Mies haluaan, että tutustun exää ja exän sukulaisiin
Seurustelen miehen kanssa, joka on eronnut pari vuotta sitten. Ero oli ihan sopuisa ja ovat exänsä ja exän suvun kanssa väleissä. Ex-parilla on lapsia, kuten minullakin.
Nyt, suhteemme vakiinnuttua, mies haluaisi, että minäkin tutustuisin exään ja tämän sukuun. Mies on tekemisissä heidän kanssaan harvakseltaan, ei mitenkään joka kuukausi. Ongelma on siinä, etten halua. Minä olen ottanut elämääni miehen ja hänen lapsensa. En halua siihen exää ja exän sukuakin. En ole kieltämässä mieheltä yhteydenpitoa, vaikka kieltämättä olisi kivempi, jos mies ei heidän kanssaan kaveeraisi. Itse en ole exäni sukuun yhteyksissä. Ex-mieheni osaa hoitaa lasten yhteydet sen puolen sukuun mainiosti ilman apuani. Exäänikin olen yhteyksissä vain lasten asioissa. Mielestäni mieheni voi kyläillä ex-vaimonsa sukulaisilla ihan hyvin lastensa kanssa. Mies kuitenkin haluaisi väkisin minutkin mukaan. Lasten juhliin kyllä mahdun saman katon alle, mutta en halua muuten kyläillä exällä tai hänen sukulaisillaan. Enkä todellakaan halua heitä miehen mökille yövieraiksi silloin, kun olen itsekin siellä, kuten on ehdotettu.
Olenko oikeasti kohtuuton, kun en halua koko pakettia vaan vain miehen ja lapset? Kyse ei ole siitä, että pelkäisin ex-pariskunnan hyppäävän sänkyyn tai palaavan yhteen tai että inhoaisin ko. ihmisiä. Kyse on siitä, että haluan itse päättää kehen tutustun, eikä exien kanssa kaveeraaminen tunnu minusta luontevalta tai mukavalta.
Ajatuksia?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on koko paketti, ei vain osia hänestä. Jos olet suhteessa häneen, olet suhteessa myös hänen menneisyyteensä, halusitpa tai et.
Eli, jos mieheni ei pitäisi äidistäni, hänen olisi silti pakko lähteä anoppilaan minun ja lasten seuraksi?
Ap
Niin siis tunnetko heidät jo siis ja et pidä heistä? Tuosta aloituksesta saa sen käsityksen ettet tunne. Eri asia olla tapaamatta uudelleen jos on jo tavannut eikä synkkaa, mutta miksi rajaisi jo etukäteen sen niin ettei tutustu, kun ei tiedä jos ovat oikeasti todella hauskoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et halua?
Sirpa ei halua niin Sirpa ei halua ja Sirpa tekee niin kuin Sirpa haluaa. Sirpa on itsenäinen nykynainen, joka tietää mitä haluaa, eikä siitä jousta. Itkupotkuraivarikiukuttelua.
T. Sirpa 4v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on koko paketti, ei vain osia hänestä. Jos olet suhteessa häneen, olet suhteessa myös hänen menneisyyteensä, halusitpa tai et.
Eli, jos mieheni ei pitäisi äidistäni, hänen olisi silti pakko lähteä anoppilaan minun ja lasten seuraksi?
Ap
Niin siis tunnetko heidät jo siis ja et pidä heistä? Tuosta aloituksesta saa sen käsityksen ettet tunne. Eri asia olla tapaamatta uudelleen jos on jo tavannut eikä synkkaa, mutta miksi rajaisi jo etukäteen sen niin ettei tutustu, kun ei tiedä jos ovat oikeasti todella hauskoja ihmisiä.
En tunne enkä halua tutustuakaan lähemmin. Käsipäivää voin sanoa ja samoissa juhlissa olla. Ainoa syy olla tutustumatta lähemmin on se, että he ovat exän sukulaisia. En vaan yksinkertaisesti halua sellaista uusperhehimmeliä. Yksinkertaisempiakin uusperheitä tunnen ihan lähipiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tunne enkä halua tutustuakaan lähemmin. Käsipäivää voin sanoa ja samoissa juhlissa olla. Ainoa syy olla tutustumatta lähemmin on se, että he ovat exän sukulaisia. En vaan yksinkertaisesti halua sellaista uusperhehimmeliä. Yksinkertaisempiakin uusperheitä tunnen ihan lähipiirissäni.
Meinaatko että siihen himmeliin jotenkin olennaisesti vaikuttaa se että sinä et käy kahvilla? Eiköhän se himmeli ole olemassa sinusta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meinaatko että siihen himmeliin jotenkin olennaisesti vaikuttaa se että sinä et käy kahvilla? Eiköhän se himmeli ole olemassa sinusta huolimatta.
Vaikuttaahan se oleellisesti: Minä en ole silloin osa himmeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikuttaahan se oleellisesti: Minä en ole silloin osa himmeliä.
Kyllä sinä olet kun olet alkanut seurustella sellaisen miehen kanssa, jolla on jo lapsia exän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No ei noi nyt kovin tärkeiltä ja läheisiltä ihmisiltä kuulosta jos ei miehesi ole heihin edes kerran kuussa yhteydessä.
Niinpä. Miksi ihmiset silti täällä vastaavat, että ap:n on pakko heihin tutustua, koska mies on "koko paketti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei noi nyt kovin tärkeiltä ja läheisiltä ihmisiltä kuulosta jos ei miehesi ole heihin edes kerran kuussa yhteydessä.
Niinpä. Miksi ihmiset silti täällä vastaavat, että ap:n on pakko heihin tutustua, koska mies on "koko paketti".
Koska tuollainen ”en mä haluu mennä mökille, ku siellä on ex ja sen suku” on lapsellisen typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuollainen ”en mä haluu mennä mökille, ku siellä on ex ja sen suku” on lapsellisen typerää.
Ei ole. Ei kaikkien todellakaan tarvitse muodostaa jotakin suurperhettä eksistään ja näiden sukulaisista. Ketään ei voi pakottaa olemaan läheisiä ihmisten kanssa, joista nämä eivät lähtökohtaisesti ole kiinnostuneita. Ap:lla on oikeus rajata omaa lähipiiriään, joiden kanssa haluaa viettää aikaa. Hänhän ei ole rajaamassa miehen lähipiiriä, vaan mies voi edelleen viettää aikaa myös eksän sukulaisten kanssa jos haluaa. Ap sen sijaan antaa sen ajan muille ystävilleen ja omille sukulaisilleen, eikä miehen eksän sukulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelen miehen kanssa, joka on eronnut pari vuotta sitten. Ero oli ihan sopuisa ja ovat exänsä ja exän suvun kanssa väleissä. Ex-parilla on lapsia, kuten minullakin.
Nyt, suhteemme vakiinnuttua, mies haluaisi, että minäkin tutustuisin exään ja tämän sukuun. Mies on tekemisissä heidän kanssaan harvakseltaan, ei mitenkään joka kuukausi. Ongelma on siinä, etten halua. Minä olen ottanut elämääni miehen ja hänen lapsensa. En halua siihen exää ja exän sukuakin. En ole kieltämässä mieheltä yhteydenpitoa, vaikka kieltämättä olisi kivempi, jos mies ei heidän kanssaan kaveeraisi. Itse en ole exäni sukuun yhteyksissä. Ex-mieheni osaa hoitaa lasten yhteydet sen puolen sukuun mainiosti ilman apuani. Exäänikin olen yhteyksissä vain lasten asioissa. Mielestäni mieheni voi kyläillä ex-vaimonsa sukulaisilla ihan hyvin lastensa kanssa. Mies kuitenkin haluaisi väkisin minutkin mukaan. Lasten juhliin kyllä mahdun saman katon alle, mutta en halua muuten kyläillä exällä tai hänen sukulaisillaan. Enkä todellakaan halua heitä miehen mökille yövieraiksi silloin, kun olen itsekin siellä, kuten on ehdotettu.
Olenko oikeasti kohtuuton, kun en halua koko pakettia vaan vain miehen ja lapset? Kyse ei ole siitä, että pelkäisin ex-pariskunnan hyppäävän sänkyyn tai palaavan yhteen tai että inhoaisin ko. ihmisiä. Kyse on siitä, että haluan itse päättää kehen tutustun, eikä exien kanssa kaveeraaminen tunnu minusta luontevalta tai mukavalta.
Ajatuksia?
Et ole kohtuuton. Koska yhteydenpito exään ja hänen sukulaisiinsa ei tunnu luontevalta, niin voit ihan hyvin olla pitämättä yhteyttä! Mies on kohtuuton, jos sitä vaatii.
jotkut haluaa säilyttää elämässään kaikki exät ja exien sukulaiset. Itsellenikin oli yllätys, kun aloitin parisuhteen ja mukana tuli sitten miehen kaksi exää lapsineen. Olisin ymmärtänyt, että miehen lasten äiti kuuluu elämäämme, mutta että toinenkin exä lapsineen (joiden isä mies ei siis ollut) kuuluu pakettiin, niin oli mulle jo liikaa... Jos vielä alan seurustelemaa, niin varoituskellot alkaa kyllä soida jos alkaa exät taas vilistä joka toisessa lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laittaa lapsen asemaan, joihin heitä ei koskaan pitäisi laittaa. Jo päiväkoti-ikäisestä heille yritetään opettaa, että yksi tärkeimmista taidoista on taito tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Jos lapsen elämässä isossa roolissa oleva on noin ehdoton asian suhteen mitä se opettaa lapselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä olet päättänyt jo ennalta, ettet pidä miehen eksästä.
Tietysti jo sinulle on ok, että miehesi saa tapaamatta äitiäsi todeta, ettei pidä hänestä, niin sitten sinäkin voit toimia samoin.
Et halua edes tutustua lasten isovanhempiin? Tai muihin tärkeisiin sukulaisiin, jotka ovat paljon lasten elämässä? Entä jos tulee sukujuhlia?
Minusta vähän outoa.
Kysyitkö sinä haluaako miehen lapsi tutustua sinuun ja sinun lapsiin? Tai sinun lapsiltasi haluavatko he tutustua mieheen ja tämän lapseen?
Lapsilta vaaditaan ihan hirveästi sopeutumista uusiin ihmisiin noissa kuvioissa, mutta aikuiselle se on ihan liian raskas ponnistus.
Vierailija kirjoitti:
Et halua edes tutustua lasten isovanhempiin? Tai muihin tärkeisiin sukulaisiin, jotka ovat paljon lasten elämässä? Entä jos tulee sukujuhlia?
Minusta vähän outoa.
Ap:han sanoi, että voi kyllä juhlissa kätellä ja tervehtiä, mutta ei ala viettämään erikseen vapaa-aikaansa heidän kanssaan. Vapaa-aikaa on loppujen lopuksi tosi rajoitetusti nykypäivänä. On ihan ymmärrettävää, että ihmiset haluavat antaa sen itselle tärkeille ihmisille. Nykyisen miehen entisen naisen sukulaiset eivät nyt vaan monilla mene tärkeysjärjestyksessä kärkeen.
Kauheeta. Ja outoa.
Ap, jokaisella meistä on oikeus tehdä omat valinnat. Mies voi pyytää kerran. Hänellä on oikeus. Sinusta saa tuntua pahalta ja sinä voit kieltäytyä. Sinulla on siihen oikeus.
Ja sen pitää jäädä siihen. Vaatimukset tappavat rakkauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä olet päättänyt jo ennalta, ettet pidä miehen eksästä.
Tietysti jo sinulle on ok, että miehesi saa tapaamatta äitiäsi todeta, ettei pidä hänestä, niin sitten sinäkin voit toimia samoin.
En ole sanonut, etten pidä. Olen sanonut, etten halua tutustua lähemmin enkä halua häntä elämääni. Asiaan ei vaikuta se, vaikka hän olisi kuinka mukava.
Ap
Mielestäni olisi aikuismaista kohdata ex ja sukulaiset. Ei niiden kanssa tarvitse mitään ylimpiä ystäviä olla, mutta toimeen täytyy tulla.