Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun kaveri koko ajan korostaa lapsensa olevan " sateenkaarilapsi"

Vierailija
27.01.2018 |

Haluaa lyödä lapseensa leiman, mikä minusta on todella ikävää.

Ja sitten hän valittaa syrjinnästä ja ennakkoluuloista, kun lapsi on sateenkaariperheestä.

Kun olen sanonut, että teillä on ihan tavallinen, reipas poika, olkaa tyytyväisiä. Niin kaveri suuttui minulle: "Ei ei hänhän on sateenkaarilapsi ja sun puhe on heteronormatiivista!"

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hämmentää se, että tuota sateenkaarilapsi-nimitystä käytetään nykyään myös lapsista, jotka ovat syntyneet kohtukuolemassa menehtyneen sisaruksen jälkeen. En ymmärrä mikseivät he olisi voineet keksiä jotain toista termiä. 

Vierailija
62/65 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yksi kaveri, joka haluaa olla niiin suvaitsevainen erityisesti homo- ja lesbosuhteita kohtaan. Itse on heterosuhteessa. Hänen lapsensa "kummit" ovat lesboja, ja tuttavapiirissä on muitakin lesbopariskuntia, ja haluaa selvästi korostaa, että heidän lapsensa ja perheensä on tekemisissä näiden vähemmistöjen kanssa. Mikäpäs siinä, mutta tuntuu, että me muut tavalliset heteroperheet olemme hänelle toisarvoisia ja -sijaisia. Meidän perhekin on tekemisissä lesbopariskunnan kanssa, mutta mulle he ovat tavallinen perhe siinä missä muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

</p>

<p>Ja entäs sitten sukupuolivähemmistöihin kuuluvat? Väitätkö että heitäkään ei täällä kukaan syrji tai kiusaa? Vai oliko niin, että pidät heitä mielisairaina jotka pitäisikin hakata tai raiskata järkiinsä?
</p>

<p>[/quote kirjoitti:

Rauhoitu. Tervetuloa nykyaikaan.

Sukupuolivähemmistöt on ihan arkipäivää suomessa  (jossain Venäjällä tai muualla ehkä toisin).

Asia on täällä ihan ookoo.

Ketään normi-ihmistä ei jaksa oikeasti nykypäivänä enää kiinnostaa liiemmin sun tai jonkun sukupuolinen suuntautuminen. Jotku tykkää niistä vouhottaa, mutta suotakoon se heille.

Vierailija
64/65 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo oli aikoinaan selkeä bingo-lapsi .

Suuntautuminen nousee esiin vahvasti käytöstä määrittelevänä tekijänä varsinkin nyt ikääntyessä ja viikonloppuisin, jolloin tälle vähemmistöryhmälle suunnattuja iltoja järjestetään.

Vierailija
65/65 |
27.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella ole ollut nuoruudessa vaihe jolloin on halunnut olla toista sukupuolta, oli se sitten pari tuntia tai vuotta kestävä vaihe. Kukaan vaan ei tehnyt siitä isoa numeroa. Mutta APn tapauksessa kaveri tuntuu vaan haluavan pojalleen jonkin vähemmistöleiman, jotta "ollaan niin suvaitsevaisia kun poikakin on tuollainen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme