Vanhanaikainen puoliksi kotiäiti
Meillä 4 lasta, vanha okt, ei paljon mukavuuksia (mm lämmin vesi vain saunalla). Mieheni ei tee mitään kotitöitä eikä hoida lapsia. Töistä tullessa on vapaa loppuillan ja vkl. Tekee mitä huvittaa. Merkitsee kalenteriin poissaolot mm kalastusreissut jne. Lupaa ei tarvitse kysyä, merkintä tarpeeksi ajoissa riittää. Olen töissä 3 pv viikossa, tällä rahalla ostan lapsille kaiken tarvittavan ja maksan omat kuluni esim auto, puhelin. Mieheni maksaa muuten laskut. Olemme tyytyväinen perhe. Mitä mieltä ?
Kommentit (12)
Kukin tyylillään. Hyvä, että itse olet tyytyväinen.
Pääasia kai, että olette itse, aikuiset sekä lapset, tyytyväisiä! Se riittää mielipiteeksi.
Mikäs siinä, jos on tyytyväinen elämäänsä. Eniten tuossa mietityttää mahdollinen tuleva eläkkeesi. Itse olen ollut työelämässä, mutta silti hirvittää mahdollinen oman eläkkeeni pienuus vaikka töitä riittäisi eläkeikään asti. Työkaverin on jäämässä tänä keväänä eläkkeelle ja hänellä on ollut pitkiä aikoja, jolloin ei ole ollut työelämässä mukana. Ihmetteli, millä tulee eläkkeellään toimeen. Muuten ihan hyvä vaihtoehto jos on mahdollista olla kotona. Raha on ainoa syy työssä käymiseen.
Pyydä mieheltäsi kultakolikoita eläketurvaksi!
Jos olette kaikki tyytyväisiä niin hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 4 lasta, vanha okt, ei paljon mukavuuksia (mm lämmin vesi vain saunalla). Mieheni ei tee mitään kotitöitä eikä hoida lapsia. Töistä tullessa on vapaa loppuillan ja vkl. Tekee mitä huvittaa. Merkitsee kalenteriin poissaolot mm kalastusreissut jne. Lupaa ei tarvitse kysyä, merkintä tarpeeksi ajoissa riittää. Olen töissä 3 pv viikossa, tällä rahalla ostan lapsille kaiken tarvittavan ja maksan omat kuluni esim auto, puhelin. Mieheni maksaa muuten laskut. Olemme tyytyväinen perhe. Mitä mieltä ?
Vain yksi kysymys:Onko avioehto?
Ei ehtoa, olen yrittäjä joten eläkkeeni tulee joka tapauksessa olemaan pieni. Miehellä hyvä palkka, joten hänellä paljon säästöjä. Ruuasta ei tarvitse tinkiä. Naapurit välillä ihmettelee miksi asumme noin pienessä ja huonokuntoisessa talossa kun varaa olisi parempaankin.
Ap
Mihin tarvitset mielipiteen? Niin mekin olemme onnellinen perhe. Kaksi lasta, tienaan mieheni kanssa saman verran, jaamme kotityöt 50/50, jokainen perheessä harrastaa jotain jne. Ja aivan sama, mitä kukakin tästä on mieltä, ihan normielämää elän.
Muuten ok, mutta mihin tarvitset tuntemattomien mielipidettä? Kaihertaako jokin?
Rupesin miettimään onko tämä meidän elämä jotenkin epätavallista. Naapurit vihjailevat, että on omituista kun minä ja lapset nukutaan yhdessä makuuhuoneessa. Miehellä oma mh ja harraste mh, joka täynnä hänen tavaroitaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rupesin miettimään onko tämä meidän elämä jotenkin epätavallista. Naapurit vihjailevat, että on omituista kun minä ja lapset nukutaan yhdessä makuuhuoneessa. Miehellä oma mh ja harraste mh, joka täynnä hänen tavaroitaan.
Ap
Oikeasti? Pitääkö naapureille raportoida nukkumisjärjestelyistä? Muuta omituista en tuossa näe.
Eläkkeesi tulee olemaan pieni.