Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaan, että tutustun exää ja exän sukulaisiin

Vierailija
26.01.2018 |

Seurustelen miehen kanssa, joka on eronnut pari vuotta sitten. Ero oli ihan sopuisa ja ovat exänsä ja exän suvun kanssa väleissä. Ex-parilla on lapsia, kuten minullakin.

Nyt, suhteemme vakiinnuttua, mies haluaisi, että minäkin tutustuisin exään ja tämän sukuun. Mies on tekemisissä heidän kanssaan harvakseltaan, ei mitenkään joka kuukausi. Ongelma on siinä, etten halua. Minä olen ottanut elämääni miehen ja hänen lapsensa. En halua siihen exää ja exän sukuakin. En ole kieltämässä mieheltä yhteydenpitoa, vaikka kieltämättä olisi kivempi, jos mies ei heidän kanssaan kaveeraisi. Itse en ole exäni sukuun yhteyksissä. Ex-mieheni osaa hoitaa lasten yhteydet sen puolen sukuun mainiosti ilman apuani. Exäänikin olen yhteyksissä vain lasten asioissa. Mielestäni mieheni voi kyläillä ex-vaimonsa sukulaisilla ihan hyvin lastensa kanssa. Mies kuitenkin haluaisi väkisin minutkin mukaan. Lasten juhliin kyllä mahdun saman katon alle, mutta en halua muuten kyläillä exällä tai hänen sukulaisillaan. Enkä todellakaan halua heitä miehen mökille yövieraiksi silloin, kun olen itsekin siellä, kuten on ehdotettu.

Olenko oikeasti kohtuuton, kun en halua koko pakettia vaan vain miehen ja lapset? Kyse ei ole siitä, että pelkäisin ex-pariskunnan hyppäävän sänkyyn tai palaavan yhteen tai että inhoaisin ko. ihmisiä. Kyse on siitä, että haluan itse päättää kehen tutustun, eikä exien kanssa kaveeraaminen tunnu minusta luontevalta tai mukavalta.

Ajatuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat sinun miehelle ja miehen lapselle tärkeitä ihmisiä siinä missä on miehen vanhemmat, sisarukset, ystävät, jne. Vai valikoitko heistäkin, että siskosi voin tavata mutta et hänen miestään?

Vierailija
2/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan luonnollista, että kumppanin halutaan tutustuvan itselleen tärkeisiin ihmsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on koko paketti, ei vain osia hänestä. Jos olet suhteessa häneen, olet suhteessa myös hänen menneisyyteensä, halusitpa tai et.

Vierailija
4/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ovat sinun miehelle ja miehen lapselle tärkeitä ihmisiä siinä missä on miehen vanhemmat, sisarukset, ystävät, jne. Vai valikoitko heistäkin, että siskosi voin tavata mutta et hänen miestään?

Kyllä mielestäni minulla olisi myös oikeus valita, etten kaveraa miehen sukalaisten tai jonkun hänen kaverinsa kanssa. Ylipäänsä ihmisellä pitäisi olla valinnanvapaus tuollaisissa asioissa ilman painostusta.

Ap

Vierailija
5/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun nykyinen tyttöystävä pitää exänsä vanhempiin yhteyttä normaalisti ja se on ok. Mitä sillä on väliä. Mutta mua ei kiinnosta tutustua heihin ja olen sanonut, että en näe mitään syytä käydä heillä kahvilla. Miks menisin istumaan jonkun ex äijän vanhempien kahvipöytään. Hän saa käydä ja mennä olla. Ei niissä ihmisissä mitään vikaa ole varmasti.

Vierailija
6/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on miehen ja exän ja suvun väleissä ok eikä ole jännitteitä ja he ovat edelleen tekemisissä, voisin itse tutustua myös heihin. Ystäväni kutsui ex miehen suvun joulunviettoon ja nykyiselle se oli ok. Miksi ei. Kun asiat on oikeasti kunnossa

Vierailija
7/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on koko paketti, ei vain osia hänestä. Jos olet suhteessa häneen, olet suhteessa myös hänen menneisyyteensä, halusitpa tai et.

Eli, jos mieheni ei pitäisi äidistäni, hänen olisi silti pakko lähteä anoppilaan minun ja lasten seuraksi?

Ap

Vierailija
8/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mielestäni minulla olisi myös oikeus valita, etten kaveraa miehen sukalaisten tai jonkun hänen kaverinsa kanssa. Ylipäänsä ihmisellä pitäisi olla valinnanvapaus tuollaisissa asioissa ilman painostusta.

Ap

Kunhan muistaa, että sinne anopin 70v kahville ei ole pakko miehenkään lähteä.

Vierailija
9/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, jos mieheni ei pitäisi äidistäni, hänen olisi silti pakko lähteä anoppilaan minun ja lasten seuraksi?

Ap

Odotappa vaan kun tulee se eka joulu kun mies sanoo ettei tule :D

Vierailija
10/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kunhan muistaa, että sinne anopin 70v kahville ei ole pakko miehenkään lähteä.

No ei ole pakko, ei. Voin hyvin mennä vain lasten kanssa.

En ole kieltämässä mieheltä kyläilyä missään.

Ap

Vierailija
11/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkijyrkkä olen ollut minäkin, mutta kun ensinmäisiä kertoja puolisoni ex-appivanhempien kanssa rupattelin huomasin, että suotta olin ollut ennakkoluuloinen. Miksi jättää tutustumatta ihmisiin vain sen takia, että siihen liittyy jotenkin sen puolison rakas entinen puoliso?

Vierailija
12/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas inhottava tilanne sulla, itse en kyllä moista kestäisi

Vierailija
13/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole mies, joka päättää ketä sinne mökilleen kutsuu. Voi olla, että kohta se oletkin sinä joka putoaa tuosta kelkasta pois.

Vierailija
14/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas inhottava tilanne sulla, itse en kyllä moista kestäisi

Olisiko perusteluja esittää?

Vierailija
15/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noi nyt kovin tärkeiltä ja läheisiltä ihmisiltä kuulosta jos ei miehesi ole heihin edes kerran kuussa yhteydessä.

Vierailija
16/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut elämääni miehen ja hänen lapsensa...eli olet tullut hänen eläämään johon kuuluu myös joukko erilaisia ihmisiä. Valintoja voi aina tehdä, mutta niillä on yleensä myös seurauksia.

Vierailija
17/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ehdottaisi tutustumista joihinkin toisiin tuttaviinsa, olisitko silloinkin noin vastahankaan? Tottakai saat itse päättää kehen tutustut, mutta yleensä parisuhteessa tutustuu niihin joihin puoliso pitää yhteyttä, eikä se nyt ole niin ihmeellistä. En tiedä miksi tuohon pitäisi suhtautua jotenkin muuten kuin esimerkiksi siihen että hän haluaisi että tutustut hänen serkkuihinsa tai työkavereihin. Jos et ylipäätään halua tutustua kehenkään, niin ei kai sinua pakottaakkaan voi, mutta jos tutustut hänen muihinkin tuttaviinsa, niin miksei noihinkin.

Vierailija
18/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei noi nyt kovin tärkeiltä ja läheisiltä ihmisiltä kuulosta jos ei miehesi ole heihin edes kerran kuussa yhteydessä.

Ei kai tärkeys auttamatta sitä tarkoita, että pitää 24/7 kulkea käsikädessä?

Vierailija
19/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole mies, joka päättää ketä sinne mökilleen kutsuu. Voi olla, että kohta se oletkin sinä joka putoaa tuosta kelkasta pois.

Niin varmaan olenkin. Ja vieläpä ihan vapaaehtoisesti, jos painostaminen jatkuu.

Mies saa vapaasti kutsua mökilleen ketä haluaa. Minä en vain halua olla siellä silloin samaan aikaan paikalla, kun ex ja exän sukulaiset. Ja tästä minun pois jäämisestäni mies suuttui.

Ap

Vierailija
20/54 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulla on oikeus itse valita, kenen kanssa olet tekemisissä. Itselle painajainen olisi sellainen exien ja nyxien sekasikiö perhemeininki, ettei ole mitään rajaa missään, lapsetkin pyörällä päästään kuka on kenenkin vanhempi. No, tämä on ääripää, jota harrastetaan usein alemmissa sosiaaliluokissa, mutta itse kannatan selkeitä rajanvetoja näissä ex-asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi