Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Levottomat jalat oireyhtymä

Vierailija
26.01.2018 |

Mielletty vanhusten sairaudeksi, mutta minä 29v olen kärsinyt jo 7v ko. Vaivasta. Niin ärsyttävää. Onko kokemusta mikä auttaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumtabletit, rautatabletit ja d-vitamiini kuulemma auttavat.

Vierailija
2/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja venyttely, tai jooga. Ei mikään kovin raskas, rasittava liikunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ssri-lääkkeet aiheuttivat levottomia jalkoja. Ei auttanut kuin venyttely iltaisin. Tulinkin tosi hyvin venyväksi noina vuosina. Lääkkeiden lopettaminen auttoi heti.

Vierailija
4/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesium oikeasti auttaa. Olen syönyt jo 5 vuotta sitä. Otan joka ilta, niin saan yöllä nukuttua.

Vierailija
5/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 26v ja viime vuosina tuli levottomat jalat riesaksi. Ärsyttävää kun yrittää nukkua.

Vierailija
6/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen kuulut tuon magnesiumin auttavan. Lihakset tarvitsee magnesiumia kuten muutkin solut niin nuo oireet voi olla ihan magnesiumin puutetta. Ns. suonenveto on sitä kanssa.

Vierailija
7/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko oireet ekan kerran jo 18-vuotiaana. Magnesiumia iltaisin, auttaa pitämään oireet kurissa. Sekä jalkojen pitäminen viileinä nukkumaan mennessä. Yks kesä en saanut nukuttua jalkojen takia, joten sain tarvittaessa otettavaksi Sifrol-lääkkeen. Tällä hetkellä olen 27-vuotias, saa nähdä miten oireilu pahenee vanhetessa : /

Vierailija
8/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielletty vanhusten sairaudeksi, mutta minä 29v olen kärsinyt jo 7v ko. Vaivasta. Niin ärsyttävää. Onko kokemusta mikä auttaa?

Ootko kokeillut lääkitystä ja jalkaterapiaa

Vierailija
9/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesiumsitraattia kolme tablettia iltaisin sekä ubikionia aamuin illoin niin helpottaa.

Kannattaa tarkastuttaa myös hematoriitti labrakokeissa.

Vierailija
10/23 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa koko magnesium. Sifrol ja muut oikeat lääkkeet ovat ainoat auttavat.

Ja minulla on ollut tuo lapsesta, ainakaan ne lapsuuden "kasvukivut" eivät ikinä loppuneet. Diagnoosin sain ollessani 20 ja nyt olen 35. Lääkitystä olen kokeillut monenlaista, mutta sifrol on toimivin. Kardopal mite oli sitä ennen.

Ikä ei ole ainakaan vielä tuonut tullessaan mitään pahenemista. Raskauden aikana oli vaikeampaa mutta imetys sen sijaan lähes oireetonta aikaa.

Vierailija
11/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuota aiheuttaa?

Vierailija
12/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kipulääkitys pahentaa, teinistä asti kärsinyt levottomista jaloista. Ei auta magnesium, ei pillerit eikä suihkeet. Venyttely auttaa vähäksi aikaa 👌

Vierailija
13/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ärsyttävä vaiva. Syön magnesiumia ja kaikenlaisia vitamiineja, ei auta yhtään. Ei auta liikunnat eikä kylmä/kuuma suihkuttelu. Ainut mikä helpotti oloa oli voltaren lihasrasva. Mutta nyt raskaus aikana en ole voinut käyttää, eikä se terveellistä ole muutekaan.

On kyllä v*tusta ku ei pysty nukkumaan 😢

Vierailija
14/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kärsinyt tuosta yli 10 vuotta, mutta diagnoosia en sairaalasta ole hakenut, vaan tein itse pari vuotta sitten. Olen ottanut aina särkylääkkeen, kun en silloin löytänyt mistään apua vaivaan. Tuota mangnesiumia voisin kokeilla.

Niin ja itsekin olen vasta 27-vuotias, että ei todella ole vain ikäihmisten vaiva. Todella raastava asia, kun monta kertaa viikossa tulee nuo kivut.

Vierailija
15/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo vaaraton oire?

Vierailija
16/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudesta asti tuo vaiva ollut riesana. Ei auta magnesiumit. Eikä mikään! Kaikki vippaskonstit on kokeiltu.

No, joskus helppaa oikein raaka venyttely. Tää on mulla kausittaista, välillä saattaa olla levottomuus muutaman viikon pois, sitten on taas aikoja että hermot menee kun ei tiedä kuinka niitä kinttuja pitäis, nukkumisesta ei tuu mitään.

Sukuvikaa.

Vierailija
17/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakuuri. Avantouinti.

Vierailija
18/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku kertoa miltä levottomat jalat tuntuu? Itsellä ollut teinistä lähtien pakonomainen tarve hytkytellä jalkoja istuessa, tai muuten vain liikkumattomana tulee sellainen inhottava säpinä-olo jalkoihin, että on pakko jotenkin liikutella. Muutamia kertoja kuukaudessa, joskus enemmänkin. Voisiko tässä tapauksessa olla kyseessä tämä oireyhtymä? Olisiki hyvä käydä lääkärillä juttelemassa tästä vai oletteko te vain itselääkinneet ilman "diagnoosia"?

Vierailija
19/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tuota käsien/jalkojen nytkähtelyä unissa? Tämä on aivan helkutin raivostuttava kun jo valmiiksi kärsii noista univaivoista, herään heti siihen kun käsi vispasee hevonkuuseen paikaltaan tai jalka potkasee johonkin suuntaan.

Onko kukaan käynyt lääkärillä tämän oireyhtymän vuoksi? Onko teidät ohjattu jonnekin josta olette saaneet apua vaivaan?

Vierailija
20/23 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica auttaa todella hyvin, mutta en tiedä kuinka helposti sitä nykyään lekurit määrää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä