5 henkisellä perheellä menee vain 200 euroa kuukaudessa ruokaan
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vinkkini:
1) Suunnitelmallisuus ja terveellisyys on kaiken a ja o.
Pakasteet ja kellarit tehokäyttöön. Kerran viikossa ruokakaupassa.
2) Lähellä tuotettua paljon; itse kasvatettua, itse tai toisten pomimaa, maatiloilta tai torilta ostettua (juurekset, pavut, marjat, liha, kananmuna)
3) Kellariin paljon säilykkeitä/pikkelsejä/chutneita ja säilyjiä juureksia ja keittiöön yrttejä, joista joka aterialle sopivat 1-3 lajiketta.1.Aamiaiseksi täysjyväpuuro tai perinteinen kaurapuuro:
- jauhan myllyllä jyvistä puurojauhot, joista keitän puuron, johon lisään siemeniä/pähkinöitä/pari mantelia sekä 2 dl pakastemarjoja sekä joskus 1 dl maustamatonta jogurttia
2. Lounas:
-wokki, jossa kanan/poron/naudan/kalkkunan/sienten kanssa papuja, porkkanoita,sipulia ja muita juureksia ja yrttejä
3. Pikkuinen välipala-päivällinen:
-viipaloidut leivitetyt punajuuret öljyssä paistettuna
-salaatti, jossa on vihreätä/keltaista/punaista; mitä löytyy
4.Iltapala:
- rukiinen näkkileipä ja päälle juustoa ja/tai pakastemarjoja
Sopii laihduttajalle.
Ei lapsille
Meillä on neljä henkilöä. Kaksi teiniä. Menee 800-1000€ kk. Kaikki ruoka tehdään itse. Ostetaan hyvää ruokaa. Kalaa, lihaa, broileria, äyriäisiä, myös linssejä ja papuja.
Välipaloja ja hedelmiä kuluu myös paljon
Toi 200 ei riitä edes vähän syövälle äidileni. Hänellä menee n. 300 eikä hän syö juuri mitään
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä henkilöä. Kaksi teiniä. Menee 800-1000€ kk. Kaikki ruoka tehdään itse. Ostetaan hyvää ruokaa. Kalaa, lihaa, broileria, äyriäisiä, myös linssejä ja papuja.
Välipaloja ja hedelmiä kuluu myös paljonToi 200 ei riitä edes vähän syövälle äidileni. Hänellä menee n. 300 eikä hän syö juuri mitään
Eihän sitä tarvitse syödäkään paljon, olennaista on mitä syö ja missä syö. Saahan sitä helposti kulumaan "pienempäänkin ruokaan" paljon rahaa, jos ei osaa tehdä fiksumpia ratkasuja, silloin kun raha on tiukilla, tai ei muuten halua käyttää kaikkia rahojaan ruokaan...
Nää ketkä perustelee muka törsäävänsä "hyvän ruuan" takia, ostavat yleensä just kaikkea valmissalaatteja ja kalliita rasvaisia höpöhöpö juttuja ja ovat ylipainoisia... Terveellinen yksinkertainen ruoka on todella todella halpaa.
17 vastaa, ei meillä tulot ole yhteensä edes 3000 kuukaudessa. Laskin tuohon ruokakauppaan menevään summaan hygieniatuotteet,tupakat ym. Alkoholia ei juurikaan käytetä ja vaatteet yleensä tilataan netistä. Ei nyt aina mene 200e viikossa kauppaan mutta lähemmäs sitä kuitenkin.