Suositelkaa rannikkokaupunkia/paikkakuntaa Suomesta, haluamme pois Helsingistä! Perheen lapset 14- ja 11-vuotiaita,
itse olen yrittäjä eli voin työskennellä missä päin vaan, miehen työllistyminen saattaa olla hankalampaa... Mutta anyway. Etsinnässä virkeä paikkakunta, jossa lapset ja nuoret viihtyvät ja jossa asumiskustannukset huomattavasti edullisemmat kuin Helsingissä. Olemme avoimia kaikille vaihtoehdoille. Itse olen miettinyt Vaasaa, mutta en ole saanut kovastikaan kannatusta kotipuolessa...
Kommentit (1031)
Vierailija kirjoitti:
"Ei meillä näy värillisiä kuin vilaukselta julkisessa liikenteessä. Asuinalueella heitä ei ole." No tämä saattaa muuttua nopeastikin uusien kaavojen myötä. Meidänkin asuinalueella ulkomaalaisia oli hyvin vähän vielä 5 vuotta sitten, mutta nykyään ulos mennessä ei aina tiedä aina onko omalla kotikadulla vai Mogadishu Avenuella. Tietenkään minnekään Tammisaloon vuokrataloja ei kaavoiteta, jotta rikkain prosentti saa pitää omat kuplansa.
Myönnän että asun varakkaiden kuplassa. Täällä ei juurikaan ole tontteja mitä kaavoittaa pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisena paluumuuttajana olen miettinyt asuinpaikaksi mm. Helsinkiä, jossa on kv. koulujakin lapsille, toki hyvä suomalainen koulukin kävisi, mutta - ja tämä on vähän poliittisesti latautunut kysymys, kun toiset ehkä haluavat liioitella turvallisuustilanteen heikentyneen ja toiset taas sulkevat silmänsä todellisilta ongelmilta - mietin, että onko Helsinki OIKEASTI turvattomampi esim. lapsille ja nuorille kuin vaikkapa 20 tai 30 v sitten? Tästä on vaikea saada luotettavaa kuvaa, kun niin monella on joku agenda, jota ajavat.
T. Ulkomailla asuva
Ei ole turvaton. Tietysti ongelmia saa, jos niitä erikseen hakee, mutta ei Helsinki ole mitenkään turvaton kaupunki fiksua elämää viettävälle nuorelle tai aikuiselle.
On turvaton, syynä roadmanit. Kö
Ketä uhkailevat, kenen kimppuun käyvät? Onko heillä joku tietty asiakassegmentti?
On, esim lapsemme. Hyvien perheiden lapsilta roadmanit varastavat puukolla uhaten metrossa kengätkin jalasta, roadmanit käyvät joukolla kimppuun. Heidät tulisi ajaa pois Helsingistä ja vaikka rajojen ylikin, mutta tilanne taitaa olla jo menetetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei meillä näy värillisiä kuin vilaukselta julkisessa liikenteessä. Asuinalueella heitä ei ole." No tämä saattaa muuttua nopeastikin uusien kaavojen myötä. Meidänkin asuinalueella ulkomaalaisia oli hyvin vähän vielä 5 vuotta sitten, mutta nykyään ulos mennessä ei aina tiedä aina onko omalla kotikadulla vai Mogadishu Avenuella. Tietenkään minnekään Tammisaloon vuokrataloja ei kaavoiteta, jotta rikkain prosentti saa pitää omat kuplansa.
Voi raasua kun et kuulu rikkaimpaan prosenttiin.
Uskallatteko te puhtaanvalkoista kaipaavat muutenkaan liikkua missään? Pysyttelette siellä aitojenne takana ja tilaatte Woltilla mustien kuljettamaa ja valmistamaa ruokaa koteihinne. Ilman niitä "vääränvärisiä" joutuisitte itse valmistamaan kaikki tavaranne, palvelunne ja ruokanne. :D
Kato, ilmaantuiko tänne työtön vihervasemmistolainenkin pauhaamaan? Onko marijuanat päässä vai kykenetkö asiakeskusteluun kiitos. Jos kykenet niin tutustupa rikollisuus ja työllisyystilastoihin, palaa sitten astialle.
Tääl onki ollu joku kommunisti hippien esiinmarssi. Lol, kattokaa rikostilastot ni opitte!
hyviä pointteja! roadman ilmiö on ongelma
Ap, jos tätä ei ole vielä sanottu/ehdotettu, niin Pedersöre voisi olla sopiva. Ainakin olisi tarpeeksi kaukana Helsingistä, takaisinmuutto ei ihan heti onnistuisi. Ainakin mon7 helsinkiläinen olisi tyytyväinen päästessään yhdestä valittajasta perheineen eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisena paluumuuttajana olen miettinyt asuinpaikaksi mm. Helsinkiä, jossa on kv. koulujakin lapsille, toki hyvä suomalainen koulukin kävisi, mutta - ja tämä on vähän poliittisesti latautunut kysymys, kun toiset ehkä haluavat liioitella turvallisuustilanteen heikentyneen ja toiset taas sulkevat silmänsä todellisilta ongelmilta - mietin, että onko Helsinki OIKEASTI turvattomampi esim. lapsille ja nuorille kuin vaikkapa 20 tai 30 v sitten? Tästä on vaikea saada luotettavaa kuvaa, kun niin monella on joku agenda, jota ajavat.
T. Ulkomailla asuva
Ei ole turvaton. Tietysti ongelmia saa, jos niitä erikseen hakee, mutta ei Helsinki ole mitenkään turvaton kaupunki fiksua elämää viettävälle nuorelle tai aikuiselle.
On turvaton, syynä roadmanit. Köykää ihmiset esim itäkeskuksessa niin näette mis
Mitä ihmettä selität? Käyn Itiksessä kerran tai pari viikossa. Tallinnanaukiolla on työttömän näköistä porukkaa, mutta ei se mitenkään turvaton paikka ole.
Jos nuoret harrastavat urheilua niin Salo, sieltä myös lyhyt matka Turkuun töihin.
Ääni Tampereelle. Rantoja piisaa.
Masku ehdottomasti.