Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään varmaan puolella pyöräilijöista on sähköpyörä kun polkevat tuolla?

Vierailija
13.04.2025 |

Näyttää kovin helpolta tuo eteneminen etenkin ylämäessä heillä,onko se edes liikuntaa?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus lisääntyy. Markkinamiehet osaa manipuloida laiskoja.

Vierailija
2/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, parempi mennä autolla kuin olla polkematta isot ylämäet 9 kilometrin matkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkapyöräily ei ole mikään liikuntamatka. Ja mitä se edes sinulle kuuluu miten ihmiset liikkuvat? Istu vain siellä kotisohvalla.

Vierailija
4/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se silti liikuntaa verrattuna autolla ajamiseen. 

Vierailija
5/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla ettei ole tarkoituskaan olla liikuntaa, kuten ei autollakaan kulku.

Vaan liikkumista.

Onko tämä nyt niin monimutkaista?

Vierailija
6/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kunto ja laiskuus syynä sähkömopojen käyttöön joita pyöriksi väittävät.

Vierailija
7/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hiihdin kesäisinkin päivässä 30km kouluun tai töihin. Ei näistä nykyisistä pullamössöttäjistä ole mihinkään!

Vierailija
8/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen menee helpompaa elämää kohti, sitten me jarrut meille keksitään diagnoooseja

Vierailija
9/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on liian monimutkaista. 

Eipä sitten vaikuta jatkaa.

Vierailija
10/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen välttämättä ole tarkoituskaan olla kovaa liikuntaa. Toki se sähköavustuksesta huolimatta on liikuntaa.

Olen itse töissä Helsingissä Kumpulassa ja tosi moni työkaveri kulkee sähköpyörällä. On kuulemma kätevä ja nopeampi kuin esim. ratikka. Ja koska ei tarvi polkea hiki hatussa niin ei ole tarvetta suihkuun töihin tullessa. Oon käsittänyt että tää ei-hikoilu on yksi tärkeimmistä seikoista kun hankitaan työmatkalle sähköpolkupyörää. Meilläkään ei oo töissä mitään suihkumahdollisuutta.

Vierailija
11/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikunta on hyväksi, vaikka olisikin sähköavusteinen. Ei se mikään mopo kumminkaan ole, joten polkea pitää vaikka avustus olisi tapissa.

Vierailija
12/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin omassa sähköpyörässä täydellä avustuksella ei voi sanoa kyllä liikunnaksi,lähinnä ulkoilua se on,jalat tavallaan pyörii siinä mukana kun sähkömoottori tekee kaiken työn.Kuntoiluun on sitten tavallinen maantiepyörä ja graveli.

Vierailija
13/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kun saan tuhlata sähköenergiaa, ja kun lapsityöläiset raatavat henkensä kaupalla työmatkamineraalieni eteen.

Pääasia että minulla on helppoa.

Vierailija
14/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkömopo ja sähköavusteinen  pyörä ovat eri asioita.  Mopo kulkee polkematta , tuo toinen ei 

Älä väitä asiaa, jota et tunne🙄

Vierailija
15/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki liikunta on hyväksi, vaikka olisikin sähköavusteinen. Ei se mikään mopo kumminkaan ole, joten polkea pitää vaikka avustus olisi tapissa.

No ei siinä kyllä paljon kampea tarvitse painaa että täysillä avustuksilla on se 25km/t vauhtia,oikeastaan menee miltei omalla painollaan.

Vierailija
16/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se liikuntaa on, eikä sitä avustusta tarvitse pitää "täysillä". Luomufillarilla tuli ajettua vuodessa 500-1000 km, sähköavusteiseen tuli viime vuonna 3800 km.

Vierailija
17/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen välttämättä ole tarkoituskaan olla kovaa liikuntaa. Toki se sähköavustuksesta huolimatta on liikuntaa.

Olen itse töissä Helsingissä Kumpulassa ja tosi moni työkaveri kulkee sähköpyörällä. On kuulemma kätevä ja nopeampi kuin esim. ratikka. Ja koska ei tarvi polkea hiki hatussa niin ei ole tarvetta suihkuun töihin tullessa. Oon käsittänyt että tää ei-hikoilu on yksi tärkeimmistä seikoista kun hankitaan työmatkalle sähköpolkupyörää. Meilläkään ei oo töissä mitään suihkumahdollisuutta.

ja jos hikoilla haluaa, pudottaa avustuksen päältä pois, saa takuulla hikoilla. Siinä on useampi avustustaso, 0 - turbo 

Vierailija
18/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin omassa sähköpyörässä täydellä avustuksella ei voi sanoa kyllä liikunnaksi,lähinnä ulkoilua se on,jalat tavallaan pyörii siinä mukana kun sähkömoottori tekee kaiken työn.Kuntoiluun on sitten tavallinen maantiepyörä ja graveli.

Äläpä höpötä, kylla polkemisvastus on täydelläkin avustuksella, on vaan kevyempi, Menepä jyrkkään mäkeen niin huomaat

Jos ei vastusta olisi, se olisi mopo

Vierailija
19/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän siinä liikuntaa tulee kuin bussissa istuessa, kätevä just työmatkalla. Kuntoilua varten on sähkötön fillari.

Vierailija
20/123 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se liikuntaa on, eikä sitä avustusta tarvitse pitää "täysillä". Luomufillarilla tuli ajettua vuodessa 500-1000 km, sähköavusteiseen tuli viime vuonna 3800 km.

Ajoit enemmän koska se sähkö tekee kaiken työn,itse asiassa perustelit itse juuri että se ei ole liikuntaa.