Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea, mutta mahdollinen tilanne!

Vierailija
26.01.2018 |

Hankin mieltäni rauhoittaakseni lainalupauksen, mutta en silti ole ottanut opintolainaa. Olen budjetoinut tarkasti kuinka paljon rahaa tarvitsen asumiseen, ruokaan, vaatteisiin, opiskeluun yms.

Maksan ensin vuokran, liittymämaksut ja sitten nostan rahaa, jonka jaan viikkokohtaisiin eriin. Katson tarjoukset, teen ostoslistan ja pysyn budjetissani. Minulta varastettiin polkupyörä syksyllä. Juuri nyt ei ole varaa ostaa uutta ilman budjetin hajoamista, joten kävelen oppilaitokseen ja näin säästän rahaa joukkoliikennemaksun verran. Säästöjeni ja opintotuen on riitettävä kesäajan ekalle kuukaudellekin, kaiken varalta. Toivottavasti saan taas kesätöitä, niin voin suunnitella seuraavan vuoden budjetin niin, että jääkaapissa on mieleistä sisältöä. Voitte olla varmoja, että minulta ei ehdi pilaantumaan mikään ostamani ruoka! Käytän todella vähän pesuaineita, en tuhlaillen, vaan tarpeellisen määrän kerrallaan. Wc-paperista olen luopunut itse, mutta vieraille olen pitänyt tarjolla. Käytän kotona aina käsisuihkua, joten hyvä säästö tästäkin. Ostan wc-paperirahoilla karkkia, mutta muuten laitan itse ruokaa ja leivon.

Miksi juuri minun pyöräni vietiin! Olisi niin mukavaa, jos ei tarvitsisi herätä puolta tuntia aikaisemmin, jotta ehdin kävellen!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun opiskelukaveri pummasi vessapaperit yliopiston wc:stä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä