Ärsyttää kun kaveri koko ajan korostaa lapsensa olevan " sateenkaarilapsi"
Haluaa lyödä lapseensa leiman, mikä minusta on todella ikävää.
Ja sitten hän valittaa syrjinnästä ja ennakkoluuloista, kun lapsi on sateenkaariperheestä.
Kun olen sanonut, että teillä on ihan tavallinen, reipas poika, olkaa tyytyväisiä. Niin kaveri suuttui minulle: "Ei ei hänhän on sateenkaarilapsi ja sun puhe on heteronormatiivista!"
Kommentit (65)
Nyt on pakko kysyä, kun tuli aivan uusi käsite vastaan. Mikä on sateenkaarilapsi?
Vierailija kirjoitti:
No siis jos lapsi on ITSE ilmaissut että ei koe olevansa poika tai kokee olevansa tyttö, niin olisi peruskohteliasta olla sanomatta häntä pojaksi, ja vanhemman on hyvä asiallisesti tiedottaa muille tästä. Silloinkaan ei tarvitsisi hössöttää mistään "sateenkaarilapsesta". Muuten en näe, mitä järkeä on olla sanomatta poikaa pojaksi.
Jos lapsi ei ymmärrä miten sukupuoli määräytyy, tälle selitetään ikätason mukaisesti biologiaa. Ja samalla kerrotaan että ei, sukupuoli ei määritä käytöstä tai mielenkiinnonkohteita, ihan sama mitä muut sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt. Siis yrittääkö tämä kaveri tunkea lastaan jonkinlaiseen muunsukupuolisuuden tms. muottiin? Jos poikalasta ei saa kutsua reippaaksi pojaksi, pitäisikö tätä kutsua sitten vaikka fiksuksi prinsessaksi toimeliaaksi muunsukupuoliseksi? Reippaaksi henkilöksi?
Ei kannata olettaa että kyse on mistään tunkemisesta. Lapsista itsestään tuo tietääkseni yleensä lähtee. Siis on ihan tunnustettu eikä kummallisena pidetty ilmiö, että lapsi jo ilmentää tulevaa identiteettiään lapsena, ja sen tukahduttaminen tai siitä rankaiseminen on vaarallista. Sellaisesta kuulee paljon että liian innokkaat "mt-potilas"vanhemmat painostavat lastaan tai kehittelevät tälle "trendikkäitä" identiteettejä. Minä uskon siinä vaiheessa kun omin silmin näen tai tästä tulee laadukasta akateemista tutkimusta, se on sen verran moneen kertaan nähty että ihmiset on niin äärimmäisen ennakkoluuloisia tässä asiassa että juoruja tai nettikirjoittelua ei yksinkertaisesti voi ottaa vakavasti.
Ei tämän nyt niin vaikeeta pitäis olla, kyllä reippaaksi voi sanoa ihan liittämättä siihen perään mitään sen kummempia sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä, kun tuli aivan uusi käsite vastaan. Mikä on sateenkaarilapsi?
Lapsi, joka on ilmaissut kuuluvansa sukupuoli- tai seksuaalivähemmistöön.
Nykyään kun homo-lesbo-muunsukupuolisuus on nykyään ihan okei ja whogivesashit enemmistölle, niin nyt rupee tulemaan sitten näitä :
"meidän maikki-pentikki on KRISTALLILAPSI!
Vanha viisas sielu joka......blaa blaa bklaa......",
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano kaverillesi, että sateenkaariperheet ovat nyky-Suomessa ihan pitkään tunnettu ja nykyään ihan kaikille tuttu juttu. Ketään täysjärkistä ei kiinnosta minkälainen kombo lapsesta kotona huolehtii. Pääasia, että lapsesta pidetään huolta ja hoidetaan hyvin.
Se on juurikin näin.
Asia on jo arkipäivästynyt ja sen toitottaminen on joutavaa erikoisuudentavoittelua täysin tylsällä aiheella.
Ketään ei enää kiinnosta mitä seksuaalivähemmistöä joku edustaa. Suomi on vapaamielinen maa.
Ja oikein hyvä niin.
Tässä ketjussa sanot näin, vaikka se moneen kertaan osoittaa että puhut silkkaa paskaa. Etkö lukenut tätä ollenkaan?
Usko niitä sateenkaariperheitä, että onko syrjintää ja ennakkoluuloja vai ei. Nehän sen tietävät. Mistä sinä näkisitkään onko täällä hyväksyvä kulttuuri vai ei, kun tämänkin ketjun asenteille olet ilmeisen sokea.
Vierailija kirjoitti:
Hän on isompi kun esimerkiksi sateenvarjolapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hämmentynyt. Siis yrittääkö tämä kaveri tunkea lastaan jonkinlaiseen muunsukupuolisuuden tms. muottiin? Jos poikalasta ei saa kutsua reippaaksi pojaksi, pitäisikö tätä kutsua sitten vaikka fiksuksi prinsessaksi toimeliaaksi muunsukupuoliseksi? Reippaaksi henkilöksi?
Huomaa, että olet hämmentynyt. Ei nyt ollut siitä kyse.
No kerro sitten toki, mistä on kyse. Onko lapsi samaa sukupuolta olevan pariskunnan kasvattama? Vai onko kyse siitä, että pojan kehoon syntynyt lapsi on ilmaissut olevansa jotain muuta kuin poika? Tämä ei nyt oikein käynyt aloituksesta selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano kaverillesi, että sateenkaariperheet ovat nyky-Suomessa ihan pitkään tunnettu ja nykyään ihan kaikille tuttu juttu. Ketään täysjärkistä ei kiinnosta minkälainen kombo lapsesta kotona huolehtii. Pääasia, että lapsesta pidetään huolta ja hoidetaan hyvin.
Se on juurikin näin.
Asia on jo arkipäivästynyt ja sen toitottaminen on joutavaa erikoisuudentavoittelua täysin tylsällä aiheella.
Ketään ei enää kiinnosta mitä seksuaalivähemmistöä joku edustaa. Suomi on vapaamielinen maa.
Ja oikein hyvä niin.
Niin, mutta kun kyse ei ole vain seksuaalivähemmistöistä (ja seksuaalivähemmistöön kuuluvana voin sanoa, että kyllä tästä tulee paskaa niskaan, ei valitettavasti edes meidän kohdalla suomalaiset ole niin suvaitsevaisia kuin väität), vaan sukupuolivähemmistöistä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin näin.
Ja oikein hyvä niin.
Tässä ketjussa sanot näin, vaikka se moneen kertaan osoittaa että puhut silkkaa paskaa. Etkö lukenut tätä ollenkaan?
Usko niitä sateenkaariperheitä, että onko syrjintää ja ennakkoluuloja vai ei. Nehän sen tietävät. Mistä sinä näkisitkään onko täällä hyväksyvä kulttuuri vai ei, kun tämänkin ketjun asenteille olet ilmeisen sokea.
Kissanviikset.
Kumma kun ne lesbo/homo perheet joita tiedän eivät mistään syrjinnästä näytä kärsivän vaan ovat yhteisönsä hyvinkin arvostettuja ja pidettyjä jäseniä.
Enemmän noita työttömiä nykyään näytetään syrjivän, ihan hallituksen taholtakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syntynyt ns. nousevan auringon talossa, eikä oikeestaan mitään leimaa,
ehkä vähän viinaan menevä olen.
Mitä tarkoittaa nousevan auringon talo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on juurikin näin.
Ja oikein hyvä niin.
Kissanviikset.
Kumma kun ne lesbo/homo perheet joita tiedän eivät mistään syrjinnästä näytä kärsivän vaan ovat yhteisönsä hyvinkin arvostettuja ja pidettyjä jäseniä.
Enemmän noita työttömiä nykyään näytetään syrjivän, ihan hallituksen taholtakin.
Entäs jos kysyisit heiltä etkä olettaisi?
Ja entäs sitten sukupuolivähemmistöihin kuuluvat? Väitätkö että heitäkään ei täällä kukaan syrji tai kiusaa? Vai oliko niin, että pidät heitä mielisairaina jotka pitäisikin hakata tai raiskata järkiinsä?
Vierailija kirjoitti:
Haluaa lyödä lapseensa leiman, mikä minusta on todella ikävää.
Ja sitten hän valittaa syrjinnästä ja ennakkoluuloista, kun lapsi on sateenkaariperheestä.
Kun olen sanonut, että teillä on ihan tavallinen, reipas poika, olkaa tyytyväisiä. Niin kaveri suuttui minulle: "Ei ei hänhän on sateenkaarilapsi ja sun puhe on heteronormatiivista!"
Joillakin on tarve korostaa tätä asiaa.
24/7.
He, joiden persoonasta löytyy muutakin mielenkiintoista tämän lisäksi , eivät tunne tarvetta korostaa yhtä ainoaa piirrettä itsessään.
Jihaa! Mun lapsi on heteronormatiivinen ! No ihan rauhassa, ystävä, sekin on ihan okei.
Eli sun kaveri veti palkokasvin nenään, kun huomautit ettei se, että sen lapsi on sateenkariperheestä, tee (hänen) lapsestaan sen erikoisempaa? Jätä tommoset itseään korostavat idiootit omaan maailmansa, ei ne kuuntele maalaisjärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä sekoitin tän niihin kristalli- ja indigolapsi-juttuihin ;D Sekin ois hiton rasittavaa.
Mitä nää nyt sitte on? Voisko joku selittää hämmentyneelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syntynyt ns. nousevan auringon talossa, eikä oikeestaan mitään leimaa,
ehkä vähän viinaan menevä olen.
Mitä tarkoittaa nousevan auringon talo?
Vankilaa. Kuinkahan monelle tuo on kertonut asiasta? Eihän kukaan voi leimaa lyödä, jos e tiedä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Heterous on normi
Nii-i. Kunpa ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä sekoitin tän niihin kristalli- ja indigolapsi-juttuihin ;D Sekin ois hiton rasittavaa.
Mitä nää nyt sitte on? Voisko joku selittää hämmentyneelle?
Jotain new age -juttuja, että sikiön aura on harvinaisen värinen ja siitä tiedetään että sillä tulee olemaan poikkeuksellisia kykyjä. Henkiparantamista, toisten todellisuuksien aistimista tai muuta.
Se on juurikin näin.
Ja oikein hyvä niin.