Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Laurean rikosseuraamus alan pisterajat nousi 8,2p
Paljonko oli raja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oli raja?
Ennen oli 49, nyt siis 57,2. Aika järkyttävä nousu, onneks itellä meni hyvin koe että pääsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko oli raja?
Ennen oli 49, nyt siis 57,2. Aika järkyttävä nousu, onneks itellä meni hyvin koe että pääsin.
Mielenkiintoista nähdä, ovatko pisterajat nousseet kautta linjan, vai onko rikosseuraamusalan suosio vain nosteessa.
Omia kutsuja vielä odotellaan, mutta yli 60 pisteelläni olen toiveikas sosionomikokeiden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Tänään pitäisi yo tulosten tulla. Toivonmukaan maanantaina voi jo odotella valintakoe tuloksia....
18.5. YTL.
Nousispa turkuu sosionomin rajat yli 61,4:ään ni ei tarvis lukee noita materiaaleja..:D! Pitiki laittaa se ekaks (tai ylipäätää)
Savonian kutsuja tullut kellekään?
Vieläkö on toivoa
Onko jamkista kuulunut mitään?
Ei jaksa kirjoitti:
Vieläkö on toivoa
Täällä toinen joka miettii samaa. Yrittänyt päivitellä Savonian sivuja, josko löytyisi tietoa alimmista pisterajoista mutta tuloksetta. Ehkä ensi viikolla sitten?
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa kirjoitti:
Vieläkö on toivoaTäällä toinen joka miettii samaa. Yrittänyt päivitellä Savonian sivuja, josko löytyisi tietoa alimmista pisterajoista mutta tuloksetta. Ehkä ensi viikolla sitten?
Täällä odotellaan kans..
ei vitsi, nyt joutuu kuumotella nouseeko sairaanhoitaja pisteraja... äh en jaksais odottaa
Luulisin että tänään tulee kutsuja koska esim Jamk aloittaa soteli pääsykokeet viikon päästä.
Jep! Ja onhan se sillo tultava muiltaki valintayhteistyötä tekeviltä myös.
Sosionomi Laurea /diak/metropolia pääsykoe kutsuja tullut vielä kellekään?
Odottavan aika on piiiitkä.
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi Laurea /diak/metropolia pääsykoe kutsuja tullut vielä kellekään?
Odottavan aika on piiiitkä.
Ei oo tullut. 😞
Diak nettisivuillaan sentään lupaa kutsut tällä viikolla...
Vierailija kirjoitti:
Löysin vain sen ”tavallisesti kutsut ovat lähteneet toukokuun..”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin vain sen ”tavallisesti kutsut ovat lähteneet toukokuun..”
”Kevään 2018 hakujen valintakoekutsujen tilanne 14.5.2018
Sosiaali- ja terveysalan AMK-tutkintojen valintakoekutsut lähetetään sähköpostitse viikon 20 aikana.”
Vierailija kirjoitti:
Pari kolme kertaa olen lukenut Turun aineiston läpi. Vaikea päätellä monesta aineistosta, mitä kysymyksiä kokeeseen voisi tulla, koska aineisto ei ole "tuloksia", kuten esivalintamateriaaleissa. Röntgenhoitajaksi haen (66,3p esivalinnasta) ja helpoimmalta tuntuu solubiologian teksti. Digitaalisten linjausten lukeminen on melko tuskaa. Mietityttää kuinka tarkkoja kysymyksiä kokeessa saattaa olla. Saattavatkohan kysyä esim. koordinaatiovastuita oliko juuri digilinjausten tekstissä.
Joku taisi aiemmin mainita, että pikkutarkkoja kysymyksiä tässäkin.
Ihanaa, täällä on joku toinenkin joka hakee röntgenhoitajaksi! Mun mielestä solubiologia on myös kaikista kiinnostavin, toisaalta helpottaa kun ne on jo kerran lukiossa opetellut. Ne muut tekstit on niin kuivia että yritä tässä nyt lukea.
Tiedeätkö muuten yhtään onko niissä Turun pääsykokeissa kirjallinen osuus monivalintaa vai pitääkö tuottaa itse joku esseevastaus? Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa mutta turun pääsykokeista ei tahdo löytyä ja jos löytyi niin kyse oli 10 vuotta sitten pidetyistä kokeista.