Listataan työttömyyden etuja
Haittoja on listattu tarpeeksi. Etsitään seuraavaksi etuja.
1. On terveempi, koska voi keskittyä oman terveyden ylläpitoon.
2. Voi ajatella ja toimia vapaasti ilman työnantajan tai jonkun muun tahon painostusta.
3. Voi keskittyä sellaisiin elämänalueisiin, jotka aidosti kiinnostavat.
4. Vähemmän rahaa tarkoittaa vähemmän kulutusta, joka säästää silloin myös luontoa.
---- jatka tästä
Kommentit (60)
Saa nukkua pitkään....ihanaa. Ei mitään aikatauluja.
Saa rahaa tekemättä mitään. Itse raadan pillu ruvella 8 h päivässä viisi päivää viikossa paskapalkkaisessa ja vihaamassani työssä.
Saa maata kotona, tehdä mitä huvittaa ja rahaa tulee pomminvarmasti tilille. Yrittäjät ja palkkatyöläiset elävät aina pienessä tai suuressa epävarmuudessa, työttömällä ei näitä huolia ole. Omaa rahaa ei ole missään kiinni; on yhteiskunnan saajapuolella mutta silti yhtä päätäntävaltainen kuin kaikki muutkin. Ei huono diili.
Vierailija kirjoitti:
Saa rahaa tekemättä mitään. Itse raadan pillu ruvella 8 h päivässä viisi päivää viikossa paskapalkkaisessa ja vihaamassani työssä.
Öö, mäkin vaihtaisin alaa, jos alkaisi olla pillu ruvella. Ei kuulosta terveelliseltä työltä.
Kun mä olin työtön, niin terveyspalveluihin ei päässyt. Työterveyden kautta olen päässyt ilmaiseksi erikoislääkäreille, kun terveyskeskuksessa tyssäsi jo siihen hoitajaan, ei päässyt edes yleislääkärille.
Vapaus oli vapautta miettiä sitä rahapulaa ja pähkäillä, mistä rahaa ihan pakollisiin menoihin, kuten sähköön.
Olisi ollut aikaa tehdä asioita, mutta kun ihan ilmaiset asiat on harvassa, niin tekemättä jäi.
Hirveä stressi oli siitä, että onko loppuelämä sitä kotona istumista ja sen suremista, ettei ole varaa tehdä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
mene töihin
Bussikuski pääsi poliisin juttusille Helsingissä kun toteutti käskysi.
Vierailija kirjoitti:
Kun mä olin työtön, niin terveyspalveluihin ei päässyt. Työterveyden kautta olen päässyt ilmaiseksi erikoislääkäreille, kun terveyskeskuksessa tyssäsi jo siihen hoitajaan, ei päässyt edes yleislääkärille.
Vapaus oli vapautta miettiä sitä rahapulaa ja pähkäillä, mistä rahaa ihan pakollisiin menoihin, kuten sähköön.
Olisi ollut aikaa tehdä asioita, mutta kun ihan ilmaiset asiat on harvassa, niin tekemättä jäi.
Hirveä stressi oli siitä, että onko loppuelämä sitä kotona istumista ja sen suremista, ettei ole varaa tehdä yhtään mitään.
Sinun pitää muuttaa asennettasi ja hoitaa itseäsi paremmin. Raha ei lisää kenenkään onnea, vaikka se helpottaakin elämää. Onko sitten helppo elämä paras elämä vai ei lienee filosofien ongelma.
Saa nukkua pitkään ja tehdä mitä lystää. Ilman rahaa ei kuitenkaan paljoa tee ja työttömänä oleminen tuntuu häpeälliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää muuttaa asennettasi ja hoitaa itseäsi paremmin. Raha ei lisää kenenkään onnea, vaikka se helpottaakin elämää. Onko sitten helppo elämä paras elämä vai ei lienee filosofien ongelma.
Hoitaa paremmin? Tehdä itse polvileikkaus? Paikata itse hammas?
Mitä helppoa on siinä että koko ajan pitää pohtia rahan riittävyyttä, ei avaudu mulle. Vaikeaa se on, ja ahdistavaa.
Pari viikkoa on kiva nukkua pitkään, sitten sisällötön elämä alkaa harmittaa.
Saa keskittyä itseensä ja harrastaa ja kehittää taitoja missä haluaa tulla paremmaksi ilman painostusta. Itse teen kuvitusta ja ulkomaalaiset netissä ostavat minulta kuvitusta. Mukava tapa saada ekstra rahaa näin nuorena
Vaikea keksiä mitään hyvää. Vajaa 3 kk työttömänä ja alkaa pää hajota. Häpeä syö itsetuntoa. Hävettää jopa liikkua ulkona keskellä päivää. Mitä vähemmän on pakko tehdä mitään, sitä vähemmän saa aikaiseksi yhtään mitään. Yritän edes käydä joka päivä lenkillä. Haluan olla osa yhteiskuntaa omalla panoksellani. Onneksi tunnelin päässä näkyy valoa.
Voi viedä lapset päiväkotiin pienellä maksulla 6-8h päivä ja katsoa rauhassa netflixiä.
Lounaaksi riittää itselle leivät lisukkeineen (edullista) kun lapset syö muualla. Päiväkotimaksujen hinnalla ei saa kotona 20 x kuukaudessa yhtä monipuolista lounasta lapsille.
Saa alennusta uimahallissa.
On aikaa matkailuun. Viime vuonna kävin 7 kertaa ulkomailla, edellisenä 6.
Ei kaikki työttömät ole köyhiä.
Vierailija kirjoitti:
Maailman vanhin ammatti? Kuulostaa sukupuolitaudilta. Mee lääkäriin ja vaihda alaa!!
Olet vasemmistolaisten poliitikkojen kestosuosikki. Toverit muistavat sinua suurella lämmöllä ja vielä suuremmilla puheilla jokaisten vaalien alla - ja vappuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, mäkin vaihtaisin alaa, jos alkaisi olla pillu ruvella. Ei kuulosta terveelliseltä työltä.
Oon ymmärtäny, että ne hommat joita tekee niin paljon, että pillu rupeutuu, ei oo kovinkaan huonosti palkattuja?
Verottajakaan ei kiusaa.
Toki jos se p illu on pantu kovin rumiin kehyksiin, niin sitte voi olla, että paskapalkoille jää pitkälläkin päivällä.
Ehtii urheilla ja lukea kirjoja.
Koti ei ole koskaan ollut näin siisti. Ehtii siivota jokaikisen kaapin, ulkovaraston ja ullakon.
Stressi helpottaa ja ajatus rupeaa kulkemaan.
Saa lisää virtaa ajatella selkeästi.
Saa aamulla pierasta ja kääntää kylkeä siihen aikaan kun ennen kello raakku herätystä. Hyi tulee ihan kylmiäväreitä kun ajatteleekin.