niin se auto on rikki, myyty, annettu pojalle.
Jokainen voi tarkistaa omat tietonsa vaikka samantien. Harva kuitenkaan tekee sitä, syyttää mieluummin jotain vuonna 2003 tehtyä ikivanhaa kirjausta.
Miksi mielestäsi on ok että te-toimiston puolelta mentäisiin muuttamaan vuonna 2003 tehtyä kirjausta kertomatta työttömälle ja vastuu virheellisistä tiedoista on työttömän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
> työnantajat ovat erittäin epäluuloisia niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät ole jo töissä
Komppaan kyllä tuota, emme palkkaa kortistosta, siellä oleva aines on syystä siellä.
Jos olet oikeasti asiantunteva rekryssä, niin tiedät ettei mitään "kortistoa" ole olemassa. Tämä on typerä uskomus, joka on vuosikymmeniä elänyt Suomessa. Tietokannassa on ihmisiä, jotka ovat kerran ilmoittautuneet työnhakijoiksi. Osa voi olla työttömänä, osa kuntoutustuella, osa koulutuksessa, osa kursseilla, jotkut lomautettuina eli tavallaan töissä, suuri osa töissä, osa yrittäjinä, jne.. He ovat vaan olleet työkkärin asiakkaita jossakin asiassa joskus.
Puhuminen "aineksesta" ja oletus että "ovat syystä siellä" on aikamoisen vanhakantaista ja tietämätöntä puppua. Esim. kun Nokialla oli yt:t niin jokaisen huippu-it-tyypin tiedot laitettiin järjestelmään -- heistäkö sanoisit noin? Höpöhöpö.
Yrityksiä on kaikenlaisia, kerroin vain kuinka meillä toimitaan, ammattimiehistä tapellaan firmojen kesken, hupiukot on noilla edellä mainitsemilla kursseilla yms.
Saman huomaa, jos joutuu käyttämään vuokra tyvoimaa, ne on siellä, kun muut eivät halua.
Jaaha nyt alkaa tämä, kun sisältö ei miellytä. Kirjoitan näitä aplen puhelimella ja näissä on ihan paska näppis ja ennakoiva tekstinsyöttö.
No valitettavan moni "duunari" kirjoittaa yhdyssanat järjestäen erikseen.
Samat jotka eivät ole tutustuneet aktiivimalliin ja kuitenkin ylistävät sen maasta taivaaseen.
Ymmärrän toki että poikkeuksiakin löytyy molemmissa asioissa.
Pakko silti kommentoida asiaa varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselle ihan tavalliselle työntekijälle työttömyys on melkoinen shokki ja he tekevät kaikkensa työllistyäkseen uudelleen. Kyllä, tämä porukka on istunut ne työnhakuvalmennukset (joita palstalaiset väittävät pupukursseiksi, vaikka ovat itse niistä kieltäytyneet) ja erilaiset infot. He ovat hakeneet töitä, ilmoittautuneet vuokrafirmoihin jne. ja he yleensä todella työllistyvät huolimatta siitä, että tässäkin ketjussa on itketty sitä, että työpaikkoja ei riitä kaikille. Totta on, että ikä ja asuinpaikka vaikuttavat työllistymiseen, mutta ne eivät selitä sitä, että Helsingissä Itä-Keskuksen liepeillä on tuhansia nuoria työttömiä.
Sitten meillä on tämä perinnetyöttömyys eli porukka, joka katsoo syntyneensä köyhään perheeseen ja se on yhteiskunnan vika. Mikään ei onnistu, maksamattomat pikavipit menevät ulosottoon (kun kukaan ei kertonut, että ne pitää maksaa takaisin!) ja turvaverkko on porukka samanlaista väkeä. Heille työllistyminen on kamala riistopeikko, koska mieluummin ulkoilutetaan koiraa ja harrastetaan masennusta.
Mä olen ns. pitkäaikaistyötön ihan omasta halusta. Luottotiedot on kunnossa enkä ole ikinä tarvinut mitään pikavippejä. Mun syy työhaluttomuuteen on ero. Se on ihan unelmaa että maksaisin siitä että näen lapsia onnettoman vähän. Pari nuhaista viikonloppua kuukaudessa.
Mielummin elän helvetin vähällä rahalla kuin maksan centtiäkään siitä etten näe lapsiani kuten isän kuuluisi nähdä. Vähälläkin rahalla pärjää kun ei tuhlaa joutavuuksiin.
Silloin aikanaan kun erottiin otin heti loparit ja sen jälkeen olen tehnyt vain 9 euron orjatöitä. Ex kuvitteli saavansa moninkertaiset elarit kun palkkani puolesta niin olisi perus elareihin verrattuna. Ei akka arvannut että jään tahallani työttömäksi. Luuli että olen rahan perään kun sattui olemaan aika hyvät tulot.
Wow!!! Missä se pokaali on, täällä on yksi sankari joka sellaisen ansaitsee uskomattoman älykkyyden ansiosta.
Aloitukseen palaten: minulla oli tuo tieto heti jäädessäni työttömäksi yli kahdenkymmenen vuoden uran jälkeen (aiemminkin jo, itseasiassa) mutta ei se ole auttanut minua työllistymään.
Kursseja on käyty, hakemuksia väännetty ja lähetetty, työkokeilussa oltu jne.
Työttömyyttä takana kohta viisi vuotta ja ikää reilu 50.
Onhan se nyt niin, että jos työtön ei kelpaa töihin, niin se on sitten voi voi. Mutta älkää valittako sitten, että on pulaa työntekijöistä. Minä olen aina ollut ahkera ja ripeä työntekijä mutta voin kyllä ottaa rahulit kotisohvallekin, ei sota yhtä miestä kaipaa.
> Työkkärin ammattiluokitus on useita vuosikymmeniä vanha, ei ole päivitetty.
Olet kyllä tässä väärässä. 20 vuotta sitten, kun valmistuin, ei ollut nykyistä ammattiani tai lähiammatteja. Nyt on ja on muitakin. Kyllä niitä päivitetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun ymmärtämättömyyden ongelma on? Olen ilmoittanut olevani vain ja ainoastaan LASTENhoitaja. Silti te-toimiston asiantuntijat katsovat että mikä tahansa mikä päättyy sanaan hoitaja käy koska heillä on hätä saada tehtyä tietty määrä työtarjouksia.
Kyllä minä voin hakea niitä(kin) paikkoja todellisen työnhaun lisäksi. Eikä sitä koskaan tiedä vaikka ottaisivatkin minut.
Sinulla on turhan ruusuinen kuva te-toimiston ja työttömien todellisuudesta.
Ja sinulla on taipumus valehdella. Jos sinne te-toimiston järjestelmään kirjoittaa sanan "hoitaja", niin se ilmoittaa, että tarkenna. Ei siis listaan kaikkia mahdollisia hoitajia.
Olet loukkaava ja puhut vastoin tietoa. En ole kirjoittanut järjestelmään yhtään mitään. Te-toimiston virkailija kirjoitti, minä istuin pöydän toisella puolella ja hän sekä luki ääneen että näytti näytöltä mitä kirjoitti. Sinne kirjattiin ylös tutkintoni sekä ammattinimikkeeni. Siellä ei lue pelkkä "hoitaja".
Elleivät he ole minulle kertomatta muuttaneet sitä.
Tajuatko, olen ollut vuosia työelämässä ennen nykyistä työttömyyttäni mutta työttömänä aiemmin. Silloin työttömät eivät itse kirjanneet yhtään mitään vaan silloin pääsi virkailijan juttusille ja hän laittoi ylös kaikki tiedot, ei niitä itse saanut tehdä.
Olet siis niitä harvoja te-toimiston asiakkaita, jotka eivät osaa käyttää nettiä ja olet onnistunut olemaan työttömänä yli 500 viikkoa?
Voisitko tarkentaa mitä tarkoitat?
Muuten, oletko kuullut sanontaa "mieluummin kohtelias (ja tyhmä) työtön kuin ilkeä (kenties älykäs vaikka siltä ei vaikuta) työllinen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselle ihan tavalliselle työntekijälle työttömyys on melkoinen shokki ja he tekevät kaikkensa työllistyäkseen uudelleen. Kyllä, tämä porukka on istunut ne työnhakuvalmennukset (joita palstalaiset väittävät pupukursseiksi, vaikka ovat itse niistä kieltäytyneet) ja erilaiset infot. He ovat hakeneet töitä, ilmoittautuneet vuokrafirmoihin jne. ja he yleensä todella työllistyvät huolimatta siitä, että tässäkin ketjussa on itketty sitä, että työpaikkoja ei riitä kaikille. Totta on, että ikä ja asuinpaikka vaikuttavat työllistymiseen, mutta ne eivät selitä sitä, että Helsingissä Itä-Keskuksen liepeillä on tuhansia nuoria työttömiä.
Sitten meillä on tämä perinnetyöttömyys eli porukka, joka katsoo syntyneensä köyhään perheeseen ja se on yhteiskunnan vika. Mikään ei onnistu, maksamattomat pikavipit menevät ulosottoon (kun kukaan ei kertonut, että ne pitää maksaa takaisin!) ja turvaverkko on porukka samanlaista väkeä. Heille työllistyminen on kamala riistopeikko, koska mieluummin ulkoilutetaan koiraa ja harrastetaan masennusta.
Mä olen ns. pitkäaikaistyötön ihan omasta halusta. Luottotiedot on kunnossa enkä ole ikinä tarvinut mitään pikavippejä. Mun syy työhaluttomuuteen on ero. Se on ihan unelmaa että maksaisin siitä että näen lapsia onnettoman vähän. Pari nuhaista viikonloppua kuukaudessa.
Mielummin elän helvetin vähällä rahalla kuin maksan centtiäkään siitä etten näe lapsiani kuten isän kuuluisi nähdä. Vähälläkin rahalla pärjää kun ei tuhlaa joutavuuksiin.
Silloin aikanaan kun erottiin otin heti loparit ja sen jälkeen olen tehnyt vain 9 euron orjatöitä. Ex kuvitteli saavansa moninkertaiset elarit kun palkkani puolesta niin olisi perus elareihin verrattuna. Ei akka arvannut että jään tahallani työttömäksi. Luuli että olen rahan perään kun sattui olemaan aika hyvät tulot.
Mitenköhän selität lapseillesi sitten kun ovat aikuisia että "juu isi ei halunnut huolehtia teistä rahallisesti eikä muutenkaan eikä tavata teitä saati kasvattaa teitä mitenkään, kun isi oli niin pihi ja halusi kostaa teidän äidillenne eron."
Minä ilmoitin haaveistani (tällä hetkellä ne ovat pelkkiä haaveita, ei mahdollisuutta toteuttaa) opiskelun suhteen kun minulla oli se haastattelu.
Heti alkoi tulla ilmoituksia minulle sopivista työpaikoista jotka ovat siltä alalta vaikka en sitä ole tehnyt enkä opiskellut.
Joku kone siellä niitä suoltaa, ei kai kukaan ihminen voi olla niin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minun ammattiani ei ole niissä vaihtoehdoissa lainkaan, eikä edes mitään lähellekään. Jotain sinne piti kuitenkin niistä vaihtoehdoista ruksia, joten tulos plus miinus nolla. Näin fiksu on työkkärin rastiruutuun-systeemi, ei lähellekään tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin ammattiluokitus on useita vuosikymmeniä vanha, ei ole päivitetty. Sen luokituksen mukaan niitä paikkoja tulee hakuun. Joka alalla ei edes ole mitään luokitusta vaan pitää ottaa joku vähän sinnepäin oleva. Asiantuntijatyössä ei voi määritellä sitä omaa erityisalaa. Monissa työpaikoissa on nykyisin käytössä englanninkieliset nimikkeet, joita ei TE-toimiston systeemi tunne.
Ei ne virkailijatkaan aina tiedä ja hahmota näitä asioita, saati osaisivat opastaa asiakkaita. Itse tiedän nämä jutut koska olen aikoinaan ollut työkkärissä töissä.
Työkkärin ammattiluokitus on voimassaolevien EU-standardien mukainen ISCO-luokitus, ei siis mikään suomalainen keksintö. Luokitus ei todellakaan ole vuosikymmeniä vanha! Se uusittiin muutama vuosi sitten vastaamaan kansainvälistä järjestelmää ja tilastointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Opettele kirjoittamaan trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minun ammattiani ei ole niissä vaihtoehdoissa lainkaan, eikä edes mitään lähellekään. Jotain sinne piti kuitenkin niistä vaihtoehdoista ruksia, joten tulos plus miinus nolla. Näin fiksu on työkkärin rastiruutuun-systeemi, ei lähellekään tätä päivää.
Miksi syytät työkkäriä siitä, että heillä on käytössä kansainvälisesti vertailukelpoiset nimikkeet? Suurimmalla osalla meistä on tiedossa, mitä tekee, vaikka nimike olisi Senior Advisor.
Vierailija kirjoitti:
> Työkkärin ammattiluokitus on useita vuosikymmeniä vanha, ei ole päivitetty.
Olet kyllä tässä väärässä. 20 vuotta sitten, kun valmistuin, ei ollut nykyistä ammattiani tai lähiammatteja. Nyt on ja on muitakin. Kyllä niitä päivitetään.
Voi niissä olla joitakin pieniä lisäyksiä tai nimekettä on muutettu. Mutta ei löydy mun ammattia vieläkään, valmistunut olen lähes 20 vuotta sitten, eli koko sinä aikana ei ole ollut. Ei ole mitään moderneja englannikielisiäkään termejä kuten controller tms. Voi olla sellaisia kokoomatermejä kuten "muu sitä ja tätä ala", joten eipä noista voi kaikille odottaa kovin tarkkoja tuloksia.
Tästä voi tarkistaa
Ai, trolli uskalsi vastata.
Mutta ei tietenkään kysymykseen.
Logiikkasi pettää. Koska kaikki "järkevät" firmathan toimivat samoin, miksi sinun yritystäsi arvosteltaisiin? Voisit jopa tulla kaikkien kokoomus ja muidenkin oikeistolaisten keulakuvaksi ja vapahtajaksi kertomalla omalla nimellä totuuden?
A-Studio, lisääntynyt maine ja mammona kutsuu.
Muista P.T. Barnumin viisaat sanat.