Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko henkilö jolla on paniikkihäiriö silmissänne hullu?

Vierailija
26.01.2018 |

Tällainen tuli mieleen.

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin , että ihmiset ketkä pelkää sosiaalisia tilanteita on joko syrjäytyneitä tai päihteiden väärinkäyttäjiä. Paniikkihäiriö on lääketieteen keksitty termi kyseisille henkilöille joka esim pelkää mennä kauppaan, kun siellä on muitakin. Moni krapulainen vääntää sosiaalisten pelon paniikkihäiriöksi, koska pelkää mennä ihmisten ilmoille selvinpäin. Ja tämä on fakta! Kuka normaali ihminen pelkää kaupassa asiointia tai jotain muuta vastaavaa? Täyttä p....a selitellä paniikkihäiriöstä jos itse on luuseri!

Vierailija
42/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriintynyt, sivistyssanakirjasta kopsaten on "vars. henkisesti tasapainoton, henkisessä häiriötilassa oleva. esim. Häiriintynyt nuori. Henkisesti häiriintynyt".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin , että ihmiset ketkä pelkää sosiaalisia tilanteita on joko syrjäytyneitä tai päihteiden väärinkäyttäjiä. Paniikkihäiriö on lääketieteen keksitty termi kyseisille henkilöille joka esim pelkää mennä kauppaan, kun siellä on muitakin. Moni krapulainen vääntää sosiaalisten pelon paniikkihäiriöksi, koska pelkää mennä ihmisten ilmoille selvinpäin. Ja tämä on fakta! Kuka normaali ihminen pelkää kaupassa asiointia tai jotain muuta vastaavaa? Täyttä p....a selitellä paniikkihäiriöstä jos itse on luuseri!

Oletko lukenut paljonkin aiheesta?

Vierailija
44/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut edes koskaan ajatellut paniikkikohtauksia, paniikkihäiriötä, ahdistuskohtauksia, ahdistushäiriötä ja niistä kärsiviä ihmisiä, ennenkuin minulle itselleni sattui jotain viime talvena. Olen aina ollut rauhallinen, tasapainoinen ihminen. Sellainen joka hermostuu viimeisenä, ja jolla on yleensä ratkaisu ongelmiin. Joka sanoo muille että ei panikkia, tämä hoituu.

Ajelin autollani ja jostain syystä tuulilasinpyyhkijä hajosi kesken kaiken eikä enää liikkunut. Mieleen tuli hetkessä monta pelottavaa asiaa kuin salamaniskuista että kohta en näe mitään kun oli räntäsade, ajan jotain ihmistä tai autoa päin, joku ajaa minua päin kuten iso rekka, sitten minä kuolen, kuka tuon nyt tähän hätään korjaa, minne vien korjattavaksi y.m. Ajoin silti rauhallisesti tien sivuun ja tunsin miten sydän hakkasi rinnassa, ja ajattelin että tältäkö sydänkohtaus tuntuu ja että kohta silmissä sumenee ja kuolen tähän tien viereen autoon. Sain soitettua miehelleni ja mieheni oli onneksi siinä melko lähellä töissä joten hän pääsi tulemaan luokseni, kuuli että olin hätääntynyt ja valitin sydämen hakkaamista ja minulle alkoi tulla kuvottava olo ja mahaankin sattui. Minut vietiin sairaalan päivystykseen, katsottiin sydänkäyrät ja muut, kävin seuraavana päivänä labrassa, mitään vikaa ei löytynyt mistään. Lääkäri totesi että tuo vaikutti paniikkikohtaukselta ja sain bentsot tulevaisuuden varalle jos tuollainen iskee vielä. Nyt minulla on varma olo kun lääkkeet mukana, vaikken tarvitsisi niitä niin tiedän että ne ovat olemassa ja pelkästään se tieto helpottaa oloani.

Vierailija
45/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v nainen ja menestyn työssäni ja elämä muuten kunnossa ja koen olevani onnekas ja onnellinen, mutta kärsin paniikkikohtauksista 1-2 krt vuodessa, enkä voi niille mitään. Lähipiiri ja lähimmät työkaverit ovat tietoisia tästä, ja ovat sanoneet että ei koskaan uskoisi että kaltaiseni "superihminen" voisi kärsiä mistään tuollaisesta, ja eivät todellakaan pidä hulluna vaan tuon ansiosta inhimillisenä yksilönä lähinnä. Tuo häiriö kun voi tulla kenelle vaan yllätyksenä, iästä, sukupuolesta ja asemasta riippumatta. Muistakaa se.

Vai oisko niin, että tämä onkin just näiden ns. superihmisten vaiva.

Vierailija
46/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän lähinnä huomiohakuisina. En usko koko paniikkihäiriöön, keksitty juttu jotta huomiohakuiset voivat käyttäytyä miten haluavat, tai saavat tekosyyn jättäytyä pois tilanteista jotka eivät huvita.

Joo, ei huvita mennä lempibändien konsertteihin, elokuviin, ulkomaille, poikaystävän kanssa kävelylle, ei huvita ei.

Onhan se negatiivinen huomio paljon arvokkaampi vaihtokauppa elämän elämisestä.

Onneksi omat oireet on alkaneet helpottaa, jos saan ne kokonaan ikuisesti pois kiitän joka ikisestä arkea rajoittamattomasta päivästä, sen lupaan!

Vierailija
47/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse en ole kumpaakaan. Koskaan käyttänyt alkoa saati muitakaan päihteitä, ja kovin syrjäytynyt en voi olla kun käyn töissä ja tapaan ihmisiä päivittäin. Sosiaalinen fobia lyö päälle vanhojen kokemusten takia, mutta yritän silti hammasta purren eteenpäin.

Mutta hyvähän se huudella kun ei ole omaa kokemusta saati muutakaan tietoa.

Vierailija
48/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriö johtuu liiallisesta päihteiden käytöstä tai syrjäytymisestä. Joten aika pimeitä ovat. En kyllä ikinä alkaisi seurustella kenenkään paniikkihäiriöisen kanssa!

Mites minulla kun olen ihan raitis, mutta silti kärsin paniikkikohtauksista joskus?

Viinan kanssa läträävät kaverini eivät kärsi paniikkikohtauksista, mutta juttelevat mielikuvituskavereilleen joskus, mutta en pidä sitäkään pimeänä tai hulluutena.

Vierailija
49/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa maailmoissa ovat ja hyvin epäsosiaalisia .Mielestäni täysin Hulluja!

Vierailija
50/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 40v nainen ja menestyn työssäni ja elämä muuten kunnossa ja koen olevani onnekas ja onnellinen, mutta kärsin paniikkikohtauksista 1-2 krt vuodessa, enkä voi niille mitään. Lähipiiri ja lähimmät työkaverit ovat tietoisia tästä, ja ovat sanoneet että ei koskaan uskoisi että kaltaiseni "superihminen" voisi kärsiä mistään tuollaisesta, ja eivät todellakaan pidä hulluna vaan tuon ansiosta inhimillisenä yksilönä lähinnä. Tuo häiriö kun voi tulla kenelle vaan yllätyksenä, iästä, sukupuolesta ja asemasta riippumatta. Muistakaa se.

Vai oisko niin, että tämä onkin just näiden ns. superihmisten vaiva.

Olen kuullut että burn-outit ja paniikki/ahdistus olisivat kontrollifriikkien superihmisten vaiva. Täydellisyyden tavoittelijoiden vaiva siis.

Sen sijaan esim. masennuksesta ja sosiaalisesta fobiasta kärsii helpommin aivan eri tyyppinen persoona kuin edellä mainittu.

Vierailija
51/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on tuon varusmiespalveluksen kanssa. Onko kellään tietoa?

Eikö kukaan täällä tunne nuorta miestä jolla olisi paniikkihäiriö?

Tuttavani poika tuli armeijasta pois oltuaan siellä vain pari viikkoa. Syynä oli paniikkikohtaukset, joita sai aina kun siellä "huudettiin" Hän ei siis kestänyt komentamista. Hyvä asia, että nykyään otetaan tällaiset herkät ihmiset huomioon.

Vierailija
52/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailkaa pahin paniikkikohtaus mikä teille on joskus tullut. Miltä se sillä hetkellä teistä oikeasti tuntui? Missä se tapahtui? Miten selvisitte siitä? 

Vierailija
53/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 % väestöstä kärsii paniikkikohtauksista. Ei ole mielensairautta sillai että ihminen ei olisi tietoinen omista teoista kun kohtaus iskee, tai että ei olisi työkykyinen muuten.

Tunnen useampi ihminen, jolla on paniikkikohtauksista. Tavallisia ihmisiä, työssäkäyviä. Kukaan heistä ei ole valinnut sairauttaan itse, eivätkä ole syrjäytyneitä tai alkoholisteja.

Vierailija
54/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koe että se olisi hulluutta. Se on vain tosi vahva pelko reaktio. Tunnen tosi paljon ihmisiä joilla on joskus tuota. Mullakin on ollut joskus noita kohtauksia, mutta ne ovat vähentyneet.

Vierailija
55/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä hulluina edes vaikeista mielisairauksista kärsiviä.  Hullu-nimitys perustuu historiaan, jolloin ei ymmärretty psyykisten sairauksien fysiologiaa lainkaan. Omituisesti käyttäytyvä ihminen koettiin pelottavan sikis nimitys hullu.

Nykyään olisi kohtuullista odottaa ihmisten olevan esi-isiään valveutuneempia psyykkisten sairauksien kohdalla. Tosin palsta kertoo usein, että näin ei ole , vaan monessa istuvat tiukassa vanhat ennakkoluulot.

Liekö sitten heidän kohdallaan kyse omista ongelmista tai totaalisesta tyhmyydestä, tietämättömyydestä ei ainakaan enää nykyään.

Vierailija
56/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nuo jotka huutelee asiattomuuksia paniikkihäiriöisistä, saisivat jossain tilanteessa itse pahan paniikkikohtauksen! Aivan takavasemmalta.

Sen jälkeen olisi aivan eri ääni kellossa! :D

Vierailija
57/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kutsuisi minua, paniikkihäiriöistä, hulluksi niin olisin erittäin imarreltu sillä kaikkia aikamme neroja kutsuttiin alussa hulluiksi!

Vierailija
58/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hullu eikä huomionhakuinen. Näin olisin itsekin aiemmin ajatellut tietämättömänä.

Mun aikuisella tyttärelläni on ollut se yli 10v. Fiksu, kova tekemään töitä, herkkä mutta rohkea, äärimmäisen tunnollinen ja rehellinen, kokee asiat todella voimakkaasti - ensin  mennään ihan pohjamutiin ja hetken kuluttua keksitään uusi ratkaisu ongelmaan.

Olemme yrittäneet selvittää mistä oireet on lähtöisin, onko olemassa joku trauma mikä on horjuttanut hänen tasapainoaan mutta emme vaan keksi.

Pahimmillaan muutaman kilometrin työmatkaan meni tunti kun 3 pysäkinväliä piti mennä 3 eri junalla. Tai myöhästyi luennolta kun ei pystynyt menemään junaan ollenkaan vaikka kuinka yritti. Tai oli hyppäämässä kesken ajon autosta moottoritieltä kun sai ahdistus/hyperventilaatiokohtauksen,. Se todella näytti siltä että hän kuolee siihen:( 

Silti hän on sitkeästi käynyt töissä ja kertonut sielläkin että jos hän käyttäytyy oudosti niin se johtuu tästä. Lopulta pari vuotta sitten hän aloitti lääkkeet ja nyt elämä on ihan toisenlaista. Pystyy jopa matkustamaan mutta koskaan ei tiedä jos jokin laukaisee kohtauksen.

Vierailija
59/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on tuon varusmiespalveluksen kanssa. Onko kellään tietoa?

Eikö kukaan täällä tunne nuorta miestä jolla olisi paniikkihäiriö?

Tuttavani poika tuli armeijasta pois oltuaan siellä vain pari viikkoa. Syynä oli paniikkikohtaukset, joita sai aina kun siellä "huudettiin" Hän ei siis kestänyt komentamista. Hyvä asia, että nykyään otetaan tällaiset herkät ihmiset huomioon.

Tiedätkö onko pojalla nyt ne ns. hullun paperit joista aina puhutaan? 

Vierailija
60/195 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauhko, epätasane immeine joka ei hallihe ihtiään on määritelmällisest hullu, kattokee vaikka alan julkasuja vuoelta 1898. Hullusti kun käyttäyvyt niin hullu olet. Elä hikkoile, elä punehu, elä murise kassaneijjille eläkkä vilkuile kassajonossa takanais olevia immeisiä nii et jouvu hullunkirjoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän