Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni työttömät tarvitsevat ennen kaikkea tietoa siitä että liian pitkä työttömyys voi vaikeuttaa työnsaantia

Vierailija
27.01.2018 |

Monille voi tulla yllätyksenä että juuri se pitkä työttömyysjakso voi olla ratkaiseva tekijä siinä ettei enää saakaan töitä. Työttömyyttä kannattaa vältellä niin paljon kuin vaan voi.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit tunkea mielipiteesi ahteriisi.

Vierailija
2/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit Sherlock. Olet kuitenkin oikeilla jäljillä. Näin työttömänä nuorena minua kovasti kiinnostaisi, mikä olisi parhain vaihtoehto b, jos sitä oikeaa koulutusta vastaavaa työtä ei löydy. Ovatko hanttihommat tai matalapalkkainen toimistotyö sama kuin pyyhkisi tutkinnolla persettä, vai mitä ne työnantajat arvostaa? Musta tuntuu, että ne ei arvosta yhtään mitään muuta kuin sitä, että osaat jo valmiiksi käyttää heidän järjestelmäänsä. Jos tippuu urakehityksen kelkasta, niin sitten tippuu. Ja minä en ole se, jota olisi ennenkään pyydetty sorvin äärestä parempaan duuniin firman sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole ollenkaan huono asia. Mieluummin sitä nauttii elämästä kuin oravanpyörästä toisten hyväksi.

Vierailija
4/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille voi tulla yllätyksenä että juuri se pitkä työttömyysjakso voi olla ratkaiseva tekijä siinä ettei enää saakaan töitä. Työttömyyttä kannattaa vältellä niin paljon kuin vaan voi.

Tuosta pitäisi ennenkaikkea informoida TE keskusta että on menetetty tapaus 6 kuukauden työttömyyden jälkeen jolloin ei ole mitään mahdollisuuksia osallistua työelämään enää koskaan.

Vierailija
5/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko todella, että emme sitä tiedä? 

Vierailija
6/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskat! Omaksi alakseni on muodostunut ammattilaisala, jolla ei paljon ihmisiä työskentele. Tämän laman alkaessa jouduin työttömäksi, jolloin hankin toisen tutkinnon. Nyt kun talous on parantunut, olen taas saanut töitä 7 vuoden työttömyyden jälkeen.

Vierailija
7/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä 1v4kk ja kyllä tuntuu että olen valmis työkyvuttömyyseläkkeelle. Just kyllä kävin parissa haastattelussa mutta tuskin niihinkään pääsen.

Vierailija
8/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat on ne, että esim. vuonna 2016; 725 100 suomalaista sai jotain työttömyyskorvausta, noin puolet työllistyi 3kk aikana, lopuistakin noin puolet työllistyi 6kk aikana. Hankalaa pidempään työttömänä olleen työllistymisestä tekee se, että vain joka neljäs avoin työpaikka täytetään työttömällä työnhakijalla, eli todellakin kannattaa mennä mihin tahansa töihin kun etsii sitä "oman alan" työtä, työnantajat ovat erittäin epäluuloisia niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät ole jo töissä, ja kai kateuttaan nauttivat siitä että vievät jonkun toisen työntekijän.

Mahdotonta ei ole se että pitkäaikaistyötön pääsee töihin jopa vuosien työttömyyden jälkeen, mutta yleensä siinä tarvitaan suhteita, helvetin hyvää tuuria ja palkkatukea.

Vierailija
9/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus pari vuotta työttömäna omasta halusta, ansiosidonnaiset

loppu , soitin erääseen firmaan, työt alko seuraavana päivänä. So it goes.

Vierailija
10/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

> työnantajat ovat erittäin epäluuloisia niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät ole jo töissä

Ja perustat tämän urbaanilegendan mihin?

Vierailija
11/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta pitäisi ennenkaikkea informoida TE keskusta että on menetetty tapaus 6 kuukauden työttömyyden jälkeen jolloin ei ole mitään mahdollisuuksia osallistua työelämään enää koskaan.

Siinäphän tekevät sitten työnsä, voin kyllä ihan vain ollakin. Jos ei työpanos kelpaa. Tulen sitten asiakkaaksi ja tilaan burgerin ja katson kuinka juoksette.

Vierailija
12/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

> työnantajat ovat erittäin epäluuloisia niitä ihmisiä kohtaan jotka eivät ole jo töissä

Niin, tällainen käsitys velloo vahvasti pinnalla.

Mutta auta armias, jos työntekijää tarvitaankin heti, eikä 2-4 viikon irtisanoutumisajan kuluttua! Sitten on turvauduttava vapaaseen työttömään! T. Eri

Vierailija
13/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan saaneista vain neljäsosa on työttömiä. Kertoo hyvin, että mieluiten palkatan jo työssä oleva. Työtön tarvii tietoa sitä, kuinka valehdella ja muokata cv:n uskottavasti. Esim. maisteri jättää koulutuksensa kertomatta, jos pyrkii siivoustöihin.

Vierailija
14/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta tuollainen tieto mihinkään. Mun ala on julkisella sektorilla, mutta työt ovat vain ja ainoastaan pätkätöitä. Joten vaikka työllistyn, jään silti pian taas työttömäksi.

Kun haen jotain työpaikkaa, niin pitkä työttömyysjakso tai ikä (yli 50) ei vaikuta, koska olen alani asiantuntija, eikä meitä ole montaa. Ongelma on, että nyt alaa on ajettu alas hallituksen toimesta, joten ei ole edes niitä pätkätöitä.

Olen täydennyskoulutuksessa, ainoa joka urallani olisi työllistymistä parantava vaihtoehto. Nyt kävi ilmi, ettei se olekaan aktiivisuutta aktiivilain puitteissa. "Kiva".

Nykyisessä työelämässä eikä työvoimapoliittisissa toimissa ei ole kummassakaan mitään järkeä. Ei pysty luomaan kunnon työuraa. Silloin kun mulla oli vähemmän tutkintoja, vähemmän osaamista ja työkokemusta, työn saanti oli paljon helpompaa.

Vierailija
15/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän hämää, kun on esimerkiksi alakohtaisia tietoja työttömyydestä, mutta ei tilastoida erikseen työllistymistä ja työllistymistä koulutusta vastaavaan tai edes alan työhön. Tunnen monia korkeasti koulutettuja, jotka ovat kyllä töissä, mutta liukuhihnalla tai missä lie.

Vierailija
16/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä juuri huijaan CV:ssä.

Vierailija
17/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, hah, haa. Kerrot tuon niinku uutisena vai? Lasken jo päiviä kun tukityön päivät loppuu. Sitä ennen olin työttömänä vain 8 vuotta. Arvaa 2 kertaa haluanko töihin? Mä olen niin hyvä näyttelijä että mun pitäisi saada siitä palkinto. Tunnollisesti olen käynyt joka päivä niin näytän ahkeralta vaikka oikeasti olen niin laiska että kävisin sanakirjassa selityksenä sanalle laiska.

Laitan kyllä työhakemuksia ilman aikomustakaan oikeasti joutua töihin. Tämä on taitolaji olla pitkiä aikoja päivärahoilla. Tosin pahin mitä voi tapahtua on tippuminen tt-tuelle. Silloin on pakko tehdä vähän jotain pientä pimeästi ettei vallan nälkään kuole. Ja pitäähän oluttakin saada.

Aaahh rappion ihana rentous....

Vierailija
18/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kyllä tuota, emme palkkaa kortistosta, siellä oleva aines on syystä siellä.

Vierailija
19/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan kyllä tuota, emme palkkaa kortistosta, siellä oleva aines on syystä siellä.

Sangen ikävä asenne. Moni on ja pysyy siellä vain ja ainoastaan siksi että ikä alkaa numerolla 4, 5 tai 6.

Vierailija
20/104 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vähän hämää, kun on esimerkiksi alakohtaisia tietoja työttömyydestä, mutta ei tilastoida erikseen työllistymistä ja työllistymistä koulutusta vastaavaan tai edes alan työhön. Tunnen monia korkeasti koulutettuja, jotka ovat kyllä töissä, mutta liukuhihnalla tai missä lie.

Ja minä tunnen monia, jotka luulevat, että joku titteli takaa osaamisen.