Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaan, että tutustun exää ja exän sukulaisiin

Vierailija
26.01.2018 |

Seurustelen miehen kanssa, joka on eronnut pari vuotta sitten. Ero oli ihan sopuisa ja ovat exänsä ja exän suvun kanssa väleissä. Ex-parilla on lapsia, kuten minullakin.

Nyt, suhteemme vakiinnuttua, mies haluaisi, että minäkin tutustuisin exään ja tämän sukuun. Mies on tekemisissä heidän kanssaan harvakseltaan, ei mitenkään joka kuukausi. Ongelma on siinä, etten halua. Minä olen ottanut elämääni miehen ja hänen lapsensa. En halua siihen exää ja exän sukuakin. En ole kieltämässä mieheltä yhteydenpitoa, vaikka kieltämättä olisi kivempi, jos mies ei heidän kanssaan kaveeraisi. Itse en ole exäni sukuun yhteyksissä. Ex-mieheni osaa hoitaa lasten yhteydet sen puolen sukuun mainiosti ilman apuani. Exäänikin olen yhteyksissä vain lasten asioissa. Mielestäni mieheni voi kyläillä ex-vaimonsa sukulaisilla ihan hyvin lastensa kanssa. Mies kuitenkin haluaisi väkisin minutkin mukaan. Lasten juhliin kyllä mahdun saman katon alle, mutta en halua muuten kyläillä exällä tai hänen sukulaisillaan. Enkä todellakaan halua heitä miehen mökille yövieraiksi silloin, kun olen itsekin siellä, kuten on ehdotettu.

Olenko oikeasti kohtuuton, kun en halua koko pakettia vaan vain miehen ja lapset? Kyse ei ole siitä, että pelkäisin ex-pariskunnan hyppäävän sänkyyn tai palaavan yhteen tai että inhoaisin ko. ihmisiä. Kyse on siitä, että haluan itse päättää kehen tutustun, eikä exien kanssa kaveeraaminen tunnu minusta luontevalta tai mukavalta.

Ajatuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta. Ja outoa.

Ap, jokaisella meistä on oikeus tehdä omat valinnat. Mies voi pyytää kerran. Hänellä on oikeus. Sinusta saa tuntua pahalta ja sinä voit kieltäytyä. Sinulla on siihen oikeus.

Ja sen pitää jäädä siihen. Vaatimukset tappavat rakkauden.

Ehdottomuuskin tappaa rakkauden. Tässä suhteessa ei taida olla kysy rakkaudesta. 

Vierailija
42/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, mutta uskon että miehelläsi on ihan hyväntahtoinen tarkoitus saada sinut tutustumaan lapsensa/lapsiensa sukulaisiin. Miehesi ei vain ajattele asiaa sinun näkökulmastasi. Minä henk.koht en haluaisi olla tekemisissä mieheni exän ja hänen sukulaistensa kanssa, mikä johtunee siitä (kerron rehellisesti) että olen hieman mustasukkainen. Uskon, että jos liikaa ystävystyisit exään ja tämän sukuun niin siitä voi tulla ongelmia. Kannattaa pitää nämä asiat erillään. Toki voithan sinä esittäytyä heille, mutta ei kaveeraamaan tarvi alkaa. Miehen on kunnioitettava myös sinun tunteita ja teidän parisuhdetta. Sinulla on oikeus kieltäytyä tapaamastasta heitä jos koet niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, mikä ketju.

Minä olen mennyt naimisiin miehen kanssa. Minun ei tarvitse hyväksyä minun elinpiiriini edes miehen omia vanhempia. Eikä todellakaan ketään eksiä.

Vierailija
44/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se eksä kerran oli niin tärkeä, miksei sen kanssa pysytty yhdessä?

Lapsen takia on tietysti pakko olla jonkin verran tekemisissä. Miehen siis. Mutta ei sinun tarvitse.

Vierailija
45/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on koko paketti, ei vain osia hänestä. Jos olet suhteessa häneen, olet suhteessa myös hänen menneisyyteensä, halusitpa tai et.

Eli, jos mieheni ei pitäisi äidistäni, hänen olisi silti pakko lähteä anoppilaan minun ja lasten seuraksi?

Ap

Sinä olet päättänyt jo ennalta, ettet pidä miehen eksästä.

Tietysti jo sinulle on ok, että miehesi saa tapaamatta äitiäsi todeta, ettei pidä hänestä, niin sitten sinäkin voit toimia samoin.

En ole sanonut, etten pidä. Olen sanonut, etten halua tutustua lähemmin enkä halua häntä elämääni. Asiaan ei vaikuta se, vaikka hän olisi kuinka mukava.

Ap

Edelleenkin kuulostaa kovin lapselliselta ajattelulta. Miehesi häpeää sun kieltäymistä, koska olet katkera miehen menneisyydelle eli exälle.

Vierailija
46/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta. Ja outoa.

Ap, jokaisella meistä on oikeus tehdä omat valinnat. Mies voi pyytää kerran. Hänellä on oikeus. Sinusta saa tuntua pahalta ja sinä voit kieltäytyä. Sinulla on siihen oikeus.

Ja sen pitää jäädä siihen. Vaatimukset tappavat rakkauden.

Ehdottomuuskin tappaa rakkauden. Tässä suhteessa ei taida olla kysy rakkaudesta. 

On vain tervettä, että ihmisellä on rajat. Joissain asioissa saa olla ehdotonkin, kunhan on myös niitä asioita, joissa voi joustaa.

Jokaisella on oikeus valita omat kaverinsa.

Vierailija
47/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi sitten olla ihan hyvä ja pakata itsensä ja lapsensa pois tosta kuviosta, vaikka niin jalomielisesti olitkin ne ottanu elämääsi! (Laitan mitallin postissa!!)

On kyllä ihan hyvä olla vaan yksin jos ei kestä sitä ajatusta että haluat tehdä kumppanisi onnelliseksi, mikäli se tarkoittaa että mies saa mökkeillä kaikkien hänelle tärkeiden ihmisten kanssa.

Vierailija
48/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi sitten olla ihan hyvä ja pakata itsensä ja lapsensa pois tosta kuviosta, vaikka niin jalomielisesti olitkin ne ottanu elämääsi! (Laitan mitallin postissa!!)

On kyllä ihan hyvä olla vaan yksin jos ei kestä sitä ajatusta että haluat tehdä kumppanisi onnelliseksi, mikäli se tarkoittaa että mies saa mökkeillä kaikkien hänelle tärkeiden ihmisten kanssa.

Eikö ap sano, että mies saa ihan rauhassa mökkeillä heidän kanssaan. Hän itse ei halua. Eikä hänen tarvitse.

Vierailija
49/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen Alfauros taitaa olla kyseessä, kun mökille pitää saada nykyinen panopuu, entinen panopatja ja varmaan siitä naapurimökiltä löytyy kolmaskin vakioreikä, johon voi käydä kassinsa tyhjentämässä "käyn vaan mökillä putsaamassa vesikourut" -reissulla..

Exien kanssa hoidetaan ainoastaan lapseen liittyvät asiat. Ei mitään muuta. Ei siihen tarvitse sotkea muita sukulaisia.

Oikeesti nyt saatana.

Vierailija
50/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole mies, joka päättää ketä sinne mökilleen kutsuu. Voi olla, että kohta se oletkin sinä joka putoaa tuosta kelkasta pois.

Niin varmaan olenkin. Ja vieläpä ihan vapaaehtoisesti, jos painostaminen jatkuu.

Mies saa vapaasti kutsua mökilleen ketä haluaa. Minä en vain halua olla siellä silloin samaan aikaan paikalla, kun ex ja exän sukulaiset. Ja tästä minun pois jäämisestäni mies suuttui.

Ap

No eikö tuossa vaiheessa ole jo selvää, että olette liian erilaisia ja haluatte niin eri asioita tulevaisuudelta ja toisiltanne, että suhdetta on turha jatkaa? Ette sovi toisillenne joten varmaan on parasta pistää suosiolla kannat vastakkain ja erota.

Vierailija
51/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Mun ex oli myös hyvissä väleissä oman exänsä suvun kanssa. Oli kyllä todella kiusallisia tilanteita kun jouduin samaan tilaan näiden kanssa. Purin hammasta ja ajattelin että miehelle tärkeää joten kestän mutta tilanne eteni siihen että mies mollasi mun sukuani aina tilaisuuden tullen ja muisteli kaiholla miten exän suku vaan oli niin paljon parempi joka asiassa. Harmittaa etten kuunnellut vaistoani ja nostanut heti kytkintä.

Jos niin hyvin tulee toimeen exän ja tämän suvun kanssa niin miksi tällaiset parit ylipäätään eroavat kun lapsiakin on?

Vierailija
52/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole mies, joka päättää ketä sinne mökilleen kutsuu. Voi olla, että kohta se oletkin sinä joka putoaa tuosta kelkasta pois.

Niin varmaan olenkin. Ja vieläpä ihan vapaaehtoisesti, jos painostaminen jatkuu.

Mies saa vapaasti kutsua mökilleen ketä haluaa. Minä en vain halua olla siellä silloin samaan aikaan paikalla, kun ex ja exän sukulaiset. Ja tästä minun pois jäämisestäni mies suuttui.

Ap

No eikö tuossa vaiheessa ole jo selvää, että olette liian erilaisia ja haluatte niin eri asioita tulevaisuudelta ja toisiltanne, että suhdetta on turha jatkaa? Ette sovi toisillenne joten varmaan on parasta pistää suosiolla kannat vastakkain ja erota.

Minusta pahinta on painostaminen. Se kertoo, miksi mies on eronnut.

Minulla on painostava eksä. Hän ajaa tahtonsa läpi asiassa kuin asiassa.

Ihminen, joka hyväksyy toisen sellaisena kuin on, hyväksyy myös hänen tunteensa ja ajatuksensa. Eikä painosta tätä muuttumaan.

Vierailija
53/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Mun ex oli myös hyvissä väleissä oman exänsä suvun kanssa. Oli kyllä todella kiusallisia tilanteita kun jouduin samaan tilaan näiden kanssa. Purin hammasta ja ajattelin että miehelle tärkeää joten kestän mutta tilanne eteni siihen että mies mollasi mun sukuani aina tilaisuuden tullen ja muisteli kaiholla miten exän suku vaan oli niin paljon parempi joka asiassa. Harmittaa etten kuunnellut vaistoani ja nostanut heti kytkintä.

Jos niin hyvin tulee toimeen exän ja tämän suvun kanssa niin miksi tällaiset parit ylipäätään eroavat kun lapsiakin on?

Tämä! Tämäkin mies ja exänsä erosivat, koska vaimo ei jaksanut tylsää keskiluokkaista prismaperhe-elämää. Kuitenkin miehen seura ja apu kelpaa. Exällä ei ole uutta, mutta on ollut lyhyitä suhteita. En oikein ymmärrä miksi edes erosivat. Omassa erossani oli paljon vakavammista asioista kyse. Ja kun nyt joku sanoi, että teen väärin lapsia kohtaan, kun joutuivat tutustumaan minuun: Eiköhän tämä tylsyyttään eronnut pariskunta ihan itse pakottanut lapset isoihin muutoksiin aika turhan takia.

Ap

Vierailija
54/54 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

yököttävä ukko sulla, miksi ne ylipäätänsä on eronneet, ex=entinen elämä ei nykyinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi