Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vegaaneja katsotaan kieroon?

Vierailija
27.01.2018 |

Jos paljastaa olevansa vegaani, niin miksi sitten katsotaan kieroon, kuin spitaalista?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisimme kasvissyöjiä, olisi ruoansulatusjärjestelmämme erilainen. Olemme siis tyypillisiä sekasyöjiä!!Sellaisella ravinnolla kehomme voi parhaiten! Erityisesti aivomme tarvitsee ELÄINrasvaa- ja proteiinia!

Anna mun nauraa!!!!! Buahhhhhaaaa !

otappa selvää, ihan oikeista lähteistä, mitä runsas eläinproteiinin ja -rasvan syöminen kehossa aiheuttaa.

Vierailija
62/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vegaaneja, jotka ovat aktivisteja, mutta eivät koskaan siviilissä tuputa sitä kenellekään. Ystäväni olisi jopa saanut valistaa, koska minulla kesti tarpeettoman kauan tajuta muuttaa ruokavaliota vegaanimpaan suuntaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei katota kieroon

Q

Vierailija
64/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisimme kasvissyöjiä, olisi ruoansulatusjärjestelmämme erilainen. Olemme siis tyypillisiä sekasyöjiä!!Sellaisella ravinnolla kehomme voi parhaiten! Erityisesti aivomme tarvitsee ELÄINrasvaa- ja proteiinia!

Minun kehoni voi paljon paremmin vegaaniruokavaliolla. En enää ikinä palaa eläinperäisiin tuotteisiin kun olo on niin kevyt ja energinen kasviperäisillä tuotteilla. Syö sinä vaan sekaruokaa jos voit sillä paremmin mutta älä puutu muiden valintoihin :)

En puutukkaan! Itse olin aikoinani  2v. kasvissyöjänä. Söin ohjeitten mukaan. Ei sopimut minulle! Koko ajan oli nälkä ja lihoin n.20 kg. Syy, isot määrät hiilihydraatteja. Leipää (omatekemää ruisleipää),perunaa,pastaa,riisiä,hedelmiä ( sisältää paljon fruktoosia) jne...Palasin takaisin sekasyöjäksi, paino putosi ja näläntunne katosi! Tärkeintä on ,että on terve ja voi hyvin! En koskaan palaa kasvissyöjäksi!!!

Vierailija
65/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aivomme tarvitsee eläinrasvaa ja -proteiinia"

No ei tasan tarvitse.

Mistä te revitte näitä ? kannattaa harjoittaa jonkinlaista lähdekriittisyyttä.

Lihansyöjät ei pysty puolustamaan lihansyöntiään ja maidon -ja munien kulutustaan millään muulla kuin sillä, että yksinkertaisesti pitävät niiden mausta.

Palkokasvit (pavut, linssit, herneet) on yhdistetty useassa tutkimuksissa pisimpään elinikään ja mitä enemmän eläintuotteita käyttää, sitä enemmän sairauksia tulee ja elinikä lyhenee.

Uskomatonta, että jotkut oikeasti luulee ,että ihminen TARVITSEE eläintuotteita terveytensä takia.

Eikä kaikki vegaanit käytä "lihankorvikkeita" yms. Vegaanista valmisroskaa ,vaan puhdasta kasvisruokaa ilman lisäaineilla kyllästettyjä tuotteita ja margariineja .

Sana vegaani määrittää liikaa sitä, mitä ei saa syödä.

Plant based whole food - ruokailu on nyt pinnalla ja se ei tunnu yhtään rajoittavalta, vaan on värikästä, ravintorikasta ja terveyttä edistävää. Ei mitään tarvetta syödä eläinkunnan tuotteita, oli urheilija tai sohvalla makaaja.

Jos haluaa syödä, niin se on eri asia.

Sana vegaani ei kerro terveellisestä ruokavaliosta vielä mitään. Voit olla vegaani ja syödä sipsejä ja juoda cocacolaa koko elämäsi, se ei ole terveyttä edistävää yhtään enempää kuin lihansyöntikään.

Vierailija
66/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kehoni voi paljon paremmin vegaaniruokavaliolla. En enää ikinä palaa eläinperäisiin tuotteisiin kun olo on niin kevyt ja energinen kasviperäisillä tuotteilla. Syö sinä vaan sekaruokaa jos voit sillä paremmin mutta älä puutu muiden valintoihin :)

En puutukkaan! Itse olin aikoinani  2v. kasvissyöjänä. Söin ohjeitten mukaan. Ei sopimut minulle! Koko ajan oli nälkä ja lihoin n.20 kg. Syy, isot määrät hiilihydraatteja. Leipää (omatekemää ruisleipää),perunaa,pastaa,riisiä,hedelmiä ( sisältää paljon fruktoosia) jne...Palasin takaisin sekasyöjäksi, paino putosi ja näläntunne katosi! Tärkeintä on ,että on terve ja voi hyvin! En koskaan palaa kasvissyöjäksi!!!

Eli ensin söit väärin ja sitten vedit johtopäätöksen, että sillä ruokavaliolla ei voi olla terve. No ei voikaan. Ei yksikään ravitsemusterapeutti neuvoisi tuollaista veganistista ruokavaliota kenellekään eli nuo mainitsemasi ohjeet olet keksinyt ihan omasta päästä.

Vierailija
67/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani jo käsitteenäkin tarkoittaa mielestäni  ahdasmielistä ja joustamatonta ihmistä, joka kihkoilee ja jonka kanssa joutuu riitoihin asiasta kuin asiasta, oli ne suuria tai vähäpätöisiä asioita.

MIksi? Koska tuntemani vegaanit ovat ahdasmielisisiä ja tuomitsevia, näkeehän sen täältäkin.

En jaksa.

Vierailija
68/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska vegaanit taitaa olla vähän yksinkertaista väkeä.

Ainakin minun aivoni ja koko aineenvaihduntani tarvitsee  juuri niitä aineita joita eläinkunnasta saa. Olen samanalainen lihansyöjä kuin muutkin eläimet, suden kaltainen.

Toivottavasti poikani ei koskaan mene vegaanin kanssa naimisiin, tai rupea itse vegaaniksi.

Soija sisältää hurjasti estrogeenia eli naishormonia, ja soijan syönti vähentää pojan/miehen testosteronia ja heikentää hedelmällisyyttä.

Jos haluatte lapsenlapsia, älkää tehkö pojastanne  vegaania

Kasvissyöjän ei tarvitse syödä soijaa. Ota asioista selvää ennen kuin nolaat itsesi huutelemalla väärää tietoa.

Tietysti vegaanin täytyy syödä soijaa. Mistään muualta hän ei saa kalsiumia järkevästi tarpeeksi. Tai no, purkista. Mutta samalla voisi kaiken muunkin syödä purkkikamana, ei tarvitsisi syödä edes niitä kasviksia.

Vierailija
69/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minun aivoni ja koko aineenvaihduntani tarvitsee  juuri niitä aineita joita eläinkunnasta saa. Olen samanalainen lihansyöjä kuin muutkin eläimet, suden kaltainen.

Toivottavasti poikani ei koskaan mene vegaanin kanssa naimisiin, tai rupea itse vegaaniksi.

Soija sisältää hurjasti estrogeenia eli naishormonia, ja soijan syönti vähentää pojan/miehen testosteronia ja heikentää hedelmällisyyttä.

Kasvissyöjän ei tarvitse syödä soijaa. Ota asioista selvää ennen kuin nolaat itsesi huutelemalla väärää tietoa.

Tietysti vegaanin täytyy syödä soijaa. Mistään muualta hän ei saa kalsiumia järkevästi tarpeeksi. Tai no, purkista. Mutta samalla voisi kaiken muunkin syödä purkkikamana, ei tarvitsisi syödä edes niitä kasviksia.

Minä saan kalsiumia pavuista, manteleista, parsakaalista ja kauramaidosta (johon on siis lisätty kalsium). Soijaa syön lähinnä tofun muodossa silloin tällöin mutta pääasiassa kalsiumini tulee muualta.

Vierailija
70/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kalsiumia pavuista, manteleista, parsakaalista ja kauramaidosta (johon on siis lisätty kalsium). Soijaa syön lähinnä tofun muodossa silloin tällöin mutta pääasiassa kalsiumini tulee muualta.

Kauramaidon lisätty kalsium on sama asia kuin vetäisit kalsiumpillerin. Mainitsemiasi kasviksia täytyy syödä älyttömät määrät, jotta saa päivittäisen kalsiumintarpeen täyteen.

Vierailija
71/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä kyllä saan kalsiumia syömällä runsaasti tumman vihreitä lehtivihanneksia(esim.lehtikaalia, pinaattia yms.), aprikooseja, ruusunmarjasosetta, tahinia, manteleita ja itse tehtyä mantelimaitoa, chian siemeniä ja muita siemeniä, kuorittuja seesaminsiemeniä, kalsiumrikastettua kaura-ja soijajogurttia.

Ja näissä on vielä se hyvä puoli ,etteivät sisällä liikaa fosforia, niinkuin maito,joka itseasiassa tuhoaa luuston.

Lisäksi saan k2- vitamiinia ja magnesiumia näistä kasvikunnan tuotteista, jotka ovat elintärkeitä luustolle d-vitamiinin kanssa (joka pitää Suomessa kaikkien ottaa purkista) .

Tutkimusten mukaan vegaaneille riittää jopa kalsiumin saanniksi n. 550 -600 mg kalsiumia vuorokaudessa . Maitoteollisuuden luoma tarve on sitten erikseen.

Ja koska maidossa oleva liika fosfori tuhoaa ne maidon sisältämän kalsiumin hyödyt ,niin pakkohan sitä tarvetta on vielä entisestään kohottaa.

Maito kun ei minkään tutkimuksen mukaan rakenna vahvoja luita.

Liika kalsiumin saanti taas on yhdistetty lisääntyneeseen sydänkuoleman riskiin .

Kalsium lehmän maidossa on peräisin ruohosta mitä se lehmä syö.

Tutkitusti tumman vihreät kasvikset ovat ihmiselle todella terveellisiä.

Valitettavasti suurin osa ei syö niitä juuri koskaan tai hyvin vähän .

Vierailija
72/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä kyllä saan kalsiumia syömällä runsaasti tumman vihreitä lehtivihanneksia(esim.lehtikaalia, pinaattia yms.), aprikooseja, ruusunmarjasosetta, tahinia, manteleita ja itse tehtyä mantelimaitoa, chian siemeniä ja muita siemeniä, kuorittuja seesaminsiemeniä, kalsiumrikastettua kaura-ja soijajogurttia.

Ja näissä on vielä se hyvä puoli ,etteivät sisällä liikaa fosforia, niinkuin maito,joka itseasiassa tuhoaa luuston.

Lisäksi saan k2- vitamiinia ja magnesiumia näistä kasvikunnan tuotteista, jotka ovat elintärkeitä luustolle d-vitamiinin kanssa (joka pitää Suomessa kaikkien ottaa purkista) .

Tutkimusten mukaan vegaaneille riittää jopa kalsiumin saanniksi n. 550 -600 mg kalsiumia vuorokaudessa . Maitoteollisuuden luoma tarve on sitten erikseen.

Ja koska maidossa oleva liika fosfori tuhoaa ne maidon sisältämän kalsiumin hyödyt ,niin pakkohan sitä tarvetta on vielä entisestään kohottaa.

Maito kun ei minkään tutkimuksen mukaan rakenna vahvoja luita.

Liika kalsiumin saanti taas on yhdistetty lisääntyneeseen sydänkuoleman riskiin .

Kalsium lehmän maidossa on peräisin ruohosta mitä se lehmä syö.

Tutkitusti tumman vihreät kasvikset ovat ihmiselle todella terveellisiä.

Valitettavasti suurin osa ei syö niitä juuri koskaan tai hyvin vähän .

Laske oman terveytesi vuoksi kuinka paljon sinun pitää syödä luettelemiasi aineksia päivässä, jotta saat tarpeellisen kalsiumin. Saatat järkyttyä :)

Kasviksista saat K1-vitamiinia, joka on eri asia kuin esim. kypsytetyistä juustoista saatava K2-vitamiini. Natosta saa kyllä myös K2:ta, mutta soijaahan ei vegaani tarvitse :)

Jos vegaanit lopettaisivat valehtelun, ehkä heitä ei enää katsottaisi kieroon.

Vierailija
73/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit ovat todella paljon edellä aikaansa, joten tämän ajan typertynyt lihansyöjä, kuluttaja-ihminen ei heitä voi vielä ymmärtää.

Vierailija
74/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi soijaa ylipäänsä pitäisi välttää?

se mm.ehkäisee rintasyöpää. Toisin kuin eläinperäiset tuotteet jotka lisäävät riskiä sairastua lukuisiin syöpiin.

Kukaan ei vain halua myöntää totuutta ja pelkää kärsivänsä proteiinin puutteesta ilman lihaa. Ihmiset saavat tosiasiassa liikaa proteiinia ja koko proteiinivöyhötys on liha -ja maitoteollisuuden luoma .

Ei kukaan tarvitse 1,8 g proteiinia /painokilo eikä varsinkaan eläinproteiinia, vaikka iltasanomat ja paleouutiset koittaa niin väittää.

Harmi, että tieteen sanoma hukkuu mainonnan ja teollisuuden rahoittamien tutkimusten alle.

Oikea tieto kun ei löydy iltasanomista otsikolla "näin kanamunat parantavat terveyttäsi " sen enempää kuin jonkun ravitsemusvalmentajan blogista.

Monien terveys paranisi jo pelkästään sillä ,että vähentäisi lihaa ja maitotuotteita isolla kädellä , lisäisi kasviksia ,marjoja ja hedelmiä, jättäisi turhat öljyt ja voit ja vaihtaisi eläinproteiineja kasviproteiininlähteisiin.

Lihan syöntiin ja maidon juontiin on vaan niin totuttu lapsesta asti, etteivät ne millään voi olla haitallisia terveydelle useimpien mielestä.

Puhumattakaan ekologisuudesta ja eettisyydestä.

Vierailija
75/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteellinen kehitys tappoi uskonnon? Aha. Ei kyllä omalla kohdallani.

Ja kovasti tällä ollaan tieteellisiä ja älykkäitä, mutta kun lukiolainen pyytää apua matikassa, noin kolme osaa auttaa. Olin yksi heistä, mutta minäkin vastasin helpoimpaan.

Vierailija
76/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkokasvit ja esim.kaalit ovat haitallisia kilpirauhaselle vain jos on jodin puutetta.

Vegaaneilla on 50% Vähemmän kilpirauhasen vajaatoimintaa kuin sekasyöjillä.

Että kilpirauhasen takia ei ainakaan tarvitse lihaa syödä.

Lisäksi, joku mainitsi, että kalsiumrikastettu kasvi'maito ' on sama kuin kalsiumtabletti.

no sitten munat ja lehmänmaito on sama asia kuin joditabletti, koska se jodi niihin tulee eläinten rehuun lisätystä jodista.

Lisäksi, kilpirauhaseen tulee myös ongelmia jos saa LIIKAA jodia.

Suositus on sen 150 -200 mikrogrammaa/vrk .

Vierailija
77/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ja muut eläin peräiset ruuat kuten maito ja kananmunat eivät ole ollenkaan ihmiselle kelpaavaa ruokaa. Ne ovat pahinta myrkkyä mitä voidaan tietää ja sen näkee syöpätilastoista.

Vierailija
78/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan törmännyt tähän ilmiöön mutta olen kyllä päinvastaiseen eli monet vegaanit katsovat sekasyöjiä kieroon ja pitävät itseään parempina ihmisinä.

Vierailija
79/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset kkyllä opetetaan vegaaneiksi jo synnyttyään, rintamaidon sijaan juotamme lapselle paljon terveellisempää soijapohjaosta äidinmaidonkorviketta jonka proteiinit sopii ihmisen suolistolle paremmin kuin eläinperäisen maidon proteiinit. Rintamaidosta lapsi saa tulehduksen kaltaisen tilan jonka pitkittyminen johtaa osteoporoosiin.

Et kai oikeasti usko moista höpöhöpöä.

Vierailija
80/107 |
28.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa miettiä vegaaneille eri tarjoiltavaa, tai sitten pilata kaikkien makuelämyksiä valitsemalla vegaani-shittiä.

Alkaa nytkin jo kierrokset nousemaan ajatuksesta.

Pilata makuelämyksiä? Mä oon nyt osallistunut tammikuun vegaanihaasteeseen ja milloinkaan en ole tehnyt ja syönyt yhtä maukasta ruokaa kuin tässä kuukauden aikana! Taidanpa jatkaa vegaanipainotteisella linjalla tammikuun jälkeenkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan