Työtön ohjattiin töihin kiinteistövälitysfirmaan. Kuinkas sitten kävikään.
Lopputuleman voitte lukea tuolta
http://www.iltalehti.fi/tyoelama/201801262200653150_tb.shtml
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan ihan tarkkoja, niin häntä ei ohjattu sinne, hän hakeutui itse. Toiseksi hänelle kerrottiin, että sovitellun päivärahan perusteena ovat sekä tulot että työaika. Asiakasta neuvottiin toimittamaan työsopimus, josta ilmenee, mikä on päivittäinen tai viikottainen työaika ja että se voi olla korkeintaan 80% alalla normaalisti työsuhteessa olevan työajasta. Asiakas ei tätä toimittanut, koska ei ymärtänyt (?), että soviteltuun päivärahaan edellytetään osa-aikaisuutta, ei ainoastaan pientä palkkaa.
Kyse ei ole ilkeydestä tai byrokratiasta vaan siitä, että asiakas ei noudata ohjeita eikä osaa käyttää googlea.
Voisko niistä painaa vaikka sellaiset läpyskät minkä voi antaa ihmiselle joka ei tiedä asioita? (printteritkin on keksitty)
Mitä teillä virkailijoilla tekee, jos teistä ei ole mitään hyötyä, vaan pelkkää haittaa.
Lappuu kouraan missä kerrotaan vaikka ranskalaisilla viivoilla mitkä vaatimukset asioihin ovat.
Onko liikaa vaadittu, häh? (Mutta onhan se kivempi istua perseellään kaiket päivät ja juoda kahvia)
Sinkkumies
Kun ilmoittaudut työttömäksi, saat tehtäväksi lukea tietyt ohjeet netistä tai vaihtoehtoisesti tulla infotilaisuuteen. Työtön laittaa samantien rastin rutuun, että ohjeet luettu (vaikka ei ole) ja sitten voikin valittaa, kun kukaan ei ole kertonut. Miksi tehdä jotain painettuja läpysköjä, jotka viskotaan roskiin jo ovella, kun työttömällä on netti puhelimessa ja ohjeet siellä.
Kuule kun niitä ohjeita saa aina kaivella kissojen ja koirien kanssa. Oli virasto sitten mikä tahansa. 99% ei tee niillä ohjeilla mitään, mutta kuten tässäkin tapauksessa TÄSMÄohjeistusta tarvittaisiin kyseiseen asiaan.
Asiakasta olisi todellakin pitänyt tiedottaa asiasta ja lyödä lappu kouraan mitkä ovat ehdot, että täyttyy päivärahan saaminen.
Nythän lopputulos on luettavaissa että vtuiksi meni. Pystytkö kiistämään sen? Pystytkö väittämään, että asiakas halusi itselleen kolmen vuoden piinan.
Sama kun meillä menisi töissä persiilleen ja keksisin kaikkia tekosyitä miksi asia meni persiilleen. Silloin jos menee persiilleen, on toimintatapoja muutettava.
Ei tämä veetu kovin vaikeaa ole.
Sinkkumies
Ei ole olemassa sellaista TÄSMäohjeistusta, jonka asiakas ymmärtää, jos hän on mielessään päättänyt toisin.
Puolet meni oikein. Halusit varmaan sanoa, että ei ole olemassa yhtään mitään ohjeistusta mitä antaa asiakkaalle.
Sinkkumies
(ai niin, mutta meilläpä on .. )
Kuule Sinkkis, kun se työtön ei mene te-toimistoon ilmoittautumaan, niin missä vaiheessa sille pitää ojentaa se ohje? Haluatko tosissasi, että te-toimistosta postitellaan printtinä niitä samoja lomakkeita, jotka työttömällä jo on digimuodossa? Pitäisikö siellä vaikka punakynällä alleviivata tärkeimmät asiat tyyliin muista hakea etuutta ja työnhakusi on voimassa toistaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan ihan tarkkoja, niin häntä ei ohjattu sinne, hän hakeutui itse. Toiseksi hänelle kerrottiin, että sovitellun päivärahan perusteena ovat sekä tulot että työaika. Asiakasta neuvottiin toimittamaan työsopimus, josta ilmenee, mikä on päivittäinen tai viikottainen työaika ja että se voi olla korkeintaan 80% alalla normaalisti työsuhteessa olevan työajasta. Asiakas ei tätä toimittanut, koska ei ymärtänyt (?), että soviteltuun päivärahaan edellytetään osa-aikaisuutta, ei ainoastaan pientä palkkaa.
Kyse ei ole ilkeydestä tai byrokratiasta vaan siitä, että asiakas ei noudata ohjeita eikä osaa käyttää googlea.
Voisko niistä painaa vaikka sellaiset läpyskät minkä voi antaa ihmiselle joka ei tiedä asioita? (printteritkin on keksitty)
Mitä teillä virkailijoilla tekee, jos teistä ei ole mitään hyötyä, vaan pelkkää haittaa.
Lappuu kouraan missä kerrotaan vaikka ranskalaisilla viivoilla mitkä vaatimukset asioihin ovat.
Onko liikaa vaadittu, häh? (Mutta onhan se kivempi istua perseellään kaiket päivät ja juoda kahvia)
Sinkkumies
Kun ilmoittaudut työttömäksi, saat tehtäväksi lukea tietyt ohjeet netistä tai vaihtoehtoisesti tulla infotilaisuuteen. Työtön laittaa samantien rastin rutuun, että ohjeet luettu (vaikka ei ole) ja sitten voikin valittaa, kun kukaan ei ole kertonut. Miksi tehdä jotain painettuja läpysköjä, jotka viskotaan roskiin jo ovella, kun työttömällä on netti puhelimessa ja ohjeet siellä.
Kuule kun niitä ohjeita saa aina kaivella kissojen ja koirien kanssa. Oli virasto sitten mikä tahansa. 99% ei tee niillä ohjeilla mitään, mutta kuten tässäkin tapauksessa TÄSMÄohjeistusta tarvittaisiin kyseiseen asiaan.
Asiakasta olisi todellakin pitänyt tiedottaa asiasta ja lyödä lappu kouraan mitkä ovat ehdot, että täyttyy päivärahan saaminen.
Nythän lopputulos on luettavaissa että vtuiksi meni. Pystytkö kiistämään sen? Pystytkö väittämään, että asiakas halusi itselleen kolmen vuoden piinan.
Sama kun meillä menisi töissä persiilleen ja keksisin kaikkia tekosyitä miksi asia meni persiilleen. Silloin jos menee persiilleen, on toimintatapoja muutettava.
Ei tämä veetu kovin vaikeaa ole.
Sinkkumies
Ei ole olemassa sellaista TÄSMäohjeistusta, jonka asiakas ymmärtää, jos hän on mielessään päättänyt toisin.
Puolet meni oikein. Halusit varmaan sanoa, että ei ole olemassa yhtään mitään ohjeistusta mitä antaa asiakkaalle.
Sinkkumies
(ai niin, mutta meilläpä on .. )
Kuule Sinkkis, kun se työtön ei mene te-toimistoon ilmoittautumaan, niin missä vaiheessa sille pitää ojentaa se ohje? Haluatko tosissasi, että te-toimistosta postitellaan printtinä niitä samoja lomakkeita, jotka työttömällä jo on digimuodossa? Pitäisikö siellä vaikka punakynällä alleviivata tärkeimmät asiat tyyliin muista hakea etuutta ja työnhakusi on voimassa toistaiseksi?
Varmaan siinä vaiheessa kun tuo asiakas kysyi, että voiko se hakea kyseiseen työhön.
Minäkin jaan ohjeistukset aivan työnkuvan mukaan. Mitä helvettiä se tekisi jonkun toisen työn ohjeistuksella? En minä anna toimistotyöhön samoja ohjeistuksia, kuin kentälle.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä kannattaa ottaa ihan mikä työ vaan, näyttää cv paremmalta ja eläke kertyy ja saa ansiosidonnaista päivärahaa jos työttömäksi jää.
No ensinnäkin provikkatöitä ei lasketa ansiosidonnaiseen. Työssäoloehto täyttyy kun on töissä vähintään 18 tuntia viikossa ja josta maksetaan työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Provikkatyöt ei ole työehtosopimuksen piirissä joten ansiosidonnainen jää saamatta. Ja toisaalta vaikka tekisit koko viikon töitä et välttämättä saa mitään palkkaa mitä voitaisiin edes ottaa huomioon.
Eläke ei myöskään kartu kun ei palkkaa makseta. Näin meillä on aloja joilla työn tekeminen sulaa hulluutta.
Mitkään sovitellut päivärahatkaan ei tule onnistumaan koska olet kokopäiväisesti töissä vaikka et saisikaan palkkaa jos et onnistu myymisessä.
Ihmetteleekö joku miksi niitä myyjien provikkatöitä on pilvin pimein avoinna?
Köyhä opiskelija on lojaali, koska se tarvitsee ne rahat. Sekä se ei voi vain heittäytyä kortistoon, kun sen on pakko opiskella.
Sellainen on vähän puun ja kuoren välissä. Oikein loistavaa rekrytä niitä.
Kuitenkin mitään pahaa ei tehdä, vaan vaaditaan särmää työn hyvin suorittamista.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tää aktiivimallin yms. työn ja työttömyyden ympärillä pyörivä vuosia kestänyt ihan turha keskustelu vähän niinkuin katselisi kun koira jahtaa omaa häntäänsä. Vauhtia on ja haukku käy, mutta mitään ei todellisuudessa tapahdu.
Rakenteellisia ongelmia tulisi purkaa ja erittäin ripeää tahtia. Kannattaisin ehdottomasti aktiivimallia, mikäli siitä ensinnäkin poistetaan kaikki työttömiä syyllistävät piirteet, ja sen sijaan lähdetään purkamaan näitä työllistymisen ja oman työpaikkansa aikaansaantia estävät byrokraattiset piirteet.
Fiksummat täällä varmasti ovat jo oivaltaneetkin, että eihän tässä pelkästään valtio ole työttömyyspäivärahojen kimpussa, vaan niitä työttömyyspäivärahoja pyrkii kontrolloimaan myöskin kaikki työmarkkinajärjestöt ja finanssikaverit yms.
Ja kaikilla heillä ajatuksena se, että kun työttömyyspäivärahoille tehdään kaikenlaisia sääntöjä mitkä katkaisee ne rahat, sitten mukamas "ohjataan" kansalaisia hakeutumaan em. JÄRJESTÖJEN HALUN MUKAISIIN AMMATTEIHIN. Ja päivänselväähän on se, että nämä järjestäytyneet porukat haluavat työttömien menevän nimenomaan halpatöihin ja ilmaistöihin, palvelemaan ilmaiseksi järjestöissä mukana olevia porukoita.
Lisäksi koko homma maksetaan lopulta valtion rahalla, eli tässä etujärjestöt ovat kaapanneet Suomessa itselleen valtaa paljon enemmän kuin heille kuuluisi.
Itse suosittelen työttömiä hoitamaan asiat niin että toimeentulotuki käyttöön heti kun mahdollista, ja näillä päiväraha yms. systeemeillä sääntöineen voi pyyhkiä ns. "peffaa" johtuen juuri em. syistä. Niin kauan, kun työttömyyspäivärahat on em. systeemien kontrolloitavana em. mafiajärjestöjen toimesta, niin kauan sitä työttömyyspäivärahaa katkaisuineen yms. pyritään käyttämään kiristysmekanismina työttömiä kohtaan, jotta eivät saisi käyttää omaa perustuslaillista sopimusvapauttaan tässä maassa, puhumattakaan ammatinvalinnoistaan ja NYT JO PUHUTAAN SIITÄ ETTÄ EI ENÄÄ SAISI ASUAKAAN SIELLÄ MISSÄ HALUAA.
Eli ettekö todella näe että olette jo toistamassa natsi-Saksan touhuja, ihan kohta kohdalta mennään tässä kun osalta kansasta evätään heidän oikeudet tässä maassa?
Valtion hallinto laiminlyö tehtävänsä räikeästi, mikäli se ei ala hoitamaan rakenteellisia ohjaustoimia joilla työn kysyntää lisätään rakettimaista vauhtia.
Ei sitä toimeentulotukea saa, jos ei ole ensin hakenut työttömyyskorvausta tai opintorahaa.
Ja ei tietenkään voi asua siellä missä haluaa. Täytyy asua siellä, mistä saa töitä. Muualla maailmassa ihmiset muuttavat ulkomaille töiden perässä. Suomessa joku nurisee, jos pitää muuttaa Tampereelta Kotkaan.
Tämä se on aina hauska lukea. Työttömien pitää asua siellä, mistä saa töitä, mutta työtön ei kuitenkaan saa asua siellä, mistä töitä löytyy koska vuokrat ovat korkeat vaan työttömän pitää muuttaa sinne, missä asuminen on halpaa.
Nämä omaa erinomaisuuttaan korostavat pitäisi irtisanoa. Heidän tilalleen löytyy heti uusi ja he itse löytävät työn heti seuraavana päivänä. Näin työttömyys loppuisi Suomesta kokonaan. Kumma, että tuota ei ole otettu käyttöön.
Niiden työttömien jotka haluavat työllistyä pitää asua/muuttaa sinne missä on työpaikkoja. Niiden taas joita ei työnteko kiinnosta, pitää muuttaa sinne missä asuminen on halpaa.
Molempia lajeja löytyy työttömien keskuudesta kymmenin/sadoin tuhansin.
Olen samaa mieltä tässä asiassa. Miten tämä asia hoidettaisiin mielestäsi? Ei nimittäin ole ihan helppo ratkaistava
Asia "hoidetaan" parhaiten niin että jokainen ihminen hoitaa omat asiansa.
On kummallinen käsitys ettei ihmisellä tule olla mitään vastuuta elämästään vaan yhteiskunna tulisi hoitaa asiat.
Yhteiskunta voi toki luoda puitteita sille että ihmiet toimisivat vastuullisesti. Kannatan kansalaispalkkaa ja toisaalta kaikkien muiden tukien alasajoa/minimointia. Näin ne, jotka eivät halua töitä tehdä voivat pysyä hengissä minimitoimeentulolla halvan asumisen alueilla ja toisaalta ne, jotka haluavat ehdä töitä voivat helpommin muuttaa alueelle josta töitä paremmin löytyy, kun aivan perustason elämiseen saa tukea muuttovaiheessa (asumistukien lopettaminen myös laskisi vuokratasoa kasvukeskuksissa). Kansalaispalkka rahoitettaisiin verotuksellisesti niin että tuloveroprosentin korotuksella kuitattaisiin vastaava ero niiltä jotka eivät kansalaispalkkaa tarvitse.
Ok, irtisanotaan sitten kaikki virkamiehet. Miksi minun täytyy maksaa yli 10 000e vuodessa, että ne ei tee mitään?
Jos minä joskus olisin työttömänä tai eläkkeellä, niin KYLLÄ. Haluaisin selvät ohjeistukset mitä saan tehdä ja mitä en.
Sinkkumies
Kun ilmoittaudut työttömäksi, saat lähetä-painiketta painettuasi selkeät ohjeet jatkosta, tosin kokonaisina lauseina. Voit lukea ne koska ja missä tahansa, voit palata niihin vielä vaikka 2 vko kuluttua. paperiton maailma on nykypäivää, ei kukaan enää halua A4-saastetta.
Täällä on vain vastaa painike ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tee töitä ei syömäänkään pidä, vapaamatkustajia on ollut aina, nyt on aika lopettaa hydyttömien tukeminen
Niin ja mitäs itse teet kun täällä niin aktiivisesti huutelet ja työttömiä haukut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tee töitä ei syömäänkään pidä, vapaamatkustajia on ollut aina, nyt on aika lopettaa hydyttömien tukeminen
Niin ja mitäs itse teet kun täällä niin aktiivisesti huutelet ja työttömiä haukut?
No menikö se pupu pöksyyn kun sitä omaa työsarkaa kyseltiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin haukun, jos ei ole työkykyinen, niin miksi nostelee työttömille työnhakijoille tarkoitettuja tukia? Onko mielestäsi tukien huijaaminen yhteiskunnalta oikein?
Minä teen töitä ja maksan ihan helvetisti veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin haukun, jos ei ole työkykyinen, niin miksi nostelee työttömille työnhakijoille tarkoitettuja tukia? Onko mielestäsi tukien huijaaminen yhteiskunnalta oikein?
Se oikeasti menee niin, että työkyvyttömät ohjataan työttömyysturvan piiriin, jos töitä ei ole ja sairauspäivärahakausi eli 300 päivää on käytetty loppuun. Vuosi pitää olla muun tuen piirissä eli työttömyyspäivärahalla. Näin ohjeistetaan henkilöitä, joilla on työkyvyttämyyshakemus vireillä tai se on tullut kielteisenä takaisin vaikka lääkäreiden mukaan henkilö on työkyvytön. Se ei ole huijaamista vaan sääntöjen mukaan mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oikeasti menee niin, että työkyvyttömät ohjataan työttömyysturvan piiriin, jos töitä ei ole ja sairauspäivärahakausi eli 300 päivää on käytetty loppuun. Vuosi pitää olla muun tuen piirissä eli työttömyyspäivärahalla. Näin ohjeistetaan henkilöitä, joilla on työkyvyttämyyshakemus vireillä tai se on tullut kielteisenä takaisin vaikka lääkäreiden mukaan henkilö on työkyvytön. Se ei ole huijaamista vaan sääntöjen mukaan mennään.
niin tulee mieleen eräskin malli jossa yritetään hakea syytä ihmisistä joilla ei ole mitään tekemistä itse syyn kanssa.
Kuka ajatteli aktivoitua hakemalla kiinteistönvälittäjäksi tai puhelinmyyjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka ajatteli aktivoitua hakemalla kiinteistönvälittäjäksi tai puhelinmyyjäksi?
Voiko onnistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä kannattaa ottaa ihan mikä työ vaan, näyttää cv paremmalta ja eläke kertyy ja saa ansiosidonnaista päivärahaa jos työttömäksi jää.
No ensinnäkin provikkatöitä ei lasketa ansiosidonnaiseen. Työssäoloehto täyttyy kun on töissä vähintään 18 tuntia viikossa ja josta maksetaan työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Provikkatyöt ei ole työehtosopimuksen piirissä joten ansiosidonnainen jää saamatta. Ja toisaalta vaikka tekisit koko viikon töitä et välttämättä saa mitään palkkaa mitä voitaisiin edes ottaa huomioon.
Eläke ei myöskään kartu kun ei palkkaa makseta. Näin meillä on aloja joilla työn tekeminen sulaa hulluutta.
Mitkään sovitellut päivärahatkaan ei tule onnistumaan koska olet kokopäiväisesti töissä vaikka et saisikaan palkkaa jos et onnistu myymisessä.
Ihmetteleekö joku miksi niitä myyjien provikkatöitä on pilvin pimein avoinna?
Totta kai provikkatyöt lasketaan ansiosidonniaiseen, jos olet jonkun työttömyyskassan jäsen. Itse olen provisiopalkkainen myyjä, kuulun MMA:han ja työttömyystilanteessa ansiosidonnaiseni laskettaisiin keskimääräisestä kuukausipalkastani. tosin työttömyys ei minua uhkaa. Jos frma vaikka meneee alta, on ottajia jonossa.
Provisiopalkattua myyntityötä on paljon tarjolla koska siinä työntekijä aina hyvin konkreettisesti tienaa oman palkkansa ja lisäksi tuottaa lähes aina myös työnantajalleen.
Jos ei onnistu myymisessä on väärällä alalla. Koeaika on tyypillisesti puoli vuotta ja siinä ajassa kyllä selviää, onko henkilöstä myyjäksi vai ei. Hyvälle myyjälle on jatkuvasti paljon eri vaihtoehtoja tarjolla ja heitä kohdellaankin usein varsin hyvin jotta saadaan pidettyä talossa (erityisbonuksia, matkoja, myyntikilpailujen palkintoja jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kirjoitettiin pomojen kanssa uusille työntekijöille 5 sivuinen ohjekirja töihin tullessa.
Ei pitäisi sen kouraan saatuaan olla mitään epäselvyyksiä. Ei siinä töihin ensimmäistä päivää tullessa voi ihmiselle kaikkea selittää, eikä se pystyisi kaikkea kerralla sisäistämäänkään, kun ei tiedä osasta asioista mistä edes puhutaan, ennenkuin on tehnyt niitä.
Suosittelen samaa kaikkialle, etenkin virkamiehille.. mutta ehei .. liikaa odotettu, että töissä hoidettaisiin omat työt kunnialla?
Sinkkumies
Nykymaailmassa on käytössä netti, ei tarvita mitään erillisiä ohjekirjoja. Netissä tiedot voi päivittä samantien, vanhassa paperiversiossa voi olla vanhaa tietoa.
Kerro nyt minulle syy, miksi se TE-toimiston virkailija ei voinut tälle työttömälle tätä asiaa kertoa kun työtön erikseen vielä varmisti asiaa TE.-toimistosta,. Kun asiaa siis todella oli kysytty. Saatteko te jotain kicksejä siitä että "hahhaa, taas yksi typerys narahti". Ketjusta toiseen käyt täällä kehumassa miten loistava oma asiointi ja ja miten tyhmiä ja lukutaidottomia työttömät on kun eivät lue ohjeita vaikka ne on niin selkeästi ja hienosti esitetty siellä. Ehkä sitten niin, mutta minä olen kyllä halunnut tuollaiset isot asiat vielä varmistaa, ettei synny tilannetta että olen tulkinnut jotain ohjetta väärin ja olen saanut todella ihanaa ja ystävällistä apua omalta yhteyshenkilöltä.
Sinä sen sijaan vaikutat kyllä todella tympeältä ihmiseltä, jolla ei ole intoa tehdä omaa työtään mahdollisimman hyvin, vaan nautit siitä että joku ei tajua jotain asiaa itse selvittää. Mieti miten kivalta ehkä tuntuisi kun joku joskus sanoisi että KIITOS kun autoit.
Työkkäri ei voi mitään, jos asiakas ei kuuntele ohjeita tai lue niitä. Asiakas kysyy, työkkäri vastaa ja asiakas suostuu ymmärtämään vain osan. Jos asiakas kysyy, että onko mahdollista saada soviteltua päivärahaa, niin virkailija vastaa, että kyllä on, kunhan kriteerit täyttyvät. Kriteerejä on kaksi eli työaika saa olla max 80% alan tavallisesta palkkatyöajasta ja tulot saavat olla max jotain (tämä on yksilöllinen tieto). Mutta asiakas kuulee ainoastaan sanan "tulot" ja unohtaa sanan "työaika".
Työkkäri ei voi paimentaa asiakkaitaan, vaikka tämänkin viestiketjun perusteella isolle osalle pitäisi nimetä henkilökohtainen avustaja.
No mikä ihmeen uutinen se on, että työttömissä on myös paljon ihmisiä, joiden äo on hyvin matala? Sekä niitä, joiden on vaikea saada selvää ohjeista muista syistä, esim. pelokkuuden takia? Meillä oli jopa työntekijä, joka oli muuten loistava, mutta ei saanut selkoa ohjeista oikeastaan koskaan.
Etkö lainkaan tajua työsi hirviöluonnetta, kun se tekee sinusta noin kylmän, vihaisen ja typerän, että haluat potkia heikompiasi, joita sinun pitäisi oikeasti olla auttamassa? Se sama ihminen maksaa sinun palkkasi!
Se perustulo tänne ja vähän äkkiä. Ei ole yhtäkään hyvää syytä jäljellä, miksi sitä ei voitaisi alkaa maksaa vaikka nyt sitten kaikille työttömille ensi hätään. Tai aloitettakoon vaikka akateemisista työttömistä, jos tuo on liian hurjaa. Mietitään sitten, olisiko varaa alkaa laajentaa sitä muillekin. Hirviövirkailijat voivat seuraavaksi vaikka pyrkiä poliisikouluun perustulon varassa. Sitten saa taas potkia työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tää aktiivimallin yms. työn ja työttömyyden ympärillä pyörivä vuosia kestänyt ihan turha keskustelu vähän niinkuin katselisi kun koira jahtaa omaa häntäänsä. Vauhtia on ja haukku käy, mutta mitään ei todellisuudessa tapahdu.
Rakenteellisia ongelmia tulisi purkaa ja erittäin ripeää tahtia. Kannattaisin ehdottomasti aktiivimallia, mikäli siitä ensinnäkin poistetaan kaikki työttömiä syyllistävät piirteet, ja sen sijaan lähdetään purkamaan näitä työllistymisen ja oman työpaikkansa aikaansaantia estävät byrokraattiset piirteet.
Fiksummat täällä varmasti ovat jo oivaltaneetkin, että eihän tässä pelkästään valtio ole työttömyyspäivärahojen kimpussa, vaan niitä työttömyyspäivärahoja pyrkii kontrolloimaan myöskin kaikki työmarkkinajärjestöt ja finanssikaverit yms.
Ja kaikilla heillä ajatuksena se, että kun työttömyyspäivärahoille tehdään kaikenlaisia sääntöjä mitkä katkaisee ne rahat, sitten mukamas "ohjataan" kansalaisia hakeutumaan em. JÄRJESTÖJEN HALUN MUKAISIIN AMMATTEIHIN. Ja päivänselväähän on se, että nämä järjestäytyneet porukat haluavat työttömien menevän nimenomaan halpatöihin ja ilmaistöihin, palvelemaan ilmaiseksi järjestöissä mukana olevia porukoita.
Lisäksi koko homma maksetaan lopulta valtion rahalla, eli tässä etujärjestöt ovat kaapanneet Suomessa itselleen valtaa paljon enemmän kuin heille kuuluisi.
Itse suosittelen työttömiä hoitamaan asiat niin että toimeentulotuki käyttöön heti kun mahdollista, ja näillä päiväraha yms. systeemeillä sääntöineen voi pyyhkiä ns. "peffaa" johtuen juuri em. syistä. Niin kauan, kun työttömyyspäivärahat on em. systeemien kontrolloitavana em. mafiajärjestöjen toimesta, niin kauan sitä työttömyyspäivärahaa katkaisuineen yms. pyritään käyttämään kiristysmekanismina työttömiä kohtaan, jotta eivät saisi käyttää omaa perustuslaillista sopimusvapauttaan tässä maassa, puhumattakaan ammatinvalinnoistaan ja NYT JO PUHUTAAN SIITÄ ETTÄ EI ENÄÄ SAISI ASUAKAAN SIELLÄ MISSÄ HALUAA.
Eli ettekö todella näe että olette jo toistamassa natsi-Saksan touhuja, ihan kohta kohdalta mennään tässä kun osalta kansasta evätään heidän oikeudet tässä maassa?
Valtion hallinto laiminlyö tehtävänsä räikeästi, mikäli se ei ala hoitamaan rakenteellisia ohjaustoimia joilla työn kysyntää lisätään rakettimaista vauhtia.
Ei sitä toimeentulotukea saa, jos ei ole ensin hakenut työttömyyskorvausta tai opintorahaa.
Ja ei tietenkään voi asua siellä missä haluaa. Täytyy asua siellä, mistä saa töitä. Muualla maailmassa ihmiset muuttavat ulkomaille töiden perässä. Suomessa joku nurisee, jos pitää muuttaa Tampereelta Kotkaan.
Tämä se on aina hauska lukea. Työttömien pitää asua siellä, mistä saa töitä, mutta työtön ei kuitenkaan saa asua siellä, mistä töitä löytyy koska vuokrat ovat korkeat vaan työttömän pitää muuttaa sinne, missä asuminen on halpaa.
Nämä omaa erinomaisuuttaan korostavat pitäisi irtisanoa. Heidän tilalleen löytyy heti uusi ja he itse löytävät työn heti seuraavana päivänä. Näin työttömyys loppuisi Suomesta kokonaan. Kumma, että tuota ei ole otettu käyttöön.
Niiden työttömien jotka haluavat työllistyä pitää asua/muuttaa sinne missä on työpaikkoja. Niiden taas joita ei työnteko kiinnosta, pitää muuttaa sinne missä asuminen on halpaa.
No mikset sitten kannata perustuloa kynsin hampain, vaan isket ne työttömän koipeen? Jos olisit koira, joutuisit piikille ja sinusta tutkittaisiin raivotauti.
Mites niitä työttömiä äkkiä sinunkin mielestäsi edes löytyy satoja tuhansia, kun eikös se ihailemasi virallinen totuus kuitenkin väitä ihan muuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikset sitten kannata perustuloa kynsin hampain, vaan isket ne työttömän koipeen? Jos olisit koira, joutuisit piikille ja sinusta tutkittaisiin raivotauti.
Mites niitä työttömiä äkkiä sinunkin mielestäsi edes löytyy satoja tuhansia, kun eikös se ihailemasi virallinen totuus kuitenkin väitä ihan muuta?
Olen kannattanut kansalaispalkkaa vuodesta 2003. En tiedä virallisesta totuudesta mutta arvioisin, että noin sata tuhatta työttömistä on sellaisia, jotka eivät työllistyä edes haluakaan. He voisivat muuttaa halvan asumisen alueille. (1970-luvulla Suomessa vallitsi ajoittain täystyöllisyys. Silloin työttömiä oli n. 70 000. Näiden elämäntapatyöttömien määrä on noista ajoista kyllä merkittävästi lisääntynyt.)
Vierailija kirjoitti:
Lahjakkuutta kai tuokin on, että noin lyhyeen lausuntoon onnistuu tunkemaan ristiriidan?
Onko täällä ketään työkkärin provikka työhön ohjaamaa ex työtöntä? Oletko tyytyväinen?
Olen kansalaispalkan kannattaja, kuten myös tykkään palkata köyhiä opiskelijoita. Meillehän se olisi vain plussaa, kun työntekijämäärät kymmenkertaistuisivat.
Sinkkumies